Większa moc w modelach 2018/Q3-Q4

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/06/18 09:43

Poprzedni wątek - Następny wątek

MrBlacker

Pożyczając w lutym w salone VW auto testowe na weekend dowiedziałem się ciekawą informację.
W drugiej połowie tego roku auta z silnikami benzynowymi 2.0 TSI mają mieć zwiększoną moc o 10 KM.
Czyli będziemi mieli 2.0 TSI 190 KM i 2.0 TSI 230 KM.
Cały zabieg ma polegać tylko na modyfikacji oprogramowania silnika i zestrojenia skrzyni DSG bez jakichkolwiek modyfikacji mechanicznych.

Ciekawe czy będzie opcja powyższej aktualizacji już w istniejących egzemlarzach?

rk

W VW nigdy nie było takiej możliwości. To u nich zresztą standard, klient musi mieć kilka powodów, dla których nie kupić używki lub auta z wyprzedaży;)


Golf 7 dostał 10KM więcej już po roku.

MrBlacker

Miejmy nadzieję, że choćby po cichu będzie można taką aktualizację zrobić. Oczywiście nie mówię tutaj o chiptuningu.

rk

Gdyby rzeczywiście zmiana była by czysto programowa, to czemu nie. Gdyby  ktoś rozpracował temat, niech da znać.


W praktyce te 10KM więcej niewiele zmienia;)

MrBlacker

Cytat: rk w 2018/06/18 10:30
W praktyce te 10KM więcej niewiele zmienia;)

I właśnie dlatego mogliby zrobić akcję serwisową, a wielu użytkowników byłabyzadowolona. :)

rk

Prawda, mogło by się to odbywać automatycznie podczas wizyt w serwisie. Jak bym miał wybierać wolałbym jednak upgrade'y softu Infotainment (nowe bazy płyt, poprawione bugi itp.). Na chwilę obecną, jak VW nie uzna czegoś za poważny problem to nie poprawią. A nawet jak soft jest poprawiony, trzeba się potem upomnieć powołując się na realny problem.

arekp

Cytat: rk w 2018/06/18 11:05Na chwilę obecną, jak VW nie uzna czegoś za poważny problem to nie poprawią. A nawet jak soft jest poprawiony, trzeba się potem upomnieć powołując się na realny problem.

I tak od czasu do czasu kupujesz dostęp online. Któregoś dnia pobawię się aktualizacją, to i u Ciebie też się zrobi. Dostęp do oryginalnego sprzętu i ODIS'a oraz login i hasło warsztatu mam.

Szymek

Witam na nowym forum i dziękuje za zaproszenie ;)

a w temacie:

A czy to zwiększenie mocy nominalnej silnika nie jest związane z dostawieniem GPF dla nowego modelu (rocznik 2019), celem pokonania oporów dodatkowych układu wydechowego?

powiem szczerze, że nie wiem jak mierzona jest moc która jest podawana w specyfikacji ... ktoś wie coś więcej? czy osiągi są lepsze dla tej wersji 190 KM? moment/przyśpieszenia? oraz jak przekłada się to na spalanie?


rk

Myślę, że możesz mieć racje i wzrost mocy jest w celu kompensacji obecności DPF (przynajmniej częściowo). Poza tym wygląda to dobrze marketingowo. Do tej pory (przy innych modelach) zwykle wzrost mocy był realny i przekładał się na odrobinę lepsze osiągi. W wypadku T2 niedawno zmieniły się osiągi dla 2.0 TSI 220KM (przyspieszenie do 100km/h lepsze o 0.2 sek) bez zmiany mocy (mniejszy konserwatyzm, czy zmiana np. przełożeń skrzyni .... ??? )

Sama metodologia pomiaru mocy nie jest mi znana (czy sam silnik, czy zawiera elementy przeniesienia napędu itd.). Z chęcią bym się tego dowiedział, stawiałbym jednak na minimalizm czyli sam silnik;). Na razie nie znalazłem charakterystyk dla tych silników. Może pojawią się jakiś czas po tym jak wejdą do produkcji. Jak np. wchodził 2.0 TSI 220KM to kupowałem w ciemno, salony w całej Europie nie miały żadnych informacji, tak samo jak strony VW.