Chyba troche za wczesnie co?
T
Zalany był na dzień dobry do wartości MAX na bagnecie?
Cytat: Tomus w 2019/05/10 15:56
Chyba troche za wczesnie co?
A czy czasem w okolicy tego przebiegu, nie powinieneś mieć wymienionego oleju? Jak wygląda kwestia "do wymiany oleju" w stosownej opcji w menu Car?
Cytat: rk w 2019/05/10 17:16
Zalany był na dzień dobry do wartości MAX na bagnecie?
Nie sprawdzalem..
T
Cytat: arekp w 2019/05/10 17:32
Cytat: Tomus w 2019/05/10 15:56
Chyba troche za wczesnie co?
A czy czasem w okolicy tego przebiegu, nie powinieneś mieć wymienionego oleju? Jak wygląda kwestia "do wymiany oleju" w stosownej opcji w menu Car?
Nie, na serwis wzywa przy 30kkm
Cytat: Tomus w 2019/05/10 17:44
Nie, na serwis wzywa przy 30kkm
U mnie wymiana oleju była przy ~19kkm.
Przecież on ma TDI, każdy silnik inaczej to oblicza. Nawet gdyby był zalany na MAXa (możliwe, że nie był) to ponad 20000 km i zużyty 1 litr to nie jest jakoś specjalnie dużo. Może koledzy z tym TDI napiszą, jak u nich wygląda zużycie oleju. No i czy bagnet potwierdza to co podaje czujnik?
@arekp czy ty piszesz o innym silniku (z twojego Audi??) ?
Tak na marginesie, ten AID to starego typu jest czy nowego (wygląda jak stary) ? Pytam bo widzę u ciebie 2 znaki a mój w krótkim pokazuje maksymalnie tylko 1 znak na górnej belce.
@arekp ale wywala - sprawdź poziom oleju a nie woła o wymianę : ) 30 tys jest kwestią ruchomą - mi po przebiegu 1800 spadła wymiana oleju do 25 tys.
Swoją drogą chyba też czas sprawdzić bagnet :)
Cytat: rk w 2019/05/10 17:57Tak na marginesie, ten AID to starego typu jest czy nowego (wygląda jak stary) ? Pytam bo widzę u ciebie 2 znaki a mój w krótkim pokazuje maksymalnie tylko 1 znak na górnej belce.
To jest stary AID w Allspac'ach nie montują nowych :) pokazuje ograniczenie 50 i 60, obowiązujące po 23:00.
Pisałem o Tiguanie w TSI. Między wymianami nie zauważyłem znaczących ubytków - ani też specjalnie tam nie zaglądam ;-) Faktycznie nie zauważyłem, że to TDI, aczkowiek też dziwne że dopiero przy 30kkm ma mieć wymianę, bo to wygląda jak by nie został przestawiony na dynamiczne cykle.
@rk z AUDI w ogóle nie było problemu olejowego między wymianami (wymieniałem co 10-12kkm).
Może być problem z ustawieniem, może TTTM. 1.4 TSI pyknie 30000 km między przeglądami olejowymi.
Czy obserwujecie w swoich TSI ze zuzycie oleju dla silnika 1,5 TSI jest wieksze niz dla 2.0 TSI?
Przecież wezwanie do serwisu a poziom oleju to dwie różne kwestie nie mające nic wspólnego. W Audi specjalnie kupiłem bagnet serwisowy (bo nie miał wcale) żeby porównać wskazania MMI i bagnetu i generalnie mniej więcej się pokrywało, minimalne różnice były
Ja w swoim TDI od wymiany i zalania do max zrobiłem 5 tys km i nadal jest max, ale nie jeżdżę z prędkościami autostradowymi, nie cisnę na maksa a wtedy silnik ma tendencję do większego zużycia oleju
Cytat: rk w 2019/05/10 17:57ponad 20000 km i zużyty 1 litr to nie jest jakoś specjalnie dużo.
biorąc pod uwagę większą odparowalność NOACK niektórych olejów to w zasadzie tyle co nic, równie dobrze mógł naturalnie odparować.
Poza tym jeśli komuś nie ubywa może oznaczać, że to co zużył uzupełnił niespalonym paliwem :D
A ja tymczasem mialem druga dolewke ....
Ile przejechałeś w te niecałe 2 miesiące?
