Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/06/20 23:29

Poprzedni wątek - Następny wątek

Szamot

#1680
Czy ktoś ma jakieś nowe informacje?

Gh0st

#1681
U mnie narazie cisza a moje auto w teorii jest wyprodukowane i od czterech tygodnii jedynie czeka na brakujące komponenty. Sprawdziłem poranną prasówkę i generalnie potwierdza się że fabryka w Wolfsburgu jak narazie pracuje tylko na jedną zmianę (przynajmniej przez pierwszy tydzień). Pocieszające jest to że i tak wygląda to lepiej niż w Audi który mimo że jest wyżej pozycjonowany to przedłużył przerwę wakacyjną przynajmniej o tydzień (niektóre źródła mówią o dwóch).


PS: Patrząc na ogłoszenie Toyoty o ograniczeniu produkcji o 40% nie napawa mnie to optymizmem jako że do tej pory był to chyba jeden z producentów najlepiej radzących sobie z kryzysem i dostawami.

Szamot

Zatwierdzony tydzień produkcji!
Jest nadzieja....

Gh0st

#1683
Mój był zatwierdzony na 26 tydzień, a jak u Ciebie? Czyżby słynny 36?


PS: W zeszły Piątek u jednego z Wrocławskich dealerów VW sprzedawca starał się przekonać mojego znajomego że jak złoży zamówienie do końca miesiąca to do końca roku powinien się cieszyć nowym autem :)

Szamot

#1684
Zatwierdzona produkcja 37 Tydzień

thanek

Piszcie proszę przy okazji kiedy zamawialiście, będzie łatwiej obliczyć ewentualnego "laga".


U mnie już w lipcu mówili, że dla aut zamówionych w sierpniu i później nie ma szans na produkcję w 2021 (prawdopodobnie gdy zamawiałem w końcówce lipca też już tych szans nie było, tak się przynajmniej nastawiam, żeby się nadmiernie nie denerwować).

Szamot

#1686
Cytat: thanek w 2021/08/23 17:24
Piszcie proszę przy okazji kiedy zamawialiście, będzie łatwiej obliczyć ewentualnego "laga".

Zamówienie luty/marzec aktualnie zatwierdzony tydzien produkcji 37

Gh0st


Jest niestety zbyt wiele aspektów związanych z produkcją przez co bezpośrednie porównanie nie do końca jest wiarygodne. U mnie wygląda to tak:


Zamówienie: 1 połowa kwietnia
Potwierdzona data produkcji: 26 tydzień
Rozpoczęcie produkcji: 28/29 tydzień
Zakończenie produkcji: Brak :(


Wyposażenie: 1.5 Elegance, DCC, Panorama, Harman & Kardon, Pakiet oświetlenia bagażnika, Poduszki powietrzne boczne dla zewnętrznych siedzeń z tyłu, Kierownica 3-ramienna (multifunkcyjna, obszyta skórą, podgrzewana, z łopatkami do zmiany biegów).


PS: Ostatnio czytałem ciekawy artykuł dotyczący półprzewodników w dobie aktualnego kryzysu. Uśredniając przyjmuje się że do wyprodukowania "tradycyjnego" auta potrzeba 200 przewodników podczas gdy auto w pełni elektryczne potrzebuje ich już aż 3500. Pamiętam jak jakiś czas temu przeglądałem ofertę "aut od ręki" w VW i Skodzie, i o ile Tiguanów i Kodiaqów dużo nie było o tyle ID.4 i Enyaq-ów to już do wyboru do koloru :)

ratoschlaff

Zamówione z początkiem kwietnia, oczekiwany termin produkcji 26 tydzień, 35 tydzień...dalej nie potwierdzony.
We wrześniu może coś już będzie wiadomo.

michalom

#1689
Cytat: Gh0st w 2021/08/23 18:07
PS: Ostatnio czytałem ciekawy artykuł dotyczący półprzewodników w dobie aktualnego kryzysu. Uśredniając przyjmuje się że do wyprodukowania "tradycyjnego" auta potrzeba 200 przewodników podczas gdy auto w pełni elektryczne potrzebuje ich już aż 3500. Pamiętam jak jakiś czas temu przeglądałem ofertę "aut od ręki" w VW i Skodzie, i o ile Tiguanów i Kodiaqów dużo nie było o tyle ID.4 i Enyaq-ów to już do wyboru do koloru :)


To mogły być pozostałości. VW natukał dużo tych ID, ale ludzie nie chcieli kupować.


https://electrek.co/2020/03/17/vw-id-3-stockpile-thousands-electric-cars/amp/

Skariusz

Do 36 tygodnia już nie daleko. Zobaczymy co wtedy.

Gh0st

Możesz mieć rację ale czytając recenzje jak "udanym" projektem jest ID.3 to w sumie ciężko się dziwić takiej sytuacji. Kończąc już temat produkcji i nie siejąc dalszego defetyzmu polecam wszystkim zainteresowanym artykuł podsumowujący aktualne problemy: link do artykułu. Autor trafnie zebrał większość informacji które znalazłem na zagranicznych portalach.

thanek

Jak w każdym kryzysie, prawda leży gdzieś pośrodku bo media też pewnie swoje pompują. Pozostaje nam cierpliwie czekać na rozwój wydarzeń i obserwować opóźnienia. Ze swojej strony najbardziej obawiałbym się tej kastracji, o której mowa w artykule, czyli dostajemy auto, ale z wyciętym np. modułem LTE jak w Mercedesie. Liczę, że gdyby taka sytuacja miała miejsce, to dowiemy się o tym jako kupujący (choć wiadomo, że producenci lubią zmieniać odrobinę specyfikację wraz ze zmianą roku modelowego, a to utną gdzieś gniazdko USB, a to zlikwidują jakąś lampkę tu czy tam itd.). W moim przypadku wolę poczekać na uspokojenie rynku niż brać teraz coś wybrakowanego (a już szczególnie patrząc na obecne ceny).

mms1994

Cytat: Gh0st w 2021/08/23 18:07PS: Ostatnio czytałem ciekawy artykuł dotyczący półprzewodników w dobie aktualnego kryzysu. Uśredniając przyjmuje się że do wyprodukowania "tradycyjnego" auta potrzeba 200 przewodników podczas gdy auto w pełni elektryczne potrzebuje ich już aż 3500. Pamiętam jak jakiś czas temu przeglądałem ofertę "aut od ręki" w VW i Skodzie, i o ile Tiguanów i Kodiaqów dużo nie było o tyle ID.4 i Enyaq-ów to już do wyboru do koloru
Pamiętaj, że taki elektryk ma 0 emisji CO2, a taki Tiguan czy Kodiaq zwykle 150 lub więcej, a "norma" to ok 95 ;)

maciek@brynski.pl

Kontaktowałem się dzisiaj z salonem.


Ponoć ma być 41 tydzień produkcji. Allspace zamawiany na koniec lipca.