Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/06/20 23:29

Poprzedni wątek - Następny wątek

Kkosmacz

Cytat: maciej_gdansk w 2021/12/09 14:232. podgrzewana przednia szyba - jak się sprawuje w Tiguania? Trudno dorwać jazdę testową w wersji z szybą a nie wiem czy te paski grzewcze w szybie nie są zanadto widoczne
Pasków nie widać. Szyba jest ogrzewana przez folię.

maciej_gdansk

dzięki za info. Swoją drogą dealer mnie już poinformował że rzut nawigacji w digital cockpit jest możliwy tylko w wersji z navi fabryczną, mapki google tam nie wyświetli  :(

ratoschlaff

Cytat: maciej_gdansk w 2021/12/09 14:232. podgrzewana przednia szyba - jak się sprawuje w Tiguania? Trudno dorwać jazdę testową w wersji z szybą a nie wiem czy te paski grzewcze w szybie nie są zanadto widoczne
o podgrzewanej szybie wspominał Zachar  :)   https://www.youtube.com/watch?v=NOF9OKrcl-M

To fajne rozwiązanie, nie trzeba skakać przy aucie w mrozie  ;) 

ratoschlaff

Cytat: maciej_gdansk w 2021/12/09 14:235. Czy warto pomyśleć o czymś jeszcze? Kamera 360 czy sportowe zawieszenie - jak się sprawuje ta pierwsza oraz czy sportowe zawieszenie ma sens szczególnie jeśli stawiam wyżej komfort?
Jak chodzi o komfort, to nie brałbym zawieszenia sportowego.
Niby w opisie w konfiguratorze pisze, że "Zawieszenie sportowe obejmuje nadwozie z dostrojonymi sprężynami, amortyzatorami i stabilizatorami. Dzięki temu Twoja przyjemność z jazdy jest jeszcze lepsza, przy zachowaniu dobrego poziomu komfortu" , ale zawieszenie sportowe i komfort razem? Niewiem... :P

ratoschlaff

#2869
Cytat: maciej_gdansk w 2021/12/09 14:231. pakiet systemów asystujących vs PSA IQ Drive - z tego co widzę w tej droższej opcji dodatkowo mamy asystenta parkowania którego nie potrzebuję i head up display, który mi się w tiguanie nie podoba. Coś przegapiłem? Czy zwykły PSA będzie wystarczający czy może w ogóle warto z niego zrezygnować?
Bierz PSA IQ Drive, masz tu komplet asystentów, a Head-Up Display jest w wersji z Discovery Pro.

Dybik

No co Wy teraz piszecie aż tak przyspieszyło? Nie wierzę   przed nami 4 dni przestoju, znów wszystko zwolni. Ja nadal trzymam się zamówienia 20 listopada i terminu kwiecien-maj. No chyba że aż tak mogą przyspieszyć bo np ramy maja gotowe ........


Dybik

Cytat: thanek w 2021/12/09 11:29
Jednak nadal nie uważam, żeby to była aż taka duża przepaść, bo wiele z pozycji zapostowanych przez @Mave rzeczywiście nie ma w R-Line, bo... R-Line ma swój odpowiednik danego wyposażenia (np. brak podświetlanej listwy progów, bo R-Line ma swoją z napisem R-Line, inne reflektory, bo R-Line ma matryce ASF a nie MDF, regulacja świateł drogowych - tak samo).
Więc, tak, zgadzam się, że R-Line w podstawie ma mniej, ale z porównaniem do Life bym się nie zgodził.


Niemniej brak foteli Ergo Active to moim zdaniem największa wada R-Line :/


Ja również jestem zdania że  pomiędzy Elegance a Rline nie ma takiej przepaści jak kolega napisał. Idealnie ujęte- rline ma swoje odpowiedniki zamieniające standard z elegance. Ale mam do Ciebie pytanie thanek - mógłbyś mi wyjaśnić różnice pomiędzy matrixami ASF a MDF ? Z tego co mi wiadomo to MDF są dokładniejsze ale działają tak samo (wycinanie pojazdow przy swiatlach drogowych) zarówno ASF jak i MDF ? Nie do końca jestem pewien czy dobrze ze nie dopłaciłem za te MDF za które była dosyć spora doplata.

van_daal


stawik

Ja jestem zdania, że R Line jest oczywiście gorzej wyposażony od Elagance, ale jednak wygląd zewnętrzny i wewnętrzny jest bez porównania ładniejszy. Postawić je obok siebie i widać różnicę. Wiadomo, że żeby je zrównać wyposaże iem trzeba około 15 tyś zł dołożyć.

