mam nadzieję, że tig IIFL tez jest przyjemny w komforcie
Dla każdego to co innego znaczy, ale jak dla mnie to komfortu tu za dużo nie ma. Bez DCC jest za twardy, z kolei z DCC głośny na naszych drogach (w sensie, że zawieszenie stuka). Wiatr słychać bardzo wyraźnie już od niskich prędkości. Jedynie fotele Ergo Active bym nazwał komfortowymi, aczkolwiek u mnie chyba miesiąc trwało, zanim znalazłem punkt lędźwiowy, który nie powodował bólu pleców. No i mam wrażenie, że oparcie fotela się samo odchyla do tyłu.
Paanie... jeździłęm Tigiem z utwardzonym zawieszeniem przez 3 dni... Po czym wróciłem do swojej Astry 4 z zawieszeniem sportowym... Tiguan utwardzony (czyli taki ala sport) to bajka w porównaniu do takiej Astry...
Szkoda że nie miałem okazji przetestować głośności dcc, ale mam nadzieje że nie jest tak źle jak piszesz.
Co do wiatru, to niestety chyba jestem w stanie to potwierdzić, ale porównuje do w/w hatchback'a więc obiektywny nie jestem w żadnym stopniu.
Fotele - fakt, mogłyby być trochę bardziej wyrafinowane, chociaż po 3 dniach ciężko dobrze ocenić.