Tuning - Chip/Powerbox

Zaczęty przez Robert_em, 2018/08/02 08:21

Poprzedni wątek - Następny wątek

Robert_em

Rozpoczynam nowy wątek, bo zaczną się niedługo kończyć gwarancje co poniektórym i pewnie niejednemu przyjdzie pomysł zmodyfikowania auta.


Proszę jeśli ktoś ma doświadczenia o wpisywanie firm, które pochodzą profesjonalnie do tematu w bezpieczny sposób podniosą moc.
Nie chodzi o reklamę, tylko o rekomendacje, tych "garażowych" tunerów jest tyle, że ciężko się odnaleźć i łatwo się naciąć, jeśli się nie ma doświadczenia.


Na razie znalazłem 44tuning i v-tech. Co sądzicie?

MrBlacker

#1
Miałem wcześniej w Passacie TDI boxa v-tech i nie narzekałem, ale jak czytałem na innych forach to podobno teraz mniej profesjonalnie podchodzą do tematu.
Teoretycznie teraz można kupić ich boxa bez żadnej wizyty na hamowni i samemu zamontować, ale montaż bez hamowni i bez indywidualnego dostrojenia boxa pod konkretne auto wg mnie raczej mija się z celem.

Jeśli chodzi o 44tuning to zastanawiałem się nawet już teraz nad montażem takiego boxa, ale nie wiem do końca jak to będzie z gwarancją. Niby gdzieś w systemie jest odnotowywana informacja o zmianach parametrów auta i w przypadku uszkodzenia konkretnych elementów mogą to namierzyć w serwisie i odmówić naprawy gwarancyjnej.
Właściciel jeździ w rajdach samochodowych więc wygląda na to, że ma pojęcie co robi. :)
Rozmawiałem z nimi już kilka razy w temacie montażu takiego boxa. Do każdego auta podchodzą indywidualnie, każde auto jest dostrajane indywidualnie, jeśli coś jest w aucie nie tak to na siłę nie montują.
Co prawda, gdzieś w sieci znalazłem wątek o gościu, który się z nimi awanturował, bo mu popsuli auto, ale to była bardziej złożona sprawa.

Box ma tą zaletę, że przed wizytą w ASO można go po prostu wypiąć (jeśli zamontujemy go w aucie na gwarancji).

Co do tuningu mechanicznego (bez boxa) to się nie wypowiadam, bo na razie mnie to nie interesowało. :)

VENOM

dawno dawno temu, w innych okolicznościach przyrody ;) @wachu  podesłał taki link:

https://www.racechip.eu/shop/vw/tiguan-ii-ad-from-2016/2-0-tsi-1984ccm-220hp-162kw-350nm.html

wszystko fajnie ale jak mi serwis flagę przywali to co ja zrobię? Ja mam auto u siebie  tylko do konca gwarancji.

Mutek

Jeżeli chodzi o Wrocław to polecę dwa miejsca. Z obu już korzystałem.  Jedno to Vag-Tune w Obornikach Śląskich, a drugie miejsce to Jetronik. W tym pierwszym zakładałem boxa do Tiguana. Właścicielem jest Mirek. Kiedyś nawet pracował w serwisie VW we Wrocławiu. Boxa mam od roku. Przed wizytą w serwisie jadę go ściągnąć. Nic w serwisie nie wykryli.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

VENOM

Cytat: Mutek w 2018/08/08 09:12Boxa mam od roku.

Czy rzeczywiście czuć rożnicę?

arekp

Cytat: Mutek w 2018/08/08 09:12Nic w serwisie nie wykryli.

Serwis bez powodu nie wpina komputera on-line. Dla przykładu raczej nie ma takiej potrzeby przy wymianie oleju czy przeglądzie na 30kkm - nie wiem jak będzie w Tiguanie, ale w niektórych modelach dało się inspekcję resetować bez podpinania do komputera.

Mutek



Czy rzeczywiście czuć rożnicę?
[/quote]

Różnica jest odczuwalna bardzo. Teraz to miałem okazję odczuć znowu, gdy ściągnąłem boxa przed serwisem. Jest o wiele lepiej przy przyspieszaniu przy większych prędkościach. Jest też duża różnica w jeździe, nawet po mieście, gdy skrzynia jest w trybie sport. Jest dużo bardziej dynamiczny. W serii wyszło 236 KM, a z boxem 285 KM.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

kabum

Cześć,


Czy ktoś z Was dłubał coś w sofcie dla silnika 2.0TDi 150km?
Puki co moje auto ma jeszcze fabryczną gwarancje, lecz zastanawiam się nad jakimś modułem typu powerbox(np vtech) - miałrm takie rozwiązanie w Toyocie, jeszcze w czasach kiedy d4d były nie do złamania..
Czy ktos z Was testował takie rozwiazązanie? ASO jest w stanie wykryć że w pojezdzie był wcześniej np powerbox? bo wgrany inny soft to na bank...

