Jako, że wybrałem wersję HL z pakietem Premium to automatycznie w wyposażeniu auta dostałem wyświetlacz AID.
Na początku sceptycznie do tego podchodziłem, bo zawsze używałem standardowych zegarów, ale po dłuższym czasie użytkowania jestem już pozytywnie nastawiony.
Jest tutaj wiele możliwości dostosowania i wyboru co ma się wyświetlać w danej chwili. Dużo informacji w jednym centralnym miejscu.
Dla mnie jedną z ciekawszych opcji jest możliwość wyboru tego co ma się wyświetlać w obszarze zegarów spośród kilku dostępnych trybów:
- Classic - widok klasycznych zegarów bez żadnych dodatków
- Bieg i prędkość - aktualne przełożenie skrzyni biegów w obrotomierzu i aktualna prędkość w prędkościomierzu
- Zużycie i zasięg - zużycie paliwa od uruchomienia silnika w obrotomierzu i maksymalny zasięg w prędkościomierzu
- Wydajność - zużycie paliwa od uruchomienia silnika w obrotomierzu i wskazanie wydajności/efektywności jazdy w prędkościomierzu
- Nawigacja - standardowo wskazanie wysokości w obrotomierzu i kompas w prędkościomierzu, a przy prowadzeniu do celu czas i odległość do celu w obrotomierzu i nawigacja strzałkowa w prędkościomierzu
- Asystenci - asystenci w obrotomierzu i nawigacja strzałkowa lub kompas w prędkościomierzu
- Offroad - kąt skrętu w obrotomierzu i kompas w prędkościomierzu
Testowałem wszystkie tryby, ale najczęściej używam trybu
Zużycie paliwa i zasięg, a jak nie chcę być świadomy jakie mam spalanie to trybu
Classic. :)
A jakie są wasze wrażenia z używania wyświetlacza AID? Co najczęściej sobie wyświetlacie? Czego Wam brakuje w AID?
A mi brakuje prostej rzeczy - wyświetlania przebiegu auta....Mam wrażenie że widze to tylko po wyłączeniu silnika.
Cytat: flamecards w 2018/09/18 10:39
A mi brakuje prostej rzeczy - wyświetlania przebiegu auta....Mam wrażenie że widze to tylko po wyłączeniu silnika.
Jak wyłączysz ACC, to wtedy na stałe widać przebieg. Z aktywnym ACC, faktycznie jest tylko podczas uruchamiania.
O, sprawdzę!
Ja używam trybu z zasięgiem i zużyciem. Mam HUD więc tryb nawigacja jest niezbyt interesujący.
Drugim wyborem podczas jazdy dla zabawy jest bieg/prędkość.
Zwykle mam włączoną dużą mapę, bo widzę korki nawet bez aktywnego prowadzenia do celu.
Gdybym mógł to wolałbym tryb jak w AUDI gdzie cały ekran to mapa, a ja widze bieg i prędkość w numerycznej formie. Dodałbym do tego zasięg. Ewentualnie tryb AID z Tiguana gdzie widać duży symbol biegu/zasięg (szkoda, że tego nie można skonfigurować).
Jedynym moim zastrzeżeniem do AID, którego chyba większość ludzi nie podziela jest stosunkowo ciemny pomarańczowy wskaźnik rezerwy. Mam dach panoramiczny także jest ciut jaśniej niż u innych, zwykle i tak nie patrzę na AID a na HUD (który mógłby mieć wskazanie biegu) i jestem wysoki więc kąt patrzenia jest inny. Złapałem się kilka razy na tym, że na autostradzie miałem zasięg 30 km:) I to mimo ostrzeżenia z Infotainment i dźwięku (ostrzeżenie zwykle pojawiało się jak pasażer zmieniał tryb DP więc od razu znikało) a dźwięk przy dużych prędkościach i rozmawiających pasażerach był mało słyszalny. Niby wszystko jest jak trzeba (multum ostrzeżeń), ale brakuje mi takiej bijącej w oczy lampki, którą widać kątem oka. W 2.0 TSI 220KM bak nie jest duży jak na spalanie i przy zmianie trybu jazdy na dużo szybszy mając mało paliwa zasięg maleje błyskawicznie.
