Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/06/20 23:29

Poprzedni wątek - Następny wątek

reality1

#2985
Witam-obiecałem że napiszę wrażenia z jazdy po odbiorze auta-zatem...: jest super, pomijając że już mi się w ciągu 4 dni aż 2 razy system zawiesił i byłem już nawet na serwisie w celu wgraniu nowego systemu oraz najnowszych jego aktualizacji... :-) W porównaniu z SEATem Ateca FR benzyna 2.0 tsi 190KM automat 4x4 (to moje poprzednie auto) - tu jest znacznie ciszej i z większą lekkością mimo cięższej nieco bryły auta się przyśpiesza... Jest też bardziej komfortowe zawieszenie - mam wrażenie jakby SEAT był ciut twardszy. Przyśpieszenia nie sprawdzałem jeszcze, bo nie chce autka katować od pierwszego dnia... Spalanie na odcinku około 250km (bo tyle zrobiłem w 4 dni) - normalnej jazdy, tj nie rajdowej i nie jak dziadkowóz - wychodzi mi niecałe 12 litrów (pół na pół centrum miasta Łodzi i obwodnica Pabianic - razem codziennie robie około 60km), ale biorę poprawkę na zimową aurę i związane z tym większe korki, niedotarty samochód oraz fakt że dopiero się do niego przyzwyczajam... Myślę ze za jakieś kolejne 2 czy 3 tyś kilometrów spokojnie zejdę o litr niżej a latem o kolejne pół litra (w SEACie mieściłem się w 10 litrach). Pozdrawiam i życzę cierpliwości. :-) Warto czekać!

Dybik

Cytat: reality1 w 2021/12/21 22:48
Witam-obiecałem że napiszę wrażenia z jazdy po odbiorze auta-zatem...: jest super, pomijając że już mi się w ciągu 4 dni aż 2 razy system zawiesił i byłem już nawet na serwisie w celu wgraniu nowego systemu oraz najnowszych jego aktualizacji... :-) W porównaniu z SEATem Ateca FR benzyna 2.0 tsi 190KM automat 4x4 (to moje poprzednie auto) - tu jest znacznie ciszej i z większą lekkością mimo cięższej nieco bryły auta się przyśpiesza... Jest też bardziej komfortowe zawieszenie - mam wrażenie jakby SEAT był ciut twardszy. Spalanie na odcinku około 250km (bo tyle zrobiłem w 4 dni) wychodzi mi niecałe 12 litrów (pół na pół centrum miasta Łodzi i obwodnica Pabianic - razem codziennie robie około 60km), ale biorę poprawkę na zimową aurę i związane z tym większe korki, niedotarty samochód oraz fakt że dopiero się do niego przyzwyczajam... Myślę ze za jakieś kolejne 2 czy 3 tyś kilometrów spokojnie zejdę o litr niżej a latem o kolejne pół litra (w SEACie mieściłem się w 10 litrach). Pozdrawiam i życzę cierpliwości. :-) Warto czekać!


Dzięki za 'relację' :) O przyspieszenie nie pytam bo pewnie jeszcze w podłogę na dotarciu nie wciskałeś - i bardzo dobrze.
Małe info ode mnie (akurat jestem po rozmowie z mechanikiem odnośnie zamówionego Tiguana) - olej powiedział tak jak wiele osob tutaj wspominało - warto wymienić po ~3-4 tysiącach, żeby zlać te pierwsze największe śmieci. Kolejno wymiana co 15 tyś (a nie jak producent zaleca co 30tyś).
Pytałem też o olej w skrzyni biegów, nie wiedział co mówi na to instrukcja w Tigu, ale sugerował aby wymienić dynamicznie (nawet jeżeli nie ma zalecenia producenta) po 100 tyś km.

grs

O ile pamiętam to vw zaleca olej w skrzyni (DSG) co 60 tysięcy?

