U mnie wreszcie po kilku miesiącach czekania nadszedł czas na odbiór i muszę przyznać że jak na razie jestem zadowolony z wyboru chociaż na prawdziwą ocenę przyjdzie jeszcze czas.
Na plus:
- Silnik 1.5 TSI 150 DSG bardzo dobrze współpracuje ze skrzynią biegów przynajmniej jeżeli chodzi o spokojną jazdę. Dwa moje ostatnie auta były wyposażone w S-Tronica i tam współpraca pomiędzy silnikiem a skrzynią nie była tak dobrze zestrojona.
- Wyciszenie które jest na naprawdę niezłym poziomie mimo dachu panoramicznego. Być może w trasie nie będzie już to wyglądało tak różowo ale biorąc pod uwagę że w moim przypadku ponad 80% to jazda po mieście to nie stanowi to dla mnie większego problemu.
- Zawieszenie, gdzie w moim przypadku zamówiłem DCC. Jak na razie użytkuję tryb Comfort ale szczerze mówiąc nie widzę większej potrzeby jego zmiany. Porównując z jazd testowych Tiguanem na zwykłym zawieszeniu jest zauważalnie lepiej ale jednak ciężko mówić o przepaści w komforcie bo jednak nie jest to pneumatyka.
- Audio Harman-Kardon działa bardzo przyjemnie oczywiście po dopasowaniu ustawień do preferencji użytkownika
- prosto z fabryki gra trochę nijako.
- Światła IQ.Light
- Jakość spasowania i użyte materiały
Na minus (do czegoś zawsze trzeba się przyczepić):
- Powłoka lakiernicza a dokładniej jej grubość. Pozostałem przy kolorze biały "pure" specjalny i pomiary przy odbiorze w zależności od elementu wykazały pomiędzy 80 a 90 mikronów. Ktoś powie że takie mamy czasy ale rok temu odbierając Audi Q5 również w bazowym kolorze białym pomiary wykazały pomiędzy 120 a 130 mikronów. Może to przypadek i kwestia egzemplarza ale bardziej mi to wygląda na optymalizację kosztów
- Oświetlenie Ambiente - krótko mówiąc z dużej chmury mały deszcz. O ile co do oświetlenia progów, klamek czy paneli drzwi nie mam uwag o tyle oświetlenie przestrzeni nóg to jakieś nieporozumienie. Zamiast oświetlić całą przestrzeń projektanci przewidzieli małą lampęczkę z jednej strony - w rezultacie moja prawa noga jest ładnie oświetlona natomiast lewa już nie. Nie mówiąc już o tym że przestrzeń nóg dla pasażerów z tyłu nie ma oświetlenia (aż będę się musiał przyjrzeć czy pod fotelami nie ma oświetlenia bo wydaje mi się to dziwne, może to pierwsza usterka. Dodatkowo w broszurach VW napisał o bodajże 30 kolorach które można sobie skonfigurować ale nie widziałem zmianki o tym że nie dotyczy to przestrzeni nóg która świeci tylko na biało. Nie zrozumcie mnie źle, wielu powie że oświetlenie ambiente to mało istotny detal (w sumie można się zgodzić) z drugiej jednak strony ładne oświetlenie potrafi naprawdę stworzyć klimat we wnętrzu auta. Rozumiem że marki premium typu Mercedes czy Audi mogły rozwiązać to lepiej ale nawet Formentor jest lata świetlne przed VW.
- Kluczyk z otwieranym grotem, bardzo podobny miałem w Golfie 5. Jak na rok modelowy 2022 mogli naprawdę się lepiej postarać.
- Umiejscowienie ekranu info rozrywki. Dużo bym dał aby się dowiedzieć co skusiło projektantów do takiego umiejscowienia ekranu a przede wszystkim wybraniu takiego kąta pod jakim jest pochylony - myślę że to musi super wyglądać dla wszystkich powyżej 2m wzrostu lub fotelem podniesionym maksymalnie do góry.
- Jakość obrazu dla tylnej kamery cofania. Rozumiem że w związku z niedoborem części VW sięgnął do magazynu z 2010 roku ale mogli się pokusić o lepszy moduł.
Korzystając z okazji życzę wszsytkim terminowej produkcji i szybkiego odbioru aby każdy mógł sporządzić swoje własne plusy i minusy.