Cytat: rk w 2019/07/04 17:43
Ile przejechałeś w te niecałe 2 miesiące?
około 5000.
Cytat: Tomus w 2019/07/06 00:51
Cytat: rk w 2019/07/04 17:43
Ile przejechałeś w te niecałe 2 miesiące?
około 5000.
Jaki styl jazdy, jakie odcinki? Jaki olej?
Witam, ja u siebie wlasnie w zeszlym tygodniu robilem przegląd po 30 kkm (rowno 5 m-cy), tydzień wcześniej przy stanie 28,500 zawołał o sprawdzenie oleju. Dodałem niecały litr..
Szkoda że to forum nie jest forum miłośników motoryzacji :)
Wystarczy żeby czujnik poziomu oleju zawiódł i silnik szlag trafia :D Olej powinno się sprawdzać manualnie średnio co 1000 km, nawet VWAG tak zaleca i zasadzie każdy producent, opieranie się na wskaźniku poziomu to błąd. Ponadto jeśli ktoś śmiga autostradami albo ciąga lawety czy nawet jeździ z kompletem pasażerów to poziom oleju powinien być w maksymalnym górnym położeniu na miarce, dopuszczanie w takich sytuacjach do jazdy z poziomem minimum jest na dłuższą metę destrukcyjne dla silnika.
Producent dopuszcza zużycie oleju na poziomie do 1 litra na 2000 km (kiedyś na 1000 km), więc na 30 tys km przebiegu można dolać 15 litrów i wg producenta wszystko jest ok ;D
Jeśli ktoś stosuje normalny interwał stały 15kkm lub 1 rok to polecam lać olej 5W40 ACEA C3 505.01, oleje te z reguły mają lepsze parametry jak lepkość, parowalność Noack, TBN, odporność termiczną, zapewniają lepszą ochronę przed tarciem dla silnika ale ani ten a tym bardziej 507/504 nie dorównują olejom A3/B4 zawierających znacznie więcej siarki i popiołów a co za tym idzie zapewniają znacznie lepszą ochronę silnika
CytatKilka prawd:
Nic nie zastąpi regularnej i częstej wymiany oleju. Tryby long life pokroju 30 tys. km są niedorzeczne i mają swoje jedynie marketingowe uzasadnienie. Sprawiają, że producent może pochwalić się niskimi kosztami serwisowania samochodu. Do czasu aż ulegnie awarii. Optymalny interwał wymiany oleju to 10 do 12 tys. km, max. 15 tys. dla samochodów pokonujących głównie trasy szybkiego ruchu, ale bez skrajnego obciążenia,[/size]- Miejskie użytkowanie samochodu to w gruncie rzeczy ciężkie warunki pracy. Częste rozruchy oraz krótkie odcinki sprawiają, że olej narażony jest na dylucję paliwem, które nie jest w stanie w tak krótkim czasie odparować. Ponadto olej pozostaje niedogrzany - nie osiąga optymalnej temp. pracy a to wpływa na jego szybsze zużycie,[/size]- Należy stosować oleje o lepkości rekomendowanej przez producenta samochodu, bez względu na to co lał poprzedni właściciel lub my będąc nieświadomi. Stosujemy płukankę aby pozbyć się ew. złogów po poprzednim oleju a następnie wlewamy ten odpowiedni,[/size]- Olej syntetyczny to taki, który zawiera w swoim składzie polialfaolefiny (PAO) lub/oraz estry. Wielu producentów nazywa olejami syntetycznymi produkty, które ani nie zawierają PAO ani estrów - marketing,[/size]
- Olej oprócz bazy olejowej składa się także z pakietu dodatków, spośród których wyróżniamy m.in.: dyspregatory, detergenty, modyfikatory tarcia, inhibitory utleniania, dodatki antykorozyjne, depresatory. Ich rola w gotowym produkcie jest bardzo duża.
