ASF i MDF różnią sie przede wszystkim konstrukcją. MDF to światła matrycowe (ang. matrix), w których masz sporo niezależnych diód, które świecą niezależnie - jak w telewizorze ;-). Sterownik tych świateł może niezależnie zgasić lub zapalić daną diodę (jak piksel na telewizorze). W konstrukcji ASF nie ma matrycy diód, tylko steruje się wiązką padanego światła za pomocą silniczków krokowych, soczewek i przesłon. Efekty działania dwóch tych systemów mogą dać subiektywnie podobne odczucia z jazdy. To byś musiał przetestować to w ten sam dzień w ciemnym oświetleniu na jakiejś krajówce, żeby przekonać się czym to się różni ;-)
przy okazji, żeby demówka miała ASF to musiałaby być R-line lub Life. Jeżeli jeżdziłeś elegance'em, to na pewno miała MDFy, bo są w standardzie. Co ciekawe dopłata w touaregu elegance za MDFy to 10k
a w tiguanie elegance bez dopłaty ;-)