Tomaszglog

#2988
Cytat: reality1 w 2021/12/21 22:48
Witam-obiecałem że napiszę wrażenia z jazdy po odbiorze auta-zatem...: jest super, pomijając że już mi się w ciągu 4 dni aż 2 razy system zawiesił i byłem już nawet na serwisie w celu wgraniu nowego systemu oraz najnowszych jego aktualizacji... :-) W porównaniu z SEATem Ateca FR benzyna 2.0 tsi 190KM automat 4x4 (to moje poprzednie auto) - tu jest znacznie ciszej i z większą lekkością mimo cięższej nieco bryły auta się przyśpiesza... Jest też bardziej komfortowe zawieszenie - mam wrażenie jakby SEAT był ciut twardszy. Spalanie na odcinku około 250km (bo tyle zrobiłem w 4 dni) wychodzi mi niecałe 12 litrów (pół na pół centrum miasta Łodzi i obwodnica Pabianic - razem codziennie robie około 60km), ale biorę poprawkę na zimową aurę i związane z tym większe korki, niedotarty samochód oraz fakt że dopiero się do niego przyzwyczajam... Myślę ze za jakieś kolejne 2 czy 3 tyś kilometrów spokojnie zejdę o litr niżej a latem o kolejne pół litra (w SEACie mieściłem się w 10 litrach). Pozdrawiam i życzę cierpliwości. :-) Warto czekać!


Nie da się samemu pobrać tych aktualizacji? Zawsze jak się pojawi nowy soft to tylko serwis? Z tego co czytam jest możliwość aktualizacji, trzeba odnaleźć to w ustawieniach. Nie pokazywała Ci się informacja że jest dostępny nowy soft? Teraz po aktualizacji system już działa poprawnie?

Dybik

Cytat: grs w 2021/12/22 04:56
O ile pamiętam to vw zaleca olej w skrzyni (DSG) co 60 tysięcy?


Nie mam jeszcze takiej wiedzy. Jak będę auto odbierał to zapytam i niezależnie poszukam w instrukcji. Mechanior wspominał o 100 tys jeżeli producent informuje że w ogóle nie trzeba wymieniać.

Ad

Cytat: Dybik w 2021/12/22 07:53
Cytat: grs w 2021/12/22 04:56
O ile pamiętam to vw zaleca olej w skrzyni (DSG) co 60 tysięcy?


Nie mam jeszcze takiej wiedzy. Jak będę auto odbierał to zapytam i niezależnie poszukam w instrukcji. Mechanior wspominał o 100 tys jeżeli producent informuje że w ogóle nie trzeba wymieniać.
Potwierdzam. Przy serwisie przy 60tys VW rekomenduje wymiane oleju w skrzyni DSG. Robilem to w lato w ASO.

Dybik

Cytat: Ad w 2021/12/22 08:27
Cytat: Dybik w 2021/12/22 07:53
Cytat: grs w 2021/12/22 04:56
O ile pamiętam to vw zaleca olej w skrzyni (DSG) co 60 tysięcy?


Nie mam jeszcze takiej wiedzy. Jak będę auto odbierał to zapytam i niezależnie poszukam w instrukcji. Mechanior wspominał o 100 tys jeżeli producent informuje że w ogóle nie trzeba wymieniać.
Potwierdzam. Przy serwisie przy 60tys VW rekomenduje wymiane oleju w skrzyni DSG. Robilem to w lato w ASO.


No to szacunek dla VW. Ponieważ wspominał że producenci mówią że nie potrzeba wymieniać oleju w skrzyniach i pozniej są w tak dramatycznym stanie że masakra ...


Kolejna rzecz - znajomy mający tiguana wspominał że średnio się jemu podoba podejście serwisu co do wymiany własnie oleju w silniku. Ma wykupiony na 3 albo 4 lata serwis. Jednak on robi częściej wymianę oleju (zrobił po 3 - 4 tys, kolejno co 15 tys). Serwis nie liczy co 30 tyś km przebiegu tylko po 30 tyś od wymiany, zatem błędne koło kiedy on wymienia co 15 tyś. Musi jeździć do innego punktu niż ASO aby to obejść i 'co 2 wymiana' mieć w ASO. A jak to jest u Was ?

