Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/06/20 23:29

Poprzedni wątek - Następny wątek

van_daal

A że średnio dziennie nie jeździmy więcej niż te 50 km to TAK.
 

Nie zaczynajmy 100 odcinka dyskusji pt. "Hybrydy są do d... ".

Kabe

Hybrydy powstały tylko dlatego by koncerny spełniały wyśrubowane normy spalania, wcześniej toyota nie osiągnęła jakiegoś większego sukcesu przez ponad 25 lat produkcji, oczywiście poza USA bo w USA kupowano je tylko z powodu ulgi podatkowej.

Wojmar

Ja jeżdżę hybrydą już 22 marca Średnie spalanie mam 3,8 i to cały czas próbuję wymusić pracę silnika spalinowego . I jedno co mogę stwierdzić to to że jest to rewelacyjne rozwiązanie .Mam te testy gdzieś  Ja kupiłem hybrydę po przeanalizowaniu swoich tras i mi to odpowiada .Dziwię się tym wszystkim którzy na siłę próbują krytykować ten rodzaj napędu ,nie mając pojęcia do jakiego celu został stworzony. To tak jak by skrytykować busa że nie da się nim jeździć tak szybko po zakrętach jak sedanem.   

Wojmar

Cytat: Kabe w 2022/04/10 13:58
Hybrydy powstały tylko dlatego by koncerny spełniały wyśrubowane normy spalania, wcześniej toyota nie osiągnęła jakiegoś większego sukcesu przez ponad 25 lat produkcji, oczywiście poza USA bo w USA kupowano je tylko z powodu ulgi podatkowej.
A czy w swojej ocenie bierzesz pod uwagę hybrydy plugin


Kabe

Cytat: Wojmar w 2022/04/10 14:13A czy w swojej ocenie bierzesz pod uwagę hybrydy plugin
W tym właśnie kontekście pisałem o pierwszych 100km i kolejnych. Hybrydy plugin są na rynku od 2010 roku, długo, tylko że nikt ich nie potrzebował przez 10 lat.
Zanim klienci zaczęli dostrzegać w nich plusy to zrobiły się już nie Eco vs. samochody elektryczne. Nie ma już nigdzie zniżek, bonusów, ulg czy dopłat do nich.
https://www.wyborkierowcow.pl/hybrydy-na-celowniku-ue-nie-sa-ekologiczne/
Według takich informacji jak w artykule, możemy się nawet spodziewać całkowitego zaprzestania produkcji hybryd plugin od 2025 roku ...

wobary

Cytat: Wojmar w 2022/04/10 14:11
Ja jeżdżę hybrydą już 22 marca Średnie spalanie mam 3,8 i to cały czas próbuję wymusić pracę silnika spalinowego . I jedno co mogę stwierdzić to to że jest to rewelacyjne rozwiązanie .Mam te testy gdzieś  Ja kupiłem hybrydę po przeanalizowaniu swoich tras i mi to odpowiada .Dziwię się tym wszystkim którzy na siłę próbują krytykować ten rodzaj napędu ,nie mając pojęcia do jakiego celu został stworzony. To tak jak by skrytykować busa że nie da się nim jeździć tak szybko po zakrętach jak sedanem.


O jakoś przeoczyłem, że kolejna hybryda trafiła do swojego zamawiającego. To już chyba trzecia sztuka. Poprzednio zanotowałem jedno zamówienie z kwietnia i jedno z czerwca... A Ty kiedy składałeś zamówienie?


Hybryda PHEV łączy zalety aut spalinowych (zasięg, osiągi, nie trzeba ładować) oraz elektrycznych (w mieście będzie jak elektryk, cicho i ekologicznie). Oczywiście to jest produkt pod specyficznego klienta, która ma gdzie w domu ładować i robi to codziennie... który w większości jeździ po mieście i raz na jakiś czas wybiera się poza miasto.


Oczywiście to nie jest rozwiązanie dla mas, bo masy traktują hybrydy PHEV jak zwykłe hybrydy i potem zazwyczaj akumulator jest rozładowany. A dotację się dostało ;-) Albo firma bierze takie, bo taniej, a że pracownicy później tego nie ładują to inna bajka... Z raportów tak to właśnie wygląda. Dlatego EU powinno dotować elektryki tylko, a PHEV zostawić specyficznym klientom, którzy nie chcą pójść w czystego elektryka (np. bo słaby zasięg i wolne ładowanie). Ale to jest tylko krok pośredni, kiedy zostanie wyeliminowany problem "tankowania" elektryków i osiągną porównywalne gabaryty we wszystkich markach i segmentach. Wtedy hybrydy PHEV przestaną mieć sens.


Wojmar

#4221
Odp do Kabe Ale to co piszesz nie jest żadną tajemnicą . Hybryda z założenia jest etapem pośrednim między silnikiem spalinowym a elektrycznym .W mojej ocenie na elektryka jest jeszcze za wcześnie, nie ma poważnej infrastruktury do ładowania w tej chwili jesteśmy niewolnikami ładowarek .Ja nie chcę być niewolnikiem więc mam hybrydę z jej zaletami i wadami .I nie żałuję wyboru , mam moc ,mam niskie spalanie ,mam nieograniczony ładowarkami zasięg.   

