Rozpoczynam nowy wątek, bo zaczną się niedługo kończyć gwarancje co poniektórym i pewnie niejednemu przyjdzie pomysł zmodyfikowania auta.
Proszę jeśli ktoś ma doświadczenia o wpisywanie firm, które pochodzą profesjonalnie do tematu w bezpieczny sposób podniosą moc.
Nie chodzi o reklamę, tylko o rekomendacje, tych "garażowych" tunerów jest tyle, że ciężko się odnaleźć i łatwo się naciąć, jeśli się nie ma doświadczenia.
Na razie znalazłem 44tuning i v-tech. Co sądzicie?
Miałem wcześniej w Passacie TDI boxa v-tech i nie narzekałem, ale jak czytałem na innych forach to podobno teraz mniej profesjonalnie podchodzą do tematu.
Teoretycznie teraz można kupić ich boxa bez żadnej wizyty na hamowni i samemu zamontować, ale montaż bez hamowni i bez indywidualnego dostrojenia boxa pod konkretne auto wg mnie raczej mija się z celem.
Jeśli chodzi o 44tuning to zastanawiałem się nawet już teraz nad montażem takiego boxa, ale nie wiem do końca jak to będzie z gwarancją. Niby gdzieś w systemie jest odnotowywana informacja o zmianach parametrów auta i w przypadku uszkodzenia konkretnych elementów mogą to namierzyć w serwisie i odmówić naprawy gwarancyjnej.
Właściciel jeździ w rajdach samochodowych więc wygląda na to, że ma pojęcie co robi. :)
Rozmawiałem z nimi już kilka razy w temacie montażu takiego boxa. Do każdego auta podchodzą indywidualnie, każde auto jest dostrajane indywidualnie, jeśli coś jest w aucie nie tak to na siłę nie montują.
Co prawda, gdzieś w sieci znalazłem wątek o gościu, który się z nimi awanturował, bo mu popsuli auto, ale to była bardziej złożona sprawa.
Box ma tą zaletę, że przed wizytą w ASO można go po prostu wypiąć (jeśli zamontujemy go w aucie na gwarancji).
Co do tuningu mechanicznego (bez boxa) to się nie wypowiadam, bo na razie mnie to nie interesowało. :)
dawno dawno temu, w innych okolicznościach przyrody ;)
@wachu podesłał taki link:
https://www.racechip.eu/shop/vw/tiguan-ii-ad-from-2016/2-0-tsi-1984ccm-220hp-162kw-350nm.html (https://www.racechip.eu/shop/vw/tiguan-ii-ad-from-2016/2-0-tsi-1984ccm-220hp-162kw-350nm.html)
wszystko fajnie ale jak mi serwis flagę przywali to co ja zrobię? Ja mam auto u siebie tylko do konca gwarancji.
Jeżeli chodzi o Wrocław to polecę dwa miejsca. Z obu już korzystałem. Jedno to Vag-Tune w Obornikach Śląskich, a drugie miejsce to Jetronik. W tym pierwszym zakładałem boxa do Tiguana. Właścicielem jest Mirek. Kiedyś nawet pracował w serwisie VW we Wrocławiu. Boxa mam od roku. Przed wizytą w serwisie jadę go ściągnąć. Nic w serwisie nie wykryli.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Cytat: Mutek w 2018/08/08 09:12Boxa mam od roku.
Czy rzeczywiście czuć rożnicę?
Cytat: Mutek w 2018/08/08 09:12Nic w serwisie nie wykryli.
Serwis bez powodu nie wpina komputera on-line. Dla przykładu raczej nie ma takiej potrzeby przy wymianie oleju czy przeglądzie na 30kkm - nie wiem jak będzie w Tiguanie, ale w niektórych modelach dało się inspekcję resetować bez podpinania do komputera.
Czy rzeczywiście czuć rożnicę?
[/quote]
Różnica jest odczuwalna bardzo. Teraz to miałem okazję odczuć znowu, gdy ściągnąłem boxa przed serwisem. Jest o wiele lepiej przy przyspieszaniu przy większych prędkościach. Jest też duża różnica w jeździe, nawet po mieście, gdy skrzynia jest w trybie sport. Jest dużo bardziej dynamiczny. W serii wyszło 236 KM, a z boxem 285 KM.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Cześć,
Czy ktoś z Was dłubał coś w sofcie dla silnika 2.0TDi 150km?
Puki co moje auto ma jeszcze fabryczną gwarancje, lecz zastanawiam się nad jakimś modułem typu powerbox(np vtech) - miałrm takie rozwiązanie w Toyocie, jeszcze w czasach kiedy d4d były nie do złamania..
Czy ktos z Was testował takie rozwiazązanie? ASO jest w stanie wykryć że w pojezdzie był wcześniej np powerbox? bo wgrany inny soft to na bank...
Jako były posiadacz power boxa v-tech zdecydowanie odradzam mialem 5 programów na hamowni zrobionych pod silnik, skrzynie szlag trafił prawie i inne problemy z silnikiem ponad 3500 zł poszło w pi.. u. Podejście do klijenta poniżej krytyki. Polecam zato firmę z Piaseczna Sportmile Polska tam wiedzą co robią ale tylko program do Tiga polecają a mają boxy w sprzedaży. I cena ok robilem tam Audi A6 4.2 maja chlopaki pojecie co robja. Niedlugo wstawiam Q5 a później TIGA
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Tak z ciekawości.
