Autor Wątek: Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta  (Przeczytany 1307823 razy)

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 830
  • Thanked: 109 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #4305 dnia: 2022/04/19 12:13 »
Advertisement
za to w Elegance kusiły mnie fotele Ergo Active
Czyli w wyższej wersji wyposażenia R-Line są gorsze fotele niż w Elegance? Przecież to bez sensu. Co mają te fotele Ergo Active czego nie mają fotele w R-Line?
... no nie powiedziałbym że w wyższej wersji  :)   a raczej w wersji R Line ...  porównaj wyposażenie seryjne tych wersji  ...



p.s - oczywiście zewnętrznie R Line ładniejszy  8)
 
The following users thanked this post: grs

grs

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 169
  • Thanked: 54 times
  • Zam. 08.10.2021 - Odb. 22.07.2022
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0TSI 190KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #4306 dnia: 2022/04/19 12:18 »
Fotele ergo mają możliwość wydłużenia siedziska i "kołyskę", co przy moim dużym wzroście ma niebagatelne znaczenie. Ten masaż to raczej zbędny gadżet.
 

BShKF

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 118
  • Thanked: 30 times
  • Model: Tiguan R
  • Silnik: 2.0 TSI / 320 KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WOT
Odp: Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #4307 dnia: 2022/04/19 14:11 »
Z tymi fotelami to jest porażka ... Żeby mieć elektrycznie ustawiane trzeba wziąć skórę za 10k+ dopłaty...
Ja nie chcę skórzanych a chciałbym elektrykę... no ale rzekomo i tak nie ma co narzekać co do konfiguracji bo w KIA (jeśli nie mylę) jest jeszcze mniej do wyboru (w gre wchodzi wybór pakietu).
A szkoda gadać z tymi fotelami. Musiałem wziąć te droższe skórzane z elektryczną regulacją, bo w R te standardowe fotele nie dość, że mają paskudną tapicerkę, to jeszcze ich kształt jest padaczny - takie ala kubełki. Niby nie są niewygodne (siedziałem w prawdopodobnie identycznych w Formentorze), ale regulacja podparcia lędźwiowego w nich to żart + nie mają regulowanych zagłówków w 2 płaszczyznach. Moim zdaniem to bardzo niedoceniana opcja.
 

thanek

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 327
  • Thanked: 92 times
  • Zamówienie: 30.07.2021, w PL: 30.05.2022
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI / 190KM DSG
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: PO
Odp: Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #4308 dnia: 2022/04/19 14:12 »
Ja akurat chciałem fotele z Elegance z dwóch powodów: materiał (ta alcantara, czy nawet niby-alcantara wydaje mi się milsza w dotyku niż fotele R-Line z wzorem kratki), a drugi masaże, których do R-Line nie można domówić (ja sobie wziąłem grzanie foteli tylko po to by mieć pewność, że będę miał wiązkę elektryki do foteli gdybym chciał je kiedyś zmieniać). Reszta nie była dla mnie taka istotna.
A porównywanie która wersja jest lepsza nie ma za bardzo sensu, bo po pierwsze różnice się nawzajem uzupełniają (jak np. światła w każdej wersji są inne, ale zadanie spełniają tak samo), gdy któraś wersja ma brak czegoś w standardzie to i tak można domówić jako opcję (poza Ergo Active ;) ), a reszta to naprawdę jest kwestia gustu, każdy ma inny i niech tak zostanie.
 

