Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/06/20 23:29

Poprzedni wątek - Następny wątek

thanek

Jest też wiele osób, które po prostu wolą wygodniej żyć i np. oszczędzać czas i nerwy korzystając z dóbr techniki. Ujmy na honorze to nie przynosi :)


Gorzej jeśli ktoś jeździ tak, że nawet komplet asystentów nie sprawi, że zacznie jeździć bezpiecznie i prawidłowo - dlatego mocno czekam na czasy, gdy auta zaczną myśleć za kierowców - zwłaszcza w Polsce.


Raven1279

Cytat: Charls w 2021/10/29 11:04Hak mozna zamontować za 1/4 ceny tego co Ty zapłacisz w ASO i zrobić go jak fabrycznie ale skoro wolisz przepłacać, to Twój wybór
Montaż haka poza aso = utrata gwarancji na elektrykę(ingerencja w instalację +konieczność programowania) a hak w montowany przez aso wychodzi drożej niż fabryczny. W niektórych modelach fabryczny hak wiąże się np. z wydajnieszym chłodzenia silnika.

ratoschlaff

Za montaż haka w ASO faktycznie płacisz więcej, bo płacisz za roboczogodziny. Sam hak kosztuje tyle co w konfiguratorze. Co do wydajniejszego chlodzenia silnika, niewiem, chyba że w jakich trzycylindrowcach.

mms1994

W 2.0 TDI jest inne chłodzenie jak masz hak i jak nie masz, w wersji 190KM to chłodzenie jest naprawdę "na granicy" bez haka ;)

ratoschlaff

😬a to niegrzeczny silnik ;)  a miałem jakąś przygodę z przegrzewaniem tego silnika?

Miro74

Cytat: ratoschlaff w 2021/10/29 13:14Za montaż haka w ASO faktycznie płacisz więcej, bo płacisz za roboczogodziny. Sam hak kosztuje tyle co w konfiguratorze. Co do wydajniejszego chlodzenia silnika, niewiem, chyba że w jakich trzycylindrowcach.
Zamawiając u dealera dopytałem ile to by kosztowało w przypadku domontowywania haka później:
- zamawiają montaż w fabryce 3840 (no ale jakiś czas temu było taniej),
- montując później w serwisie sporo ponad 5tkę
 

mms1994

Cytat: ratoschlaff w 2021/10/29 13:41a miałem jakąś przygodę z przegrzewaniem tego silnika?
Bez mechanicznej ingerencji w układ chłodzenia, ciężko uzyskać cokolwiek ponad 190/400, żeby to było odczuwalne :P
Z kolei jeśli masz hak i lepszy układ chłodzenia (wtedy jest ten z BiTDI, chociaż nie zawsze :) ), realnie 240-250KM samym softem
Poza tym czuć jak puchnie jak 30+, nie mówiąc o tym, że wiatraki chodzą jak w odczutowcu w ciepłe dni, bo nie wyrabiają. Auto się nie zagotuje, ale silnik kastruje się, żeby zmniejszyć ilość wydzielania ciepła.

ratoschlaff

Cytat: mms1994 w 2021/10/29 13:55
Cytat: ratoschlaff w 2021/10/29 13:41a miałem jakąś przygodę z przegrzewaniem tego silnika?
Bez mechanicznej ingerencji w układ chłodzenia, ciężko uzyskać cokolwiek ponad 190/400, żeby to było odczuwalne :P
Z kolei jeśli masz hak i lepszy układ chłodzenia (wtedy jest ten z BiTDI, chociaż nie zawsze :) ), realnie 240-250KM samym softem
Poza tym czuć jak puchnie jak 30+, nie mówiąc o tym, że wiatraki chodzą jak w odczutowcu w ciepłe dni, bo nie wyrabiają. Auto się nie zagotuje, ale silnik kastruje się, żeby zmniejszyć ilość wydzielania ciepła.
czyli nie dokonać udana jednostka te 2.0 tdi  :(

tiguan220

Cytat: ratoschlaff w 2021/10/29 13:14Za montaż haka w ASO faktycznie płacisz więcej, bo płacisz za roboczogodziny. Sam hak kosztuje tyle co w konfiguratorze. Co do wydajniejszego chlodzenia silnika, niewiem, chyba że w jakich trzycylindrowcach.
w 2.0TSI 220km też była większa chłodnica z hakiem. Fabryczny hak daje kilka możliwości, które (montując go poza ASO) trzeba by było zkodować, np. przy podpiętym haku nie można otworzyć klapy nogą, przyciskiem w drzwiach czy kluczykiem - tylko wciskając przycisk w klapie, rozłączają się czujniki cofania (nie działa też side assist), kamera cofania ma dodatkową opcję w widoku.

