Mocno zastanawiałem sie przed zamówieniem nad 190 a 245. Z racji że 190 jest całkiem fajne i wystarczające, o tyle 245 - domyślam się że daje dodatkowo po prostu frajde z jazdy.
Też zastanawiałem się nad Chipem tej 190. Jednak niestety nigdzie nie dorwałem 245KM do jazdy testowej więc pozostała doza chęci przetestowania na własnej skórze
Nie mieli w salonie nawet passata tudzież czegokolwiek z takim silnikiem.
Handlowiec odpowiedział mi że zmiana dotyczy tylko ustawień komputerem ... Co nie dawało mi spokoju i zacząłem weryfikować różne źrodła za co tak naprawdę dopłacamy te ~10 tyś. w jednym z postów:
https://vag-forum.pl/vw-tiguan-ii/2-0-tsi-roznice-pomiedzy-wersjami/ rk napisał:
Różnice które znalazłem to (180KM w stosunku do 220KM).
- inne turbo
- zmiany w głowicy silnika
- zmiany w budowie tłoka
- zmiany w komorze spalania
- zmiany we wtryskiwaczach
- ekstra przepływomierz ? (tego nie jestem pewny)
- inny moduł zarządzania silnikiem (4 rdzeniowy procesor;) ) - Bosch MG1
- inne przełożenie pompy oleju (szybciej buduje ciśnienie)
- zwiększenie ciśnienia wtrysku do 250 bar
- zmiany w prowadzeniu łańcucha rozrządu, zmiany ograniczające możliwość przeskoku oraz siły działające na łańcuch
- troche innych drobniejszych zmian
No więc chip chipem, jednak pytanie jak pozostałe zmiany mają się do tej mocy. Ponadto warto zaznaczyć że skoro nie jest to tylko zmiana w mapie (przez producenta), śmiem twierdzić że to 245 można bezpiecznie zmapować mocno w górę.
Ostatecznie wybrałem 245, mam nadzieję że nie będzie dużo mocniej paliwochciejny i awaryjny niż 190.