Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/06/20 23:29

Poprzedni wątek - Następny wątek

Dybik

Cytat: _ad4m w 2022/04/29 07:13
Cytat: Galon w 2022/04/28 23:35czyli w Audi dłużej czekają, czy proponują rezygnacje z wyposażenia dodatkowego?

Z tego co gdzieś czytałem Audi jako jedyne miało wzrost poziomu rejestrowanych aut niedawno bo VAG postawił priorytet na swoje droższe marki kosztem tańszych jak VW i Skoda


To ciekawe bo znam osobę która chciała kupić audi pazdziernik/listopad 2021 a termin odbioru podawali 2023.

_ad4m

Cytat: Dybik w 2022/04/29 07:31To ciekawe bo znam osobę która chciała kupić audi pazdziernik/listopad 2021 a termin odbioru podawali 2023.

No możliwe, że sytuacja się zmieniła. Te raporty mogłby być za poprzedni rok albo za 1 kwartał 2022 i wzrost rejestrowanych Audi był na poziomie 3% a VW i Skody rzędu kilkudziesięciu % na minusie

Marcin DTR

#4442
W kwietniu brak  Tiga w pierwszej 50 a statystycznie powinno chociaż 30 .
https://www.samar.pl/__/75/Ranking-TOP-50-TOP-10.html

S-Tig

Cytat: Galon w 2022/04/28 23:35
czyli w Audi dłużej czekają, czy proponują rezygnacje z wyposażenia dodatkowego?
Każą rezygnować z wyposażenia, bo inaczej klient słyszy, że termin będzie nieznany, a być może wcale nie będzie. Statystyki sprzedaży nic o tym nie mówią, bo jak klient zrezygnuje, to przecież dostanie samochód. To o czym piszę było około pół roku temu. I jakoś nie wierzę, że teraz jest lepiej.

BShKF

Cytat: grs w 2022/04/28 20:07Tylko żeby się nie okazało, że przez te wszystkie problemy vw będzie obcinał wyposażenie w kolejnych latach modelowych, żeby ciąć koszty (a raczej zwiększając zyski).
Jeśli obetną mi wyposażenie, nawet zmniejszając cenę, to poważnie zastanowię się nad rezygnacją - chyba wszystko co zamówiłem jest mi potrzebne (tzn. chcę to :P ). Pojeżdżę wtedy dłuższy czas aktualnym autem, które zamiast cesjować, wykupię z leasingu na koniec, bo cena na bank będzie grubo poniżej wartości rynkowej.

Też słyszałem, że Audi i Porsche są faworyzowane i produkują się szybciej. Kolega natomiast zamawiał A3 w wakacje ubiegłego roku i około grudnia po prostu anulowali mu zamówienie, gdyż nie mogli określić kiedy auto zostanie wyprodukowane (amatorzy, powinni uczyć się od vw :D ). W Porsche natomiast sprzedawca twierdził, że zamówiony Macan na bank przyjedzie na czas i nie ma żadnego ryzyka opóźnień, twierdząc że akurat oni mają to bardzo dobrze ogarnięte. I możliwe, że to prawda, oni mają jedne z najwyższych marż na rynku, więc nic dziwnego, że koncern właśnie tam będzie chciał lokować zasoby.


grs

Cytat: Marcin DTR w 2022/04/29 07:59
W kwietniu brak  Tiga w pierwszej 50 a statystycznie powinno chociaż 30 .
https://www.samar.pl/__/75/Ranking-TOP-50-TOP-10.html


Narastająco od stycznia do kwietnia jest tig, ale w kwietniu nie ma, czyli zarejstrowano mniej niż 100 sztuk. Co by się zgadzało z tym co widzimy czytając forum, że w kwietniu stanęło z tiguanem i nie widać, żeby coś miało drgnąć.

Dybik

Cytat: grs w 2022/04/29 09:24
Cytat: Marcin DTR w 2022/04/29 07:59
W kwietniu brak  Tiga w pierwszej 50 a statystycznie powinno chociaż 30 .
https://www.samar.pl/__/75/Ranking-TOP-50-TOP-10.html


Narastająco od stycznia do kwietnia jest tig, ale w kwietniu nie ma, czyli zarejstrowano mniej niż 100 sztuk. Co by się zgadzało z tym co widzimy czytając forum, że w kwietniu stanęło z tiguanem i nie widać, żeby coś miało drgnąć.


No ma drgnąć od maja , jak podają media ...




Co do Macana - gdzieś w jakimś artykule czytalem że to jedno z aut na które czeka się najkrócej, więc by się zgadzało.


