Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/06/20 23:29

Poprzedni wątek - Następny wątek

Skonek2000

Cytat: batwomen w 2020/02/05 17:37
#mms1994 normalny tiguan to tak, ale nie allspace same transporty z Meksyku to 2 miesiące więc wszystko się wydłuża. Zarówno w salonach skody jak i vw mówili, że benzyna to dłuższy czas oczekiwania, bo jest więcej zamówień i ekologia, ale my nawet nie braliśmy benzyny pod uwagę więc to nam pasowało.  Jeśli nie chcesz domawiać dodatkowych rzeczy albo na placu jest to co Tobie odpowiada to tylko brać.

#xdauser  u nas tiguan przeważył tylko tym, że deska rozdzielcza jest prosta i bardziej 'elegancka', mimo wyboru w skodzie najlepszej niby wersji Laurent&Klement  ta paskudna zebra raziła w oczy... jak można tyle połyskującego plastiku dać do auta i na półeczkę gdzie często kładzie się klucze, tel, kasę itp
Oczywiście skoda ma wiecej gadżetów m.in. roletki w tylnych drzwiach i podświetlenie nóg, półek, zmianę kolorów ambiente... no ale nie żałuję, mimo, że cena tiga jest wyższa, cieszy oko, jest komfortowy i ekonomiczny no i zapakuje się baaardzo dużo.


To prawda Tig jest śliczny w środku. A co to czasu oczekiwania, to jest straszne ssanie na Pb i czas oczekiwania się bardzo wydłużył. Chyba ogólna nagonka na TDI działa, według mnie do Allspaca TDI pauje idealnie, ale żona nie chce TDI dlatego TSI wygrał, a mimo gabarytów Allspaca idzie on z tym motorem TSI jak wściekły.
U mnie różnica w cenie pomiędzy zamówionym Allsapce HL po rabatach a Kodiaq Style z placu z 2.0 TSI to ponad 40k PLN mniej więc baaardzo dużo kasy leży na stole do zaoszczędzenia.
Zawsze chciałem mieć faje auto....ale czy warto przepłacać 40k.....mażenia vs zdrowy rozsądek.....


Mullrof

Cytat: Michał w 2020/02/05 16:03
Tak jak kolega wyżej. Ja rozważałem przy zakupie jeszcze Kodiaqa, ale jednak uznałem, że dla mnie jest on za duży. Natomiast dla Allspace będzie bardzo dobrą alternatywą. Do tego jest tańszy, niegorzej wykonany, ta sama technika i multimedia. Ja bym poszedł w tę stronę. Lub rzeczywiście Tarraco, który ma tę zaletę, że jest najmłodszym modelem, najrzadziej spotykanym na ulicy, który będzie wyglądał świeżo bez liftingu jeszcze kilka lat.
Kodiaq jest gorzej wykonany.
Albo może nawet nie gorzej wykonany a znacząco brzydziej w środku. Z zewnątrz się broni natomiast w środku wygląda jak by go na siłę przybrzydzali żeby pozycjonować skodę w grupie VW. Jest ileś tam plastików które tak rażą w oczy że nie powinno ulegać wątpliwości, że to nie wizja projektanta.
O ile kodiaq jest fajny, duży to nie wziął bym go nigdy mając do wyboru bliźniaki od VW i Seata gdzie różnica cenowa przy tym samym wyposażeniu jest podobna.

BA! nawet jak brałem swojego to liczyłem z takim samym wyposażeniem kodiaqa i żałosnym wnioskiem było to, że Skoda była droższa. I to nie były grosze a 6-7k PLN.

Skoda może i jest tańsza ale tylko na bazowych wersjach, które są gołe jak kurczak w rosole. (kurczakowa marka jak na ironie)

Michał

Kodiaq nie jest gorzej wykonany. Wręcz lepiej. Moim zdaniem plastiki w niższych partiach ma lepsze niż Tiguan. Co do wyglądu wnętrza, to przyznaję, że jest kwestią gustu, mnie również klasyczna stylistyka Tiguana lepiej podchodzi. Z zewnątrz Kodiaq moim zdaniem również wygląda lepiej niż Allspace, bo jest bardziej proporcjonalny. Widać, że Tiguana projektowali jako krótką wersję, a długą potem ulepili na tej bazie. Najlepiej z tej trójki wygląda Tarraco, może poza chamskimi sztucznymi wydechami.
Reasumując, moim zdaniem jeżeli jest taniej i od ręki, to ja bym nie rozpaczał nad wyglądem wnętrza, tylko brał.

ellah

Tak czytam o odległych terminach, a co z wyprzedażami? Ja znalazłem swój w kilka dni i odbieram w przyszłym tygodniu (jedzie od innego dealera do mojego) plus cena mega atrakcyjna? Nie rozumiem...

Misieksmig

W tym roku to ilość samochodów na wyprzedaży nie była zbyt wielka. Ponoć powodem były przestoje w produkcji związane ze zmianami homologacyjnymi. Ja kupowałem z początkiem roku i wersji z manualną skrzynią oraz z silnikiem benzynowym nie było zbyt wiele.

Rocko

@Misieksmig egzemplarzy z manualem generalnie jest mało na placach, bo dilerzy wolą zamawiać automaty.

Michał

Bo w tym segmencie automaty lepiej się sprzedają. Gdzieś czytałem, że większość Tiguanów na polskim rynku to Highline, z napędem 4x4 i DSG.

Misieksmig

Co nie zmienia faktu, że rozmawiając z różnymi handlowcami w trakcie zakupu mojego samochodu, zwracano uwagę, że w tym roku aut na wyprzedaży jest mniej.

Rocko

Highline'ów mało widzę na ulicach. Najwięcej chyba Comfortline'ów i Trendline'ów zaobserwowałem.

Fircyk


mms1994

Ktoś wie na czym polega różnica, że jeden ma oblepione całe auto, inny tylna klasa a jeszcze inny nic?

Tiggy

Cytat: mms1994 w 2020/02/10 11:29
Ktoś wie na czym polega różnica, że jeden ma oblepione całe auto, inny tylna klasa a jeszcze inny nic?
Stawiałbym, że chodzi o miejsca na lawecie -tylne dolne pewnie najbardziej sie brudzi.
Ta pielucha musi być założona już na lawecie, inaczej nie dałoby się wejść do auta, żeby je wprowadzić.

ellah

Hm ja dalej bije się z myślami czy dobrze zrobiłem zamawiając to auto (Allspace, 190KM, Highline)... Może lepiej było kupic 2 latka o 50 tysia mniej? Może lepiej isc w Toyote... Wiem ze jest caly watek czy wybralbys Tiga drugi raz, ale co osoba to inna opinia... Czy w tej cenie i wyposażeniu (highline z dodatkami) u konkurencji cos by weszlo? Sam nie sprawdzałem, bo VW jezdze od "małego" ale cena mnie meczy...

Rocko

@ellah już kiedyś o tym pisałem, postaw sobie pytanie dlaczego ktoś by chciał sprzedać dobry dwuletni samochód 😜 a jak był kupiony ,,na firmę" to dlaczego nie chce go zostawić w rodzinie 🙂

ellah

I slusznie, bo bardzo malo jest 2-3 latkow na rynku w rozsadnym wyposazeniu, a jak jest, to na 100% bity. tu raczej jest dylemat czy warto za ta kase...