1. Czy sprzedając auto informujecie następnego użytkownika o fakcie używania BOXów? Ew. czy informujecie właściciela (jak jest leasingowane). Pytam z etycznego punktu widzenia.
2. Więcej mocy to więcej ciepła. Mechanicznie silnik musi sobie z tym poradzić. Skądś się przecież bierze różnica w cenie różnych wersji tego samego silnika [fakt, czasami się zdarza, że to tylko kwestia softu] - często właśnie z faktu użycia innych, przystosowanych do tego części. Rzeczywiście sądzicie, że to nie będzie miało wpływu na czas pomiędzy awariami - i to zwykle dość kosztownymi awariami?
Pytania z punktu 2 zadawali przy piwie ludzie zajmujący się eksploatacją dużych silników (mgr.inż. w tej dziedzinie - jednocześnie właściciele sportowych aut). Zgadnijcie ilu z nich robi chiptuning? ;)
Odchodzimy od wątku ale. Ja prowadzę firmę i się tymi programami , boxam nie przejmuje, zdecydowana wiekszośc moich aut miała podniesioną moc. Znam wielu wlaścicieli firm z którymi współpracuje mają fury za nawet bańke i zdecydowana większość mimo lizingu, zdecydowała się na modyfikacje. Może to wynikać z tego że przedział wiekowy to 30 - 45 lat.
Dodam ze to temat o podnoszeniu mocy a nie o ETYCE podnoszenia mocy.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Kilka miesięcy temu rozważałem zrobienie programu, nawet umówiłem się na termin ale po przeanalizowaniu odpuściłem. W moim silniku ok 20KM i 40nm byli w stanie zrobić bezpiecznie dla silnika. Zrezygnowałem, bo liczyłem na ok 50KM więc dla mnie nie warto.
Fircyk - > dzięki za rzeczowe info. Jak wstawisz Tiga i będzie miał wyniki to daj znać :)
Cytat: kabum w 2019/01/15 18:39Czy ktoś z Was dłubał coś w sofcie dla silnika 2.0TDi 150km?
W aktualnym "Auto-Swiat" jest w uzywanych passat B8 i silniki diesla (te same co w tiguanie) uwazane są za niezbyt trwale, nie ryzykowal bym z chiptuningiem takiej jednostki tym bardziej, że najbardziej chwalona jest 1.6 (pokrewna z 2.0) z uwagi na niewielkie wysilenie. Im więcej koni w takim dieslu tym większe problemy.
Ja chciałem założyć boxa praktycznie od razu po zakupie, ale na razie wyleczyłem się z tego. ;)
Przede wszystkim ze względu na 4 lata gwarancji, a i to co mam teraz jest dla mnie wystarczające w tym konkretnym aucie.
Jak już pisałem kiedyś miałem box v-tech, działał i nie narzekałem. Teraz już u nich bym nie założył (złe podejście do klienta i brak wiedzy - tylko zysk się dla nich liczy) - to tak jak kupić na ALLE i samemu podłączyć.
Szukałbym teraz kogoś bardziej sprawdzonego i z dużym doświadczeniem, kto w skrajnej sytuacji nawet odmówi założenie boxa, bo np. po dokładnej diagnostyce auta są do tego konkretne przeciwwskazania.
ja mam racechip-a z 150 na 180 koni, różnica odczuwalna spora, spalanie nie wzrosło jakoś znacząco, byłem dwa razy na serwisie, nic się nie czepiali...
Bo i co się mają teraz czepiać. Im to lotto...Dopiero jak wyskoczy awaria (nie daj Boże) w czasie gwarancji , to na pewno sobie o tym "przypomną" i się zacznie...
Cytat: daniels w 2019/02/04 11:34ja mam racechip-a z 150 na 180 koni,
Masz to w TDI czy TSI ??
TSI
na ilu i jakich czujnikach wpięte ??
Mam pytanie czy ktoś z urzytkowników boxa albo programu został poinformowany przez TUNERA, że od lutego wszystkie modyfikacje są wykrywalne przez gwaranta, czyli w naszym przypadku VW i jesli była jakaś modyfikacja to traci się gwarancje. Temat potwierdzony w VW bo pierwsi klijenci już dostali kwitki.
Ja z dziś pojechałem do znanej firmy zeby dogadać temat modyfikacji TIGA i tam dostałem takie info że nawet boxa wykryją po odpieciu !!!
Wysłane z mojego SM-T819 przy użyciu Tapatalka
Z tego co mi wiadomo to taka modyfikacja (program czy box) zawsze mogła być wykryta. Serwis przy każdej wizycie tego nie sprawdza, tylko w przypadkach, gdy jest to związane z usterką elementu, na który taka modyfikacja ma wpływ (np. silnika).
Może teraz mają obowiązek to sprawdzać przy każdej wizycie?