Wszystko powyżej to prawda i racja, powinno sie regularnie kontrolować poziom oleju itp. Vw ma normy zuzycia na każde ileś kkm ale jako byly uzytkownik aut od forda ktorymi zrobiłem ok.1,2 mln km (4 szt w sumie), to co by nie mówić o tej marce, nigdy, powtarzam nigdy zaden z nich nie wziął przez caly okres eksploatacji ani kropli oleju..silniki diesel tdci 1.8 i 2.0. Tak mnie to rozleniwiło ze olej sprawdzałem czasem przy okazji rzadkiego otwarcia maski.. chyba trzeba będzie zmienić zwyczaje..😀
Cytat: Barkon w 2019/07/08 10:03
Wszystko powyżej to prawda i racja, powinno sie regularnie kontrolować poziom oleju itp. Vw ma normy zuzycia na każde ileś kkm ale jako byly uzytkownik aut od forda ktorymi zrobiłem ok.1,2 mln km (4 szt w sumie), to co by nie mówić o tej marce, nigdy, powtarzam nigdy zaden z nich nie wziął przez caly okres eksploatacji ani kropli oleju..silniki diesel tdci 1.8 i 2.0. Tak mnie to rozleniwiło ze olej sprawdzałem czasem przy okazji rzadkiego otwarcia maski.. chyba trzeba będzie zmienić zwyczaje..😀
Co do VW to różnie - w TDI praktycznie oleju nie ubywało, a np. w 1.4 16v przy jeździe autostradowej 140-150 wychodziło nawet 0.5l / 1000KM. Też radzę kontrolować co jakiś czas bagnetem.
Cytat: Barkon w 2019/07/08 10:03
nigdy, powtarzam nigdy zaden z nich nie wziął przez caly okres eksploatacji ani kropli oleju..
Coś takiego jak silnik nie biorący oleju nie istnieje. Być może zużywał go mało, być może paliwo przenikające do oleju uzupełniało jego poziom - ale olej spalał na pewno. Fakt moje Fordy też miały minimalne zużycie i też przestałem to tak często sprawdzać;)
Sprawdzanie bagnetem to bardzo dobry pomysł, jak czujnik poziomu ulegnie awarii (a i on ma swoje ograniczenia i specyficzne zachowania) to ostatnią linią obrony jest już tylko kontrolka ciśnienia.
Cytat: rk w 2019/07/08 23:32Coś takiego jak silnik nie biorący oleju nie istnieje. Być może zużywał go mało,
jeśli ubywa go na tyle mało, że tego nie widać, to można powiedzieć że nie bierze, przynajmniej w potocznej gwarze motoryzacyjnej /hehe wymyślone na poczekaniu, czy z sensem - nie wiem :P /, ale faktem jest że gdyby żadna ilość oleju się nie przedostawała przez pierścienie to brakłoby filmu olejowego i silnik prędko uległby zatarciu. Często różnicę robi jakość oleju, możliwość utrzymywania filmu olejowego, parowalność, lepkość itp... na jednym oleju będzie brał a na innym nie będzie brał przynajmniej zauważalnie. Osobiście mam złe doświadczenia z Castrolem, zawsze mniej lub więcej w każdym aucie pobierał, w momencie przejścia na Penrite, Valvoline czy Liqui Moly, Ravenol /w zależności od auta/ ubytki zauważalnie malały lub w ogóle przestały występować
Dla mnie silnik nie bierze oleju jeśli nie muszę dolewać pomiędzy przeglądami. Kiedyś przy okresach 15tys km było to łatwiejsze niż obecnie przy okresach między przeglądowych dochodzący do 30tys km.
Jeśli poziom spadał poniżej połowy miarki to zawsze uzupełniałem do maximum, nigdy nie dopuszczam do tego aby jeździć na minimum
Biorę też to pod uwagę ale zimą, gdy silnik startuje na zimnym gęstym oleju
Cytat: Kabe w 2019/07/09 10:33
Dla mnie silnik nie bierze oleju jeśli nie muszę dolewać pomiędzy przeglądami. Kiedyś przy okresach 15tys km było to łatwiejsze niż obecnie przy okresach między przeglądowych dochodzący do 30tys km.
Dokładnie to miałem na myśli pisząc że zaden z fordów którymi jeździłem nie brał oleju:)
Ja po przejechaniu ~12k w 2.0 TSI miałem poziom na równi z min. Musiałem podskoczyć do serwisu z autem bo kontrolka start-stop się paliła (okazało się, że kuna przegryzła kabelek) i przy okazji sami mi uzupełnili nawet o tym nie wspominając.
