VW TIGUAN III - ogólna dyskusja o modelu

Zaczęty przez van_daal, 2022/06/21 15:18

Poprzedni wątek - Następny wątek

van_daal

Macie już jakieś niusy?

Znalazłem taki filmik:
https://youtu.be/-6zzrRse0ZQ?t=604
I artykuł źródłowy:
https://www.auto-moto.com/nouveautes/scoop/futur-volkswagen-tiguan-2024-suv-va-t-evoluer-323097.html#item=1

Mnie się osobiście podoba tylko ten pierwszy (dotyczy filmiku) i tylko na zewnątrz. Środek już nie bardzo.
Premiera niby w 2024.

thanek

Wygląda jak koncept przygotowany przez fanów ;) Bo nie uwierzę, że kamerka AV 360 zostanie nadal w ramce od tablicy rejestracyjnej  ;D (mowa o tej pierwszej grafice). Osobiście obstawiałbym, że design trzeciej generacji pójdzie albo w kierunku Touarega, albo serii ID.

Kabe

Na takie wizualizacje fanów to szkoda czasu. To nie są oficjalne zdjęcia, ani przecieki.
 
Osobiście bardzo boję się czy VW dorówna konkurencji pod względem zaprojektowania nowoczesnego wnętrza i  odpowiednio dużych ekranów.
Dziś wnętrze najnowszej Kia Sportage wygląda atrakcyjniej i nowocześniej w tym ekrany.
W tym roku wszedł do sprzedaży w Chinach i USA nowy ford mondeo, jego ogromny ekran na desce rozdzielczej pokazuje obecne trendy:
https://www.carlabnews.com/all-news/2023-ford-mondeo-st-line-debuts-in-china-with-sporty-bumpers-and-a-massive-screen/?amp=1
Podobnie jest w Ford Edge w USA po facelitingu, ogromny pionowy ekran:
https://fordcarusa.com/2023-ford-edge-interior-first-look/?amp

Jeśli VW w Tiguanie III generacji nie pójdzie w tym kierunku to konkurencja mu odjedzie.
A mam tutaj obawy patrząc na design VW z serii ID ...

grs

O widzisz, a ja wybrałem tiguana zamiast nowej kia sportage (choć ostatnie 9 lat jeżdziłem kia sportage) między innymi przez te duże ekrany w sportage, które wcale wrażenia na mnie nie zrobiły. Wolałem rozwiązanie vw. I oby vw nie poszedł za modą dawania wielkich ekranów, które wcale nie są potrzebne w aucie.

van_daal

Ja zaś chciałbym wersję coupe.
Może nawet być ten chiński X.

Kabe

Cytat: grs w 2022/06/21 22:00
O widzisz, a ja wybrałem tiguana zamiast nowej kia sportage (choć ostatnie 9 lat jeżdziłem kia sportage) między innymi przez te duże ekrany w sportage, które wcale wrażenia na mnie nie zrobiły. Wolałem rozwiązanie vw. I oby vw nie poszedł za modą dawania wielkich ekranów, które wcale nie są potrzebne w aucie.
Tylko że zarabia się na dużej skali sprzedaży, a nie na indywidualistach  ;) 
Kia Sportage jest za pierwsze 5 miesięcy 2022 roku na pierwszym miejscu w ilości sprzedanych aut w PL do klientów indywidualnych i przebiła nawet Toyotę Yaris oraz Dacię Duster. Jak widać klientom się podoba.

MaxTG

Ale czy pójście za najnowszymi trendami się opłaca? To  co dzisiaj jest top, jutro będzie przestarzałe... A VW projektuje fajne, trochę ponadczasowe auta i to chyba się opłaca... Ewolucja zamiast rewolucji...

Kabe

Ja wybrałem Tiguana w 2016 roku bo w swoim segmencie technologicznie wyprzedał wszystkich konkurentów (wchodząc na rynek). Teraz mam obawy że Tiguan III wchodząc na rynek już takiej przewagi konkurencyjnej mieć nie będzie. A jak przyglądam się rodzinie samochodów ID to widać że konkurencja Volkswagenowi wręcz odjechała, a potwierdzeniem jest to że ID się nie sprzedają. Oby zaraz nie było tak przy modelach spalinowych.
Cytat: MaxTG w 2022/06/21 23:28Ale czy pójście za najnowszymi trendami się opłaca? To  co dzisiaj jest top, jutro będzie przestarzałe...
A to co dziś już nie jest top, to jutro będzie przestarzałe do kwadratu niestety.

MaxTG

Myślę oo prostu o samochodach, które dzisiaj wydają się być wyjętę z filmu sci fi, a jutro będą tylko śmieszne. Design VW zaś może się podobać także po latach. Jeżdże teraz kilkuletnią Jettą i samochód nadal mi się podoba, chociaż minęło już 6 lat...

van_daal

Wszystkie VAG-i mają podobnie. Cecha wspólna.
Ja do swojego prawie 7-letniego Rapida też nadal wsiadam z przyjemnością. Jest taki... przytulny.