Wojmar

ODP do wobary[/size][/color]
Ja swoją hybrydę zamawiałem 5 sierpnia 21w ostatnim dniu kiedy było to możliwe (tak mi diler powiedział )odebrałem 22 marca 22
Jak na razie jestem zadowolony ,z przezorności nie napiszę że bardzo zadowolony .Puki co uczę się tym jeździć ,tryb B jest w użyciu ale tylko wtedy kiedy to przynosi korzyści ,nie non stop jak to na niektórych testach pokazują  itd. Auto rewelacja ale trzeba się przestawić i dostosować do niego. Ale odwdzięcza się za to radością z jazdy i niskim spalaniem. Polecam

wobary

Cytat: Wojmar w 2022/04/10 15:32
ODP do wobary[/size][/color]
Ja swoją hybrydę zamawiałem 5 sierpnia 21w ostatnim dniu kiedy było to możliwe (tak mi diler powiedział )odebrałem 22 marca 22
Jak na razie jestem zadowolony ,z przezorności nie napiszę że bardzo zadowolony .Puki co uczę się tym jeździć ,tryb B jest w użyciu ale tylko wtedy kiedy to przynosi korzyści ,nie non stop jak to na niektórych testach pokazują  itd. Auto rewelacja ale trzeba się przestawić i dostosować do niego. Ale odwdzięcza się za to radością z jazdy i niskim spalaniem. Polecam


Kompletnie nie rozumiem jak te hybrydy schodzą... Ja swoja zamawiałem 6 lipca.. Praktycznie goły Elegance + side assist, biały, felgi nizza. Dealer do dzisiaj nie umie powiedzieć kiedy auto się wyprodukuję..  Nie wspominając już o van_daalu, który czeka od kwietnia. To jakaś masakra. Trzeba było dopłacić za priorytet w produkcji czy co?!

Kabe

Według mnie różne grupy dealerskie mają różne limity i przez to priorytety

Wojmar

Nie potrafię powiedzieć dlaczego ja swoją już dostałem .Może tym powodem jest fakt zakupu 2 lata wcześniej innego Suwa ,nie zapłaciłem nawet zaliczki za zamówienie -krótko nie mam pojęcia .Cóż mogę powiedzieć polecam Tomka z Motorpol we Wrocławiu może to jest klucz w moim przypadku.

Smerfciamajda

Cytat: Kabe w 2022/04/10 13:58
Hybrydy powstały tylko dlatego by koncerny spełniały wyśrubowane normy spalania, wcześniej toyota nie osiągnęła jakiegoś większego sukcesu przez ponad 25 lat produkcji, oczywiście poza USA bo w USA kupowano je tylko z powodu ulgi podatkowej.
Ale piszesz to masz jakąś konkretną wiedzę poparta np doświadczeniem z hybrydami?
Czy piszesz tylko to co Ci internety powiedziały? Jeździłeś hybrydami, zwykłymi i PHEV?
Bo na razie to powielasz farmazony.

Galon

ręce opadają jak znowu padają demagogiczne wypowiedzi na temat technologii Hybryd. Oczywiście, że powstały aby spełnić wymagania norm czystości spalin, oczywiście są rozwiązaniem przejściowym, zanim wszyscy odetchniemy z ulgą, że nie ma już aut spalinowych. Doświadczenie jazdy elektrycznym samochodem jest tak lepsze niż autem spalinowym, że nawet aspekty pozostałe, jak ekologia i koszty, zostają przez chwile egoistycznie zapomniane. Producenci aut (to Ci co zatrudniają większych fachowców niż my tutaj) chcą produkować auta elektryczne, bo na tym polu mogą wyprzedzić konkurencje, a potencjał dla projektów jest ogromny-silnik elektryczny jest mniejszy i można niżej go montować, można nawet zrezygnować ze skrzyni biegów, albo montować kilka silników elektrycznych itd itp.

Uwaga. Praktycznie nie można hybrydy Plug-in rozładować do końca, system informatyczny plug-ina temu zapobiega.


Dla osób, chcących wiedzieć, dlaczego ktoś wybrał coś tak "niedobrego" jak Tiguan eHybrid, polecam poczytanie wątku o samochodach hybrydowych:
https://vag-forum.pl/modele-hybrydowe-i-elektryczne/tiguan-ehybrid-wetek-ogolny-o-samochodzie-i-technologii-phev/msg20897/#msg20897


Ja już nie widzę dla mnie sensu jazdy samochodem spalinowym. Mój SUV zużywa 13-14 litrów benzyny w zatłoczonym mieście, a to auto klasy Tiguana. Takich aut widzę przed sobą i w lusterku setki, w mieście jest ich tysiące, a wszystkie stoją i kopcą, ruszają kopcą, hamują to jeszcze pylą z okładzin hamulcowych, Najbardziej trują te, które spalają w cylindrach olej napędowy. Czy warto skończyć ze spalaniem węglowodorów  i przestać się truć Szanowna Cywilizacjo? Robimy jakiś postęp?

Smerfciamajda

Z malkontentami jest tak, że nie próbowali ale wiedza lepiej.
Kiedyś było tak z automatycznymi skrzyniami biegów, a wcześniej z myciem rąk czy rozpalaniem ognia w jaskini. Jakie czasy tacy fachowcy.

Wklejka z dziś, mam możliwość ładowania tylko w pracy, codziennie robie 100km czasem 150. W weekendy tylko na benzynie.

Pokażcie mi SUVa tej wielkości co ma 245PS, jeździ na takim samym poziomie dynamiki, komfortu i pali tak jak niżej. I powtarzam, nie ładuje tak jak powinienem, tylko w pracy na 35-40km wiec jestem pewien ze wynik można o min 1,5 litra poprawić.


Boo

Ja przed podjęciem decyzji długo analizowałem temat wersji silnika. W efekcie (jak dla mnie) główna wada hybrydy plugin to extra 20 tys.
Mam garaż, 80% czasu jazdy to miasto, a kilka razy w toku wyjazdy powyżej 1000 km. Czy w takim wypadku jest lepsze rozwiązanie niż plugin? Być może standardowa hybryda, ale Volkswagen takich nie robi.