U mnie tak samo, zasięg/zużycie + duża mapa oddalona tak by pokazywać stan dróg ok. 2 km naprzód, niezależnie od aktywnego prowadzenia do celu. Zapewne właśnie mapa jest głównym motywatorem wyboru AID.
A ja 99% czasu mam widok "Asystenci", testowałem wszystkie i tylko ten mi pasuje. Istotne jest dla mnie czy ACC widzi już auto przede mną, czy asystent linii widzi linię, czy obie czy tylko jedną/którą, w drugim kółku mam strzałki od nawigacji z odległością od skrętu. Po środku zegarów jest rozszerzona mapa (albo inaczej obrotomierz i predkościomierz pomniejszone).
Na wyświetlaczu navi mam zawsze multimedia.
Dla tych co zastanawiają się nad wyglądem nowego vitualnego cocpitu załączam parę zdjęć.
Nowy wyświetlacz jest ciutkę mniejszy od poprzedniej wersji, za to podobno ma lepszą rozdzielczość.
Zamawiając we wrześniu nie wiedziałem, że wyświetlacz AID ulegnie zmianie. Gdybym o tym wiedział też bym go kupił :)
Dla mnie przekombinowany, jakby VW nie było stać na designera który to ładnie poukłada.
W mojej ocenie stare AID wygląda lepiej, ale oczywiście to kwestia gustu.
Najważniejsze by posiadana wersja podobała się jej użytkownikowi.
Co do większej rozdzielczości to nie jest to prawda, 1280x480 vs 1440x540. Komunikacja marketingowa mówi w zamian o większej gęstości pikseli na cal ekranu (133 vs 125 ppi), jasności i kontraście oraz o zmniejszeniu ilości konwencjonalnych lampek kontrolnych. Gdzieś też na niemieckich stronach widziałem trochę humorystyczny tekst o wyeliminowaniu "przeładowania informacjami" w stosunku do poprzedniego modelu...
Osobiście do zalet zaliczyłbym dużą mapę i możliwość konfiguracji wszystkich trzech części ekranu (co oczywiście byłoby też osiągalne przez aktualizację oprogramowania w 12" modelu). Do wad lampki kontrolne poupychane gdzieś w rogach no i w przypadku Tiguana rozmiar mniej pasujący do kształtu obudowy zestawu zegarów. Pamiętam wywiad z projektantem VW przy okazji premiery Polo, w którym zwracał uwagę na to, że większe AID nie zmieściłoby się do mniejszej obudowy zegarów przewidzianej dla mniejszych samochodów. Ponadto wspominał o aktualnej filozofii wizualnego łączenia wskaźników i ekranu Infotainment na tej samej wysokości i możliwie blisko siebie. Widać to podejście właśnie w Polo, T-Crossie, T-Rocu i z drugiej strony w nowym Tuaregu.
Z kolei Tiguan, Golf i Passat/Arteon zostały zaprojektowane wcześniej i ekrany Infotainment mają niżej, pod linią nawiewów. Z tej czwórki tylko w Tiguanie zmieniono AID, mam wrażenie że również mając na uwadze zwiększenie odstępu od Passata (pod względem wyposażenia, bo cenowo jest już dawno dość podobnie) - prywatna teoria spiskowa :).
Nowy AID zdecydowanie bardziej pasuje do mniejszych modeli. W Tiguanie stary AID wygląda o wiele lepiej. :)
Ja swojego Tiga zamawiałem na początku sierpnia, produkcja zakończyła się 16 listopad i mam stary AID. Cieszę się z tego, że nie nowy bo jakoś lepiej mi on pasuje.
Miałem dzisiaj okazję podczas wizyty w serwisie oraz w aucie zastępczym, które dostałem na weekend pobawić się dłużej nowym AID montowanym w krótkim Tiguanie.
Teraz po dłuższym użytkowaniu wydaje, że nowy AID jest całkiem niezły. Ma swoje wady, ale też ma wiele zalet.
Dodatkowo z nowym AID mamy nowy układ przycisków na kierownicy.