Cytat: MrBlacker w 2019/04/02 19:14
Może teraz mają obowiązek to sprawdzać przy każdej wizycie?
Z tego co się dowiedziałem to podobno tak jest .
Myślę ze i tak się skuszę na program tylko jeszcze pogadam z kolegą z VW
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Cytat: Fircyk w 2019/04/02 14:52
Mam pytanie czy ktoś z urzytkowników boxa albo programu został poinformowany przez TUNERA, że od lutego wszystkie modyfikacje są wykrywalne przez gwaranta, czyli w naszym przypadku VW i jesli była jakaś modyfikacja to traci się gwarancje. Temat potwierdzony w VW bo pierwsi klijenci już dostali kwitki.
Ja z dziś pojechałem do znanej firmy zeby dogadać temat modyfikacji TIGA i tam dostałem takie info że nawet boxa wykryją po odpieciu !!!
Wysłane z mojego SM-T819 przy użyciu Tapatalka
kurde to kiepska wiadomość, bo sam się zastanawiałem nad takim rozwiązaniem jak jakiś moduł typu box....
Witam
Temat trochę odgrzewany ale mam pytanie, a mianowicie:
Czy ktoś z Was testował chip-boxa w tiguanie (wiadomo program lepszy ale gwarancja)?
Jak wyglada sprawa gwarancji, czy rzeczywiście mogą odmówić naprawy gwarancyjnej po demontażu boxa?
Jakoś trudno mi w to uwierzyć, w ubiegłym roku byłem swoim Audi A4 B8 na akcji serwisowej w związku z aferą dizelgejt w Audi Centrum, serwisant pytał czy auto ma modyfikację oprogramowania bo wówczas nie mogą akcji zrobić. Powiedziałem że nie miało (choć miało) i akcję przeprowadzili.
Ja mam boxa od początku. Założyłem z dwa miesiące po zakupie. Minęło ponad trzy lata. Na wszystkie wizyty w salonie jest wyciągany. Nic nikt jeszcze nie wykrył. Niedługo będę się boxa pozbywał i na kopie silnika robił moda, bo gwarancja się kończy.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
@Mutek jakiego producenta boxa montowałeś?
Cytat: kabum w 2020/05/16 13:37
@Mutek jakiego producenta boxa montowałeś?
DimSport Rapid
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Szukalem, nie znalazlem.
Czy ktos robil jakikolwiek tuning w swoim Tiguanie II? Gwarancja sie juz powoli konczy (ostatnie miesiace), wiec zaczynam powoli myslec o dwoch rzeczach:
- wydech
- chip tuning.
Moja wersja to 2018 2.0TSI 220KM 350NM, DSG, 4x4. Podobno dobrze tuninguje sie te silniki i po zrobieniu wydechu mozna uzyskac 300+ KM i 450NM. Chociaz moim celem nie bedzie wyzylowanie silnika, zeby uzyskac maksymalna moc. Wole troche odpuscic, ale zeby bylo bardzie bezpiecznie. Priorytet i tak jest wydech, bo mam juz dosc sluchania suszarki za plecami.
Jak jest u Was? Robil to juz ktos (lub cos innego)?
Pozdrawiam
jakbym znalazł kogoś kto mi to wyceni i zrobi dobrze to bym zrobił :D
Cytat: solmat w 2021/10/21 16:30
jakbym znalazł kogoś kto mi to wyceni i zrobi dobrze to bym zrobił :D
Pelno dookola. Wygoogluj 'chip tuning' i dodaj nazwe swojego miasta. Potem poszperaj, poszytaj opinie, skontaktuj, zapytaj o cene i podejmij decyzje.
Jak chcesz indywidualnie do swojego samochodu, to tanio nie bedzie. Jak chcesz taniej, to mozna kupic jakies "tuning boxes", ale nie wiem zbyt duzo na ich temat
no tylko nie mowie o czipowaniu, bardziej tuning mechaniczny / wizualny, czipów to pełno to prawda
Cytat: solmat w 2021/10/22 10:13
no tylko nie mowie o czipowaniu, bardziej tuning mechaniczny / wizualny, czipów to pełno to prawda
Zalezy co chcesz robic. Ja bede robil chip i wydech w jednym miejscu, jak chcesz kontakt to odezwij sie na privie... tylko to w Wwa
Ja robiłem sam chip w wersji 190KM TSI
Wynik 251,1 KM i 396,9 Nm
Efekt jest bardzo zadowalający więc żadnych innych typu wydech nie mam zamiaru robić.
A kto z was robił stage1 1.5 tsi dsg?
Cytat: kris17009 w 2021/10/22 11:20
Ja robiłem sam chip w wersji 190KM TSI
Wynik 251,1 KM i 396,9 Nm
Efekt jest bardzo zadowalający więc żadnych innych typu wydech nie mam zamiaru robić.
Bardzo przyzwoity wynik. Dawno robiles? Jak spalanie Ci skoczylo? Czy robiles soft do skrzyni przy okazji?
W maju. Spalanie bez zauważalnych zmian. Wynik był na paliwie 98. Raczej skrzynia nic nie była ruszana.
