Autor Wątek: Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta  (Przeczytany 1306954 razy)

BShKF

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 118
  • Thanked: 30 times
  • Model: Tiguan R
  • Silnik: 2.0 TSI / 320 KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WOT
Odp: Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #4125 dnia: 2022/04/02 10:57 »
Advertisement
Gdzieś też na youtube widziałem, że trzeba ten aktywny Lane Assist włączyć w opcjach, bo inaczej jest tylko zwykły.
Dokładnie tak było i u mnie w Atece (system jest ten sam co w Tiguanie). Po odbiorze auta odbijało się od linii gdy lane assist był włączony, a wiedziałem, że tak być nie powinno, bo auto demonstracyjne idealnie trzymało pas. Pytałem o to swojego sprzedawcy, ale nie potrafił pomóc, wydaje mi się, że średnio w ogóle zrozumiał w czym problem. A wystarczyło po prostu wejść do ustawień, nie pamiętam już których, zaznaczyć opcję w stylu "aktywne utrzymywania pasa ruchu" i sprawa załatwiona. Mogę sprawdzić przy okazji gdzie to jest
 
The following users thanked this post: Dybik

MaxTG

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 309
  • Thanked: 94 times
  • Zam. 25.10.2021 Odb. 22.11.2022
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TDI 150KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: Śląsk
Odp: Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #4126 dnia: 2022/04/02 12:44 »
Często się jednak zdarza, że kiedy człowiek pyta u dealera o jakieś szczegóły, to osoba obsługująca tak naprawdę nie ma zielonego pojęcia... Tak było np. kiedy pytałem o różnicę w światłach LED Matrix pomiędzy MDF i ASF... Pan, z którym rozmawiałem dzwonił gdzieś do Poznania, by dopytać o szczególy...
 
The following users thanked this post: Dybik

Thomas

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Model: TIGUAN II FL
  • Wersja: Life
  • Silnik: 2,0 TSI /190KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: SPS
Odp: Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #4127 dnia: 2022/04/02 14:12 »

 :) :D ;D
Termin odbioru 20 kwiecień   ;D ;D ;D ;D ;D


Ale nie chcę martwić kolegów , podobno z uwagi na embargo i braki metali do katalizatorów znowu szykują się jakieś potężne przestoje w produkcji Tiguana a i o nadchodzących drastycznych podwyżkach też coś niecoś słyszałem !
 Ja w każdym razie bardzo się cieszę z faktu, że moje auto już jest wyprodukowane i będzie transportowane do Wrocławia  .

 

Dybik

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 610
  • Thanked: 123 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: II R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI / 245 KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: CB / 20.10.21
Odp: Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #4128 dnia: 2022/04/02 17:33 »
[moderowane]

Ale chętnie się odniosę - tyle już było plotek o braku aluminium , braku tego tamtego ... a tak naprawdę poza chipami wszystko jakoś idzie. Oczywiście kwestia wojny to temat odrębny.
Ceny - od kiedy jestem tutaj tylko jedna osoba napisała o chęci podwyżki auta przy odbiorze, nie wiem jak sprawa się skończyła, ale mój diler wczoraj powiedział że w tym całym czekaniu największa zaletą jest koszt zakupu auta który jest na dzień wczorajszy niższy o 3 podwyżki.
Żeby było jasne @Thomas powyższa odpowiedź jest po to aby uspokoić resztę oczekujących, bo w przeciwieństwie do Ciebie, rozumiem że inni czekać będą dalej nawet jak ja już auto odbiorę.
« Ostatnia zmiana: 2022/09/09 12:58 wysłana przez van_daal »
 
The following users thanked this post: MaxTG

S-Tig

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 419
  • Thanked: 51 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI 150
  • Napęd: FWD
  • Skąd:  
Odp: Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #4129 dnia: 2022/04/02 22:38 »
Często się jednak zdarza, że kiedy człowiek pyta u dealera o jakieś szczegóły, to osoba obsługująca tak naprawdę nie ma zielonego pojęcia... Tak było np. kiedy pytałem o różnicę w światłach LED Matrix pomiędzy MDF i ASF... Pan, z którym rozmawiałem dzwonił gdzieś do Poznania, by dopytać o szczególy...
Podejrzewam, że podobnie było w tym przypadku. Z tego co inni pisali kiedyś nie było Travel Assist i centrowanie włączało się w ustawieniach. Obecnie nie ma takiego ustawienia, włączenie TA jest równoznaczne z centrowaniem. Dziś wiało tak mocno, że nawet nie będę pisać co mi robił TA. Muszę zaczekać na testy w normalnych warunkach pogodowych. Ale ciężko mi uwierzyć, że uporczywe trzymanie, a czasem nawet wręcz przekraczanie lewej linii było efektem wiatru. Gdyby próbował odbijać do prawej to bym uznał, że walczy z wiatrem. Ale tego nie robił, jechał sobie zadowolony przyklejony do lewej. I jednak napisałem co robił TA  ;D




Czy ktoś ze świeżo odbierających lub oczekujących zamówił TA? Jeśli tak to pewnie stworzę nowy wątek do tego. Gdyby mi demówka tak działała to nigdy bym nie wziął tego systemu.
 