Po lewej stronie brakuje przycisku zmiany trybu ACC/LIM (teraz zmiany dokonujemy z poziomu menu na AID), ale mamy przycisk Asystentów, który zniknął z drążka kierunkowskazów. Jak dla mnie rozwiązanie na plus.
Po prawej stronie brakuje przycisku słuchawki, ale zamiast tego mamy przycisk VIEW do zmiany widoku pomiędzy trzema trybami na AID. Jakkolwiek samo pojawienie się przycisku VIEW ma sens, bo zmieniamy tryby widoku AID (nie mylić ze zmianą trybu widoku wewnątrz zegarów), ale usunięcie przycisku słuchawki na minus.
A tak przy okazji czy ktoś ma w swoim aucie nowy układ przycisków ze starym AID?
Co do wyglądu to przede wszystkim po lewej stronie mamy "zwykły" nie zintegrowany z AID wyświetlacz temperatury płynu chłodzącego. Natomiast po prawej stronie mamy taki sam wyświetlacz dotyczący ilości zatankowanego paliwa. Poza tym nie ma już lampek w górnej części wyświetlacza. Np. lamki kierunkowskazów są w tych dwóch bocznych wyświetlaczach.
Nowy przycisk VIEW pozwala na przełączanie pomiędzy trzema trybami (tego nie ma w starym AID) dla każdego widoku (w starym AID tylko dla mapy mogliśmy zmniejszać zegary).
- Pierwszy tryb to standardowe dwa zegary. Informacje wewnątrz zegarów zmieniamy z ekranu Infotainment (nowe menu Active Info Display w ustawieniach Samochodu). Brak menu Widok na AID.
- Drugi tryb to pełny ekran. Każdy widok jest prezentowany na całym ekranie. Asystenci, telefon, radio, status samochodu, dane dotyczące jazdy, no i oczywiście mapa.
- Trzeci tryb to tryb mieszany. Zamiast zegarów mamy zdefiniowane informacje z poziomu konfiguracji AID (dotyczące jazdy, radio, media, prowadzenie do celu itp.)
Mapa w trybie pełnego ekranu jest bardzo fajna, ale ma jedną wadę. Nazwy na mapie na AID są wyświetlane czarną grubą czcionką. Wygląda to dość dziwnie i niepotrzebnie mnie rozpraszało. Pewnie to kwestia przyzwyczajenia do starego AID. ;)
Mapa jest wyświetlana albo na AID albo ekranie Infotainment - dodatkowy przycisk do przełączania widoku nawigacji na ekranie systemu Infotainment. Nie ma możliwości wyświetlenia jednocześnie na obu ekranach. Ale możliwe, że to chyba tylko Discover Media, bo taki system testowałem.
Pojawiła się też nowa pozycja w widoku
Dane dotyczące jazdy -
Zestawienie (zawiera cztery pozycje dotyczące jazdy). Czegoś takiego brakuje w starym AID, może da się to włączyć za pomocą kodowania? :)
To dokładnie jak w Q5 tylko temperatura i zasięg ( zbiornik paliwa) wskazania zupełnie do bani przynajmniej w AUDI zasłania kierownica . Zero czytelności a jak w nowym AID Tiga
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Widoczne, ale czy czytelne? To kwestia przyzwyczajenia. Mi bardziej pasuje wygląd na starym AID w dolnej części zegarów.
Ale możliwość wyłączenia zegarów jest świetnym pomysłem, a w połączeniu z wyświetlaczem HUD rozwiązanie wręcz idealne.
Cytat: MrBlacker w 2019/04/06 22:45
Widoczne, ale czy czytelne? To kwestia przyzwyczajenia. Mi bardziej pasuje wygląd na starym AID w dolnej części zegarów.
Ale możliwość wyłączenia zegarów jest świetnym pomysłem, a w połączeniu z wyświetlaczem HUD rozwiązanie wręcz idealne.
Co do widoczności i czytelności zgadzam się w 100%
To drugie kto co lubi mnie nie przekonuje.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Jeszcze jedna rzecz mi utkwiła w pamięci, której mi czasami brakuje.
W nowym AID w górnej części mamy ikonkę informująca nas o wybranym profilu jazdy (eco, normal, sport...).
