Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/06/20 23:29

Poprzedni wątek - Następny wątek

S-Tig

Z tej irytacji patrzę sobie na konkurentów i ostatnio wszedłem na forum Kodiaka.Szczęka mi opadła, gdy przeczytałem, że im kastrują samochody. Byłem przekonany, że VAG tego nie robi. Jest długo to fakt, ale właśnie dzięki temu przyjeżdża to co zamówione.Ciekawe, czy jest zasada, że >=VW mają nie być kastrowane, a reszta już tak. W sumie to by oznaczało, że ktoś kto zamawia Kodiaka nie dostanie Side Assist, bo ma być dla mnie. Chore to wszystko. I ciekawe na ile jest ryzyko, że ja czegoś nie dostanę, bo ma być dla Audi lub Porsche.

pitheron

Ale co właściwie oznacza, że kastrują? Zamawiałeś z side assist a przyjeżdża z fabryki bez tego? Czy nie da się zamówić z side assist? Side assist użyłem jako przykładu.

Wysłane z mojego Mi 9 Lite przy użyciu Tapatalka


grs

Zamawiałeś kodiaqa z side assist, rear traffic allert czy cantonem, to przyjedzie bez tych systemów. A dealer dodatkowo chce podnieść cenę. Tak działa skoda od kilku miesięcy. Śledzę forum kodiaqa, bo roważałem go zamiast tiguana, ale chyba dobrze zrobiłem patrząc co się dzieje. Podobno tylko wersje L&K nie są kastrowane, ale te z kolei mają też zastój w produkcji. Na otomoto już jakiś czas temu widziałem oferty na Superby wykastrowane z systemów i nawet świateł matrycowych, choć teoretycznie mają je w standardzie (w wyposażeniu była pozycja: rezygnacja ze świateł matrycowych). Dostępne od ręki u dealerów, ale cena pomimo kastracji dość nieatrakcyjna ;)

van_daal

Cytat: pitheron w 2022/03/06 12:00Zamawiałeś z side assist a przyjeżdża z fabryki bez tego? Czy nie da się zamówić z side assist?
Tak. Zamówiłeś np. SA i dostajesz info przed rozpoczęciem produkcji, że musisz z tego zrezygnować.

S-Tig

No właśnie. I żeby to jeszcze były kastrowane pierdoły (wiem, dla każdego co innego się łapie w definicję). Ale rear traffic alert i side assist to dla mnie must have. Co do Cantona to zależy, bo jeśli standard gra jak w Kamiq, to nigdy bym z czymś takim nie wytrzymał. Jeśli gra jak np w Tigu, to spokojnie bez Cantona bym przeżył.
A jeśli w takim Superbie kastrują z matrycowych świateł, to też by było dla mnie nie do przyjęcia z racji częstego jeżdżenia zimą poza głównymi trasami.
Brakuje mi nawet nieparlamentarnych słów, żeby opisać całość tego, co się wyprawia.
Więc jeśli Tig mi przyjedzie kompletny, to chyba złego słowa nie powiem ani na to, że teraz biedak marznie na parkingu ani na to, że nie mam pojęcia kiedy go dokończą. Oczywiście w ramach rozsądku, bo jeśli to będzie trwało miesiącami, to raczej nie wyrobię. Raczej...

pitheron

To co opisujecie w odniesieniu do skody to jakieś niepojęte praktyki z krajów o niskich standardach. Aż trudno uwierzyć, że dochodzi do czegoś takiego...

Wysłane z mojego Mi 9 Lite przy użyciu Tapatalka


Smerfciamajda

Rynek powinien to zweryfikować. Klienci odejdą do firm gdzie nie robi się z nich durni.

Polityka VAG jest bezczelna do tego stopnia ze każda pierdoła kosztuje kasę jako dodatek ale produkują tanio po kosztach w Azji albo wschodniej Europie. Ludzie się nabierali a VAG robił kokosy. Teraz dostaną po dupie i się skończy kozakowanie. Trza będzie się pogodzić z metodami Japończyków czy Koreańczyków. Niemiaszki chytre i znowu się przejechali. 

Wcale mi ich nie żal a klient swoje pieniądze wyda tam gdzie go beda szanować.

grs

To jeszcze dodam tylko, że w skodzie oszczędzają na wszystkim teraz. Na przykład w kodiaqu 5 miejscowym w bagażniku po bokach są "rylingi", na których były po 2 plasitkowe haczyki, po kilka PLN każdy. Były, bo teraz montują już po jednym haczyku. Oczywiście w serwisie można sobie dokupic ten brakujący ;)

ernestbugaj

Myślę, że na cięcie kosztów w przypadku VAG trzeba spojrzeć globalnie. Kary za dieselgate, kary za przekroczenie limitów CO2 (sam VW za 2020 rok musiał zapłacić 4,5 miliarda euro) powodują, że ceny aut koncernu VAG rosną drastycznie i niewspółmiernie do oferowanej jakości. Od dawna było wiadomo, że te kary zapłacą klienci i tak się obecnie dzieje.Ja poważnie rozważam zakup Touarega, ale jednocześnie zrobiłem sobie listę producentów, którzy nie popłynęli z karami za CO2 i nie będą zmuszeni finansować je z mojej kieszeni.

Smerfciamajda

A mój dealer wali w gumę.
W czwartek powiedzieli ze samochód w planie wydań na jutro. Dziś nie odbiera telefonów tylko prosi o SMS. Pytam o potwierdzenie bo nie wiem jak mam dzień organizować. Do dealera mam 50km a do roboty kolejne 50 ale w druga stronę. Musze poprzekładać spotkania itp itd. Do tego musze zorganizować zwrot zastępczego do Hertza. Zero odzewu.
Ależ mnie drażni takie podejście. 

Meg

Witam,
odebralam Tiguana w sobote...


Cena bez zmian,zgodna z umowa


Dotarl kompletny...


Przejechalam ok.400 km(tempo spokojne),spalanie 6,5 l


Do oczekujacych...czekajcie-warto💪😊


Pozdrawiam

suchy2717

Cytat: Meg w 2022/03/07 14:02
Witam,
odebralam Tiguana w sobote...


Cena bez zmian,zgodna z umowa




Przejechalam ok.400 km(tempo spokojne),spalanie 6,5 l


Do oczekujacych...czekajcie-warto💪😊


Pozdrawiam

Gratuluje pochwał się zdjęciami 😀

ratoschlaff

Cytat: Meg w 2022/03/07 14:02
Witam,
odebralam Tiguana w sobote...


Cena bez zmian,zgodna z umowa


Dotarl kompletny...


Przejechalam ok.400 km(tempo spokojne),spalanie 6,5 l


Do oczekujacych...czekajcie-warto💪😊


Pozdrawiam
gratulacje ;D  Ja odbieram w środę  ;D 


A z nowych info wynika, że Wolfsburg ma pauzować 6 tygodni  ::)

suchy2717

A skąd masz takie info ?? To mega słabo. :o

ratoschlaff

Cytat: suchy2717 w 2022/03/07 14:35
A skąd masz takie info ?? To mega słabo. :o
info od dilera  :-\