U mnie po 13 tys potrzebna byla dolewka
No to i ja zajrzałem pod maskę :-) Mam prawie 20 tys. przejechane i na bagnecie raczej minimum na zimnym. Zakładam, że to normalne po tym przebiegu. Wiem, że mam zalany 5W-30. Oni Castrol leją prawda? To powiedzcie mi teraz, który Castrol kupić bo widzę, że są różne.
PS. Zakładam, że jak mam pakiet przeglądów to i tak mi nikt gratis oleju nie doleje jak nie czas na przegląd prawda? :-)
W serwisie mają olej wlasnej marki(tak mówil doradca)5W30 koszt okolo90zł/l ja dolalem Castrol edge LL zgodnie z norma VW
Cytat: Jp w 2019/11/02 22:12W serwisie mają olej wlasnej marki(tak mówil doradca)
Volkswagen nie produkuje olejów tylko korzysta z gotowych wyrobów innych producentów jednocześnie zgodnie z umową nadając im własny szyld
Cytat: iks w 2019/11/02 21:56
No to i ja zajrzałem pod maskę :-) Mam prawie 20 tys. przejechane i na bagnecie raczej minimum na zimnym. Zakładam, że to normalne po tym przebiegu. Wiem, że mam zalany 5W-30. Oni Castrol leją prawda? To powiedzcie mi teraz, który Castrol kupić bo widzę, że są różne.
PS. Zakładam, że jak mam pakiet przeglądów to i tak mi nikt gratis oleju nie doleje jak nie czas na przegląd prawda? :-)
wymieniaj maksymalnie co 15 tys km to nie będziesz musiał dolewać, po 15 tys km olej nie ma żadnych właściwości ochronnych, pokazał to test Instytutu Nafty i Gazu
Cytat: iks w 2019/11/02 21:56To powiedzcie mi teraz, który Castrol kupić bo widzę, że są różne.
Z Castrola przestałem korzystać x lat temu ale skoro pytasz to powinieneś lać Castrol Edge Professional Longlife III SAE 5W30 ACEA C3, ja zaś polecam RAVENOL VMP
Dla osób wymieniających maksymalnie co 15 tys km lub 1 rok lepszym wybprem będzie Ravenol VMO SAE 5W40 VW 505.01 CleanSynto ACEA C3
Czemu 5w40 ?tosz to olej do wysokich temperatur obciążeń chyba?
0w30 ok bo jest bardziej płynny (pompowalny)przy niskich temperaturach
Grunt to normy VW i tego się trzymać oraz zachować paragon i rachunek za usługę z wpisanym olejem.
Cytat: Fircyk w 2019/11/03 17:12?tosz to olej do wysokich temperatur obciążeń chyba?
Dokładnie ale niekoniecznie chodzi o jakieś wysokie obciążenia, po prostu dany ole może być uzytkowany w wyższej temperaturze np.30, 40, 50 czy 60 stopni a zimy lżejsze a lata gorętsze ostatnimi laty, 40 stopni w lato to żaden problem przecież. Olej 5W30 wgorące latonie będzie chronił silnika tak jak olej 5W40 natomiast zimą oba się sprawdzą tak samo
Nie będę się wypowiadał ale olej który proponujesz sprawdza się w autach raczej sportowych. Ten olej co podajesz sprawdza się przy temperaturze silnika powyżej 110 i wyższej stopni w bardzo dużym obciążeniu zostawia odpowiedni filtr smarny. Temp w lato niema znaczenia Dla pracy oleju, jak temp rozruchowa i pompowalność oleju przy rozruchu. W normalnych warunkach lepiej stosować wymieniać częściej 5W30 albo 0W30 jak ktoś jeździ na krótkich odcinkach tak jak ja, że auto często jest niedogrzane. I w tedy olej z 0W30 jest uzasadniony.
Może moja teoria ( argumenty) są złe. Ale raczej nie pałujesz auta na torze.
A TDI czy TSI to nie są silniki wysoko obrotowe.
Proszę Cię :D 5W40 ACEA C3 w autach sportowych? Toć to zwykły olej, markę oleju podałem tylko jako przykład i propozycję. Zapytaj na https://czarnepaliwo.pl/ (https://czarnepaliwo.pl/) który olej jest lepszy, 5W40 przy zmianie co 15 tys/1 rok jest lepszym wyborem. @CzarnePaliwo jest też na naszym forum vwgolfv.pl https://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=54&t=1414&p=261284#p261284 (https://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=54&t=1414&p=261284#p261284)
Cytat: Charls w 2019/11/03 13:30
Cytat: iks w 2019/11/02 21:56To powiedzcie mi teraz, który Castrol kupić bo widzę, że są różne.