Charls

Bzdury z tym chłodzeniem i bujdy na resorach ludzie powielają od lat  w internetach. Targalem na holu T4 przez 60 km i temperatura cieczy cały czas w prawidłowym zakresie a mój Tig fabrycznie był bez haka. To samo mówili w A4 B8 jak miałem na a4Klub, a  temperatura zawsze w normie była. W 1.4 i  1.5 TSI trzeba by mieć w takim razie dwie dodatkowe chłodnice jak nerki w nowych BMW :) Producent niby przewiduje ale nijak ma to się do rzeczywistości chyba że mowa o targaniu kampingu przez całą Polskę na limicie ale nie wiem czy kamping by dotrwał

tiguan220

Do okazjonalnego ciągania przyczepki nie ma znaczenia. Znaczenie ma szczególnie w górzystym terenie i przy większych upałach. Ciągnięcie dużej przyczepy campingowej po kilkaset km w takich warunkach jest wyzwaniem. Z tą większą chłodnicą to może być mit, być może jest tylko wydajniejszy wiatrak albo podwójny. Na pewno jest dodatkowy sterownik przy wiązce.


Zwróciłbym uwagę na jeszcze jeden aspekt odnośnie haka w tiguanie. Nie wiem jak jest po lifcie ale przed środek kuli był od zderzaka bardzo blisko, przy odpinaniu przyczepy trzeba uważać na zderzak bo te kilka centymetrów potrafi zrobić różnicę

michalom

#2441
Ja wreszcie dostałem dobre wieści od dealera. BOK VW twierdził, że mam planowany termin produkcji 23 tydzień 2022. Dealer mnie pocieszył, że się zmieniło na 22 tydzień!!! ;) Dostałem jeszcze Ctrl + V jakiejś tabelki (chyba podobna do tej co wstawiał @van_daal )
Tak czy siak, po dotychczasowej przygodzie nie wiem czy jakkolwiek trzymać się tego terminu czerwiec / lipiec 2022. A pamiętam, jak zamawiając w kwietniu liczyłem, że może go zrobią na koniec wakacji i uda się w jakiś road trip jeszcze skoczyć latem... O ja naiwny :)
15 miesięcy czekania na Volkswagena... japrdl.
Prędzej ruszą dopłaty z "Mój elektryk" — może uda się dostać dopłatę na Model 3 (Standard Range ma terminy na Luty, ale Long Range na grudzień).

maciek@brynski.pl

Dzisiaj auto odebrane :)
Cesja leasingu Allspace z 2019 :)


A zamówienie nadal się produkuje....

arekp

Cytat: michalom w 2021/10/30 08:58BOK VW twierdził, że mam planowany termin produkcji 23 tydzień 2022. Dealer mnie pocieszył, że się zmieniło na 22 tydzień!!!

Kilka tygodni temu, VW Polska do centrali VW w DE:

- weźcie coś zróbcie, bo u nas w kraju nic nie robimy tylko odpowiadamy na zapytania o terminy które utknęły z produkcją
- OK, zajmiemy się tym dla Was

VW w DE do zespołu:

- zawieszamy zmiany do odwołania, pozostaje tylko jedna, ale tylko programiści

Programiści zawiedzeni, pytają:

- nie ma półprzewodników, nie ma sensu nic robić bo nowe komputery nie wjeżdżają i nie ma co testować, dlaczego jako jedyni mamy zostać?
- musicie rozwinąć nasz wewnętrzny system, za każdym razem jak wpada do systemu zapytanie o VIN nowego auta, przezuwajcie termin produkcji, losowo, od 1-3 tygodnie w którąkolwiek stronę, niech klienci widzą że coś się tu jednak dzieje i terminy się lekko zmieniają


;-)

mms1994

Gdybym nie znał realiów na linii IT-business uznał bym za dobry żart, ale jestem sobie w stanie wyobrazić X firm, gdzie faktycznie na coś takiego by wydali pare mln euro ;)