W moim aucie mam tą informację na ekranie Infotainment w lewym górnym rogu, ale jak włączy się prowadzenie do celu zamiast wybranego profilu jazdy mamy informacje związane z nawigacją w tym miejscu. Wtedy najszybsze sprawdzenie profilu jazdy to jednokrotne naciśnięcie przycisku Mode na konsoli środkowej.
Cytat: MrBlacker w 2019/04/06 21:02
A tak przy okazji czy ktoś ma w swoim aucie nowy układ przycisków ze starym AID?
Ja tak mam w Allspace, masz jakiekolwiek pytania - dawaj śmiało - się przetestuje i dam znać :)
No tak w modelu Allspace cały czas montują stary AID, a kierownicę wrzucili nową. ;)
Jaką funkcję w takim razie pełni nowy przycisk VIEW na kierownicy?
VIEW powoduje zmniejszenie zegarów w czasie nawigacji... :)
Czyli tak jak OK w starym układzie przycisków.
Widać, więc, że kierownica ewidentnie zrobiona pod nowy AID, bo tam VIEW już ma trochę inną funkcjonalność.
Cytat: Snooper w 2019/04/11 08:16
VIEW powoduje zmniejszenie zegarów w czasie nawigacji... :)
Nie tylko, zmienia tez funkcje ,, wskazowek"
Przepraszam poprawka mape zwieksza sie "ok" view ustala tylko to co wyświetla sie w srodku zegarów, tak jak napisal
@Tomus
Czyli zamiast wchodzenia menu Widok strzałkami lewo-prawo mamy przycisk VIEW = szybsza zmiana informacji wewnątrz zegarów.
Cytat: MrBlacker w 2019/04/11 11:57
Czyli zamiast wchodzenia menu Widok strzałkami lewo-prawo mamy przycisk VIEW = szybsza zmiana informacji wewnątrz zegarów.
W lewo i prawo zmieniasz środek wyświetlacza.... szczerze to wolałbym, żeby ten guzik obslugiwał telefon, bo szczerze to jak sobie ustawisz to co lubisz to i tak tego czesto nie zmieniasz po cholere mi to w kierownicy.
No właśnie w starym AID przycisk VIEW nie ma większego sensu. Dlatego cieszę, że mam po staremu.
Natomiast w nowym AID tak jak opisywałem wcześniej na to już sens. ;)
Poszukam w wolnej chwili bo wydaje mi się, że kiedyś przeglądając różne kodowania natrafiłem na opcje przypisywania funki do przycisków na kierownicy. Ale mogę się mylić. Może kolega
@Eldar coś więcej podpowie w tym temacie.
Podobno na zegarach nie można wyświetlić zegarka. Jest na radiu. Czy coś tu jest nie dopracowane? Muszę włączyć radio żeby zobaczyć która jest godzina.
Cytat: moharp w 2019/11/02 21:38Muszę włączyć radio żeby zobaczyć która jest godzina.
U mnie na wyłączonym jest wyświetlany zegar.
@moharp zakładam, że mówisz o AID, bo masz wersję Highline.
Ale pytanie o jaki moment Ci chodzi, przed czy po włączeniu zapłonu?
Tak mam Aid na którym nie ma zegarka. Wyczytałem w instrukcji że nie ma takiej możliwości żeby był. Trochę to głupie, jedziesz gdzieś i nie wiesz która godzina. Musisz włączyć radio.
Wcześniej mocno się zdziwiłem, bo też mam AID i w każdym widoku jest widoczny zegarek w górnej części wyświetlacza, ale teraz zakumałem, że Ty chyba masz nowy AID, w którym faktycznie nie ma tego zegarka.
Mam RM'20 i pokazuje mi się godzina od czasu do czasu na ekranie, nie wiem od czego to zależy ;)
Też mam rok modelowy 2020. Wyczaiłem, że zegarek tylko na panelu radia włączonym lub wyłączonym w trybie stand-by. Zegarek w trybie radia stand-by trzeba włączyć w opcjach.
AID stary typ - jak włączyć:1. W AID WIDOK nie mam widoku Driver assist system.2. AID i mapa navi - widzę że możliwe jest wybieranie zapisanych w navi celów uzywając przycisków w kierownicyMa to ktoś
Cytat: Vadmtp w 2020/03/25 23:55...nie mam widoku Driver assist system
Chodzi o listę asystentów z możliwością ich włączenia i wyłączenia?
