Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/06/20 23:29

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gh0st

#1455
Oj, coś czuje że musiałeś zrobić naprawdę gruby konfig  8)  Co do nowego modelu to tak na dobrą sprawę w międzyczasie pojawił się AllSpace ale nie sądzę żebyś go zobaczył w 2021 :)

michalom

Cytat: ratoschlaff w 2021/07/12 14:47
Cytat: mms1994 w 2021/07/12 13:41
Jakbyś zwlekał to pewnie X osób by wzięło za Ciebie biorąc aktualne realia rynkowe :P
ja dalej nie mam zatwierdzonego terminu a zamawiałem na początku kwietnia :o
Poczekam ;)  może wcześniej pojawi się nowy model 8)


Jeśli będzie wyglądał jak ten: https://www.irishtimes.com/life-and-style/motors/vw-shows-off-2020-s-electric-tiguan-ahead-of-frankfurt-show-1.3217376, to ja nie chcę :) NIe lubię tych cytrynowych kształtów a'la Mercedes GLE Coupé.


Niemniej, jak będę w końcu swój odbierał to będą już latające samochody...

michalom

#1457
Cytat: baslow w 2021/06/26 08:55
Witam Szacowne Grono Forumowiczów :)



(jestem tu nowy - to mój pierwszy post)
Obecnie przymierzam się do pierwszego leasingu pierwszego mojego SUVa. Jedną z opcji - jest Tiguan R-Line 245KM z doposażeniem zamawiany do produkcji.
Mam klika pytań odnośnie zamawiania (upustów), doposażania (kodowania).
0. Wiecie może jaki jest realny czas oczekiwania na auto? Od zamówienia do odbioru?
W innych markach: X3, X4, Q5, Q5 Sportback - czas na auto z "elektroniką" t.j. ACC, Area view itp jest na poziomie 6-8 miesięcy z naciskiem na 8 lub nawet 8+.
Jak to jest z Tiguanem który ma ACC, 360 itp? W salonie obiecują wrzesień - ale rozumiem że to pewnie mrzonka...
1. Macie jakieś sprawdzone salony gdzie można dostać dobry upust?
2. Ile to jest dobry upust? Póki co dostaję coś na poziomie 9,5% - 10,5% (czyli 15k + dodatkowe 10k) - konfig prawie maksymalny ~245k z konfiguratora? Czy to ma znaczenie czy biorę leasing w salonie czy przyjdę ze swoim?
3. Odnośnie konfiga - co warto brać a co można potem zakodować?
4. Czy R-Line ma inne zawieszenie niż np. Elegance? Niższe / twardsze?


Pozdrawiam,
baslow


Zamawiałem w kwietniu: dealer mówił, że wrzesień to realny termin, a optymistycznie to może nawet sierpień. Ale nie obwiniam go, shit happens. Jakoś wytrzymam. Z tego co widzę i czytam to w takim Volvo czas oczekiwania podobny (8 mc-y i więcej), a aut na stoku niewiele, więc już nawet nie kombinuję, tylko uzbrajam się w cierpliwość.


Ad. punkty 1 i 2. Ja rozgrywałem 3 salony: w Białymstoku, Krotoskiego w Wawie i Krotoskiego w Łodzi. Wygrał Krotoski w Łodzi. Ostatecznie dostałem upust 13,5% (w tym rabat 15k od VW) + tygodniową wycieczkę nad morze (Krotoski w Wawie też taką dorzucał). Więcej nie dało się ugrać. W Toyocie dawali mniejsze rabaty i gorszy leasing wtedy, Volvo też (poza tym, że auto samo w sobie sporo droższe jeśli dać te same ficzery). Szkoda, że w Tesli nie da się targować :) Jeśli chodzi o leasing to leasing VW dał mi oprocentowanie na poziomie 100,46%, więc nikt się nawet nie zbliżył do tej oferty. Poza tym, wiadomo, że będą bardziej skłonni do upustów jak weźmiesz u nich leasing, bo to dodatkowa prowizja dla nich/dealerów + zysk dla VW.
3. Tutaj nie pomogę. Ja dokładałem tylko hardware po zamówieniu: większy ekran, dach panoramę.
4. Tutaj też głowy nie dam. Wydaję mi się, że R-Line to tylko pakiet stylistyczny jak S-Line w Audi. Masz znaczki R, inne fotele i większe felgi, więc będzie twardszy niż Elegance, ale poza tym mechanicznie się chyba niczym nie różnią. Po sportowe zawieszenie trzeba już iść w model "R" z tego co zrozumiałem z recenzji.

van_daal

@michalom
Ciekawe, który z nas szybciej się doczeka.  :)

michalom

#1459
Do Ciebie mają bliżej z fabryki  :D

ratoschlaff

#1460
Cytat: Gh0st w 2021/07/12 15:18
Oj, coś czuje że musiałeś zrobić naprawdę gruby konfig  8)  Co do nowego modelu to tak na dobrą sprawę w międzyczasie pojawił się AllSpace ale nie sądzę żebyś go zobaczył w 2021 :)
Jakoś miesiąc po złożeniu zamówienia, domówiłem DCC, więc może dlatego takie opóźnienie  :-[ 

Robi

A ja dziś dostałem potwierdzenie terminu produkcji na tydzień 35. Auto zamawiane na początku czerwca.
Pod koniec czerwca dokładałem jeszcze dwie opcje.
Także pozostaje czekać na produkcję  :) [size=78%] [/size]



van_daal

#1462
Cytat: van_daal w 2021/07/05 09:59
Dla przypomnienia: miałem ustalony planowany, niepotwierdzony termin produkcji na 26 tydzień (właśnie minął).
Wiadomość z dzisiaj: nowy planowany termin - 45 tydzień (listopad)!
:(
Oczywiście jest szansa na kolejną, przyspieszającą zmianę...

