Jak w temacie. Zastanawiam się nad plug in Forda bo męczy mnie czekanie na Tiguana. Co Wy na to?
Było już takie pytanie:
https://vag-forum.pl/vw-tiguan-ii/zamawianie-i-odbior-nowego-auta/msg18481/#msg18481
Cytat: Tomasz_CC w 2021/11/19 19:26Zastanawiam się nad plug in Forda
Jak kuga to nie plug-in, wersja FHEV jest polecana.
Jadę dziś pomacać Kuge i Peugeota 508 i 3008.
Cytat: Smerfciamajda w 2021/11/20 10:56
Jadę dziś pomacać Kuge i Peugeota 508 i 3008.
Dań znać co myślisz. Mam od ręki Kugę st line x full że wszystkim łącznie z da hem że szkła. Tiguan podobno marzec/kwiecień.
Co ten Ford robi, że tyle koni i 9 sekund do 100?
To nie Ford, to silnik z rav4 :P
Cytat: mms1994 w 2021/11/20 13:44
To nie Ford, to silnik z rav4 :P
To wszystko tłumaczy! :D
Cytat: Frodo w 2021/11/20 12:27
Co ten Ford robi, że tyle koni i 9 sekund do 100?
Bez turbo. Ale na ile na codzień to 7.5 sekundy VW jest potrzebne?
Cytat: Tomasz_CC w 2021/11/20 14:44
Cytat: Frodo w 2021/11/20 12:27
Co ten Ford robi, że tyle koni i 9 sekund do 100?
Bez turbo. Ale na ile na codzień to 7.5 sekundy VW jest potrzebne?
0-100 niemal nigdy, ale zazwyczaj jest to dobry wskaźnik dla innych zakresów, a to już jest przydatne, szczególnie podczas wyprzedzania.
Przy czym każde 1-2 sekundy mniej dużo kosztuje, więc każdy sobie dobiera na co woli wydać pieniądze...
Cytat: Frodo w 2021/11/20 12:27Co ten Ford robi, że tyle koni i 9 sekund do 100?
masa min 1850kg + wolna skrzynia + napęd na przód
Ja pierdziele tyle kg i w dodatku tylko FWD, żony 3008 1.6 HDi waży 1315 kg
Cytat: Charls w 2021/11/20 16:45
Ja pierdziele tyle kg i w dodatku tylko FWD, żony 3008 1.6 HDi waży 1315 kg
...chyba trochę cięższy i 12 do setki ...
Cytat: Mave w 2021/11/20 17:56...chyba trochę cięższy i 12 do setki ...
11,2 katalogowo, waga ok 1300kg. Ale to 120KM a nie 225.
Cytat: tiguan220 w 2021/11/20 18:35
Cytat: Mave w 2021/11/20 17:56...chyba trochę cięższy i 12 do setki ...
11,2 katalogowo, waga ok 1300kg. Ale to 120KM a nie 225.
....zależy który rocznik :) a to i tak Kuga wypada lepiej pomimo wiekszej wagi ;)
p.s - ogólnie dziwne porównanie przy takiej różnicy mocy i masy .....
Cytat: tiguan220 w 2021/11/20 15:32
Cytat: Frodo w 2021/11/20 12:27Co ten Ford robi, że tyle koni i 9 sekund do 100?
masa min 1850kg + wolna skrzynia + napęd na przód
Sprawdzałem wyższe zakresy 80-120 km i różnica z Tiguanem to 1 sekunda. Zastanawiam się też na jakością wykonania dlatego liczę na opinie tych którzy siedzieli w jednym i drugim. Kuga ma zaletę w postaci lepiej baterii. Po mieście na elektryku 50 km, Tiguan około 40.
Cytat: Tomasz_CC w 2021/11/20 19:38
Cytat: tiguan220 w 2021/11/20 15:32
Cytat: Frodo w 2021/11/20 12:27Co ten Ford robi, że tyle koni i 9 sekund do 100?
masa min 1850kg + wolna skrzynia + napęd na przód
Sprawdzałem wyższe zakresy 80-120 km i różnica z Tiguanem to 1 sekunda. Zastanawiam się też na jakością wykonania dlatego liczę na opinie tych którzy siedzieli w jednym i drugim. Kuga ma zaletę w postaci lepiej baterii. Po mieście na elektryku 50 km, Tiguan około 40.
