Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/06/20 23:29

Poprzedni wątek - Następny wątek

Tomaszglog

#2835
No właśnie, podwyżki cennikowe swoją drogą ale obcięcie rabatów to pewnie drugie tyle ile wzrosły ceny w cennikach. Jak zobaczyłem ile kosztują dzisiaj używane Tiguany które stoją u dilerów to się przeraziłem. Wszystko 2-3latki z dużymi przebiegami a życzą sobie tyle ile rok temu trzeba było za nowy samochód zapłacić. 

Mave

#2836
Cytat: Tomaszglog w 2021/12/08 15:22
Uwierz mi, realne. Jestem świeżo po zamówieniu samochodu :)
...świeżo, to znaczy w tym miesiącu ? Co zamawiałeś  ?

Tomaszglog

#2837
Zamawiałem 30 listopada. Life 1.5 z pakietem premium, pakietem systemów asystujących, kamera, alarm, easy open - easy close , dostęp bezkluczykowy, martwe pole, app connect, Ready2Discover i paroma innymi dodatkami.

Mave

#2838
... no to w tym czasie i tyloma dodatkami do Life  :)   to jeszcze była szansa na taki upust dealerski 5% ...

Tomaszglog

#2839
Myślisz że przez 1.5 tygodnia aż tak się zmieniło?

Dybik

Tomaszglog przypomnij na kiedy dostałeś obecywany termin odbioru?

Tomaszglog

Narazie diler luźno wspominał o kwietniu / maju. Chociaż sądząc po wpisach na forum to raczej trzeba się szykować na czerwiec / lipiec. Diler coś mówił że jest już trochę lepiej z półprzewodnikami.

wobary

Hej,


Zamawiałem tiga eHybrid 5 lipca. Do tej pory cisza, nawet nie doczekałem się terminu produkcji. Czy ktoś już odebrał wersję eHybrid? A jak nie odebrał, to na kiedy jest planowana produkcja?


Przy okazji, powiedzcie mi dlaczego Tiguan w wersji elegance ma sporo bajerów (typu IQ matrix leady, ease open/close), a do których trzeba dopłacać w tej samej wersji do arteona czy touarega? W wielu markach im auto wyższej klasy to więcej rzeczy jest w standardzie. I dlaczeg do hybrydy plug-in trzeba tak mało dopłacać :)? W przypadku skody to ponad 30k, w przypadku RAV4 to grubo ponad 50k. Tutaj wychodziło mi w momencie zakupy poniżej 20k.


Pozdrawiam




Mave

#2843
Cytat: Tomaszglog w 2021/12/08 17:36
Myślisz że przez 1.5 tygodnia aż tak się zmieniło?
Wczoraj przywieźli nam dwa Caddy na firmę i miałem okazję pogadać  ;)  z upustami coraz gorzej ale im więcej dodatków tym większe możliwości.

Dybik

Cytat: Tomaszglog w 2021/12/08 18:39
Narazie diler luźno wspominał o kwietniu / maju. Chociaż sądząc po wpisach na forum to raczej trzeba się szykować na czerwiec / lipiec. Diler coś mówił że jest już trochę lepiej z półprzewodnikami.


To się zgadza że jest trochę lepiej.  No też obstawiam że twój  będzie maj-czerwiec.

Dybik

Cytat: wobary w 2021/12/08 19:09
Hej,


Zamawiałem tiga eHybrid 5 lipca. Do tej pory cisza, nawet nie doczekałem się terminu produkcji. Czy ktoś już odebrał wersję eHybrid? A jak nie odebrał, to na kiedy jest planowana produkcja?


Przy okazji, powiedzcie mi dlaczego Tiguan w wersji elegance ma sporo bajerów (typu IQ matrix leady, ease open/close), a do których trzeba dopłacać w tej samej wersji do arteona czy touarega? W wielu markach im auto wyższej klasy to więcej rzeczy jest w standardzie. I dlaczeg do hybrydy plug-in trzeba tak mało dopłacać :) ? W przypadku skody to ponad 30k, w przypadku RAV4 to grubo ponad 50k. Tutaj wychodziło mi w momencie zakupy poniżej 20k.


Pozdrawiam


Ponieważ na hybrydy szkoda im przewodników a ponadto wyrobili już normę  aby nie płacić kar więc mają w nosie ich produkcję jak na razie. 


Myślę że tiguan a arteon to dość podobna półka i cenowa i komfort. Toguan jest najlepiej sprzedającym się suvem czego powodem zapewne jest właśnie ta sztuczka że posiada bardzo bogate wyposażenie- ale czy tanio ? 200 tys to raczej mało nie jest za rline i sporo dobranych pierdół.


Co do ceny - fakt cennik jest nietypowy bo nawet benzyna vs diesel nie ma prawie różnicy.  Ale istotne że silniki są z sukcesem stosowane w golfach chociażby więc jest pewność że to nie są żadne wynalazki.

wobary

No właśnie w przypadku tiga jest to skrojone tak, że r-line jest ładniejszy wizualnie, ale ma ubogie wyposażenie (prawie jak w Life). A Elegance jest gorszy wizualnie, ale praktycznie ma wszystko. W analogicznym arteonie elegance trzeba dobrać 20k dodatków, żeby mieć te same funkcjonalności.


Mi Tig Elegance eHybrid wyszedł za 148k brutto (katalogowo 178 na początku lipca, chociaż teraz to już by było 186). W tej cenie to tylko octavia plug-in mogłaby konkurować. Ostatecznie wybrałem tiga elegance, ze względu na to że goły ma już większość rzeczy, które chciałem, chociaż bagażnik to dramat... ale jako drugie auto w rodzinie może będzie ok.

Grzegorz2021

Cytat: S-Tig w 2021/12/08 15:24
Cytat: Tomaszglog w 2021/12/08 01:06Dodatkowo rabat od Volkswagena przy konfigurowaniu zamówienia to obecnie 8tys a było niedawno 10tys. Rok temu był taki moment że ten rabat był nawet 15tys. i jeszcze bodajże dawali 4,5tys. na doposażenie.
Zamawiałem chyba w lipcu tego roku i mam te standardowe 15 tys + rabat od dealera. Więc jeszcze nie tak dawno było bez porównania lepiej niż teraz.
Podobnie ja zamówienie z początku lipca , cena 150 tyś. minus 20 tyś. rabatu termin kolejny odbioru to 8 tydzień 2022r.

thanek

Cytat: wobary w 2021/12/09 07:45
No właśnie w przypadku tiga jest to skrojone tak, że r-line jest ładniejszy wizualnie, ale ma ubogie wyposażenie (prawie jak w Life). A Elegance jest gorszy wizualnie, ale praktycznie ma wszystko


Hmm.. czego oprócz foteli ergo active nie ma w r-line a jest w elegance? Pytam oczywiście o Tiga, bo wydaje mi się że to jedyna różnica.

Szamot

#2849
Elegance ma jeszcze przy kołach R19  235/50  a R-line przy kołach R19 235/45 taka jest jeszcze różnica :)