Witam,
z całej tej dyskusji na szczęście wynika, że problem dotyczy węży/zbiorniczków/zaworków, a nie silników czy też innego poważnego osprzętu (kolektor, egr itp). Mamy tu również różne silniki "w repertuarze".
Do tematu, może serwis mówi o 40tys. km bo coś jest na rzeczy, u mnie przy 43tys. zawyło na desce, 2 metalowe wąsy czujnika w zbiorniku ledwo moczyły końcówki.
Odrobinę pojeździłem i miałem wrażenie że schodzi, gdyż na początku czujnik odzywał się tylko na mocnych wertepach, potem przy spokojnym toczeniu.
Po dolaniu na 2-3mm powyżej minimum zrobiłem 800km i poziom spadł o ok. 4-5mm.
Wydaje się, że problem rozpoczyna się właśnie po 2-3latach i ok.40tkm, prawie jak planowane postarzanie produktu, tylko ktoś się w obliczeniach kopnął i nie przewidział przedłużonej gwarancji
Niedługo mam wymianę oleju (1000km) i serwis za ok. 70 dni więc będę informował.