MaxTG

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 309
  • Thanked: 94 times
  • Zam. 25.10.2021 Odb. 22.11.2022
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TDI 150KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: Śląsk
Odp: Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #4130 dnia: 2022/04/02 23:46 »
Ja zamówiłem tzw. IQ Drive czyli Travel Assist... Jednak długo mi przyjdzie jeszcze czekać... Jestem z 25 października... A sprawdzałeś  w ustawieniach, tak jak pisałem i jak było na filmiku?
« Ostatnia zmiana: 2022/09/09 12:59 wysłana przez van_daal »
 

S-Tig

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 419
  • Thanked: 51 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI 150
  • Napęd: FWD
  • Skąd:  
Odp: Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #4131 dnia: 2022/04/03 00:39 »
Często się jednak zdarza, że kiedy człowiek pyta u dealera o jakieś szczegóły, to osoba obsługująca tak naprawdę nie ma zielonego pojęcia... Tak było np. kiedy pytałem o różnicę w światłach LED Matrix pomiędzy MDF i ASF... Pan, z którym rozmawiałem dzwonił gdzieś do Poznania, by dopytać o szczególy...
Podejrzewam, że podobnie było w tym przypadku. Z tego co inni pisali kiedyś nie było Travel Assist i centrowanie włączało się w ustawieniach. Obecnie nie ma takiego ustawienia, włączenie TA jest równoznaczne z centrowaniem. Dziś wiało tak mocno, że nawet nie będę pisać co mi robił TA. Muszę zaczekać na testy w normalnych warunkach pogodowych. Ale ciężko mi uwierzyć, że uporczywe trzymanie, a czasem nawet wręcz przekraczanie lewej linii było efektem wiatru. Gdyby próbował odbijać do prawej to bym uznał, że walczy z wiatrem. Ale tego nie robił, jechał sobie zadowolony przyklejony do lewej. I jednak napisałem co robił TA  ;D




Czy ktoś ze świeżo odbierających lub oczekujących zamówił TA? Jeśli tak to pewnie stworzę nowy wątek do tego. Gdyby mi demówka tak działała to nigdy bym nie wziął tego systemu.
A sprawdzałeś  w ustawieniach, tak jak pisałem i jak było na filmiku?
Zacytuję sam siebie: "Obecnie nie ma takiego ustawienia, włączenie TA jest równoznaczne z centrowaniem.".[/size]
 

Dybik

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 610
  • Thanked: 123 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: II R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI / 245 KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: CB / 20.10.21
Odp: Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #4132 dnia: 2022/04/03 01:33 »
Diler mi mówił o ustawieniu "czestotliwosci".
« Ostatnia zmiana: 2022/09/09 12:59 wysłana przez van_daal »
 

S-Tig

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 419
  • Thanked: 51 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI 150
  • Napęd: FWD
  • Skąd:  
Odp: Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #4133 dnia: 2022/04/03 08:06 »
W zwykłym menu nie ma.
« Ostatnia zmiana: 2022/09/09 13:00 wysłana przez van_daal »
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #4134 dnia: 2022/04/03 11:05 »
Często się jednak zdarza, że kiedy człowiek pyta u dealera o jakieś szczegóły, to osoba obsługująca tak naprawdę nie ma zielonego pojęcia... Tak było np. kiedy pytałem o różnicę w światłach LED Matrix pomiędzy MDF i ASF... Pan, z którym rozmawiałem dzwonił gdzieś do Poznania, by dopytać o szczególy...
Na moje pytania dotyczące różnicy w światłach MDF a ASF nigdy nie otrzymałem wyczerpującej odpowiedzi, czy rozmawiałem w salonie czy mailowo z centralą. Dopiero tutaj, na forum, w jakimś komentarzu przeczytałem na czym polega technologia przesłony i matrix. Ale było już po zamówieniu auta. To samo z asystentami jazdy, moje dociekania tylko męczyły sprzedawców. A jest jednak różnica, jak tutaj czytam.
 