Trochę przespałem twoje pytanie MrBlacker (https://vag-forum.pl/index.php?action=profile;u=6)Ale o to chodzi - powłączałem lap timery, offroad w widoku na AID ale nie mogę włączyć widoku z angielskiego opisanego jako Driver assistant.
Ta zakładka nie działa / jest pusta jeśli masz włączony widok asystentów na AID w kółkach po lewej i prawej stronie.
Brak zegarka na AID to nieporozumienie. Ale widocznie zegarek "przeładowywał" ekran... Bullshit.
@Kabe Cytując "Ta zakładka nie działa / jest pusta jeśli masz włączony widok asystentów na AID w kółkach po lewej i prawej stronie."Czyli jestem w stanie włączyć ten widok bez kodowania, on jest i czeka na mnie :)Próbuje go uruchomić ale na razie lipa.Na początku myślałem że muszę mieć hak. Mam i nie działa.Potem kamera - już ja mam i nie działa :)Pogrzebałem w dodawaniu personalizacji i ją włączyłęm, dodałem laptimer i lipa - nie mogę tam namierzyć co dotyczy tego widoku.
Ustaw widok w tych kółkach po lewej i prawej inny niż asystenci, np. ze średnim spalaniem i wtedy w środkowej sekcji jak masz ustawiony ekran asystenci to pokazuje linie i przy włączonym ACC odstęp od auta przed Tobą.
Nie posiadam ACC aktywnego - może to jest powód ?
Nad ACC aktywnym też się zastanawiałem.Teoretycznie wystarczy wymienić przycisk w kierownicy + kodowanie - niestety nie na forum każdy kto za to się brał ogłosił porażkę.Rozmawiałem z ludźmi posiadającymi passaty i Tiguany - cenowo to koszt specjalistów którzy są gotowi to zrobić to 2000 i więcej - odpytałem 5 osób i każdy wycofał sięz projektu topiąc część kasy niestety.Więc mam stracha :) -szkoda mi kasy
Bo sprzętowo wszystko jest ale trzeba za kod zapłacić. Tak jak za Android Auto. Prawdopodobnie taki kod można w serwisie kupić razem z przyciskiem jako zestaw akcesoryjny.
Jesli o AID chodzi to te gotowe zestawy są trochę słabe. Lepiej by było móc wybrać dla każdego zegara osobno co chcę na nim widzieć. Coś jak w widoku offroad.
ACC w zestawie (kod+przycisk) ?? hmm a dzięki, dzięki popytam.
Konsultowałem się z ASO w temacie kupienia pakietu z kodem Aktywnym ACC - ASO informuje że w moim aucie nie przewidywano takiej akcji :(
mamy pytanie co do AID(2018 pierwsza generacja), czy macie możliwość jego personalizacji poprzez menu w DM ?
Tak jak na screenie poniżej:
(https://images91.fotosik.pl/526/22b5e75e8ed5d88dmed.png) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/22b5e75e8ed5d88d)
Wydaje mi się że kiedyś miałem taką opcje, ale coś tam zmieniałem przy grafikach w AID i nie mam tego nigdzie w menu, albo nie moge znaleźć.
Ja nigdzie takiej opcji nie widziałem. Nawet grzebiąc głębiej w ustawieniach, ale dawno nie grzebałem ... może gdzieś ktoś napisał jak włączyć.
U mnie co prawda w nowszym roczniku ale może warto sprawdzić czy przypadkiem nie jest tak samo...
menu - pojazd -wybór (lewy dolny róg wyświetlacza) - digital cokpit - (pozycji classic nie zmienisz) - widok 1 a następnie możesz zmieniać co chcesz mieć za dane w tych kółeczkach przesuwając te ikonki do góry lub w dół.
Na grupie OBDeleven potwierdzili ze to tylko dla najnowszego AID, trochę szkoda :/
Jest w moim RM2019 więc nie tak zupełnie najnowszym. Np. z lewej strony mam kompas.