Ad

Cytat: Dybik w 2021/12/22 09:13
Kolejna rzecz - znajomy mający tiguana wspominał że średnio się jemu podoba podejście serwisu co do wymiany własnie oleju w silniku. Ma wykupiony na 3 albo 4 lata serwis. Jednak on robi częściej wymianę oleju (zrobił po 3 - 4 tys, kolejno co 15 tys). Serwis nie liczy co 30 tyś km przebiegu tylko po 30 tyś od wymiany, zatem błędne koło kiedy on wymienia co 15 tyś. Musi jeździć do innego punktu niż ASO aby to obejść i 'co 2 wymiana' mieć w ASO. A jak to jest u Was ?

Serwis byl przy 60tys. Nastepny serwis 20tys pozniej, przy 80tys, albo 1 rok.

Dybik

Cytat: Ad w 2021/12/22 10:05
Cytat: Dybik w 2021/12/22 09:13
Kolejna rzecz - znajomy mający tiguana wspominał że średnio się jemu podoba podejście serwisu co do wymiany własnie oleju w silniku. Ma wykupiony na 3 albo 4 lata serwis. Jednak on robi częściej wymianę oleju (zrobił po 3 - 4 tys, kolejno co 15 tys). Serwis nie liczy co 30 tyś km przebiegu tylko po 30 tyś od wymiany, zatem błędne koło kiedy on wymienia co 15 tyś. Musi jeździć do innego punktu niż ASO aby to obejść i 'co 2 wymiana' mieć w ASO. A jak to jest u Was ?

Serwis byl przy 60tys. Nastepny serwis 20tys pozniej, przy 80tys, albo 1 rok.


Ja mówię o tym dodatkowo płatnym serwisie w skład którego wchodzi np wymiana oleju. Skoro wymiana oleju jest co 30 tyś...

Mave

Cytat: Dybik w 2021/12/22 12:33
Cytat: Ad w 2021/12/22 10:05
Cytat: Dybik w 2021/12/22 09:13
Kolejna rzecz - znajomy mający tiguana wspominał że średnio się jemu podoba podejście serwisu co do wymiany własnie oleju w silniku. Ma wykupiony na 3 albo 4 lata serwis. Jednak on robi częściej wymianę oleju (zrobił po 3 - 4 tys, kolejno co 15 tys). Serwis nie liczy co 30 tyś km przebiegu tylko po 30 tyś od wymiany, zatem błędne koło kiedy on wymienia co 15 tyś. Musi jeździć do innego punktu niż ASO aby to obejść i 'co 2 wymiana' mieć w ASO. A jak to jest u Was ?

Serwis byl przy 60tys. Nastepny serwis 20tys pozniej, przy 80tys, albo 1 rok.


Ja mówię o tym dodatkowo płatnym serwisie w skład którego wchodzi np wymiana oleju. Skoro wymiana oleju jest co 30 tyś...
Można pojechać do ASO i wymieniać po 15 tyś km olej i filtr odpłatnie pomimo tego że znajomy ma cykl przeglądów 30 tyś lub 2 lata (no chyba że się autko upomni wcześniej) wtedy serwis wymienia olej i filtr nie resetując ustawień czasowych i kilometrowych. Wymianę się robi a jakby się jej nie robiło według wskazań ...

Dybik

Cytat: Mave w 2021/12/22 12:55
Cytat: Dybik w 2021/12/22 12:33
Cytat: Ad w 2021/12/22 10:05
Cytat: Dybik w 2021/12/22 09:13
Kolejna rzecz - znajomy mający tiguana wspominał że średnio się jemu podoba podejście serwisu co do wymiany własnie oleju w silniku. Ma wykupiony na 3 albo 4 lata serwis. Jednak on robi częściej wymianę oleju (zrobił po 3 - 4 tys, kolejno co 15 tys). Serwis nie liczy co 30 tyś km przebiegu tylko po 30 tyś od wymiany, zatem błędne koło kiedy on wymienia co 15 tyś. Musi jeździć do innego punktu niż ASO aby to obejść i 'co 2 wymiana' mieć w ASO. A jak to jest u Was ?

Serwis byl przy 60tys. Nastepny serwis 20tys pozniej, przy 80tys, albo 1 rok.


Ja mówię o tym dodatkowo płatnym serwisie w skład którego wchodzi np wymiana oleju. Skoro wymiana oleju jest co 30 tyś...
Można pojechać do ASO i wymieniać po 15 tyś km olej i filtr odpłatnie pomimo tego że znajomy ma cykl przeglądów 30 tyś lub 2 lata (no chyba że się autko upomni wcześniej) wtedy serwis wymienia olej i filtr nie resetując ustawień czasowych i kilometrowych. Wymianę się robi a jakby się jej nie robiło według wskazań ...