Im_only_a_human

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Thanked: 1 times
  • Model: TIGUAN
  • Napęd: FWD
  • Skąd: TK pazdziernik 2021
Odp: Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #4135 dnia: 2022/04/03 15:26 »
W nowych tig bez względu na wersję wyposażenia jest system odzyskiwania energii przy hamowaniu. Ktoś wie na czym to polega ? Tam jest jakiś dodatkowy akumulator ?
 

ufo67

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 110
  • Thanked: 30 times
  • Zamówiony; 6.10.2021 Zatwierdzony tydzień; 24
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: 245km
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WND
Odp: Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #4136 dnia: 2022/04/03 16:18 »
"W momencie zdjęcia nogi z gazu lub hamowania napięcie alternatora przekazywane jest do doładowania akumulatora, co wpływa na odciążenie silnika i ograniczenie spalania. Efektywny system rekuperacji wymaga zastosowania alternatora o większej mocy oraz akumulatora odpornego na częste cykle ładowania i rozładowywania. Wdrożenie systemu odzyskiwania energii przy hamowaniu pozwala zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 1-1,5 procent."[/size]

[/size]
coś takiego znalazłem no innym forum[/size]
 

wobary

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 76
  • Thanked: 43 times
  • zam. 06.07.2021
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.4 eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #4137 dnia: 2022/04/03 20:44 »
Hej,


Co do tematu kompetencji salonów... W rzeczywistości sprzedawcy to są po prosut sprzedawcy, nie ważne w jakiej branży pracują. Oni kładą nacisk na dobrą gadkę, wygląd i inne psychologiczne elementy, które mają skłonić potencjalnego klienta do wyboru tej marki i tego salonu. Dlatego nie muszą w 100% wiedzieć co sprzedawać, bo 99% klientów nie będzie o to pytać, a jeśli będzie, to jakoś wybrną. Liczą się normy zamówień i prowizja. Wiedza jak samochód działa i wszystkich jego elementów to już domena mechaników i inżynierów... Przy czym nawet mechanicy pracujący w salonach często mogą nie znać tych nowych systemów. Zachodzi ścisła specjalizacja, a wiadomo, że na rynku pracy specjalistów po prostu brakuję ;-)




Co do odzyskiwania energi podczasu wyhamowywania, to jest dość stary temat. Jeżeli nie ma systemu odzyskiwania energii,  to podczas wyhamowywania energia kinetyczna z jaką porusza się samochód jest przekształcana w energię cieplną za pomocą siły tarcia opon o asfalt oraz tarczy na klockach hamulcowych. W systemach odzyskiwania energii, zamiast tego podczas wyhamowywania siły te przekazywane są na prądnicę, która może przekierować wytworzony prąd do akumulatora trakcyjnego (hybrydy) lub klasycznego. Przy czym klasyczny akumulator jest ładowany za pomocą prądnicy przymocowanej za pomocą paska, który generuje opór podczas pracy silnika. Więc z jednej strony obciążamy silnik spalinowy, żebym nam podładował klasyczne aku, a z drugiej strony marnujemy energie kinetyczną na ciepło. bez sensu. Lepiej zrobić taki mechanizm, który będzie "rozluźniał pasek" podczas pracy silnik i jednocześnie podczas wyhamowywania napędzał tą energią jakieś koło zamachowe i w ostateczności prądnicę. Czy to będzie 1L na 100km ? Ciężko stwierdzić, ale na pewno zysk widać gołym okiem. Temat jest dość dobrze rozpoznany w hybrydach, więc jeżeli dobrze to zminuaturywano i dostoswano, to pewnie zrobili to też dla standardowych napędów. Bo przecież każdy gram CO2 ma znaczenie.... dla producenta ;-)


Co do działania asystenta utrzymania pasa ruchu, to warto zobaczyć co jest napisane na ten temat w instrukcji obsługi. Szczególnie w języku producenta produktu, o ile ktoś go rozumie. A jeżeli dalej nie jest to jasne, to trzeba drążyć temat głębiej. Zapytać najlepiej już samego WV (a nie salon sprzedażowy) jak sobie poradzić z tym tematem. Ale to jest dość dziwne, bo ostatnio kolega mi pisał, że w jego nowym mercedesie asystent pasa "po prostu nie działa". A z doświadczenia wiem, że problem wykrywania krawędzi w obrazie nie jest aż taki skomplikowany, żeby nie udało się takim sporym korporacjom zrobić dobrego algo. No chyba, że w dobie kryzystu kamerki na przedzie mają 256x256 pikseli zamiast 1024x1024 i dlatego działa jak działa, ale to już jest czysta spekulacja. Niech wv to rozwiąże i tam kierujcie zapytania o ten niewątpliwy mankament.


Żeby tematu stało się zadość, to dzisiaj zdążył mi się urodzić syn, "zamawiany" 3 dni przed tiguanem. Gdybym wiedział, że w drodze jest syn, to bym może inaczej postąpił, a tak czekamy na tę hybrydę.. na szczęście teściowa zmieniała auto i użyczyła nam na ten czas swojego starego ;-)
« Ostatnia zmiana: 2022/04/03 21:02 wysłana przez wobary »
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #4138 dnia: 2022/04/03 21:24 »
... Dzisiaj zdążył mi się urodzić syn...

Najszczersze gratulacje i bezawaryjności... 
 
eeeee, znaczy zdrowy niech się chowa! :)
 

pitheron

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 85
  • Thanked: 13 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Śląsk
Odp: Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #4139 dnia: 2022/04/03 21:26 »
Gratulacje @wobary ! Szerokości dla całej rodziny  :)