Cytat: kris17009 w 2021/10/22 11:52
W maju. Spalanie bez zauważalnych zmian. Wynik był na paliwie 98. Raczej skrzynia nic nie była ruszana.
OK, ja mape do skrzyni tez bede robil. Tez jezdze na 98tce, wiec wynik interesujacy.
A jeszcze pytanko, robili Ci wstepny test na hamowni przed mapowaniem? Podobno VW zazwyczaj maja wiecej niz fabryka mowi, pamietasz ile bylo na pierwszym tescie u Ciebie?
Robili. Przed witamina wyszło 194,9KM i 313,8 Nm
Ps. Teraz już jeżdżę na 95 i nie odczuwam żadnej różnicy w mocy i spalaniu. Może być tak znikoma że nie zauważalna.
Cytat: kris17009 w 2021/10/22 11:57
Robili. Przed witamina wyszło 194,9KM i 313,8 Nm
Ps. Teraz już jeżdżę na 95 i nie odczuwam żadnej różnicy w mocy i spalaniu. Może być tak znikoma że nie zauważalna.
Dzieki, czyli teoria, ktora slyszalem sie potwierdza. Niewiele wiecej, ale zawsze.
Ja mam troche fiola w glowie, wiec wole lac 98, mimo tego, ze duzo ludzi mi mowi, ze to nie ma sensu. Moze kiedys mi sie znudzi, ale na razie tak zostanie
Ja rowniez mysle o zamontowaniu paru dodatkow na zewnatrz, ale martwia mnie dziury, ktore trzeba wiercic zeby to przymocowac. Na razie miotam sie czy to ma sens
Wszystko kwestia ,,fioła" i gustu. Ja uważam że Tiguan to bardziej rodzinne auto niż sportowe wiec nie widzi mi się tuning wizualny. Wystarcza pakiet r-line.
Cytat: kris17009 w 2021/10/22 12:05
Wszystko kwestia ,,fioła" i gustu. Ja uważam że Tiguan to bardziej rodzinne auto niż sportowe wiec nie widzi mi się tuning wizualny. Wystarcza pakiet r-line.
Ja tez tak mysle, ale podoba mi sie wyglad z tymi dodatkami. Plus zrobione sa w miare smacznie, nie mowimy tutaj o montowaniu spoilera od Toyoty Supry ;)
Cytat: kris17009 w 2021/10/22 11:20
Ja robiłem sam chip w wersji 190KM TSI
Wynik 251,1 KM i 396,9 Nm
Efekt jest bardzo zadowalający więc żadnych innych typu wydech nie mam zamiaru robić.
Faktycznie już ładna moc, jako, że biorę taki sam silnik też myślę żeby go trochę podkręcić.
Możesz powiedzieć ile Cię kosztowała ta impreza?
Wedle opisu masz nowe autko - jak to się ma do gwarancji?
1500. Choć inny kolega pytał ostatnio i krzyczeli 1800
Tak czy siak uważam że warte ceny w 110%
A jak z gwarancją fabryczną?
Powiedz, czuć mocno różnicę np w przyspieszeniu? On i tak ma lekko powyżej 7 sekund fabrycznie.
Koszty nieduże , zastanawiałem się nad następnym silnikiem tym 245KM, ale tam była dopłata 11tyś.
Doszedłem do wniosku że lepiej zrobić witaminkę.
Z gwarancją to nie zwracam na to uwagi ponieważ moim zdaniem pojęcie na ten temat w serwisach jest znikome i komu się by chciało akurat porównywać mapy silnika. Ponato w warunkach gwarancji mowa jest o tuningu mechanicznym a nic o sofcie. Miałem Golfa VII po witaminie i gwarancyjną naprawę rozrządu. trochę się stresowałem ale nic nikomu nawet nie przyszło do głowy... mimo iż moc czuć było fizycznie na pedale gazu. Zauważyłem że oni w serwisie jak mają coś robić na gwarancji albo ogólnie to się cieszą że jest zarobek. przecież za gwarancję płaci im "centrala" więc po co szukać problemów. Ale to może być oddzielna długa dyskusja.
Różnicę w mocy czuć drastycznie. Jest na prawdę ogromna różnica niż w klasyku. Jak jesteś z warszawy to zapraszam na demo :) Jak mierzyłem sam sobie stoperem to wyszło mi wyszło ponad 1s mniej niż fabryczne 7,5.
PS. jak dobrze widzę to Ty masz FL. Więc może być inny sterownik już i wynik może też być inny. Ale tak czy siak na pewno będzie duża różnica w odczuciach.
Koszty na prawdę niewielkie. dopłacać do większego silnika moim zdaniem to przesada.
Cytat: kris17009 w 2021/10/24 10:47Z gwarancją to nie zwracam na to uwagi ponieważ moim zdaniem pojęcie na ten temat w serwisach jest znikome i komu się by chciało akurat porównywać mapy silnika
Nie trzeba porównywać żadnych map, wystarczy spojrzeć kiedy był robiony flash, nie da się tego wymazać z historii. A jeśli był robiony to dlaczego i przez kogo.
Cytat: kris17009 w 2021/10/24 10:47Ponato w warunkach gwarancji mowa jest o tuningu mechanicznym a nic o sofcie.