Rozumiem, dziękuję. Czyli u niego musiało dość do sytuacji że może się nie dogadali aby nie usuwali wskazań... I na tej podstawie nie mieli 'podkładki' pod wymianę po 15 tys. czekali na kolejne 30 tys.

reality1

Witam.


Do Tomaszglog: można system od razu po odbiorze nowego auta zaktualizować sobie samemu, ale:
1.strasznie długo to trwa (a trzeba mieć wtedy odpalony samochód aby podczas aktualizacji nie było żadnej przerwy w połączeniu z serwerem (system musi być cały czas stabilnie włączony) - a połączenie internetowe do pobierania danych przez e-sim zainstalowaną w aucie jest bardzo powolne (zaś pakiet danych jednak dość duży) - dlatego zrobili mi to w serwisie wprost z laptopa - trwało to wszystko razem może z 10 minut...;
2.po samodzielnej instalacji system często się od razu zawiesza (u szwagra tak było w nowym VW Multivanie z 2020), więc nie chciało mi się już u siebie kombinować (skoro i tak już mi się raz zawiesił) i całą akcję aktualizacji przeprowadziłem dlatego w serwisie;
Odpukać, od wczoraj wszystko działa mi już stabilnie... :-)


Do Dybik: co do wymiany oleju (skrzynia, silnik) - mój dealer/serwis VW nakazał się stosować w tej i każdej innej przeglądowej kwestii ściśle do komend systemowych w aucie i koniec..., zatem tak właśnie zrobię... :-)


Pozdrawiam.

van_daal

Cytat: Dybik w 2021/12/22 13:03Czyli u niego musiało dość do sytuacji że może się nie dogadali aby nie usuwali wskazań
Wtrącę swoje 3 grosze: nie rozumiem, czemu nalegać na niekasowanie interwału.
Jeśli wymienisz po 15k i ci nie skasują, to przy 30k MUSISZ się stawić. Jak się nie wyrobisz bo np. jesteś na wakacjach to możesz nawet gwarancję stracić.
Jak wymienisz po 15k i ci skasują to następny "musik" jest dopiero przy 45k więc w okolicy 30k wymieniasz bezstresowo...

Mave

Może to rozjaśni sytuację
wykupiony pakiet przeglądów 4 lata 60 tyś km w którego skład wchodzą - przeglądy po 2,3,4 latach, wymiana oleju z filtrem co 30 tyś km lub 2 lata, po 4 latach chyba jeszcze wymiana płynu hamulcowego plus inne rzeczy które w tym czasie należy wykonać, więc jeśli chcesz wymienić co 15 tyś km i potwierdzi to serwis we wskazaniach to przegląd zawarty w pakiecie przesunie się na 45 tyś km a następny 75 tyś i w ten sposób załapujesz się na jedną wymianę oleju zamiast dwóch zawartych w pakiecie  :)




Dybik

Odpisze ogólnie , to o czym piszecie wychodzi ze jest norma w VW. Teraz już wiem o czym kolega mówił że zaufany mechanik jemu wymieni olej tak aby nie było widać że było ruszane. Podsumowując jest to jakaś absurdalna sytuacja. Bo to Twoja sprawa jak dbasz o samochod a serwis wręcz przymusza Ciebie do wymiany oleju co 30 tys gdzie dużo osób twierdzi że dla żywotności silnika warto wymienić po 15 tys. I teraz - ja wyciągam przy 15 tys z kieszeni kasę na wymianę oleju a VW zamiast książkowo robić ja po 30 tyś przebiegu idzie na cwaniaka i wymienia po 30 tys od poprzedniej wymiany. Jeszcze rozumiałbym że nie chcą za moje widzimisię  płacić (że chce częściej wymieniać olej)  ale kompletnie nie fair jest taka postawa do naciskania na wymiany co 30 tys. Ale cóż... jak ma coś paść po gwarancji to niech padnie jak najszybciej po niej, po co mają czekać na klienta.