News z dziś: termin produkcji wrócił na 26 tydzień (mamy 28)!  :o Oczywiście niepotwierdzony.
Diler przez telefon stwierdził, że się poddaje i sam nie wie co o tym myśleć...

Cuda panie, cuda!!!  :D   

Ale co fakt to fakt - miało być przyspieszenie i jest!  ;)   

michalom

#1463
Chyba trochę bajzel und chaos się wkradł do VAG :)


Ja dostałem info, że nic nie wiadomo, VW milczy...



Gh0st

#1464
W moim przypadku po wielu próbach kontaktu dostałem info w poniedziałek iż "auto dzisiaj wjeżdża na linie produkcyjną!!". Jak się dzisiaj chciałem dopytać czy rzeczywiście wjechał to już kontakt się urwał. Zakładam że w przyszłym tygodniu dostanę kolejny ochłap na odczepkę. Powoli przekonuje się do poszukania jakiś alternatyw stojących na placach ale nie ma tego niestety zbyt wiele :/

Robi

#1465
Cytat: michalom w 2021/07/15 20:11
Cytat: van_daal w 2021/07/15 18:58
Cytat: van_daal w 2021/07/05 09:59
Dla przypomnienia: miałem ustalony planowany, niepotwierdzony termin produkcji na 26 tydzień (właśnie minął).
Wiadomość z dzisiaj: nowy planowany termin - 45 tydzień (listopad)!
:(
Oczywiście jest szansa na kolejną, przyspieszającą zmianę...

News z dziś: termin produkcji wrócił na 26 tydzień (mamy 28)!  :o Oczywiście niepotwierdzony.
Przez telefon stwierdził, że się poddaje i sam nie wie co o tym myśleć...

Cuda panie, cuda!!!  :D   

Ale co fakt to fakt - miało być przyspieszenie i jest!  ;)




Chyba trochę bajzel und chaos się wkradł do VAG :)


Ja dostałem info, że nic nie wiadomo, VW milczy...


W przypadku eHybrid czas oczekiwania to 6-8miesięcy. Tak powiedział sprzedawca z salonu gdzie ja zamawiałem na początku czerwca.
Wcale nie owijał w bawełnę, a jeżeli ktoś w kraju obiecuje że hybryda zjedzie w 4 czy 5 miesięcy to mówi nieprawdę ponieważ jest to fizycznie nie możliwe w tym momencie do zrealizowania przez fabrykę. ;)


MCP

#1467
Tiguany produkują w Niemczech.

michalom

#1468
Cytat: Robi w 2021/07/15 21:47
W przypadku eHybrid czas oczekiwania to 6-8miesięcy. Tak powiedział sprzedawca z salonu gdzie ja zamawiałem na początku czerwca.
Wcale nie owijał w bawełnę, a jeżeli ktoś w kraju obiecuje że hybryda zjedzie w 4 czy 5 miesięcy to mówi nieprawdę ponieważ jest to fizycznie nie możliwe w tym momencie do zrealizowania przez fabrykę. ;)
Zamawiałem w kwietniu, więc termin na 12-ego września to nie był jakiś hurra optymizm. Może wtedy 5 m-cy wydawało się realne, z tego co mówił sprzedawca tyle się czeka na Tiguana, Tourany zajmują dłużej — nawet 9 miesięcy. Nie było jeszcze w produkcji hybryd Tiguana, a i kryzys półprzewodników nie był wtedy jeszcze tak znany. Także nie mam pretensji do dealera, że coś obiecał nad wyraz. On też musi czekać na swoją prowizję.
Pretensje mam do Volkswagena:
• nie zadbali o dostawy półprzewodników. Jasne, była pandemia, wszyscy producenci wycofali zamówienia na półprzewodniki. No, ale to VW odpowiada za produkcję aut...
• sprzedawali auto, którego jeszcze fizycznie nie było
• w żaden sposób nie "gratyfikują" early adopterów tego Tiguana e-Hybrid. Żadnego First edition, nic. A nawet im wcześniej się zamówiło, tym gorzej się na tym wyszło, bo teraz w tych samych pakietach dają więcej. Zobaczymy, czy coś dorzucą jeśli te opóźnienia się ziszczą, ale nie robię sobie nadziei.


Problem w tym, że porównywałem kilka aut i wybrałem tego Tiguana świadomie, bo miał wszystko co chciałem w akceptowalnej cenie. Nawet jakbym chciał zrezygnować, to i tak u innych producentów będę czekał, więc już... whatever.     

michalom

Cytat: ratoschlaff w 2021/07/16 02:38
https://moto.rp.pl/biznes/66088-volkswagen-w-polsce-zatrzyma-produkcje-samochodow


Może dlatego :(


Każdy producent ma ten sam problem. Chyba Tesla i jacyś pojedynczy producenci nie zrezygnowali z zamówień na półprzewodniki i taka Tesla w stałym tempie wypluwa Modele 3, bo i tak mieli opóźnienia jak to oni. Nawet mają ich sporo "na stoku" lub w transporcie i można "od ręki" zamówić.