Ingerencja w oprogramowanie i jego zmiana = utrata gwarancji. Pod warunkiem, że oczywiście ktoś będzie chciał drążyć temat bo przy zmianie klocków i tarcz niekoniecznie ale jak nastąpi awaria sterownika i będziesz reklamował to już jak najbardziej
Z autopsji - Superb 2.0 TDI 2013 (na gwarancji 66 tyś km) ukręcił się napęd pompy oleju, silnik do wymiany, serwis dopatrzył się iż był zmieniany soft (z mocniejszej wersji - podobno) - odmowa naprawy. Skończyło się jednak dobrze, dostali dokumenty iż soft był wymieniany u nich w serwisie po tym jak autko jakiś czas wcześniej przeszło w tryb awaryjny. Więc uważał bym z tym tuningen w czasie gwarancji, bo jak coś się dzieje to zaczynają szukać aby odmówić naprawy.
Dlatego napisałem że gwarancja itp to oddzielny długi wątek.
Gdyby było takie duże ryzyko to by ludzie nie przyjeżdżali praktycznie prosto z salonu.
W przypadku BMW znajomemu mówili żeby przez przeglądami przyjechał na wgranie oryginalnego softu bo w BMW czy Mercedesie skanują za każdym razem wszystko.
Ja na swoim przykładzie dwóch aut i naprawy gwarancyjnych i przeglądów nigdy nic nie wyszło.
Także moim zdaniem trzeba by mieć wybitnego pecha żeby trafić na usterkę przy której wyjdzie witaminka.
Poza tym jak się chodzi zawsze do tego samego serwisu i serwisanta to też inaczej na Ciebie patrzą.
Kto nie ryzykuje nie pije szampana ...
Kazdy chyba sobie musi sam odpowiedziec na pytanie, jak wazna jest dla niego gwarancja i czy warto ja ryzykowac. To jest indywidualna decyzja.
Moja gwarancja juz sie konczy, wiec spokojnie czekam na koniec i wtedy ruszam.
Ja chipowałem swoich sześć czy nawet siedem aut z kolei i nie wyobrażam sobie inaczej, ale auta zawsze były po gwarancji lub też tuż przed końcem. Na gwarancji bez jej utraty mozna montować power box, w szybki sosób mozna go zdemontować i auto powraca do serii. Auta robiłem w Strefie Tuningu w Gdyni u Bartosza Korjata Strefa Tuningu | Facebook (https://www.facebook.com/strefatuningu/) , w Power Chip u Pawła Repińskiego Powerchip Kościerzyna | Facebook (https://www.facebook.com/powerchipteam/) i Tune-Up w Gdańsku
Cytat: Robi w 2021/10/24 09:50
Koszty nieduże , zastanawiałem się nad następnym silnikiem tym 245KM, ale tam była dopłata 11tyś.
Doszedłem do wniosku że lepiej zrobić witaminkę.
Różnica ceny z 190->230 była mniejsza, bo ten drugi miał DCC, bez czego dla mnie większa moc nie ma sensu w Tigu.
Poza tym to nie tylko moc. 230 miało DQ500, a w 190 miały co najmniej niektóre słabsze DQ381 (choć nie wiem czy ten trend nie dopadł też 245). Miałem obie i to pierwsze działa dużo lepiej, ale to może konkretna sztuka. Poza tym w Tigu są różne hamulce, tylko nie pamiętam czy jest różnica pomiędzy 190 i 230/245.
Miałem 190 (miałem dłużej w Atece, jeździłem Tigiem) i 230. Te silniki subiektywnie zupełnie inaczej chodzą, zupełnie inaczej wchodzą na obroty - myślę, że warto przejechać się 190 i 245 przed podjęciem decyzji. Nie wiem na ile tuning to rekompensuje i 245 zapewne też można podkręcić... :)
Czy ktoś podkręcał 230?
Cytat: Charls w 2021/10/24 15:53
Ingerencja w oprogramowanie i jego zmiana = utrata gwarancji.
A tak jakbym miał się z s serwisem kłócić to gdzie tak jest napisane w warunkach gwarancji. Bo specjalnie czytałem i mowa była tylko o mechanicznym.
Rozumiem że to niby oczywiste ale jak jest napisane o tuningu mechanicznym to powinno być i o programowym.
Oczywiście zdaje sobie sprawę że jestem na przegranej raczej pozycji ale wiadomo ryzyko jest tak jak pisałem.
Mocno zastanawiałem sie przed zamówieniem nad 190 a 245. Z racji że 190 jest całkiem fajne i wystarczające, o tyle 245 - domyślam się że daje dodatkowo po prostu frajde z jazdy.
Też zastanawiałem się nad Chipem tej 190. Jednak niestety nigdzie nie dorwałem 245KM do jazdy testowej więc pozostała doza chęci przetestowania na własnej skórze :) Nie mieli w salonie nawet passata tudzież czegokolwiek z takim silnikiem.
