Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/06/20 23:29

Poprzedni wątek - Następny wątek

biner

Cytat: Peterka w 2019/11/18 06:19
Do jakiego Tiguana piszecie, ze silnik 1,5 TSI DSG jest wystarczajacy? Do zwykłego czyli inaczej krótkiego pewnie jest wystarczający chociaż nie bedzie też 4motion. W moim przypadku ( jak widać na zdjęciu) jest to Allspace. I zastanawiam się czy w Allspace silnik 1,5 TSI DSG będzie ok. Daje radę to wiem, ale czy tylko daje radę czy może coś więcej? Jeździłem i zwykłym i Allspace z silnikiem 1,5 na testach. W obu przypadkach było ok. Zwykły ma dla mnie za mały bagażnik więc zostaje Allspace. Ale nawet weekendowych testach nie wszystko można sprawdzić. Samochód stoi u dilera. Diler czeka na moją decyzję. A ja się skłaniam aby jednak pójść w stronę 2.0 TSI DSG. I to nawet niekoniecznie w Allspace. Może Kodiaq ? To jest właściwie to samo. Ale o tym było pisane.

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
wolałbym 10 dołożyć i diesla 150 wziać, jest sporo mocniejszy.

Peterka

Lubię silniki diesla ale przy moich przebiegach ten silnik nie ma racji bytu. Poza tym jeździłem Kodiaqiem z silnikiem 2.0 190 KM. To jest ten sam silnik co w VW.   Byłem tym silnikiem rozczarowany o wiele przyjemniej jechało się z silnikiem 2.0 TSI DSG.

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

mms1994

Cytat: biner w 2019/11/18 11:04Dzisiaj byłem u dielera, skonfigurowałem 2,0 tdi 190 PS i cena 182 wobec 172 z placu.  Za 183 widziałem gdzieś 240 ps, a więc cena premium
Zależy od dodatków. Za 215 katalogowo możesz skonfigurować 2,0 190 TDI, przy dobrych rabatach zrobią Ci 185-190 :)

Mullrof

ceny potworne...

nie wiem czy to "tylko" czy też "aż".
ja za 1.5 TSI w manualu mam topową wersję w cenie 126k PLN
nie dorzucił bym za 4x4 i mocniejszy silnik 50k PLN o.0
to brzmi jak rozbój

biner

Cytat: Mullrof w 2019/11/18 11:52
ceny potworne...

nie wiem czy to "tylko" czy też "aż".
ja za 1.5 TSI w manualu mam topową wersję w cenie 126k PLN
nie dorzucił bym za 4x4 i mocniejszy silnik 50k PLN o.0
to brzmi jak rozbój
diesel R-line z paroma pakietami katalogowo 189 000 4x4 z dsg 150 PS 162 a więc 26 różnicy

biner

Cytat: Peterka w 2019/11/18 11:14
Lubię silniki diesla ale przy moich przebiegach ten silnik nie ma racji bytu. Poza tym jeździłem Kodiaqiem z silnikiem 2.0 190 KM. To jest ten sam silnik co w VW.   Byłem tym silnikiem rozczarowany o wiele przyjemniej jechało się z silnikiem 2.0 TSI DSG.

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Pogadamy jak będziesz lał do niego 13 l a na krótkich z 15. Benzyna zawsze będzie benzyną i wogóle nie ma tematu. Jeździłem dieslem i na dystansie 12 km spalił mi 7,8 ale dosyć dynamicznie jechałem . PB jechałem 1,5 ten sam dystans  12l.  2,0 tsi nie mieli w tigu, a więc nie jechałem. Mimo że mam awersję do diesel , wezmę klekota ponieważ po ok 50 kkm wyjdę na 0 , a potem już tylko wartość dodana i jeszcze jeden ważny aspekt, że diesel jest bardziej sprawdzoną jednostką niż TSI za którym ciągnie się zła fama, jak smród bo gaciach. UWażam,że jak PB to 1,5 bo łatwiej to będzie ożenić niż 2,0 TSI 190PS, a efektu wow między 1,5 a 2,0 nie ma.

mms1994

Ja jeździłem 2,0 TSI i TDI (190tki) po podobnej trasie. To w TSI miałem spalanie nie całe 17, a przy dieslu raptem 12 ^^
Jak liczono mi leasing (po 4 latach oddaje auto), to różnica w racie zacierała się gdy diesel spali ok 1,5l mniej niż benzyna. Diesel ma większe RV niż benzyna

Mullrof

Cytat: biner w 2019/11/18 12:08
Cytat: Mullrof w 2019/11/18 11:52ceny potworne... nie wiem czy to "tylko" czy też "aż". ja za 1.5 TSI w manualu mam topową wersję w cenie 126k PLN nie dorzucił bym za 4x4 i mocniejszy silnik 50k PLN o.0 to brzmi jak rozbój
diesel R-line z paroma pakietami katalogowo 189 000 4x4 z dsg 150 PS 162 a więc 26 różnicy
VW widać jest dużo droższy niż Seat

mms1994

Kwestia finansowania jeszcze :)
VW Leasing w VW jest tańszy niż w Seacie.

biner

Cytat: mms1994 w 2019/11/18 12:21
Ja jeździłem 2,0 TSI i TDI (190tki) po podobnej trasie. To w TSI miałem spalanie nie całe 17, a przy dieslu raptem 12 ^^
Jak liczono mi leasing (po 4 latach oddaje auto), to różnica w racie zacierała się gdy diesel spali ok 1,5l mniej niż benzyna. Diesel ma większe RV niż benzyna
No ja liczyłem że +3 l przy 50kkm zaciera się różnica. TSI w trasie potrafi mało spalić ale w takim mieszany niestety, ale +3  wobec diesla.
Brałeś na wynajem długoterminowy ????

mms1994

Przy autostradzie też się robi różnica (chyba że jeździsz do 120 ;) )
Easy drive - leasing z nieobowiązkowym wykupem. Ten najem od VW się należy tylko jak masz flotę :P Mogą to jakoś oszukać, ale średnio się opłaci. O wiele bardziej opłacalne to skorzystanie z usług Arvala albo np FleetAgency, ale to musisz mieć działalność z 12 mies.

biner

Cytat: mms1994 w 2019/11/18 13:11
Przy autostradzie też się robi różnica (chyba że jeździsz do 120 ;) )
Easy drive - leasing z nieobowiązkowym wykupem. Ten najem od VW się należy tylko jak masz flotę :P Mogą to jakoś oszukać, ale średnio się opłaci. O wiele bardziej opłacalne to skorzystanie z usług Arvala albo np FleetAgency, ale to musisz mieć działalność z 12 mies.
możesz napisać jak to wygląda ???? ile to wychodzi przez 4 lata  ??

mms1994

Easy drive:
wartość brutto 175000
wkład 10%
okres 47 mies
wykup nieobowiązkowy
rata 1872 netto
W racie GAP+ubezpieczenie na pierwszy rok
Przy płatności gotówką za GAP i ubezpieczenie na pierwszy rok to wychodziło ok 240zł taniej/mies
Limit: 80000km na cały okres

biner

czyli po odliczeniu vatu i podatku wychodzi ok 1900 zł miesięcznie

mms1994

1872netto rata
430 vat-50%=215
1872+215=2087

1770 mi wychodzi :)