Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/06/20 23:29

Poprzedni wątek - Następny wątek

ratoschlaff

No to widzę, że ja będę czekać najdłużej  :( Termin oczekiwany 26 tydzień, przesunięty na 35, ale dalej nie potwierdzony  :( Pewnie w październiku czegoś się dowiem  :P A to dopiero połowa drogi, bo auto rejestruję za granicą  ::)


thanek

Ja właśnie dziś złożyłem zamówienie - z tego co pokazywał mi handlowiec, to na tę chwilę prognozy dla Tiguanów (bez komponentów z "czarnej listy", które wydłużają oczekiwanie) to 40-sty tydzień, czyli październik. Ale po pociągnięciu za język dowiedziałem się żeby celować w listopad, a przy pożegnaniu usłyszałem "do zobaczenia oby jeszcze w tym roku"  :D  No nic, trzeba cierpliwie czekać.

Gh0st

Cytat: thanek w 2021/07/29 19:48bez komponentów z "czarnej listy", które wydłużają oczekiwanie

Tak z ciekawości co wchodzi w skład tej listy?

thanek

Było na niej ok. 6-7 komponentów, nie do końca już teraz pamiętam, ale wiem, że były tam np. 20-calowe felgi Misano i coś związanego z hakiem holowniczym.

ratoschlaff

O haku wspominał mi mój diler, że mieli problem z jakimś modułem jak komuś montowali w ASO :-\  Tak się składa, że ja sobie zamówiłem hak :(

Mave

#1535
Jak zamówiłeś hak w konfiguracji to montują go w fabryce, wiec ASO nie ma nic do tego.

ratoschlaff

Hak montowali w ASO, bo klient kupił Tiga bez, bo nie chciał czekać. Zamontowali hak i okazało się, że moduł nie działał. Odstawili auto na parking i klient czekał dwa miesiące. Nie mogli wypuścić auta na drogę z niesprawnym hakiem. Na szczęście dali ku auto zastępcze.
Tez chciałem montować później, ale doradzili mi, że lepiej będzie jak zamontują wszystkie podzespoły na lini produkcyjnej  :)

Mave

To ciekawe procedury mają w tym ASO żeby z powodu haka trzymać auto dwa miesiące, a wystarczyło go odkręcić czy też złożyć a moduł zamontowanć jak będą mieli właściwy - dzialajacy. Hak i tak wymaga wizyty na stacji diagnostycznej która to dopiero dopuszcza go do użytku ( nawet ten fabrycznie zamontowany)


ratoschlaff

Nie znam się  ;)  tak mi powiedzieli  :)  Nie mogli puścić klienta z niesprawnym hakiem, bo w przypadku kontroli policji, mówiłby dostać mandat albo stracić dowód rejestracyjny 🧐 Tylko ciekawe, któremu policjantowi chciałoby się sprawdzać stan techniczny nowego auta  :P 

mms1994

Przed wydaniem musięli pewnie zrobić jakiś przegląd 0-owy i to pewnie był problem

Mave

#1540
Tak z ciekawości zapytaj jakiej firmy zakładają w tym ASO HAKI i w jakiej cenie ...więc bardzo dobrze że zdecydowałeś się na hak fabryczny taki sam dokładany w ASO będzie że dwa razy droższy.


p.s - przeglądowi 0-owemu podlega  pojazd z wyposażeniem fabryczny - tak jak wyjechał z fabryki.

ratoschlaff

Cytat: mms1994 w 2021/07/30 13:25
Przed wydaniem musięli pewnie zrobić jakiś przegląd 0-owy i to pewnie był problem
samochód był już użytkowany prze klienta. Wrócił do ASO aby zamontować hak, bo i tak musiał czekać, aż przyślą części.
A koszt haka taki jak w konfiguratorze plus roboczogodziny  :)

Mave

...to tak nieźle, skoro koszt  tylko powiększony o roboczogodziny   :)  chociaż montaż haka, poprowadzenie wiazki ( no chyba ze była już opcja "przygotowanie do haka") ,  montaż przełącznika, programowanie... ciekawe ile czasu im to zajmuje...


p.s - przynajmniej o te kwotę jesteś (- my) do przodu zamawiając hak od razu  ;)  potem tylko 35 zł na stacji diagnostycznej,  wpis do dowodu i można się ciągać ;D 

thanek

Panowie, jaką postać ma numer zamówienia, który można wprowadzić na portalu myVolkswagen i śledzić postępy w produkcji? To są same cyfry? Ile ich powinno być?
Od handlowca dostałem info, że moje auto zostało zamówione i mam od niego 10-cyfrowy numer (zaczynający się od "2021"), ale on mi nie wchodzi (loguję się do portalu, klikam "Dodaj pojazd" podając ten własnie numer, ale dostaję odpowiedź "To nie jest prawidłowy numer zamówienia ani numer identyfikacyjny samochodu (VIN). Na wszelki wypadek sprawdź pisownię wielkich i małych liter, zwracając uwagę na możliwe pomylenie cyfry ,,0" z literą ,,O".".

maciek@brynski.pl

Hej,
W jakim formacie jest numer zamówienia ?
Bo wszystko co dostałem z salonu kończy się na błędzie:
To nie jest prawidłowy numer zamówienia ani numer identyfikacyjny samochodu (VIN). Na wszelki wypadek sprawdź pisownię wielkich i małych liter, zwracając uwagę na możliwe pomylenie cyfry ,,0" z literą ,,O".