Przy prędkościach niższych niż 60km/h auto zakłada, że możesz być w obszarze zabudowanym. Przy takiej prędkości światła mijania mają wystarczający zasięg. Ma to sporo sensu, bo nie musisz wjeżdżając w taki obszar wyłączać długich ręcznie. Zakładam, że jest ciemny, bo jak jest dużo świateł DLA wyłączy długie zakładając, że jest w obszarze zabudowanym (działa to bardzo dobrze, muszą to być światła a nie np. znaki). W Audi w pewnych autach jest robiona fuzja danych z nawigacją i auto wie, że jest poza obszarem zabudowanym - wtedy światła długie są aktywne nawet przy niskich prędkościach (powyżej 30km/h bodajże). Zwróć też uwagę, że Tiguan ma 2 typy świateł LED, jedno z DLA drugie bez (różnią się też światłami mijania).
Kolor niebieski oznacza długie (częściowo wyciemnione lub nie)
Jak pisze MrBlacker jest na temat DLA sporo dobrych informacji na forum (np. można regulować agresywnością włączania długich, działa to inaczej w trybie sport/normal etc.)
Jeśli chodzi o Passata (zakładam, że interesuje cię kombi) to kluczyk też będzie scyzorykiem. Nie pamiętam już czy ma kolorowe oświetlenie ambientowe czy nie, ale chyba tak (łatwo to znaleźć w konfiguratorze). Dostanie też po lifcie zdaje się Matrixy IQ.light. W Passacie przetestuj koniecznie zawieszenie, zwłaszcza jak chcesz DCC (zwłaszcza hałaśliwość, ale też czy nie wpada w obu wersjach zawieszenia zbyt gwałtownie w większe studzienki itp.).
Ja osobiście wole przywary Tiguana niż SUVów Mazdy, mimo, że są rzeczy, które Mazda zrobiła lepiej. T2 jest moim zdaniem autem bardziej dopracowanym (szczególnie integracja systemów, ergonomia), warto głównie zwrócić uwagę na szumy powietrza powyżej 120km/h (jeśli jeździsz dużo z takimi lub wyższymi prędkościami) oraz zawieszenie (z DCC lub bez) pod względem hałasu i komfortu na większych dziurach. Na to narzeka sporo osób.