Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/06/20 23:29

Poprzedni wątek - Następny wątek

Kabe

Cytat: grs w 2022/04/11 20:54Tylko jeśli w przyszłym roku miałby pojawić się nowy model tiga to może lepiej zamówić już ten nowy i odebrać nawet za rok...
To jest właśnie mój pomysł, jeśli kolejny też będzie Tiguan to w 2023-2024 już ten nowy. Tylę że niektóre osoby wymieniają auta co 3 lata więc zdążą w międzyczasie jeszcze jedno auto zaliczyć więc nie będą tyle czekać

grs

Ja zmieniam auto po 10 latach, więc w sumie jeszcze rok mogę poczekać, obecne jeszcze rok lub dwa da radę mnie wozić. A skoro kolejne auto będę zmieniał znów za minimum 10 lat, to chyba lepiej wziać nowy model. Zapowiedzi w necie są takie, że premiera nowego miałaby być w pierwszej połowie 2023, a latem 2023 auta mogłyby zacząć trafiać do salonów. Zamawiając od razu przy premierze, trochę w ciemno, jest szansa, że czas oczekiwania nie byłby zbyt długi.

Dybik

#4247
Cytat: grs w 2022/04/11 21:25
Ja zmieniam auto po 10 latach, więc w sumie jeszcze rok mogę poczekać, obecne jeszcze rok lub dwa da radę mnie wozić. A skoro kolejne auto będę zmieniał znów za minimum 10 lat, to chyba lepiej wziać nowy model. Zapowiedzi w necie są takie, że premiera nowego miałaby być w pierwszej połowie 2023, a latem 2023 auta mogłyby zacząć trafiać do salonów. Zamawiając od razu przy premierze, trochę w ciemno, jest szansa, że czas oczekiwania nie byłby zbyt długi.


Zobacz jak z dostępnością ID... prawie nieosiągalne. Problemy z komponentami mają potrwać do 2023/2024 roku 😞


Btw. @stawik  zamawiał 16 września i też jeszcze nie ma ... a zamawiał 1.5 ... Więc dużo to wydaje się nie zmienia.


Myślę że wycofanie hybryd to może trochę zagrywka taktyczna, aby elektryki zeszły?


Co do takich doniesień jak to o skodzie - trochę jednak chyba trzeba się zdystansować bo już rozne teorie były podawane, żeby z hakiem nie zamawiać, z szyber dachem, że zaraz aluminium zabraknie. Do tych norm wycofanie hybryd kompletnie nie pasuje.


Cóż... pożyjemy zobaczymy

Galon

Trudno uwierzyć, że nowy Tiguan będzie dostępny w rozsądnym terminie, np. w ciągu roku od premiery, nie gdybając nawet o zamówieniu. Przecież już teraz wizerunek VW i całej grupy VAG zostaje mocno nadszarpnięty przez problemy z wywiązywaniem się z zamówień. Japonia i Korea wykorzystują tą sytuacje i dostarczają auta, pną się w statystykach sprzedaży, zwłaszcza w leasingach. Niemcy bezradnie się przyglądają i nic więcej nie mogą zrobić. Nawet brakuje sensownej polityki zarządzania tym kryzysem, bo klienci nie wiedzą kiedy dostaną auta i dlaczego jedne są wcześniej podstawiane dealerom niż inne. To buduje obraz bałaganu i odbiera zaufanie. To potężny cios, jak kiedyś Fiat nie obronił się przed wizerunkiem aut słabej jakości i przez to z lidera rynku w naszym kraju stał sie... .
[size=78%]Czy otrzymaliście list od Dyrektora VW na Polskę dziekujacego, że ,,wciąż" jesteście klientem marki, cierpliwie czekającymi, aż uporają się z...ze swoimi problemami? [/size]


Nowy Tiguan pojawi się i owszem, tego wymaga wyścig między producentami, trzymanie ręki na pulsie, taki łabędzi śpiew ale skoro będzie bardziej zaawansowany, to czy możliwa będzie jego masowa produkcja? Wątpię

Kabe

Jak będzie taki czarny scenariusz jak opisujesz, to większość z nas kupi auta konkurencji. My będziemy równie zadowoleni, a VW mniej ...

Galon

VW to ogromny koncern; wie, że po aferze z dieselgate niepotrzebne kolejne straty wizerunkowe. Co więc może? Zapewniać klientów, że ceny z zamówień zostaną utrzymane, byle nie tracić kupujących, byle nie poszli do konkurencji.
Słabo oceniam w tym VW na Polskę, więcej jest niewiadomych niż informacji.


Dybik

Cytat: suchy2717 w 2022/04/12 09:31
https://www.news38.de/wolfsburg/VW/article235053387/VW-Manager-Prognose-lieferengpaesse-mangel-chips-e-auto-produktion.html

Cyt.:"Najpierw pandemia korony, potem wojna na Ukrainie i związane z nią problemy w łańcuchu dostaw – to wszystko sprawia problemy producentowi samochodów VW . Szczególnie boli brak frytek!"

Tłumacz google twierdzi że to wina frytek, może kupimy zapas w Biedronce i im zawieziemy do fabryki ?? :D






Mam nadzieję że temat większych silników to tylko plotka taka jaka była o hakach holowniczych :) Zaraz mija 7 miesięcy, mam nadzieję że z racji iż nie jest to hybryda, temat zamknie się w 8 - 9 miesięcy a nie w 12 :P

suchy2717

U mnie z końcem kwietnia 9 miesięcy będzie już  :-X  termin potwierdzony produkcji to 11 tydzień ...

Dybik

Cytat: suchy2717 w 2022/04/12 10:14
U mnie z końcem kwietnia 9 miesięcy będzie już  :-X  termin potwierdzony produkcji to 11 tydzień ...


Twój przypadek to jakiś ewenement :(

thanek

Cytat: suchy2717 w 2022/04/12 10:14U mnie z końcem kwietnia 9 miesięcy będzie już    termin potwierdzony produkcji to 11 tydzień ...

U mnie identycznie, choć termin mam zatwierdzony akurat na 12 tydzień.

mike_0

U mnie sytuacja wygląda tak: Zamówiony 15/10/2021 - 1.4 TSI eHybrid DSG Elegance + małe dodatki; Termin pierwszy to był Tydzień 18/2022. Dzisiaj dostałem wiadomość, że mam przesunięty na Tydzień 38/2022 (koniec września); Nie jest miło  ???

gigant87

Cześć, u mnie miał być KW14, a obecnie jest KW39...

Wiadomość od sprzedawcy:
"Terminy produkcyjne na ta chwilę zmieniają się jak w kalejdoskopie, teraz pokazuje termin 39 tydzień (koniec września).
Z oficjalnej informacji wynika, że VW ma opóźnienia spowodowane wojną, ale produkują na bieżąco więc musimy obserwować."

Dybik

Pozostaje miec nadzieje ze teraz z 14 leci na 38 a za tydzien/dwa spadnie z 38 na 15 ... Z tego co pamiętam były już tutaj takie historie...

grs

Czyli to nie tylko u mnie takie duże przesunięcie (co oznacza, że to nie zagrywka mego dilera), i nie tylko 2.0 tsi, ale też 1.5 mają duże obsuwy (zmiana silnika w tej sytuacji nic nie pomoże).