Zastanawia mnie także kwestia kalibracji kamery po demontażu szyby. Mam wątpliwość czy serwis przeprowadził takową. Na moje pytanie doradca mocno się zmieszał. Czy można to jakoś zweryfikować? Lane assist niby działa, ale nie potrafię stwierdzić czy zachowuje się inaczej niż przed naprawą. Orientujecie się czy autoryzowane serwisy mają odgórnie narzucony obowiązek posiadania narzędzi specjalnych np. do kalibracji kamer, acc, itp., czy jest jednak tutaj jakaś specjalizacja i powinni mnie odesłać do innego aso? Jak wygląda sprawa przestrzegania przez aso procedur producenta? Pomijanie pewnych czynności to jednak spora oszczędność czasu i pieniędzy. Z tego co się orientowałem koszt kalibracji kamery w niezależnym punkcie zajmującym się szybami samochodowymi to koszt rzędu 700zł. Ps. Sorry bo trochę tu pytań off topic się wkradło.
ASO musi posiadać cały sprzęt niezbędny do diagnostyki auta, w tym przyrządy do kalibracji radaru ACC, kamery, kamer dookolnych, czujników parkowania itp. ASO musi przestrzegać procedur producenta. Całą procedurę możesz sprawdzić w Erwinie (7 euro za godzinę dostępu). Tyle teoria, jak było w praktyce naturalnie nie wiem. Masz jakiś konkretny powód, żeby przyczepić się do działania kamery (rozpoznawanie znaków, line assist, dynamic light assist lub light assist) ?
Kalibracja nie jest zbyt czasochłonna. Mi ostatni zdjęto zderzak więc trzeba było też zdemontować obie lampy i zrobić kalibracje kamery (używana jest przez Dynamic Light Assist). Wydaje mi się, że koszt kalibracji to było kilkanaście złotych a nie żadne 700. Mogę sprawdzić dokładnie jak ci bardzo zależy.
U mnie szyba jest wklejona równo, odstęp po obu bokach jest taki sam. Warto podpytać twoje ASO czemu to nie jest dobrze spasowane.
Na marginesie, auta nie są idealne - ta szyba wcześniej była idealnie spasowana??? Mój lewy reflektor nie był fabrycznie (małą różnica więc odpuściłem to na gwarancji). Po zdjęciu i instalacji reflektora jest on spasowany tak samo:) czyli z małą różnicą (naturalnie w jednym miejscu, pozostałe szczeliny są idealnie). Są jeszcze ze 2-3 elementy karoserii które odstają od ideału po wyjściu z fabryki, ale gra w poprawianie jest niewarta świeczki i odpuściłem. Kiedyś w innym aucie znalazłem u siebie nierówny odstęp od maski do lewego reflektora (spora różnica kilku mm). Sprawdziłem w innych egzemplarzach a także w innych markach - rzadko zdarzały się modele idealne (może 15%).