Cytat: kabum w 2021/08/05 18:44
Na grupie OBDeleven potwierdzili ze to tylko dla najnowszego AID, trochę szkoda :/
Zerknij na ten filmik https://youtu.be/1qZKnZuCeDQ
Cytat: Mave w 2021/08/05 21:41
Cytat: kabum w 2021/08/05 18:44
Na grupie OBDeleven potwierdzili ze to tylko dla najnowszego AID, trochę szkoda :/
Zerknij na ten filmik https://youtu.be/1qZKnZuCeDQ (https://youtu.be/1qZKnZuCeDQ)
To wiem ;), bardziej chodzi o to żeby sobie samemu wybrać co ma być w którym miejscu.
https://youtu.be/p2R4VWvREfQ (https://youtu.be/p2R4VWvREfQ) od 3:10
Cytat: kabum w 2021/08/05 22:36
Cytat: Mave w 2021/08/05 21:41
Cytat: kabum w 2021/08/05 18:44
Na grupie OBDeleven potwierdzili ze to tylko dla najnowszego AID, trochę szkoda :/
Zerknij na ten filmik https://youtu.be/1qZKnZuCeDQ (https://youtu.be/1qZKnZuCeDQ)
To wiem ;) , bardziej chodzi o to żeby sobie samemu wybrać co ma być w którym miejscu.
https://youtu.be/p2R4VWvREfQ (https://youtu.be/p2R4VWvREfQ) od 3:10
...no cóż chciałem pomóc, to z Twojego filmiku mam w realu ;)
Pytanie dotyczy MY2022.Ustawiłem sobie widok, gdzie środek jest w kształcie trapezu. W trybie mapy/nawigacji na początku pokazywał mi się tam tylko kompas. Dałem strzałkę w dół i pokazało mi się menu z pozycjami. Pierwszą pozycją był checkbox "pokaż mapę". Z rozpędu w to kliknąłem i teraz nijak nie jestem w stanie do tego menu się dostać (np, żeby przywrócić kompas). Jak naciskam strzałki, to mapa się zoomuje. Jak cofnąć to co ustawiłem?
Na panelu centralnym Discover Media uruchom nawigację i tam na dole w prawym rogu chyba albo w lewym jest ikonka ustawień. I tam jest ten sam ptaszek do wyświetlania nawigacji tu albo na VC.
Jak nie dasz rady to zrobie zdjecie jak bede w aucie
Dzięki, sprawdzę.
Edit:
Mapa ogarnięta.
Ze zdziwieniem i zniesmaczeniem odkryłem, że nie ma żadnej kontrolki włączonych świateł. To jest pierwszy samochód, gdzie nie będę w stanie szybkim rzutem oka stwierdzić czy czujniki włączyły światła mijania, czy nie, paranoja.
No i nurtuje mnie czym u licha jest jedynka w kółeczku w Discover Media na pasku statusu u góry... Za nic nie mogę tego znaleźć w instrukcji.
Cytat: S-Tig w 2022/03/24 12:14Ze zdziwieniem i zniesmaczeniem odkryłem, że nie ma żadnej kontrolki włączonych świateł.
Zielona kontrolka na prawo od "Auto" nad pokrętłem od świateł. Jeśli włączone są tylko światła dzienne, to podświetlone będzie jedynie "Auto".
Cytat: S-Tig w 2022/03/24 12:14nurtuje mnie czym u licha jest jedynka w kółeczku w Discover Media na pasku statusu u góry
Gdzieś czytałem, że to jakieś powiadomienie. Niestety nie pamiętam czego dotyczyło.
EDIT: możliwe, że to powiadomienie o nieodczytanych info z systemu infotainment np. o dostępnych aktualizacjach.
Cytat: TMP w 2022/03/25 10:22
Cytat: S-Tig w 2022/03/24 12:14Ze zdziwieniem i zniesmaczeniem odkryłem, że nie ma żadnej kontrolki włączonych świateł.
Zielona kontrolka na prawo od "Auto" nad pokrętłem od świateł. Jeśli włączone są tylko światła dzienne, to podświetlone będzie jedynie "Auto".
Uzupełnię:
Standardowo w VAGach z takim włącznikiem:
AUTO - na żółto to dzienne (jeśli aktywowane w ustawieniach), mijania wyłączone.