_saperek_

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 92
  • Thanked: 17 times
  • zam 17/03/2022
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI / 245KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WB
Odp: Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #4309 dnia: 2022/04/19 14:18 »
Cześć


Zamówiłem Tiguana Rline 2.0TSI 245KM 17/03. Trochę po jakiejś tam znajomości handlowiec podciągnął pod zamówienie flotowe. Na chwile obecną planowany termin produkcji to tydzień 37. Handlowiec przez managera serwisu pisał coś do importera żeby to trochę przyspieszyć jak się uda to super, jeśli nie to trzeba będzie czekać
 
The following users thanked this post: BShKF

suchy2717

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 74
  • Thanked: 7 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI / 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: BAU 30.07.2021
Odp: Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #4310 dnia: 2022/04/19 14:43 »
Czyli to jeszcze kolory są dobrze wiedzieć  :o 8)  najpierw Literki teraz kolory lol 😂
 

Dybik

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 610
  • Thanked: 123 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: II R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI / 245 KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: CB / 20.10.21
Odp: Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #4311 dnia: 2022/04/19 14:51 »
Cześć


Zamówiłem Tiguana Rline 2.0TSI 245KM 17/03. Trochę po jakiejś tam znajomości handlowiec podciągnął pod zamówienie flotowe. Na chwile obecną planowany termin produkcji to tydzień 37. Handlowiec przez managera serwisu pisał coś do importera żeby to trochę przyspieszyć jak się uda to super, jeśli nie to trzeba będzie czekać


Licz pazdziernik/listopad :-) we wrześniu (6 mcy) to na dzień dzisiejszy awykonalne. Ale to tak tylko aby uspokoić obietnice dilera.
A próba obejścia tego - rozne historie tutaj były i raczej u nikogo nie działało czy zakup flotowy czy u znajomego. VW jest w tak czarnej d... że ma gdzieś kto to zamawia bo i tak tego nie wyrabiają.
 

grs

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 169
  • Thanked: 54 times
  • Zam. 08.10.2021 - Odb. 22.07.2022
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0TSI 190KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #4312 dnia: 2022/04/19 15:01 »
Nowe wieści z sieci dilerskiej - opóźnienia powoduje pakiet asystentów iq, a konkretnie side assist. Wyrzucenie pakietu z zamówienia powoduje znaczące skrócenie planowanego terminu. Tylko o ile bez side assist mógłbym się obejść, to line assist wolałbym mieć. I mam dylemat.
 

Im_only_a_human

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Thanked: 1 times
  • Model: TIGUAN
  • Napęd: FWD
  • Skąd: TK pazdziernik 2021
Odp: Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #4313 dnia: 2022/04/19 15:15 »
Z tego co kojarzę to lane assist  jest w standardzie.  Pozdrawiam
 

grs

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 169
  • Thanked: 54 times
  • Zam. 08.10.2021 - Odb. 22.07.2022
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0TSI 190KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #4314 dnia: 2022/04/19 15:29 »
No właśnie patrzę w cennik i nie widzę, żeby lane assist był wymieniony, jedynie aktywny tempomat. A lane assist w pakiecie jest wymieniony.
 

_saperek_

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 92
  • Thanked: 17 times
  • zam 17/03/2022
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI / 245KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WB
Odp: Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #4315 dnia: 2022/04/19 15:47 »
Cześć


Zamówiłem Tiguana Rline 2.0TSI 245KM 17/03. Trochę po jakiejś tam znajomości handlowiec podciągnął pod zamówienie flotowe. Na chwile obecną planowany termin produkcji to tydzień 37. Handlowiec przez managera serwisu pisał coś do importera żeby to trochę przyspieszyć jak się uda to super, jeśli nie to trzeba będzie czekać

Licz pazdziernik/listopad :-) we wrześniu (6 mcy) to na dzień dzisiejszy awykonalne. Ale to tak tylko aby uspokoić obietnice dilera.
A próba obejścia tego - rozne historie tutaj były i raczej u nikogo nie działało czy zakup flotowy czy u znajomego. VW jest w tak czarnej d... że ma gdzieś kto to zamawia bo i tak tego nie wyrabiają.