Nie wiem na ile to miarodajne, bo te test zazwyczaj robią na D, a np. mnie dużo bardziej interesuje co się dzieje na S w zakresie 80-120...
Przy czym to może być trochę jałowa rozmowa, najlepiej wypróbować! Jak spełni oczekiwania to brać! :D
Cytat: Mave w 2021/11/20 17:56
Cytat: Charls w 2021/11/20 16:45
Ja pierdziele tyle kg i w dodatku tylko FWD, żony 3008 1.6 HDi waży 1315 kg
...chyba trochę cięższy i 12 do setki ...
Ale co cięższy? 3008? Chcesz zdjęcie wagi z DR? Poza tym chip na 145hp i 355 Nm daje radę, jedzie porównywalnie jak Tig 2.0 TDI 150hp, który jest jednak cięższy
Cytat: Mave w 2021/11/20 19:10p.s - ogólnie dziwne porównanie przy takiej różnicy mocy i masy .....
Nie wiem skąd oni te dane biorą ale nawet w serii jest mniej niż 11s bo mierzyłem nie mówiąc aktualnie po chipie. Trzeba też wziąć poprawkę na to, że to jest jednak tylko 8V a nie 16V dlatego lepiej ciągnie z dołu ale u góry ma zadyszkę
Cytat: Charls w 2021/11/20 21:31
Cytat: Mave w 2021/11/20 17:56
Cytat: Charls w 2021/11/20 16:45
Ja pierdziele tyle kg i w dodatku tylko FWD, żony 3008 1.6 HDi waży 1315 kg
...chyba trochę cięższy i 12 do setki ...
Ale co cięższy? 3008? Chcesz zdjęcie wagi z DR? Poza tym chip na 145hp i 355 Nm daje radę, jedzie porównywalnie jak Tig 2.0 TDI 150hp, który jest jednak cięższy
Wystarczy że następnym razem będziesz bardziej precyzyjny i podasz przynajmniej rok tego 3008 , pierwszy model 1.6 HDI waży 1425 kg i ma 12.2 do setki - możesz sam sprawdzić ;) - najnowszy HDI 1429 kg i 10.8 do setki ( co prawda 1,5)
Wiesz, mowa była o autach nowych lub prawie nowych dlatego za pewnik przyjąłem 3008 P84 a nie T84 :)
Cytat: Mave w 2021/11/20 22:27najnowszy HDI 1429 kg .... co prawda 1,5)
Co prawda 1.5 blue HDi jest 16V ale żeby był aż o ponad 100 kg cięższy od 1.6 blue HDi to nie chce mi się wierzyć, bo auto takie samo tylko silnik 8V i 16V
Cytat: Charls w 2021/11/20 22:56
Wiesz, mowa była o autach nowych lub prawie nowych dlatego za pewnik przyjąłem 3008 P84 a nie T84 :)
...a ja przyjąłem że porównanie dotyczyło aut nowych ...
Cytat: Charls w 2021/11/20 22:58
Cytat: Mave w 2021/11/20 22:27najnowszy HDI 1429 kg .... co prawda 1,5)
Co prawda 1.5 blue HDi jest 16V ale żeby był aż o ponad 100 kg cięższy od 1.6 blue HDi to nie chce mi się wierzyć, bo auto takie samo tylko silnik 8V i 16V
Takie dane podaje strona producenta - łatwo sprawdzić, więc niby auto takie samo a waga inna , benzyna 1,2 w manualu w najniższej wersji waży 1320 kg,
Nie wiem dlaczego jest rozbieżność pomiędzy stroną producenta a DR ponieważ znajomi mają nowego 3008 II i wpisana waga w DR to 1280 kg a wiadomo że dane te są wpisane z homologacji.
Kuga bardzo ładna wewnątrz i fajne materiały nawet, dużo miejsca i samochód robi wrażenie dużego. Jedyna słabość to wydaje mi sie ze siedzenie trochę krótkie pod kolanami.
W porównaniu z Tigiem który wyglada jak Golf to Kuga o wiele przyjemniejsza.
Poza tym mnie przekonuje ten silnik 2.5 vs 1.4 i trwałość Toyoty vs ,,kosiarki" VW w dużych samochodach tez dają do myślenia.
Gdyby to zależało ode mnie to nie kupił bym Tiga bo jest ,,Golfowy" wlasnie.
