Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/06/20 23:29

Poprzedni wątek - Następny wątek

S-Tig

Cytat: MaxTG w 2022/04/02 12:44
Często się jednak zdarza, że kiedy człowiek pyta u dealera o jakieś szczegóły, to osoba obsługująca tak naprawdę nie ma zielonego pojęcia... Tak było np. kiedy pytałem o różnicę w światłach LED Matrix pomiędzy MDF i ASF... Pan, z którym rozmawiałem dzwonił gdzieś do Poznania, by dopytać o szczególy...
Podejrzewam, że podobnie było w tym przypadku. Z tego co inni pisali kiedyś nie było Travel Assist i centrowanie włączało się w ustawieniach. Obecnie nie ma takiego ustawienia, włączenie TA jest równoznaczne z centrowaniem. Dziś wiało tak mocno, że nawet nie będę pisać co mi robił TA. Muszę zaczekać na testy w normalnych warunkach pogodowych. Ale ciężko mi uwierzyć, że uporczywe trzymanie, a czasem nawet wręcz przekraczanie lewej linii było efektem wiatru. Gdyby próbował odbijać do prawej to bym uznał, że walczy z wiatrem. Ale tego nie robił, jechał sobie zadowolony przyklejony do lewej. I jednak napisałem co robił TA  ;D




Czy ktoś ze świeżo odbierających lub oczekujących zamówił TA? Jeśli tak to pewnie stworzę nowy wątek do tego. Gdyby mi demówka tak działała to nigdy bym nie wziął tego systemu.

MaxTG

#4126
Ja zamówiłem tzw. IQ Drive czyli Travel Assist... Jednak długo mi przyjdzie jeszcze czekać... Jestem z 25 października... A sprawdzałeś  w ustawieniach, tak jak pisałem i jak było na filmiku?

S-Tig

Cytat: MaxTG w 2022/04/02 23:46
Cytat: S-Tig w 2022/04/02 22:38
Cytat: MaxTG w 2022/04/02 12:44
Często się jednak zdarza, że kiedy człowiek pyta u dealera o jakieś szczegóły, to osoba obsługująca tak naprawdę nie ma zielonego pojęcia... Tak było np. kiedy pytałem o różnicę w światłach LED Matrix pomiędzy MDF i ASF... Pan, z którym rozmawiałem dzwonił gdzieś do Poznania, by dopytać o szczególy...
Podejrzewam, że podobnie było w tym przypadku. Z tego co inni pisali kiedyś nie było Travel Assist i centrowanie włączało się w ustawieniach. Obecnie nie ma takiego ustawienia, włączenie TA jest równoznaczne z centrowaniem. Dziś wiało tak mocno, że nawet nie będę pisać co mi robił TA. Muszę zaczekać na testy w normalnych warunkach pogodowych. Ale ciężko mi uwierzyć, że uporczywe trzymanie, a czasem nawet wręcz przekraczanie lewej linii było efektem wiatru. Gdyby próbował odbijać do prawej to bym uznał, że walczy z wiatrem. Ale tego nie robił, jechał sobie zadowolony przyklejony do lewej. I jednak napisałem co robił TA  ;D




Czy ktoś ze świeżo odbierających lub oczekujących zamówił TA? Jeśli tak to pewnie stworzę nowy wątek do tego. Gdyby mi demówka tak działała to nigdy bym nie wziął tego systemu.
A sprawdzałeś  w ustawieniach, tak jak pisałem i jak było na filmiku?
Zacytuję sam siebie: "Obecnie nie ma takiego ustawienia, włączenie TA jest równoznaczne z centrowaniem.".[/size]

Dybik

#4128
Diler mi mówił o ustawieniu "czestotliwosci".

S-Tig

#4129
W zwykłym menu nie ma.

Galon

Cytat: MaxTG w 2022/04/02 12:44
Często się jednak zdarza, że kiedy człowiek pyta u dealera o jakieś szczegóły, to osoba obsługująca tak naprawdę nie ma zielonego pojęcia... Tak było np. kiedy pytałem o różnicę w światłach LED Matrix pomiędzy MDF i ASF... Pan, z którym rozmawiałem dzwonił gdzieś do Poznania, by dopytać o szczególy...
Na moje pytania dotyczące różnicy w światłach MDF a ASF nigdy nie otrzymałem wyczerpującej odpowiedzi, czy rozmawiałem w salonie czy mailowo z centralą. Dopiero tutaj, na forum, w jakimś komentarzu przeczytałem na czym polega technologia przesłony i matrix. Ale było już po zamówieniu auta. To samo z asystentami jazdy, moje dociekania tylko męczyły sprzedawców. A jest jednak różnica, jak tutaj czytam.

Im_only_a_human

W nowych tig bez względu na wersję wyposażenia jest system odzyskiwania energii przy hamowaniu. Ktoś wie na czym to polega ? Tam jest jakiś dodatkowy akumulator ?

ufo67

"W momencie zdjęcia nogi z gazu lub hamowania napięcie alternatora przekazywane jest do doładowania akumulatora, co wpływa na odciążenie silnika i ograniczenie spalania. Efektywny system rekuperacji wymaga zastosowania alternatora o większej mocy oraz akumulatora odpornego na częste cykle ładowania i rozładowywania. Wdrożenie systemu odzyskiwania energii przy hamowaniu pozwala zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 1-1,5 procent."[/size]