NaQu

Cytat: Dybik w 2021/12/09 22:04
Cytat: thanek w 2021/12/09 11:29
Jednak nadal nie uważam, żeby to była aż taka duża przepaść, bo wiele z pozycji zapostowanych przez @Mave rzeczywiście nie ma w R-Line, bo... R-Line ma swój odpowiednik danego wyposażenia (np. brak podświetlanej listwy progów, bo R-Line ma swoją z napisem R-Line, inne reflektory, bo R-Line ma matryce ASF a nie MDF, regulacja świateł drogowych - tak samo).
Więc, tak, zgadzam się, że R-Line w podstawie ma mniej, ale z porównaniem do Life bym się nie zgodził.


Niemniej brak foteli Ergo Active to moim zdaniem największa wada R-Line :/


Ja również jestem zdania że  pomiędzy Elegance a Rline nie ma takiej przepaści jak kolega napisał. Idealnie ujęte- rline ma swoje odpowiedniki zamieniające standard z elegance. Ale mam do Ciebie pytanie thanek - mógłbyś mi wyjaśnić różnice pomiędzy matrixami ASF a MDF ? Z tego co mi wiadomo to MDF są dokładniejsze ale działają tak samo (wycinanie pojazdow przy swiatlach drogowych) zarówno ASF jak i MDF ? Nie do końca jestem pewien czy dobrze ze nie dopłaciłem za te MDF za które była dosyć spora doplata.


Odpowiedz od VW jaką dostałem na pytanie czym różnią się ASF od MDF w Tiguanie:

Cytat
Przede wszystkim różnią się tym, że MDF mają Dynamic Light Assist, dodatkowo mają dynamiczne kierunkowskazy oraz tylne światła w technologii LED, przyciemniane ze zmienną grafiką.W standardzie wersji Tiguan, Life i R-Line są takie światła tylne (dobranie pakietu PXA tego nie zmienia):

https://vgp.wiki.int.ccig.pl/lib/exe/detail.php?id=tiguan&media=image001_16_.png

w standardzie wersji Elegance oraz po dobraniu pakietu PXB do wersji Life lub PXC do wersji R-Line są takie światła:

https://vgp.wiki.int.ccig.pl/lib/exe/detail.php?id=tiguan&media=image002_3_.png

Jeżeli do wersji Life dodamy kod PXA to będziemy mieć takie światła jakie są w standardzie w wersji R-Line.PXB dodane w Life daje dokładnie takie same światła jakie są w wersji Elegance.


Niestety linki już nie działają :(

Dybik

Dzięki... ogólnie nigdzie nie ma spójnych informacji.


Jechałem demem, po czym przestraszyłem sie że może tam były mdf i nie bede mial 'wycinania'. Dzwoniłem do dilera czy powinienem domówić MDF powiedział że nie, bo ASF również mają funkcję wycinania i doświadlania zakrętów. Ponadto demo które jezdzilem nie ma dodatkowo platnych MDF (sprawdzali). A zatem z autopsji wiem ze demo mialo i wycinanie pól jak również skrętne soczewki (chyba że to diody robiły bez skrętnośći). Istotne że w demo efekt był taki jaki chciałem i ASF też taki mają.


Może dla pewności któryś z posiadaczy tiguana ze standardowymi matrixami mógłby to potwierdzić ? :)

wobary

ASF i MDF różnią sie przede wszystkim konstrukcją. MDF to światła matrycowe (ang. matrix), w których masz sporo niezależnych diód, które świecą niezależnie - jak w telewizorze ;-). Sterownik tych świateł może niezależnie zgasić lub zapalić daną diodę (jak piksel na telewizorze). W konstrukcji ASF nie ma matrycy diód, tylko steruje się wiązką padanego światła za pomocą silniczków krokowych, soczewek i przesłon. Efekty działania dwóch tych systemów mogą dać subiektywnie podobne odczucia z jazdy. To byś musiał przetestować to w ten sam dzień w ciemnym oświetleniu na jakiejś krajówce, żeby przekonać się czym to się różni ;-)


przy okazji, żeby demówka miała ASF to musiałaby być R-line lub Life. Jeżeli jeżdziłeś elegance'em, to na pewno miała MDFy, bo są w standardzie. Co ciekawe dopłata w touaregu elegance za MDFy to 10k :D a w tiguanie elegance bez dopłaty ;-)

Dybik

#2878
Dziękuję. Czyli wyciągając wniosek - mdf wycinają zakładam ze dokładniej?
Tak jeździłem RLine.

wobary

Na pewno MDFy będą lepsze, ale czy warto dopłacać? To już kwestia indywidualna. Jeżeli dużo jeżdzisz po krajówkach to można się zastanowić, bo tam rzeczywiście dobre światła przydają się najbardziej. Ja bym na pewno nie dobierał, gdyby nie były w standardzie.