Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/06/20 23:29

Poprzedni wątek - Następny wątek

biner

Czyli nie stoi autko :) będzie hulało jak non sto jeździ :) , a olej ci pobiera ??? sprawdzasz ??

spec556

Olej to też nie problem, dosłownie raz dolewałem ok.300-400ml przy przebiegu ok 15 tyś.

Mullrof

Cytat: mms1994 w 2019/12/13 12:45
Fizyka  8)
gdyby to wszystko było takie proste jak to słowo....

tak, tak, fizyka. jakiś wzór? zmiennych jest dużo? ogólnie można nazwać to fizyką ale to pojęcie w tym kontekscie jest bardziej niż teoretyczne

Charls

Cytat: spec556 w 2019/12/13 14:541.5 TSI + 7DSG .... Moc jest wystarczająca do normalnej dynamicznej jazdy
to zawsze jest opinia subiektywna, ja mam 210 hp i uważam że to wciąż nie za wiele

Rocko

Cytat: mms1994 w 2019/12/13 10:03
Co w tym zaskakującego, że w przyśpieszeniu przy kickdown benzyna jest szybsza od diesla o tej samej mocy?


Bardzo wielu kierowców twierdzi, że diesel co prawda jest wolniejszy od benzyny do 100 km/h, ale za to szybciej przyspiesza w zakresie 60-100 czy 80-120. I jest to powszechna opinia a tymczasem w tym teście benzyna jest szybsza i w jednym i w drugim 😀

mms1994

Przy benzynie i turbo dieslu miało to sens, jak oba maja turbo to benzyna szybsza ;)

biner

szukam tiga nowego chcialem 190 w tdi ale kurcze jest o 15000 droższy od 150 , czy mógłby ktos powiedziec czy warto dolozyc, czy lepiej wydac te 15 na cos innego.

Mullrof

ja bym się tam zastanowił poważnie czy nie wziąć 150 i nie chipować go.
nawet gdybym miał czekać aż gwarancja się skończy.

Skonek2000

Witajcie Forumowicze,
W końcu zdecydowałem się i zamówiłem Allspaca. Po długich namysłach i przeczytaniu wielu Waszych komentarzy, opinii padło na:
2.0 TDI 2x4 HL DSG 150 KM 5 osób plus pare dodatków jak:
- grzane stołki przód i tył + masaż
- pakiet za 3k PLN
- Kamery 360
- Dynaudio
- grzana kierownica
- komplet asystentów;
- pakiet gwarancji na + 2 lata.


Początkowo przymierzałem się do 2.0 TSI 4x4 ale jak dostałem auto na 24h to spalanie w mieście mnie  przeraziło, ponad 13l/100km głaszcząc podał gazu.........wiec chcąc uniknąć znajomosci dokładnej topografii stacji paliw na terenie naszego kraju padło na TDI ;-)


Mam nadzieje ze będę zadowolony bo samochód jest mega fajny !!!
Jak go odbiorę, mam nadzieje do Maja 2020 to się pochwale.
Pozdrawiam




Skonek2000

Cytat: LukiLuk79 w 2019/12/12 12:33
Witajcie
Podpowie ktoś lub podxieli się z info co lepsze tiguan w manualu czy 1.5 tsi dsg7
Nie wiem co zamówić
Pozdro
DSG nie ma się czego bać, chyba w ostatnim Auto Świecie jest fajny artykuł o DSG właśnie. Na jedno na co trzeba uważać to czy jest ona mokra czy sucha. Sucha jest montowana do 1.5 TSI i ma trochę mniejsza trwałość. Natomiast mokra która idzie do 2.0 TSI i 2.0 TDI jest uważana za mniej problematyczna, trzeba tylko pamietac o wymianie oleju co 60tys km i cieszyć sie jazda.

Rocko

@Skonek2000 w 1.4 TSI mam mokrą. A co do 1.5 TSI to już gdzieś była na ten temat rozmowa, ale nie pamiętam czy masz rację.

Sylvek.K

Mam 1.5 tsi o jak szukałem info o mojej skrzyni to wyszło że jest to mokra skrzynia.

mms1994

Cytat: Skonek2000 w 2019/12/14 22:40Natomiast mokra która idzie do 2.0 TSI i 2.0 TDI jest uważana za mniej problematyczna, trzeba tylko pamietac o wymianie oleju co 60tys km i cieszyć sie jazda.
Mi tam powiedziano ze 2.0 teraz tez już ma sucha

Rocko

Cytat @rk z wątku o 1.5 TSI:

Cytat: rk w 2018/12/19 22:49W ETCE jest tylko DQ500 i DQ381 (7-bieg.) oraz DQ250 (6-bieg.). Wszystkie są skrzyniami mokrymi (z tym, że w DQ381 zastosowano zoptymalizowany obieg oleju, ale na pewno nie jest to rozwiązane w ten sam sposób co w suchej DQ200, znanej np. z Golfa 7).


Cytat: Michal_c w 2018/12/20 00:49Co moge wam przekazac to oznaczenia z nalepki:Tiguan 1.5act CLOPF 110KW TSI D7FDADA, SWL, LB7WL, BG


Cytat: rk w 2018/12/20 01:48SWL to DQ381 7-bieg. Auto posiada GPF (inna konstrukcja niż DPFy) , przy benzynie jak nie robisz 1-2 km tras zbyt często to temperatura 600 stopni C wymagana do pracy filtra osiągana jest bardzo szybko. Wypalanie sadz odbywa się więc beż żadnej specjalnej aktywności.. Poza tym sadze z benzyn lecą tylko na zimnym silniku.  Ważne, by olej był odpowiedni (zgodny z normami VW dla twojego silnika), bo w filtrze gromadzi się popiół a tego się nie da wypalić - zapycha filtr. Zalecane będą zatem oleje zawierające mało popiołów.Gdyby jednak pojawił się komunikat o konieczności odbycia jazdy pomagającej wypalaniu należy to bezwzględnie uczynić.
Warto też przeczytać dokładnie instrukcję obsługi z uwzględnieniem tego aspektu (eksploatacji GPF).Jak jeździć DSG:https://tiguan-forum.pl/index.php?topic=84.0


Z tego wynika, że 1.5 TSI ma mokrą skrzynię.

byq84

Hejka, w Sobotę miałem okazję przejechać się pierwszy raz w życiu automatem 1.5 TSI DSG.
Skrzynia bardzo szybko zmienia biegi, fajnie reaguję też na kick down.
Co do 1.5 TSI moję wrażenia są OK, jeżdzi płynnie trochę wyję podczas kick-downu.
Nie jest to mój obecny Diesel który wgniata w fotel ale do jazdy po mieście myślę że wystarczy.
Tydzień wcześniej jechałem 2.0 TDI 150 km jako pasażer i mam wrażenie że auto zbierało się trochę lepiej.
Stoję trochę przed dylematem, przy tej cenie to auto powinno mieć te 190 KM :D