Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/06/20 23:29

Poprzedni wątek - Następny wątek

Michał

Cytat: ellah w 2020/02/12 08:54NO ok, a nie szkoda Ci tych rat leasingowych wyrzuconych jakby w bloto, bo nie wykupujesz auta? Troche drogi taki wynajem...

Nie szkoda, bo płacę tak naprawdę za utratę wartości tego auta. Ono by tak samo straciło na wartości, gdybym je kupił za gotówkę i sprzedał po tych 4 latach. A mam taką pracę, że nie mogę sobie pozwolić na ryzyko niesprawnego samochodu.
Płacę więc również za gwarancję i pewność tego, że jak mi coś zaszwankuje to nie poniosę dodatkowych, nieprzewidzianych kosztów, co w działalności ma znaczenie.

No i unikam tych wszystkich mechaników złotych rączek, co to trytkami naprawiają co się da. Przećwiczyłem ich w swoim życiu tylu, że mam dość. Łatwiej żonę znaleźć niż porządnego mechanika.

A na koniec nie bujam się ze sprzedażą, która dziś jest bardzo trudna, bo podobnych aut są setki i większość będzie tańsza, więc odpada czekanie na kupca, ogłoszenia i obniżki ceny. To jest znowu cenny czas i komfort psychiczny.


Kończąc. Nie przeszkadza mi, że to jakby najem. I super. Korzystam z auta jak właściciel, bez wad związanych z własnością. Zapewniam, że samochód jeździ dokładnie tak samo, bez znaczenia, czy w dowodzie wpisane jest twoje nazwisko, czy nazwa banku. Uważam, że ludzie przywiązują zbyt dużą uwagę do własności. Ja jestem pragmatykiem.

Skonek2000

Cytat: ellah w 2020/02/10 22:33
Hm ja dalej bije się z myślami czy dobrze zrobiłem zamawiając to auto (Allspace, 190KM, Highline)... Może lepiej było kupic 2 latka o 50 tysia mniej? Może lepiej isc w Toyote... Wiem ze jest caly watek czy wybralbys Tiga drugi raz, ale co osoba to inna opinia... Czy w tej cenie i wyposażeniu (highline z dodatkami) u konkurencji cos by weszlo? Sam nie sprawdzałem, bo VW jezdze od "małego" ale cena mnie meczy...
Sprawdź Toyotę, teraz RAV4 Hybrid są w dobrych cenach, bo jest chyba 8% niższa akcyza. Sam z ciekawości w ostatni poniedziałek wiozłem sobie jazdę próbną i byłem zaskoczony. W mieście wyszło poniżej 5.7l/100km (Warszawa), pojechałem też kawałek obwodnicą z V=120km/h i spalanie oscylowało w granicach 6.5l/100km....jak na silnik 2.5l w Pb to wynik nie do pobicia. Auto wygodne, ciche.....tylko trochę inne w środku i na zewnątrz.....ale to już rzecz gustu. Natomiast jeśli chodzi o hybrydę, to chyba jedyny słuszny kierunek w motoryzacji. Wersję Comfort + pakiet selection mozna wyrwać za 142tys zł. Jak na auto 4.6m + 580l bagażnika 2.5l Hybrid to bardzo dobra cena. Świetnie się sprzedają podobno, na stronie Samar.pl widać że w styczniu 2020 zarejestrowano ich ponad 1000 sztuk, a Tiga 618 sztuk.

ellah

Dzieki , juz za pozno :)


Zastanawiajac sie nad kupnem nowego auta Hybrydy odpadly w przedbiegach z dwoch powodow:

1. Zasieg ich jest nadal bardzo slaby (co innego w reklamach - wiem bo akurat toyote ma kolega) i wraz z wiekiem auta bedzie tylko gorzej
2. Auta reklamowane jako bardziej EKO... tylko nikt jakoś nie mowi o kosztach utylizacji tych wszystkich baterii, ktore za jego zycia pewnie sie wymieni ze 2 razy...

Dziekuje, postoje, poczekam...

mms1994

Hybrydy mają taki sam zasięg jak benzyny to nadal samochód z silnikiem benzynowym, który jest wspomagany w pewnym zakresie przez silnik elektryczny

ellah

Cytat: mms1994 w 2020/02/24 09:06
Hybrydy mają taki sam zasięg jak benzyny to nadal samochód z silnikiem benzynowym, który jest wspomagany w pewnym zakresie przez silnik elektryczny


lol, przeciez nie o to mi chodzilo, nie po to placisz za hybryde by jezdzic na benzynie przeciez...

mms1994

No ale tam zawsze jedziesz na benzynie i elektryku ...