Moje osobiste odczucie jest takie, że spośród VAG-ów najprzyjemniejsze i najbardziej ergo wnętrze ma Seat, potem Skoda i dopiero VW.
O Audi się nie wypowiem, bo nie znam za bardzo.

S-Tig

Cytat: Kabe w 2022/06/21 23:01

Tylko że zarabia się na dużej skali sprzedaży, a nie na indywidualistach  ;) 
Kia Sportage jest za pierwsze 5 miesięcy 2022 roku na pierwszym miejscu w ilości sprzedanych aut w PL do klientów indywidualnych i przebiła nawet Toyotę Yaris oraz Dacię Duster. Jak widać klientom się podoba.
To kwestia dostępności. Nie ma nic wspólnego z ekranami.

van_daal

Cytat: Kabe w 2022/06/21 23:35Ja wybrałem Tiguana w 2016 roku bo w swoim segmencie technologicznie wyprzedał wszystkich konkurentów (wchodząc na rynek). Teraz mam obawy że Tiguan III wchodząc na rynek już takiej przewagi konkurencyjnej mieć nie będzie.
Skąd takie wątpliwości? Tiguan miał istotną przewagę nad konkurencją: miał wszystkie pożyteczne/fajne bajery w podobnej cenie jak auta konkurencji, u której z kolei zawsze czegoś brakowało. A to Matrixów, a to choćby dynamicznych kierunkowskazów itp.
Co z tego, że KIA dała wielkie ekrany jak nie ma matrixów?
Ja bym się nie martwił o atrakcyjność bo VW zawsze coś dorzuci fajnego czego konkurencja nie będzie mieć.
No, chyba że ludzie w VW upadną na głowę czego wykluczyć nie można ale wydaje się mało prawdopodobne.

S-Tig

Cytat: van_daal w 2022/06/22 09:17Co z tego, że KIA dała wielkie ekrany jak nie ma matrixów?
Ma.
Cytat: van_daal w 2022/06/22 09:17Ja bym się nie martwił o atrakcyjność bo VW zawsze coś dorzuci fajnego czego konkurencja nie będzie mieć.
Tu jest akurat na odwrót. W kijance jest np pokazywanie obrazu z kamery bocznej "patrzącej" do tyłu, w okienku albo prędkości albo obrotów (w zależności w którą stronę migacz włączymy). Ciężko mi ocenić, czy to nie jest przerost formy nad treścią, skoro istnieje Side Assist. Ale jeśli w dyskusji jest mowa o bajerach, to na pewno warto o tym wspomnieć.

Kabe

Wygląd to oczywiście rzecz gustu, ale VW ma wnętrza zaprojektowane w sposób przestarzały obecnie moim zdaniem, jak obserwuję rynek od wielu lat.
Czy nam się podoba czy nie to duże ekrany weszły szeroko do samochodów (poza VW oczywiście) bo w VW nawet mogą zmaleć: ja mam w swoim Tiguanie AID 12,3" a obecnie montowane są 10,25"
Jaki jest trend w VW to wystarczy zerknąć na ID3/4/5 bo duża część elementów tam użytych znajdą się prawdopodobnie w nowym Passacie i Tiguanie. Jak na rynku wszedł trend z większymi wyświetlaczami, to zanim przeprojektowano deski rozdzielcze to rozpoczęto montaż ekranów "doklejonych" do deski i wystających do góry, co wyglądało jak dolepiony tablet. Ale obecnie większość producentów już to zmienia i duże lub wręcz ogromne ekrany są wpasowane w deskę rozdzielczą... poza VW, wystarczy zerknąć na deski rozdzielcze najnowszych ID3/4/5 gdzie ekrany są dalej dolepione jak kiedyś u konkurencji.
Mnie się to nie podoba.

Kabe


Cytat: S-Tig w 2022/06/22 09:37Ma.Tu jest akurat na odwrót. W kijance jest np pokazywanie obrazu z kamery bocznej "patrzącej" do tyłu, w okienku albo prędkości albo obrotów (w zależności w którą stronę migacz włączymy). Ciężko mi ocenić, czy to nie jest przerost formy nad treścią, skoro istnieje Side Assist. Ale jeśli w dyskusji jest mowa o bajerach, to na pewno warto o tym wspomnieć.
Dodatkowo KIA ma już wjazd/wyjazd z miejsca parkingowego sterowany z pilota/kluczyka (jazda zdalna do przodu i tyłu), wprowadzili ten system kopiując Mercedesa. Tak więc VW to teraz chyba zaczyna gonić KIA z nowinkami w wyposażeniu