Do Peugeota nie dotarłem., zabrakło czasu.
Cytat: Smerfciamajda w 2021/11/21 12:30
Poza tym mnie przekonuje ten silnik 2.5 vs 1.4 i trwałość Toyoty vs ,,kosiarki" VW w dużych samochodach tez dają do myślenia.
Z ciekawosci, dlaczego porownujesz 2.5 z Kugi do 1.4 VW, a nie do 2.0TSI? Chyba takie porownanie byloby bardzie fair?
Cytat: Ad w 2021/11/21 12:39
Cytat: Smerfciamajda w 2021/11/21 12:30
Poza tym mnie przekonuje ten silnik 2.5 vs 1.4 i trwałość Toyoty vs ,,kosiarki" VW w dużych samochodach tez dają do myślenia.
Z ciekawosci, dlaczego porownujesz 2.5 z Kugi do 1.4 VW, a nie do 2.0TSI? Chyba takie porownanie byloby bardzie fair?
Porównujemy hybrydy plug in. W Tigu jest 1.4 tsi, w Kudze 2.5.
Tak hybrydy.
Zawsze wolnossąca duża pojemność będzie trwalsze i ekonomiczniejsze od mniejszego turbo.
Silnikom TSi od VW nie ufam tak do końca.
Zarówno Toyota jak i Mazda nie bez powodu nie bawią sie downsizing.
Trwałość tych małych silniczków od VW jest mocno dyskusyjna i widać to w przebiegach.
Teraz mam Scale 1.0 3cyl, samochód z wypożyczalni na czas oczekiwania na Tiga, i większym badziewiem w życiu nie jeździłem.
To auto mam wrażenie ze jest tak zrobione żeby po 100tys km zutylizować w całości.
Miałem juz ,,kilka" dużych i małych aut i te małe wiertarki są kompletnie bez sensu.
Bezpośrednie porównanie 1.0 Scala vs 1.6 Octavia. 115KM vs 150KM, różnica w masie na korzyść na Scali. Wynik - dynamika jazy o w Octavi o niebo lepsza przy średnim spalaniu o 1,5 litra na setkę mniej. Kultura pracy silnika 4cyl do tego maleństwa to niebo i ziemia. Nie ma żadnego sensu taki motocyklowy silnik w samochodzie.
Dwukitrowe turbo benzyniaki diesle, jeden 210KM drugi 160KM, oba sprzedałem po Ok 200kkm w takim stanie, że ta bidna Scala nie dotrwa nawet do połowy.
Hybrydy są cieżkie, pchanie małego silniczka to skok na kase i nic więcej.
Cytat: Charls w 2021/11/21 11:29
Nie wiem dlaczego jest rozbieżność pomiędzy stroną producenta a DR ponieważ znajomi mają nowego 3008 II i wpisana waga w DR to 1280 kg a wiadomo że dane te są wpisane z homologacji.
... i znowu mało precyzyjnie :) benzyna, diesel ten 3008 II ?
p.s - nie zaglądam do DR znajomym więc kieruje się danymi producenta
Cytat: Smerfciamajda w 2021/11/21 13:19
Tak hybrydy.
Zawsze wolnossąca duża pojemność będzie trwalsze i ekonomiczniejsze od mniejszego turbo.
Silnikom TSi od VW nie ufam tak do końca.
Zarówno Toyota jak i Mazda nie bez powodu nie bawią sie downsizing.
Trwałość tych małych silniczków od VW jest mocno dyskusyjna i widać to w przebiegach.
Teraz mam Scale 1.0 3cyl, samochód z wypożyczalni na czas oczekiwania na Tiga, i większym badziewiem w życiu nie jeździłem.
To auto mam wrażenie ze jest tak zrobione żeby po 100tys km zutylizować w całości.
Miałem juz ,,kilka" dużych i małych aut i te małe wiertarki są kompletnie bez sensu.
Bezpośrednie porównanie 1.0 Scala vs 1.6 Octavia. 115KM vs 150KM, różnica w masie na korzyść na Scali. Wynik - dynamika jazy o w Octavi o niebo lepsza przy średnim spalaniu o 1,5 litra na setkę mniej. Kultura pracy silnika 4cyl do tego maleństwa to niebo i ziemia. Nie ma żadnego sensu taki motocyklowy silnik w samochodzie.