xdauser

Hybryda jest odpowiedzia producentow samochodow na rzadanie UE zaostrzajace normy emisji CO2 i NOx. Jest to pewnego rodzaju kompromis na ktory producenci aut musza sie zgodzic by nie przekrorczyc narzuconych limitow. Koszty tych wymogow pokrywamy my - posiadacze i przyszli posiadacze samochodow hybrydowych kupujac i eksploatujac te samochody, ktore sa nieco bardziej skomplikowane niz klasyczne, wyposazone w dwa dodatkowe balasty jak silnik elektryczny i pakiet baterii - skromny pakiet baterii, ktory moze do pojezdzenia wokol komina sie nada ale nie koniecznie dalej, oczywiscie mowiac o korzystaniu stricte z napedu elektrycznego bez wspomagania silnikiem spalinowym. Prawdziwe koszta posiadania takiego pojazdu wyjda po paru latach eksploatacji, kiedy to sie okaze ze pakiet utraci bo utraci swoja oryginalna pojemnosc i z gwarantowany zasieg zmniejszy sie o polowe lub wiecej. Moim zdaniem nie ma to zbyt wielkiego sensu na obecnym etapie rozwoju tej technologi. Osobiscie nie kupilbym teraz hybrydy w jakimkolwiek wydaniu.

mms1994

Przecież są Priusy co mają po 20 lat i baterie w nich nadal mają po 80% pojemności. Gdy jeździsz hybrydą prąd ładowania jest niski, elektronika pilnuje żeby bateria nie przekroczyła 80-90%, żeby nie spadła poniżej 20% (naładowania), więc żywotność akumulatorów jest bardzo duża.
Poza tym w hybrydzie odpadają niektóre koszta np tarcze i klocki się rzadziej zmienia.
Faktycznie w trasie to nic nie daje, ale jak ktoś jeździ tylko po mieście albo np 80-90% tak, no to nie ma lepszego auta niż hybrydowe.

xdauser

Abstrahujac od nudnego wygladu, Prius jak najbardziej nadaje sie jako wozidelko do miasta i na niedalekie wypady, ale nie widze go jako uniwersalne srodek transportu dla calej rodziny do tanca i rozanca. Wciaz to jakis polsrodek wedlug mnie.
Toyota w miare ogarnela technologie hybrydowa co nie zmienia faktu ze wciaz jest to technologia przejsciowa do calkowitej elektryfikacji samochodu czemu goraco kibicuje.

Tomus

Kompletnie nie rozumiem hybryd z uzytkowego punktu widzenia.
Jezdzilem dwoma sluzbowkami ktore palily dokladnie tyle samo co one:
Toyota corolla 1.6d i skoda octavia 1.6d. Oba spalanie mialy w zakresie 5.5-6.5

Rocko

Cytat: Tomus w 2020/02/25 05:39
Kompletnie nie rozumiem hybryd z uzytkowego punktu widzenia.
Jezdzilem dwoma sluzbowkami ktore palily dokladnie tyle samo co one:
Toyota corolla 1.6d i skoda octavia 1.6d. Oba spalanie mialy w zakresie 5.5-6.5
I jeździłeś służbowymi dieselami głównie po mieście tak?

Skonek2000

Te nowe hybrydy nie są złe, wspomagają silnik spalinowy do prędkości 120km/h każde zdjęcie nogi z gazu to lądowanie baterii. Tez tak słyszałem ze w 20-sto letnich Priusach baterie są jeszcze ok. Ta RAV4 która miałem okazje pojechał z 3-ma osobami w środku w mieście spaliła 5.7l/100km.....wynik nie do pobicia. W trasie przy 120 w granicach 7l, mój kumpel ma taka 2.5l hybryda i w trasie na tempomacie ustawionym na 140 wzięła 8.3l/100km co uważam za wynik rewelacyjny. Tygrysem 2.0TSI ciężki do osiągnięcia.....o spalaniu w mieście nie wspomnę. Na baterie dają 10 lat gwarancji.....wiec musza być chyba dobre.

byq84

Toyota mimo super technologii ma jeden zasadniczy problem, mianowicie wygląd.
Nowa RAV4 wygląda jak auto Waltera White z Breaking Bad, przy aucie za 150 tyś oczekuję czegoś więcej od samochodu niż tylko hybryda :)

MrBlacker

#1198
Z Toyoty to jedynie Land Cruiser oraz Hilux, ewentualnie YARIS jako drugie auto na zakupy do miasta. ;)

Co do RAV4 to porównójąc auta o podobnym wyposażeniu to hybryba będzie chyba jednak droższa.

pryzma

Dokladnie tak - nowa RAV jest tragicznie brzydka. Nie sadzilem, ze w dzisiejszych czasach mozna zrobic cos az tak brzydkiego ... i jest to rowniez zdanie 90% moich znajomych. Tak jak wyzej napisane - sama technologia hybrydy to nie wszystko