Nie mam napiny, może się opóźniać nawet na grudzień, generalnie założyłem sobie jakieś 11msc oczekiwania. Tyle dobrze, że nie powinni mi cudować z ceną.
Z tego co ja się orientuje to fabryka w DE ciśnie jedną zmianą na plus może być to że kompletnie nic nie wysyłają na RUS
 
The following users thanked this post: Dybik

Dybik

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 610
  • Thanked: 123 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: II R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI / 245 KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: CB / 20.10.21
Odp: Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #4316 dnia: 2022/04/19 16:09 »
Nowe wieści z sieci dilerskiej - opóźnienia powoduje pakiet asystentów iq, a konkretnie side assist. Wyrzucenie pakietu z zamówienia powoduje znaczące skrócenie planowanego terminu. Tylko o ile bez side assist mógłbym się obejść, to line assist wolałbym mieć. I mam dylemat.


W perspektywie 7 - 8 miesięcy czekania myślę że wymienianie co powoduje przestój jest wątpliwe. Wcześniej podawali haki holownicze, były też szyber dachy - jako elementy które wpływają negatywnie na termin (nie wspominając niedawnej plotki - duże silniki). Jak widać, teoretycznie gdybym nie wziął haka, w tym całym okresie oczekiwania teraz wpływ miałby asystent IQ... Dążę do tego że raczej jestem zdania - że trzymałbym się zamawiania tego co potrzebujemy a nie patrzenia przez pryzmat że coś wpływa na zamówienie. W kwestii wpływu na zamówienie w mojej ocenie można by zwracać uwagę gdyby realizacja była pokroju 1 - 2 miesięcy...


Tutaj też dobrym przykładem są hybrydy, gdzie miały być produkowane w pierwszej kolejności (podczas windowania sprzedaży w zeszłym roku), a jest tak że czeka się na nie najdłużej...




@_saperek_ - z ciekawości - zamówiłeś 245KM , miałeś okazję takowym się przejechać ?
 
The following users thanked this post: MaxTG

suchy2717

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 74
  • Thanked: 7 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI / 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: BAU 30.07.2021
Odp: Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #4317 dnia: 2022/04/19 16:16 »
Z tym czasem bym się spierał 7-8 miesięcy. Ale życzę każdemu jak najszybciej  8)
 

grs

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 169
  • Thanked: 54 times
  • Zam. 08.10.2021 - Odb. 22.07.2022
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0TSI 190KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #4318 dnia: 2022/04/19 16:26 »
W perspektywie 7 - 8 miesięcy czekania myślę że wymienianie co powoduje przestój jest wątpliwe. Wcześniej podawali haki holownicze, były też szyber dachy - jako elementy które wpływają negatywnie na termin (nie wspominając niedawnej plotki - duże silniki). Jak widać, teoretycznie gdybym nie wziął haka, w tym całym okresie oczekiwania teraz wpływ miałby asystent IQ... Dążę do tego że raczej jestem zdania - że trzymałbym się zamawiania tego co potrzebujemy a nie patrzenia przez pryzmat że coś wpływa na zamówienie. W kwestii wpływu na zamówienie w mojej ocenie można by zwracać uwagę gdyby realizacja była pokroju 1 - 2 miesięcy...
Właśnie o to się rozchodzi, że teraz mam 43 tydzień, a po wywaleniu pakietu iq drive wskakuje planowany tydzień 22. Jest nad czym myśleć.
 

thanek

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 327
  • Thanked: 92 times
  • Zamówienie: 30.07.2021, w PL: 30.05.2022
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI / 190KM DSG
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: PO
Odp: Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #4319 dnia: 2022/04/19 16:33 »
A w 21 tygodniu powiedzą Ci, że są nowe braki i przesuwają termin produkcji z 22 na 45 tydzień, ale jakbyś zrezygnował z np. nawigacji to wtedy byłby 37. Więc wywalasz navi, a w 36-tym dowiadujesz się, że z powodu <cokolwiek> przesuwają na 52, chyba, że zrezygnujesz z...  8)


I tak po 2 latach czekania dostajesz golasa, ale jest!


Niby śmieszne i głupie, ale trochę prawdopodobne.
 
The following users thanked this post: Dybik