[/size]
coś takiego znalazłem no innym forum[/size]

wobary

#4133
Hej,


Co do tematu kompetencji salonów... W rzeczywistości sprzedawcy to są po prosut sprzedawcy, nie ważne w jakiej branży pracują. Oni kładą nacisk na dobrą gadkę, wygląd i inne psychologiczne elementy, które mają skłonić potencjalnego klienta do wyboru tej marki i tego salonu. Dlatego nie muszą w 100% wiedzieć co sprzedawać, bo 99% klientów nie będzie o to pytać, a jeśli będzie, to jakoś wybrną. Liczą się normy zamówień i prowizja. Wiedza jak samochód działa i wszystkich jego elementów to już domena mechaników i inżynierów... Przy czym nawet mechanicy pracujący w salonach często mogą nie znać tych nowych systemów. Zachodzi ścisła specjalizacja, a wiadomo, że na rynku pracy specjalistów po prostu brakuję ;-)




Co do odzyskiwania energi podczasu wyhamowywania, to jest dość stary temat. Jeżeli nie ma systemu odzyskiwania energii,  to podczas wyhamowywania energia kinetyczna z jaką porusza się samochód jest przekształcana w energię cieplną za pomocą siły tarcia opon o asfalt oraz tarczy na klockach hamulcowych. W systemach odzyskiwania energii, zamiast tego podczas wyhamowywania siły te przekazywane są na prądnicę, która może przekierować wytworzony prąd do akumulatora trakcyjnego (hybrydy) lub klasycznego. Przy czym klasyczny akumulator jest ładowany za pomocą prądnicy przymocowanej za pomocą paska, który generuje opór podczas pracy silnika. Więc z jednej strony obciążamy silnik spalinowy, żebym nam podładował klasyczne aku, a z drugiej strony marnujemy energie kinetyczną na ciepło. bez sensu. Lepiej zrobić taki mechanizm, który będzie "rozluźniał pasek" podczas pracy silnik i jednocześnie podczas wyhamowywania napędzał tą energią jakieś koło zamachowe i w ostateczności prądnicę. Czy to będzie 1L na 100km ? Ciężko stwierdzić, ale na pewno zysk widać gołym okiem. Temat jest dość dobrze rozpoznany w hybrydach, więc jeżeli dobrze to zminuaturywano i dostoswano, to pewnie zrobili to też dla standardowych napędów. Bo przecież każdy gram CO2 ma znaczenie.... dla producenta ;-)


Co do działania asystenta utrzymania pasa ruchu, to warto zobaczyć co jest napisane na ten temat w instrukcji obsługi. Szczególnie w języku producenta produktu, o ile ktoś go rozumie. A jeżeli dalej nie jest to jasne, to trzeba drążyć temat głębiej. Zapytać najlepiej już samego WV (a nie salon sprzedażowy) jak sobie poradzić z tym tematem. Ale to jest dość dziwne, bo ostatnio kolega mi pisał, że w jego nowym mercedesie asystent pasa "po prostu nie działa". A z doświadczenia wiem, że problem wykrywania krawędzi w obrazie nie jest aż taki skomplikowany, żeby nie udało się takim sporym korporacjom zrobić dobrego algo. No chyba, że w dobie kryzystu kamerki na przedzie mają 256x256 pikseli zamiast 1024x1024 i dlatego działa jak działa, ale to już jest czysta spekulacja. Niech wv to rozwiąże i tam kierujcie zapytania o ten niewątpliwy mankament.


Żeby tematu stało się zadość, to dzisiaj zdążył mi się urodzić syn, "zamawiany" 3 dni przed tiguanem. Gdybym wiedział, że w drodze jest syn, to bym może inaczej postąpił, a tak czekamy na tę hybrydę.. na szczęście teściowa zmieniała auto i użyczyła nam na ten czas swojego starego ;-)

van_daal

Cytat: wobary w 2022/04/03 20:44... Dzisiaj zdążył mi się urodzić syn...
Najszczersze gratulacje i bezawaryjności... 

eeeee, znaczy zdrowy niech się chowa! :)

pitheron

Gratulacje @wobary ! Szerokości dla całej rodziny  :)

Boo

Cytat: S-Tig w 2022/04/03 00:39Zacytuję sam siebie: "Obecnie nie ma takiego ustawienia, włączenie TA jest równoznaczne z centrowaniem
I tak jest napisane w konfiguratorze. W niemieckim konfiguratorze jest dodatkowe, ciekawe info, że system się uczy Twoich preferencji (czy np. wolisz jechać bardziej środkiem czy prawą częścią swojego pasa).

wobary

Dziękuję. Mam nadzieje, że tiguan też szybko dołączy do rodziny.. ale ostatnio delaer nie był nastawiony pozytywnie... zdroworozsądkowo muszę liczyć +2 miesiące od czasu odebrania auta prze van_daala ;-) także kibicuje mocno. swoją drogą jechalibyśmy na tym samym wózku, gdybym nie łudził się, zachęcony przez jakiś artykuł z neta, że zrobią all space w wersji hybrydowej, której się nie doczekałem po publikacji cenników na liftingową wersję w lipcu.

ratoschlaff

Panowie mam pytanie. Czy ktoś z Was podczas podpisywania umowy, czy podczas odbioru samochodu otrzymał do podpisania ,,Oświadczenie Klienta o minimalnym okresie użytkowania" ?

MaxTG

Cytat: ratoschlaff w 2022/04/05 18:26
Panowie mam pytanie. Czy ktoś z Was podczas podpisywania umowy, czy podczas odbioru samochodu otrzymał do podpisania ,,Oświadczenie Klienta o minimalnym okresie użytkowania" ?
Nie przypominam sobie, żeby w czasie zamawiania samochodu coś takiego było... A czego to dotyczy?