Zuzycie oleju

Zaczęty przez Tomus, 2019/05/10 15:56

Poprzedni wątek - Następny wątek

Jp

W serwisie mają olej wlasnej marki(tak mówil doradca)5W30 koszt okolo90zł/l ja dolalem Castrol edge LL zgodnie z norma VW

Charls

Cytat: Jp w 2019/11/02 22:12W serwisie mają olej wlasnej marki(tak mówil doradca)
Volkswagen nie produkuje olejów tylko korzysta z gotowych wyrobów innych producentów jednocześnie zgodnie z umową nadając im własny szyld

Charls

Cytat: iks w 2019/11/02 21:56
No to i ja zajrzałem pod maskę :-) Mam prawie 20 tys. przejechane i na bagnecie raczej minimum na zimnym. Zakładam, że to normalne po tym przebiegu. Wiem, że mam zalany 5W-30. Oni Castrol leją prawda? To powiedzcie mi teraz, który Castrol kupić bo widzę, że są różne.


PS. Zakładam, że jak mam pakiet przeglądów to i tak mi nikt gratis oleju nie doleje jak nie czas na przegląd prawda? :-)


wymieniaj maksymalnie co 15 tys km to nie będziesz musiał dolewać, po 15 tys km olej nie ma żadnych właściwości ochronnych, pokazał to test Instytutu Nafty i Gazu

Charls

Cytat: iks w 2019/11/02 21:56To powiedzcie mi teraz, który Castrol kupić bo widzę, że są różne.
Z Castrola przestałem korzystać x lat temu ale skoro pytasz to powinieneś lać Castrol Edge Professional Longlife III SAE 5W30 ACEA C3, ja zaś polecam RAVENOL VMP


Dla osób wymieniających maksymalnie co 15 tys km lub 1 rok lepszym wybprem będzie Ravenol VMO SAE 5W40 VW 505.01 CleanSynto ACEA C3

Fircyk

Czemu 5w40 ?tosz to olej  do wysokich temperatur obciążeń chyba?   
0w30  ok bo jest bardziej  płynny (pompowalny)przy niskich temperaturach
Grunt to normy VW  i tego się  trzymać oraz zachować  paragon i rachunek za usługę  z wpisanym olejem.

Charls

#35
Cytat: Fircyk w 2019/11/03 17:12?tosz to olej  do wysokich temperatur obciążeń chyba?   
Dokładnie ale niekoniecznie chodzi o jakieś wysokie obciążenia, po prostu dany ole może być uzytkowany w wyższej temperaturze np.30, 40, 50 czy 60 stopni a zimy lżejsze a lata gorętsze ostatnimi laty, 40 stopni w lato to żaden problem przecież. Olej 5W30 wgorące latonie będzie  chronił silnika tak jak olej 5W40 natomiast zimą oba się sprawdzą tak samo

Fircyk

Nie będę  się  wypowiadał  ale olej który proponujesz sprawdza się w autach raczej sportowych.  Ten   olej co podajesz sprawdza się przy temperaturze  silnika powyżej 110 i wyższej   stopni w bardzo dużym obciążeniu  zostawia odpowiedni filtr smarny. Temp w lato niema znaczenia Dla pracy oleju,  jak temp rozruchowa i pompowalność oleju przy rozruchu. W normalnych warunkach lepiej stosować wymieniać   częściej 5W30 albo 0W30 jak ktoś  jeździ na krótkich odcinkach  tak jak ja, że auto często jest niedogrzane. I w tedy olej z 0W30 jest uzasadniony.
Może  moja teoria ( argumenty)  są  złe. Ale raczej nie pałujesz  auta na  torze. 
A  TDI czy TSI to nie są silniki wysoko obrotowe.

Charls

Proszę Cię  :D  5W40 ACEA C3 w autach sportowych? Toć to zwykły olej, markę oleju podałem tylko jako przykład i propozycję. Zapytaj na https://czarnepaliwo.pl/ który olej jest lepszy, 5W40 przy zmianie co 15 tys/1 rok jest lepszym wyborem. @CzarnePaliwo jest też na naszym forum vwgolfv.pl https://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=54&t=1414&p=261284#p261284

iks

Cytat: Charls w 2019/11/03 13:30
Cytat: iks w 2019/11/02 21:56To powiedzcie mi teraz, który Castrol kupić bo widzę, że są różne.
Z Castrola przestałem korzystać x lat temu ale skoro pytasz to powinieneś lać Castrol Edge Professional Longlife III SAE 5W30 ACEA C3, ja zaś polecam RAVENOL VMP

Czyli teraz to będzie ten: CASTROL EDGE 5W-30 C3
a Castrol Magnatec Stop-Start nie lepszy?

Charls

Cytat: iks w 2019/11/03 20:42Castrol Magnatec Stop-Start nie lepszy?
Castrol Magnatec Start-Stop 5W30 ma tylko ACEA A3/B4 a ty powinieneś lać z ACEA C3 i ma tylko normę VW 505.00 a ty potrzebujesz co najmniej 505.01 bez LL lub 507.00 z LL

Charls

#40
Cytat: Fircyk w 2019/11/03 20:20Ten   olej co podajesz sprawdza się przy temperaturze  silnika powyżej 110 i wyższej   stopni w bardzo dużym obciążeniu

Nie wiem skąd wyciągnąłeś takie wnioski :) parametry techniczne  https://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe-cleansynto/1281-RAVENOL-VMO-SAE-5W-40-CleanSynto-1L-4014835723818.html



Porównaj sobie kartę charakterystyki z kartą np. Castrola  Edga Prof. LL III, bez dwóch zdań Ravenol ma lepsze parametry

Fircyk

Popieram  RAVENOL,  który  wybrałeś   to najwyższa  LIGA .

   Ale MOIM    zdaniem przy normalnej jeździe   lepszy  będzie 0W30  niż  5W40 i to tylko tyle.   

Zerknij na specyfikację  techniczną.
A i jeszcze jedno oleje do aut sportowych np NISSAN  350Z to 5W50  czyli 10 wyżej, mój błąd. Ale ten olej jest zdecydowanie bardziej  gęsty aby zapewnić  odpowiednie smarowanie podczas ( pałowania).

Charls

A ja szukam oleju 0W40 VW 505.01 ACEA C3, niestety nie mogę znaleźć

Rocko

@Charls nie ma chyba takiego oleju. Jedyne co znalazłem to 0W40 C3, ale bez normy VW (ale mają MB 229.51):
1) Castrol Edge FST
2) Mobil1 ESP.

Charls

#44
Dlatego napisałem, że szukam :)
Choć w praktyce nic nie stoi na przeszkodzie, aby do TDI CR lać 505.00 C3, dedykowany  505.01 posiada dodatki uszlachetniające do TDI PD z myślą o krzywkach wałka rozrządu i pompowtryskiwaczy a w CR te elementy nie występują więc dlaczego by go nie stosować, ale ... właśnie pozostaje to ale  :D


Kontynuując wątek zużycia oleju dodam, że dawno temu jak stosowałem w TDI PD Castrola, to miał wysoką parowalność (Noack) a co za tym idzie musiałem dolewać około pół litra od wymiany do wymiany, to kiedy przeszedłem na Liqui Moly, Total czy Valvoline, zużycie o połowę zmalało. Wniosek z tego taki, że oleje z lepszym parametrem parowalności rzadziej trzeba uzupełniać (dolewać)