Witam Szacowne Grono Forumowiczów
(jestem tu nowy - to mój pierwszy post)
Obecnie przymierzam się do pierwszego leasingu pierwszego mojego SUVa. Jedną z opcji - jest Tiguan R-Line 245KM z doposażeniem zamawiany do produkcji.
Mam klika pytań odnośnie zamawiania (upustów), doposażania (kodowania).
0. Wiecie może jaki jest realny czas oczekiwania na auto? Od zamówienia do odbioru?
W innych markach: X3, X4, Q5, Q5 Sportback - czas na auto z "elektroniką" t.j. ACC, Area view itp jest na poziomie 6-8 miesięcy z naciskiem na 8 lub nawet 8+.
Jak to jest z Tiguanem który ma ACC, 360 itp? W salonie obiecują wrzesień - ale rozumiem że to pewnie mrzonka...
1. Macie jakieś sprawdzone salony gdzie można dostać dobry upust?
2. Ile to jest dobry upust? Póki co dostaję coś na poziomie 9,5% - 10,5% (czyli 15k + dodatkowe 10k) - konfig prawie maksymalny ~245k z konfiguratora? Czy to ma znaczenie czy biorę leasing w salonie czy przyjdę ze swoim?
3. Odnośnie konfiga - co warto brać a co można potem zakodować?
4. Czy R-Line ma inne zawieszenie niż np. Elegance? Niższe / twardsze?
Pozdrawiam,
baslow
Zamawiałem w kwietniu: dealer mówił, że wrzesień to realny termin, a optymistycznie to może nawet sierpień. Ale nie obwiniam go, shit happens. Jakoś wytrzymam. Z tego co widzę i czytam to w takim Volvo czas oczekiwania podobny (8 mc-y i więcej), a aut na stoku niewiele, więc już nawet nie kombinuję, tylko uzbrajam się w cierpliwość.
Ad. punkty 1 i 2. Ja rozgrywałem 3 salony: w Białymstoku, Krotoskiego w Wawie i Krotoskiego w Łodzi. Wygrał Krotoski w Łodzi. Ostatecznie dostałem upust 13,5% (w tym rabat 15k od VW) + tygodniową wycieczkę nad morze (Krotoski w Wawie też taką dorzucał). Więcej nie dało się ugrać. W Toyocie dawali mniejsze rabaty i gorszy leasing wtedy, Volvo też (poza tym, że auto samo w sobie sporo droższe jeśli dać te same ficzery). Szkoda, że w Tesli nie da się targować
Jeśli chodzi o leasing to leasing VW dał mi oprocentowanie na poziomie 100,46%, więc nikt się nawet nie zbliżył do tej oferty. Poza tym, wiadomo, że będą bardziej skłonni do upustów jak weźmiesz u nich leasing, bo to dodatkowa prowizja dla nich/dealerów + zysk dla VW.
3. Tutaj nie pomogę. Ja dokładałem tylko hardware po zamówieniu: większy ekran, dach panoramę.
4. Tutaj też głowy nie dam. Wydaję mi się, że R-Line to tylko pakiet stylistyczny jak S-Line w Audi. Masz znaczki R, inne fotele i większe felgi, więc będzie twardszy niż Elegance, ale poza tym mechanicznie się chyba niczym nie różnią. Po sportowe zawieszenie trzeba już iść w model "R" z tego co zrozumiałem z recenzji.