Z Castrola przestałem korzystać x lat temu ale skoro pytasz to powinieneś lać Castrol Edge Professional Longlife III SAE 5W30 ACEA C3, ja zaś polecam RAVENOL VMP
Czyli teraz to będzie ten: CASTROL EDGE 5W-30 C3
a Castrol Magnatec Stop-Start nie lepszy?
Cytat: iks w 2019/11/03 20:42Castrol Magnatec Stop-Start nie lepszy?
Castrol Magnatec Start-Stop 5W30 ma tylko ACEA A3/B4 a ty powinieneś lać z ACEA C3 i ma tylko normę VW 505.00 a ty potrzebujesz co najmniej 505.01 bez LL lub 507.00 z LL
Cytat: Fircyk w 2019/11/03 20:20Ten olej co podajesz sprawdza się przy temperaturze silnika powyżej 110 i wyższej stopni w bardzo dużym obciążeniu
Nie wiem skąd wyciągnąłeś takie wnioski :) parametry techniczne https://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe-cleansynto/1281-RAVENOL-VMO-SAE-5W-40-CleanSynto-1L-4014835723818.html (https://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe-cleansynto/1281-RAVENOL-VMO-SAE-5W-40-CleanSynto-1L-4014835723818.html)
Porównaj sobie kartę charakterystyki z kartą np. Castrola Edga Prof. LL III, bez dwóch zdań Ravenol ma lepsze parametry
Popieram RAVENOL, który wybrałeś to najwyższa LIGA .
Ale MOIM zdaniem przy normalnej jeździe lepszy będzie 0W30 niż 5W40 i to tylko tyle.
Zerknij na specyfikację techniczną.
A i jeszcze jedno oleje do aut sportowych np NISSAN 350Z to 5W50 czyli 10 wyżej, mój błąd. Ale ten olej jest zdecydowanie bardziej gęsty aby zapewnić odpowiednie smarowanie podczas ( pałowania).
A ja szukam oleju 0W40 VW 505.01 ACEA C3, niestety nie mogę znaleźć
@Charls nie ma chyba takiego oleju. Jedyne co znalazłem to 0W40 C3, ale bez normy VW (ale mają MB 229.51):
1) Castrol Edge FST
2) Mobil1 ESP.
Dlatego napisałem, że szukam :)
Choć w praktyce nic nie stoi na przeszkodzie, aby do TDI CR lać 505.00 C3, dedykowany 505.01 posiada dodatki uszlachetniające do TDI PD z myślą o krzywkach wałka rozrządu i pompowtryskiwaczy a w CR te elementy nie występują więc dlaczego by go nie stosować, ale ... właśnie pozostaje to ale :D
Kontynuując wątek zużycia oleju dodam, że dawno temu jak stosowałem w TDI PD Castrola, to miał wysoką parowalność (Noack) a co za tym idzie musiałem dolewać około pół litra od wymiany do wymiany, to kiedy przeszedłem na Liqui Moly, Total czy Valvoline, zużycie o połowę zmalało. Wniosek z tego taki, że oleje z lepszym parametrem parowalności rzadziej trzeba uzupełniać (dolewać)
Cytat: Charls w 2019/11/03 20:45
Cytat: iks w 2019/11/03 20:42Castrol Magnatec Stop-Start nie lepszy?
Castrol Magnatec Start-Stop 5W30 ma tylko ACEA A3/B4 a ty powinieneś lać z ACEA C3 i ma tylko normę VW 505.00 a ty potrzebujesz co najmniej 505.01 bez LL lub 507.00 z LL
Ups, no tak o mały włos bym zły kupił. Ten muszę mieć w/g instrukcji bo mam filtr cząstek stałych no i Q16 (Longlife):
CASTROL EDGE 5W-30 LL
Cytat: iks w 2019/11/04 18:37w/g instrukcji bo mam filtr cząstek stałych no i Q16 (Longlife):
W instrukcji na pewno jest również interwał zwykły i olej 505.01 C3. Ty stosując LL musisz lać 507.00 ACEA C3