Handlowiec odpowiedział mi że zmiana dotyczy tylko ustawień komputerem ... Co nie dawało mi spokoju i zacząłem weryfikować różne źrodła za co tak naprawdę dopłacamy te ~10 tyś. w jednym z postów: https://vag-forum.pl/vw-tiguan-ii/2-0-tsi-roznice-pomiedzy-wersjami/ (https://vag-forum.pl/vw-tiguan-ii/2-0-tsi-roznice-pomiedzy-wersjami/)
rk napisał:
CytatRóżnice które znalazłem to (180KM w stosunku do 220KM).
- inne turbo
- zmiany w głowicy silnika
- zmiany w budowie tłoka
- zmiany w komorze spalania
- zmiany we wtryskiwaczach
- ekstra przepływomierz ??? ? (tego nie jestem pewny)
- inny moduł zarządzania silnikiem (4 rdzeniowy procesor;) ) - Bosch MG1
- inne przełożenie pompy oleju (szybciej buduje ciśnienie)
- zwiększenie ciśnienia wtrysku do 250 bar
- zmiany w prowadzeniu łańcucha rozrządu, zmiany ograniczające możliwość przeskoku oraz siły działające na łańcuch
- troche innych drobniejszych zmian
No więc chip chipem, jednak pytanie jak pozostałe zmiany mają się do tej mocy. Ponadto warto zaznaczyć że skoro nie jest to tylko zmiana w mapie (przez producenta), śmiem twierdzić że to 245 można bezpiecznie zmapować mocno w górę.
Ostatecznie wybrałem 245, mam nadzieję że nie będzie dużo mocniej paliwochciejny i awaryjny niż 190.
na gwarancji zastanówcie się nad powerboxem. Wydaje mi się, że w benzynach TSI przyrosty są lepsze jak w dieslach. U mnie dosżło ~20KM i 50Nm, niby niewiele ale przyrost jest w całym zakresie obrotów i auto jest zauważalnie szybsze. Z fabrycznych 7,8s do setki udało się zejść do 7 więc prawie sekunda. Powerbox nie zmienia nic w sofcie, przed wizytą w serwisie wystarczy odpiąć (u mnie 3 wtyczki).
No tak ale box jest droższy i wyniki jak widać zdecydowanie słabsze. No ale wg uznania...
Cytat: kris17009 w 2021/10/25 12:36No tak ale box jest droższy
1000zł płaciłem
Ooo to ciekawe.
A ten wynik co podawałeś po instalacji boxa to z hamowni ?
nie, z hamownią koszt jest chyba 1300zł. Hamownie odpuściłem bo jestem zadowolony z wyniku (z odczuć) a poprawa podejrzewam, że mogła by być już żadna.
Ten diesel co mam to nawet po normalnym chipie ciężko ponad 230KM uzyskać
Cytat: tiguan220 w 2021/10/25 12:49Hamownie odpuściłem bo jestem zadowolony z wyniku (z odczuć)
Tu nie chodzi o zadowolenie z odczuć. Hamuje się też po to, aby sprawdzić jak auto się zachowuje, jak ciśnienie doładowania trzyma linię a i co bardzo ważne, jakie jest EGT bo przypadkiem możesz co nieco spalić lub stopić. Poza tym hamuje się też po to, żeby sprawdzić w jakiej kondycji jest silnik. W życiu bez hamowania nie zrobiłbym w ciemno softu, równie dobrze można wgrać gotowca za 300 zł
To jest power box, nie soft. Silnik 20tys przebiegu. Na hamowni można jedynie zmienić parametry samego powerboxa, taka kosmetyka a z tego co wiem to raczej nic nie zmieniają i za 300zl masz dodatkowo wykres z hamowni
Jesteś pewny że ten box ma właściwe parametry i EGT jest w normie? No chyba że była robiona próba dynamiczna i tuner wie, jakie w twoim egzemplarzu są parametry. Ja mimo wszystko w ciemno miałbym obawy.
Cytat: Charls w 2021/10/25 23:22
Jesteś pewny że ten box ma właściwe parametry i EGT jest w normie? No chyba że była robiona próba dynamiczna i tuner wie, jakie w twoim egzemplarzu są parametry. Ja mimo wszystko w ciemno miałbym obawy.
Oprogramowanie silnika się nie zmienia dlatego wszystkie limitery działają, w zasadzie jedyne nad czym się zastanawiam to DPF czy się szybciej nie zapycha ale to na hamowni mi nie sprawdzą
DPF się nie zapycha, nigdy z tym po chipie nie miałem problemu, większym zagrożeniem jest zbyt wysokie EGT
Cytat: Charls w 2021/10/26 10:02większym zagrożeniem jest zbyt wysokie EGT
ale to chyba jest od tego czujnik EGT i w przypadku zbyt wysokiej temperatury spalin komputer odpowiednio reaguje. W razie co to samochód jest na gwarancji ;)
Cytat: tiguan220 w 2021/10/26 10:45W razie co to samochód jest na gwarancji
W razie co jak Cie nie uświadomili to to że box był montowany widać w sofcie i gwarancja w kwestiach spornych z serwisem idzie się paść.