A ja się zastanawiam jak to będzie za 5-6 lat z używanymi Tigami, właśnie takimi 5 - 6 letnimi, to już w ogóle będzie rzadkość z drugiej ręki aby nabyć ... a cena zapewne odpowiednio podbita.

wobary

Prawda jest taka, że Tiguan w wersji elegance w stosunku do innych modeli na rynku był mocno doposażony za rozsądną cenę. Do tego dochodzą jeszcze rabaty. Na czas kiedy zamiawiałem to było 17% VW vs 8% skoda, więc praktycznie doposażony tiguan w wersji elegance był w cenie śednio wyposażonego karoqa :o  Nie mówiąc już o tym, że dopłata do hybrydy plug-in była tylko 18k vs 30k w skodzie (np. octavii). No i teraz z punktu widzenia koncernu WV, musza maksymalizować zyski, więc wypuszczają i produkują tylko te zamówienia, które dadzą im największą marże. A reszta niech czeka... ;(

_saperek_

Ja stwierdziłem, że będę czekał nawet rok lub dłużej. Szczególnie teraz jak Vateusz ogłosił zmianę wiboru na jakiś inny wskaźnik, być może trochę oprocentowanie w leasingu spadnie. Druga sprawa napchałem w Tiga sporo dodatkowego wyposażenia chyba tam mi wyszło jakieś 255k więc w perspektywie kilku lat i dalszej odsprzedaży będzie można wziąć trochę wyższą kaskę niż za auta które są ogołacane. Komunikacja z VW jest licha, ale to bym raczej obstawiał problem po stronie importera. A tak jak sprawdzałem wszędzie się czeka, BMW czy Merca to min rok. Nie ma tego złego, trzeba czekać ;)

wobary

No tak. Ja zrobiłem obchód po salonach i teraz rabatem jest nazywana "gwarancja niezmienności ceny" ;-) Kwota bazowa +20k, rabat 0%, czekania tyle samo. Więc jakbym zamówił teraz tego samego tiguana, to by wyszło 50k więcej za to samo. Dlatego wszyscy jesteśmy w postrzasku i będziemy łaskawie czekać, bo nam się to czekania opłaca.

Dybik

@_saperek_  i @wobary dobrze prawicie, poleje i wypije za Was w tą majówkę! A za całą resztę czekających zjem kawał dobrej karkóweczki co by umilić czas mówiąc niejednokrotnie ile to jeszcze czekania ... :)


A póki co jestem bardzo ciekawy czy w pierwszym tygodniu maja faktycznie zaczną spływać jakiekolwiek info że coś się ruszyło.

BShKF

Cytat: _saperek_ w 2022/04/29 11:44Druga sprawa napchałem w Tiga sporo dodatkowego wyposażenia chyba tam mi wyszło jakieś 255k więc w perspektywie kilku lat i dalszej odsprzedaży będzie można wziąć trochę wyższą kaskę niż za auta które są ogołacane.
Nie do końca tak jest - generalna zasada jest taka, że wyposażenie zawsze traci najwięcej. Tzn. przy odsprzedaży nigdy nie odzyskasz tego co dopłaciłeś do lepszego wyposażenia, a jedynie jakiś nie za wielki % tej wartości. Oczywiście nie liczymy tu wyposażenia podstawowego, które po prostu wypada mieć w aucie danego typu. Nieco inaczej też to wygląda w markach premium.

Ale moim zdaniem to sprawa drugorzędna. Nowe auto konfiguruje się dla siebie i swojej wygodny, a nie pod kątem łatwości późniejszej odsprzedaży. Równie dobrze za kilka lat rynek faktycznie może się odwrócić od aut spalinowych, bo paliwo będzie np. za 10-15 zł za litr, zatem nasze auta zamiast ładnie trzymać wartość, będą "gorącymi kartoflami", których raczej nikt nie będzie chciał, gdyż rynek będzie bardziej zainteresowany elektrykami. Takie "ciekawe" czasy mamy obecnie... :(

MaxTG

Czasy są tak dziwne, że możemy tylko snuć przypuszczenia. Równie dobrze za kilka lat, kiedy nowe auta spalinowe nie będą dostępne, a jeszcze będą chętni na ich kupno, ich cena poszybuje w górę...

Tomaszglog

Zamówienie listopad 2021. Ostatni termin produkcji przekazany przez dilera to październik 2022. Doliczając do tego miesiąc na formalności plus transport to wychodzi już rok. To co jednak jeszcze do listopada się wydarzy to jedna wielka niewiadoma.

MaxTG