Dwukitrowe turbo benzyniaki diesle, jeden 210KM drugi 160KM, oba sprzedałem po Ok 200kkm w takim stanie, że ta bidna Scala nie dotrwa nawet do połowy.
Hybrydy są cieżkie, pchanie małego silniczka to skok na kase i nic więcej.
... to już trochę przesady porównanie silnika 3 cylindrowego z 4 cylindrowym ...
p.s - a co do motocyklowych silników to u mnie 4 cyl i 1340 ccm, 199 KM i 2,9 do setki ;D wiec 1.0 w 3 cylindrach to takie popierdółki 8)
Cytat: Smerfciamajda w 2021/11/21 13:19
Tak hybrydy.
Zawsze wolnossąca duża pojemność będzie trwalsze i ekonomiczniejsze od mniejszego turbo.
Silnikom TSi od VW nie ufam tak do końca.
Zarówno Toyota jak i Mazda nie bez powodu nie bawią sie downsizing.
Trwałość tych małych silniczków od VW jest mocno dyskusyjna i widać to w przebiegach.
Teraz mam Scale 1.0 3cyl, samochód z wypożyczalni na czas oczekiwania na Tiga, i większym badziewiem w życiu nie jeździłem.
To auto mam wrażenie ze jest tak zrobione żeby po 100tys km zutylizować w całości.
Miałem juz ,,kilka" dużych i małych aut i te małe wiertarki są kompletnie bez sensu.
Bezpośrednie porównanie 1.0 Scala vs 1.6 Octavia. 115KM vs 150KM, różnica w masie na korzyść na Scali. Wynik - dynamika jazy o w Octavi o niebo lepsza przy średnim spalaniu o 1,5 litra na setkę mniej. Kultura pracy silnika 4cyl do tego maleństwa to niebo i ziemia. Nie ma żadnego sensu taki motocyklowy silnik w samochodzie.
Dwukitrowe turbo benzyniaki diesle, jeden 210KM drugi 160KM, oba sprzedałem po Ok 200kkm w takim stanie, że ta bidna Scala nie dotrwa nawet do połowy.
Hybrydy są cieżkie, pchanie małego silniczka to skok na kase i nic więcej.
Nie mam doświadczenia w benzynie i to co mnie zastanawia to czy silnik wolnossacy w Kudze nie będzie przy 1,4 Tiguana bardzo mułowaty? Myślę o sytuacji gdzie mam puste baterie np. W trasie.
Ja nie porównuje tych silników bo to bez sensu, porównuje koncepcje małego silnika z większym bo widzę tu brak uzasadnienia w jej zastosowaniu (koncepcji). Nie uzasadnione ekonomicznie przy gorszych osiągach w mniejszym i lżejszym aucie.
Ja mam 105KM w litrze i robie setkę 3,5s. Ale o ile w motocyklu to fajnie bo daje radochę to w samochodzie nie potrzebuje, bo samochód jest dla mnie narzędziem pracy i dojazdu do niej.
Cytat: Smerfciamajda w 2021/11/21 14:10
Ja nie porównuje tych silników bo to bez sensu, porównuje koncepcje małego silnika z większym bo widzę tu brak uzasadnienia w jej zastosowaniu (koncepcji). Nie uzasadnione ekonomicznie przy gorszych osiągach w mniejszym i lżejszym aucie.
Ja mam 105KM w litrze i robie setkę 3,5s. Ale o ile w motocyklu to fajnie bo daje radochę to w samochodzie nie potrzebuje, bo samochód jest dla mnie narzędziem pracy i dojazdu do niej.
... to mamy podobne podejście :) co do motocykli ...
a samochód, to już nie są te konstrukcje co kiedyś.... ma być wygodny funkcjonalny w miarę ładny i w dobrych pieniądzach , u mnie duża role w wyborze odegrała cena a właściwie upust 16 % plus parę drobnych dodatków, gdyby nie to to jezdził bym 3008 ;D
Cytat: Smerfciamajda w 2021/11/21 13:19Nie ma żadnego sensu taki motocyklowy silnik w samochodzie.