Nawet więcej, jeśli masz onCall i wezwiesz assitance to nie musza podpinać kompa, żeby to wiedzieć bo auto rejestruje np dawki paliwa ;)
Wszystko mogą widzieć wiedzieć i jeszcze nie wiadomo co. A może niech wypowiedzą się Ci którzy maja modyfikacje i inne bajery i maja gwarancje i czy mieli jakieś złe doświadczenie. (Ktoś wyżej coś z autopsji pisał ale auto nie było modyfikowane przez niego).
Ja bawię się w modyfikacje VCDS i chiptuning już drugim autem na gwarancji i oba coś tam miał gwarancyjne robione. Wcześniej nawet pisałem o tym. I nic absolutnie nic nikt nie zobaczył nawet. Co naocznie widać że motywy zegarów np były od R czy GTI a to nie było to auto.
Także moim zdaniem nie ma co tu straszyć.
Gwarancja jest 2 lata czy może i ktoś ma więcej. I po gwarancji też może się wszystko zdarzyć....
Cytat: MArek w 2021/10/26 13:46W razie co jak Cie nie uświadomili to to że box był montowany widać w sofcie i gwarancja w kwestiach spornych z serwisem idzie się paść.
Nie ma co gdybać, jak będę miał awarię silnika na gwarancji to dam znać czy serwis odmówił naprawy. Nie słyszałem o żadnym takim przypadku do tej pory.
Ja ostatnio wlaczylem sobie skandynawskie DLR mimo, ze samochod na gwarancji. Taki ze mnie rebel :P
Cytat: kris17009 w 2021/10/26 14:16A może niech wypowiedzą się Ci którzy maja modyfikacje
Z autopsji:
swego czasu robiłem zmiany w adaptacjach MIB przez dalekowschodniego klona VCDS i coś popier...łem tak, że wcięło mi ustawienia asystentów i nie mogłem sobie z tym poradzić. Pojechałem do ASO (Skoda) i sprzedałem bajkę, że "sprzątałem i chyba coś mi się nacisnęło i teraz ooooo... nie ma. A było! CO to za szajs, że nawet czegoś przycisnąć nie można!..."
Mordowali się z miesiąc. W tym czasie 3 wizyty w serwisie były, coś aktualizowali, ustawiali i chyba nawet wymienili MIBa na nowego. W końcu im się udało.
Oczywiście zmian w kodowaniach radia (i nie tylko) nie wychwycili...
Fakt, że to było radio z 2015 (MY16) ale mimo wszystko.
IMHO oni mają wywalone na takie intensywne dociekania, bo
1. im się nie chce,
2. nikt im za to nie płaci,
3. nie umieją.
;D
Cytat: tiguan220 w 2021/10/26 15:14Nie ma co gdybać, jak będę miał awarię silnika na gwarancji to dam znać czy serwis odmówił naprawy. Nie słyszałem o żadnym takim przypadku do tej pory.
Chodzi tylko o to że lepiej zrobić soft w dobrej firmie i bezpiecznie dla silnika niż pchać boxa i nawet nie zweryfikować jego działania. A kto nie ryzykuje nie pije szampana. Mój idzie na soft w lipcu.
Cytat: van_daal w 2021/10/26 15:54
Cytat: kris17009 w 2021/10/26 14:16A może niech wypowiedzą się Ci którzy maja modyfikacje
Z autopsji:
swego czasu robiłem zmiany w adaptacjach MIB przez dalekowschodniego klona VCDS i coś popier...łem tak, że wcięło mi ustawienia asystentów i nie mogłem sobie z tym poradzić. Pojechałem do ASO (Skoda) i sprzedałem bajkę, że "sprzątałem i chyba coś mi się nacisnęło i teraz ooooo... nie ma. A było! CO to za szajs, że nawet czegoś przycisnąć nie można!..."
Mordowali się z miesiąc. W tym czasie 3 wizyty w serwisie były, coś aktualizowali, ustawiali i chyba nawet wymienili MIBa na nowego. W końcu im się udało.
Oczywiście zmian w kodowaniach radia (i nie tylko) nie wychwycili...
Fakt, że to było radio z 2015 (MY16) ale mimo wszystko.
IMHO oni mają wywalone na takie intensywne dociekania, bo
1. im się nie chce,
2. nikt im za to nie płaci,
3. nie umieją.
;D
No i właśnie o tym cały czas mówię. Na przyszłość lub backup sterowników w których grzebiesz bo można na prawdę odwalić niezły numer. O czym się przekonałeś
Cytat: tiguan220 w 2021/10/26 10:45ale to chyba jest od tego czujnik EGT i w przypadku zbyt wysokiej temperatury spalin komputer odpowiednio reaguje.
Z autopsji - nie zareaguje
Nie każde ryzyko prowadzi do szampana, (niemal) każdy to jakoś ogranicza...
Porównanie z MIB raczej nietrafione. Jest to drobiazg w porównaniu z silnikiem, a poza tym przy niektórych usterkach może być trudno ustalić co się stało.
Przy awariach silnika sczytanie danych jest zazwyczaj łatwe (chyba że sterownik uszkodzony), a dane bardzo cenne - zarówno jeśli można na tej podstawie odmówić naprawy gwarancyjnej, jak i same w sobie by wiedzieć co się psuje i w jakich warunkach, jeszcze na gwarancji. Bardzo mało prawdopodobne by serwis tego nie robił.