Jak mijania włączone to AUTO na zielono i podświetla się dodatkowo symbol pozycyjnych na pokrętle oraz podświetlają się wszystkie przyciski.
PS. O! to 300 post na tym forum. A jeszcze samochodu nie odebrałem! :(
Cytat: van_daal w 2022/03/25 11:04
Cytat: S-Tig w 2022/03/24 12:14nurtuje mnie czym u licha jest jedynka w kółeczku w Discover Media na pasku statusu u góry
Gdzieś czytałem, że to jakieś powiadomienie. Niestety nie pamiętam czego dotyczyło.
EDIT: możliwe, że to powiadomienie o nieodczytanych info z systemu infotainment np. o dostępnych aktualizacjach.
Zgadza sie
Palcem od górnej krawędzi ekranu w dół - otworzy sie menu szybkiego dostępu czy tam podręczne.
Następnie palcem w zakładkę z prawej strony, tam są powiadomienia z systemu.
Wyczyść wszystko i numerek w kółeczku zniknie
Ze wszystkim macie rację :)
Jeśli chodzi o powiadomienia to udało mi się samemu do tego dojść, bo dziś rano pojawiła się trójka w kółku i to już naprowadziło na tory. Pominę fakt, że to były trzy idiotyczne (i identyczne) powiadomienia, że nie wybrałem sobie domyślnego serwisu. Jak nie wybrałem, to nie wybrałem, moja sprawa, więc na cholerę drążyć.
Ze światłami to dobrze mówicie, ale jeszcze muszę się przypatrzeć. Coś mam wątpliwości, czy kolor AUTO się zmienia. Zielony kolor pozycyjnych faktycznie się włącza. Niewygodne w sumie to jest, a i z widocznością średnio.
Mnie tez brakuje zielonej meduzy na zegarach.
Cytat: van_daal w 2022/03/25 11:04
Cytat: S-Tig w 2022/03/24 12:14nurtuje mnie czym u licha jest jedynka w kółeczku w Discover Media na pasku statusu u góry
Gdzieś czytałem, że to jakieś powiadomienie. Niestety nie pamiętam czego dotyczyło.
EDIT: możliwe, że to powiadomienie o nieodczytanych info z systemu infotainment np. o dostępnych aktualizacjach.
Dokładnie. Nieodczytane powiadomienia. Odczytasz je i zniknie, aż do kolejnego powiadomienia.
Cytat: van_daal w 2022/03/25 11:09
PS. O! to 300 post na tym forum. A jeszcze samochodu nie odebrałem! :(
Jestem lepszy ! :)
Założę się, że odbierzesz przede mną. ;)
Cytat: van_daal w 2022/03/25 15:19
Założę się, że odbierzesz przede mną. ;)
Ehh obyśmy się po prostu wkoncu doczekali ...
Cytat: S-Tig w 2022/03/25 12:13Coś mam wątpliwości, czy kolor AUTO się zmienia.
Masz rację: kolor AUTO się nie zmienia (przynajmniej w mojej Skodzie - ale to raczej standard).
Tak, standard, u mnie też ciągle ten sam kolor.
W Dpro kolor zmienia się w zależności czy jadę na komfort- bursztynowy, sport- czerwony ,normal- jeszcze jakiś (zapomniałem) w każdym razie zmienia się w zależności od profilu
Pisaliśmy o włączniku świateł.
W temacie AID masz tak tylko dlatego, że tak masz ustawione.U mnie jest na stałe morski.
Dzięki za info Super jest to forum człowiek cały czas się uczy Muszę popatrzeć teraz na te światła :)
...odnośnie sygnalizacji włączonych świateł, fakt kolor podświetlenia AUTO (pomarańczowy) na włączniku się nie zmienia, natomiast na zielono zapalają się kolejne pozycje zależnie jakie światła automat aktualnie załączy, czyli pozycja, mijania, przeciwmgłowe przód - ale to już musimy sami załączyć, ale żeby było ciekawiej, chyba specjalnie tak jest dla zapominalskich, tych co to po mglistym poranku jeszcze przez tydzień jeżdżą na przeciwmgłowych tył - kontrolka jest tylko na "zegarach" :)