3cyl silniki mają sens w autach miejskich i oczywiście w benzynie. Mam 1.0TSI w skodzie fabia i daje niezłą dynamikę przy spalaniu średnim 5,5l. Oczywiście to nie są silniki na autostradowe przebiegi, ale do miasta ok, szybko się grzeje, niewiele waży. Auto kosztowało nowe 55tys, po 2 latach ma przejechane 14tys km. Jeszcze rok leasingu i aż szkoda sprzedawać bo to pojeździ bezawaryjnie w takich warunkach jeszcze z 10 lat. Ubezpieczenie 2,5tys, całe koła na zimę 1400zł. Przeglądy darmowe i przedłużona gwarancja na 4 lata.
Przez te 14tys i 2 lata auto było umyte 2 razy z czego raz na przeglądzie w serwisie. Tak więc moim zdaniem nie silnik 1.0TSI jest problemem.
Zwyczajnie ten silnik nie nadaje się do większych samochodów typu scala, octavia, golf.
Cytat: tiguan220 w 2021/11/21 14:41
Cytat: Smerfciamajda w 2021/11/21 13:19Nie ma żadnego sensu taki motocyklowy silnik w samochodzie.
3cyl silniki mają sens w autach miejskich i oczywiście w benzynie. Mam 1.0TSI w skodzie fabia i daje niezłą dynamikę przy spalaniu średnim 5,5l. Oczywiście to nie są silniki na autostradowe przebiegi, ale do miasta ok, szybko się grzeje, niewiele waży. Auto kosztowało nowe 55tys, po 2 latach ma przejechane 14tys km. Jeszcze rok leasingu i aż szkoda sprzedawać bo to pojeździ bezawaryjnie w takich warunkach jeszcze z 10 lat. Ubezpieczenie 2,5tys, całe koła na zimę 1400zł. Przeglądy darmowe i przedłużona gwarancja na 4 lata.
Przez te 14tys i 2 lata auto było umyte 2 razy z czego raz na przeglądzie w serwisie. Tak więc moim zdaniem nie silnik 1.0TSI jest problemem.
Zwyczajnie ten silnik nie nadaje się do większych samochodów typu scala, octavia, golf.
...prywatnie kupiłbyś takie auto ?
Cytat: Tomasz_CC w 2021/11/21 13:57Nie mam doświadczenia w benzynie i to co mnie zastanawia to czy silnik wolnossacy w Kudze nie będzie przy 1,4 Tiguana bardzo mułowaty? Myślę o sytuacji gdzie mam puste baterie np. W trasie.
Pomyśl, że ten silnik 1.4 musi ten ciężar baterii ciągnąć, to tak jakby 1.5TSI jezdził cały czas z kompletem pasażerów i bagażem. Jasne, że ten silnik będzie miał ciężko.
Ale chyba nikt nie kupuje hybrydy plugin żeby używać jej w trasie. Auto trzeba kupować zgodnie z przeznaczeniem, jest wtedy mniej narzekania.
Cytat: Mave w 2021/11/21 14:54...prywatnie kupiłbyś takie auto ?
mam takie auto, skoda fabia 1.0tsi 95KM. Po 2 latach kupiłbym ponownie bez zastanowienia. Auto waży 1060kg. Silnik 3cyl jest w takim aucie wręcz idealny.
Cytat: tiguan220 w 2021/11/21 14:58
Cytat: Mave w 2021/11/21 14:54...prywatnie kupiłbyś takie auto ?
mam takie auto, skoda fabia 1.0tsi 95KM. Po 2 latach kupiłbym ponownie bez zastanowienia. Auto waży 1060kg. Silnik 3cyl jest w takim aucie wręcz idealny.
...i używasz go każdego dnia, na wyjazdy wakacyjne również ?
Ja kupiłem żonie Fabie 1,0 95, kupiłbym drugi raz, teraz mama jeździ.
Aktualnie moja żona śmiga Kamykiem 1.0 110 (bo tylko taki był z DSG) i super auto, do jazdy po mieście (Kraków), wolę nim niż swoim Tiguanem. Byliśmy w trasie też i spokojnie można lecieć 160 autostrada i pali mniej niż mój Tiguan ;)
Jeździłem Ateca i Karoqiem 1.0 i tak sobie sobie dynamika, chociaż jakby tylko po mieście śmigać to super. Bo w trasie to już czuć, że brakuje dynamiki, a na autostradzie tym bardziej. Wiadomo da się jechać i spokojnie pojedzie auto, ale jak ktoś śmiga w trasy 1.5 będzie dużo dynamiczniejsze.