Fircyk

Jako były posiadacz power boxa v-tech zdecydowanie odradzam mialem 5 programów na hamowni zrobionych pod silnik,  skrzynie szlag trafił prawie i inne problemy z silnikiem ponad 3500 zł poszło w pi.. u. Podejście do klijenta poniżej  krytyki.  Polecam zato firmę z Piaseczna   Sportmile Polska  tam wiedzą co robią  ale tylko program do Tiga polecają a mają boxy w sprzedaży.  I  cena ok robilem tam Audi A6  4.2  maja chlopaki pojecie co robja. Niedlugo wstawiam Q5  a później TIGA

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


rk

Tak z ciekawości.

1. Czy sprzedając auto informujecie następnego użytkownika o fakcie używania BOXów? Ew. czy informujecie właściciela (jak jest leasingowane). Pytam z etycznego punktu widzenia.

2. Więcej mocy to więcej ciepła. Mechanicznie silnik musi sobie z tym poradzić. Skądś się przecież bierze różnica w cenie różnych wersji tego samego silnika [fakt, czasami się zdarza, że to tylko kwestia softu] - często właśnie z faktu użycia innych, przystosowanych do tego części. Rzeczywiście sądzicie, że to nie będzie miało wpływu na czas pomiędzy awariami - i to zwykle dość kosztownymi awariami?

Pytania z punktu 2 zadawali przy piwie ludzie zajmujący się eksploatacją dużych silników (mgr.inż. w tej dziedzinie - jednocześnie właściciele sportowych aut). Zgadnijcie ilu z nich robi chiptuning? ;) 

Fircyk

#10
Odchodzimy od wątku ale. Ja prowadzę firmę  i się  tymi programami , boxam nie przejmuje, zdecydowana wiekszośc moich aut miała podniesioną moc.  Znam wielu wlaścicieli firm z którymi współpracuje mają fury za nawet bańke i zdecydowana większość  mimo lizingu, zdecydowała się  na modyfikacje. Może  to wynikać  z tego że  przedział wiekowy to 30 - 45 lat.

Dodam ze to temat o podnoszeniu mocy a nie  o ETYCE podnoszenia mocy.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

tiguan220

Kilka miesięcy temu rozważałem zrobienie programu, nawet umówiłem się na termin ale po przeanalizowaniu odpuściłem. W moim silniku ok 20KM i 40nm byli w stanie zrobić bezpiecznie dla silnika. Zrezygnowałem, bo liczyłem na ok 50KM więc dla mnie nie warto.

kabum

Fircyk - > dzięki za rzeczowe info. Jak wstawisz Tiga i będzie miał wyniki to daj znać :)

tiguan220

Cytat: kabum w 2019/01/15 18:39Czy ktoś z Was dłubał coś w sofcie dla silnika 2.0TDi 150km?
W aktualnym "Auto-Swiat" jest w uzywanych passat B8 i silniki diesla (te same co w tiguanie) uwazane są za niezbyt trwale, nie ryzykowal bym z chiptuningiem takiej jednostki tym bardziej, że najbardziej chwalona jest 1.6 (pokrewna z 2.0) z uwagi na niewielkie wysilenie. Im więcej koni w takim dieslu tym większe problemy.

MrBlacker

Ja chciałem założyć boxa praktycznie od razu po zakupie, ale na razie wyleczyłem się z tego. ;)
Przede wszystkim ze względu na 4 lata gwarancji, a i to co mam teraz jest dla mnie wystarczające w tym konkretnym aucie.

Jak już pisałem kiedyś miałem box v-tech, działał i nie narzekałem. Teraz już u nich bym nie założył (złe podejście do klienta i brak wiedzy - tylko zysk się dla nich liczy) - to tak jak kupić na ALLE i samemu podłączyć.
Szukałbym teraz kogoś bardziej sprawdzonego i z dużym doświadczeniem, kto w skrajnej sytuacji nawet odmówi założenie boxa, bo np. po dokładnej diagnostyce auta są do tego konkretne przeciwwskazania.