Cytat: MArek w 2021/10/26 17:13Chodzi tylko o to że lepiej zrobić soft w dobrej firmie i bezpiecznie dla silnika niż pchać boxa i nawet nie zweryfikować jego działania. A kto nie ryzykuje nie pije szampana. Mój idzie na soft w lipcu.
Zrobie 100tys z tym powerboxem to będzie zweryfikowany, żadna hamownia i strojenie nie daje żadnej gwarancji, że coś się nie posypie.
Cytat: kris17009 w 2021/10/26 18:03Na przyszłość lub backup
"Lubię" backupy od zawsze, od początku zabawy z VCDSem. W tym przypadku problemem był jakiś bug tej wersji kabla z tym MIBem (i tylko z nim, inne moduły i starsze MIBy programowały się bez problemów) - były o tym wzmianki i ostrzeżenia na różnych forach ale natrafiłem na nie dopiero po fakcie. :D

niech żyje autokorekta.
Tak apropo chip tuningu, to jakiś czas temu rozmawiałem z zakładem, który "doposaża" grupę Vag, z Pruszcza Gdańskiego. Tam mi powiedzieli, że oni należą do jakiejś polskiej grupy tuningowej i że nie stracę gwarancji jeśli będę u nich robił. (Ale już nie mam gwarancji).
A już się bardziej zastanawiałem nad Eco tuningiem. Trochę NM więcej i będzie się auto lepiej zachowywało.
Cytat: e131 w 2021/10/26 21:17Tak apropo chip tuningu, to jakiś czas temu rozmawiałem z zakładem, który "doposaża" grupę Vag, z Pruszcza Gdańskiego.
Auto Tuning
Cytat: Charls w 2021/10/26 22:19
Cytat: e131 w 2021/10/26 21:17Tak apropo chip tuningu, to jakiś czas temu rozmawiałem z zakładem, który "doposaża" grupę Vag, z Pruszcza Gdańskiego.
Auto Tuning
Akurat nie oni
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Czy znacie kogos kto robil wydech w Tiguanie? Lub macie gdzies link do takowego projektu? Potrzebuje zdjec, aby pokazac im dokladnie o co mi chodzi i jak to inni zrobili
EDIT: Ok, znalazlem cos, ale jak cos macie to wklejajcie. Od przybytku glowa nie boli
Cytat: Ad w 2021/10/27 12:48
Czy znacie kogos kto robil wydech w Tiguanie? Lub macie gdzies link do takowego projektu? Potrzebuje zdjec, aby pokazac im dokladnie o co mi chodzi i jak to inni zrobili
EDIT: Ok, znalazlem cos, ale jak cos macie to wklejajcie. Od przybytku glowa nie boli
Wyglada na to, ze z tematem przerobienia wydechu jest troche trudniej niz myslalem. Nie wiem dlaczego, ale w okolicach Warszawy nie ma tak duzego wyboru jezeli chodzi o firmy tuningowe. Z jakiegos dziwnego powodu wiekszosc z nich jest na poludniu. Ja samochod uzywam na codzien, wiec nie usmiecha mi sie zostawiac go na drugim koncu Polski.
Jezeli znacie jakas solidna firme tuningowa, ktora zajmuje sie rowniez tuningiem mechanicznym w albo w okolicach Warszawy, podrzuccie prosze nazwe.
@Ad pierwsze co mi przychodzi do głowy odnośnie wydechu to El-Tec z Piastowa
Cytat: kabum w 2021/11/04 13:36
@Ad pierwsze co mi przychodzi do głowy odnośnie wydechu to El-Tec z Piastowa
Wlasnie do nich dzwonilem. Chyba znalazlem to czego szukalem. Dzieki!
Hej,
A macie kogos godnego polecania na Slasku ?
Raczej do Boxa bo gwarancja do 2023.
Cytat: maciek@brynski.pl w 2021/11/08 10:36
Hej,
A macie kogos godnego polecania na Slasku ?
Raczej do Boxa bo gwarancja do 2023.
Nigdy ich nie uzywalem, ale jak szukalem czegos w okolicach Wwa to wyskoczyli mi oni. Z Wroclawia. Poczytaj sobie opinie o nich. Link do ich strony:
https://www.bmgtuning.pl/o-nas/
Powoli moge zaczac wracac do tego watku jak w koncu wyeliminowalem dziwne dzwieki dochodzace od spodu samochodu. Chociaz minelo troche czasu i emocje troche opadly i zaczalem sie zastanawiac nad moim poczatkowym planem. Martwie sie, ze pozniej bedzie ciezko sprzedac jak zrobie zmiany, ktore planowalem.
Przykladem jest to. 18-sto latek we mnie *chce*, ale okruszek rozsadku, ktory mi pozostal, twierdzi, zebym dal sobie spokoj. Bedzie ciezej sprzedac w przyszlosci.
Zalozyl ktos? Widzial na zywo? Warto? Co o tym myslicie?
(https://i.imgur.com/cVx2vg9.jpg)