Jeździłem 3008 1,2 i to wielkie nieporozumienie. Przed zakupem Kamyka żonie jeździłem 2008 1.2 130 automat i według mnie po mieście spoko, ale ten automat to nie potrafił się ze mną dogadać, jadąc powoli no to spoko, ale jaka kolwiek dynamiczniejsza jazda to automat wrzuca nie wiadomo co i auto po prostu nie jedzie. Ale to specyfika tego automatu według mnie, bo teraz przed zakupem Superba testowałem 508 z 1.6 automat to mimo że miał moc i moment to auto kompletnie nie jechało, chyba że akurat automat wpadł na dobry pomysł i zredukował...
Cytat: Mave w 2021/11/21 15:03...i używasz go każdego dnia, na wyjazdy wakacyjne również ?
Nie, używam (żona) zgodnie z przeznaczeniem - wyłącznie w mieście, jak pisałem auto ma 2 lata i 3 miesiące dokładnie i 14tys przebiegu.
Silnik jest idealny do tego auta - do setki poniżej 10s i spala 5,5l. Nie widzę sensu silnika 4cyl z większą pojemnością w takim aucie do takiej jazdy.
Cytat: tiguan220 w 2021/11/21 14:55
Cytat: Tomasz_CC w 2021/11/21 13:57Nie mam doświadczenia w benzynie i to co mnie zastanawia to czy silnik wolnossacy w Kudze nie będzie przy 1,4 Tiguana bardzo mułowaty? Myślę o sytuacji gdzie mam puste baterie np. W trasie.
Pomyśl, że ten silnik 1.4 musi ten ciężar baterii ciągnąć, to tak jakby 1.5TSI jezdził cały czas z kompletem pasażerów i bagażem. Jasne, że ten silnik będzie miał ciężko.
Ale chyba nikt nie kupuje hybrydy plugin żeby używać jej w trasie. Auto trzeba kupować zgodnie z przeznaczeniem, jest wtedy mniej narzekania.
80 procent robię w mieście ale w weekend zdarza się dalszy wyjazd?
Cytat: tiguan220 w 2021/11/21 15:22
Cytat: Mave w 2021/11/21 15:03...i używasz go każdego dnia, na wyjazdy wakacyjne również ?
Nie, używam (żona) zgodnie z przeznaczeniem - wyłącznie w mieście, jak pisałem auto ma 2 lata i 3 miesiące dokładnie i 14tys przebiegu.
Silnik jest idealny do tego auta - do setki poniżej 10s i spala 5,5l. Nie widzę sensu silnika 4cyl z większą pojemnością w takim aucie do takiej jazdy.
... no właśnie, auto jako drugie, na miasto, dla żony, na firmę ... ale chyba o takim tu nie piszemy ?
To nie jest wina producentow, ze sa zmuszeni wkladac malutkie silniki + turbo, tylko Unii Europejskiej, ktora ma najwieksze restrykcje na calym swiecie. Z tego co sie orientuje, w przyszlym roku wchodza nowe, jeszcze bardziej restrykcyjne, ograniczenia. Wszystko to dazy tylko w jednym kierunku, zeby zabic silniki spalinowe. Co, na zachodzie, moze ma i sens, w kraju jak Polska, gdzie prad pochodzi ze spalania wegla, nie tylko, ze to nie ma sensu, ale wrecz dziala w przeciwnym kierunku.
Poza tym, co z tego, ze Unia chca na mnie wymusic posiadanie elektryka, jak w Polsce jest to niemal niemozliwe. Dopoki nie ma infrastruktury jak na zachodzie, nie ma mowy, zebym kupil elektryka, ani nawet plug-in hybrid. Planowanie podrozy od ladowarki do ladowarki i modlenie sie w trasie, zeby dzialala i nie byla zajeta, jest dla ludzi, ktorzy maja duzo czasu wolnego.
Plugin hybryd jest dla tych co maja dom lub mogą mieć ładowarkę w garażu w bloku i po mieście jeżdżą na prądzie. A dopiero jak jadą w trasę to maja konwencjonalna hybrydę
Cytat: mms1994 w 2021/11/21 16:13
Plugin hybryd jest dla tych co maja dom lub mogą mieć ładowarkę w garażu w bloku i po mieście jeżdżą na prądzie. A dopiero jak jadą w trasę to maja konwencjonalna hybrydę
Mam dom, mam fotowoltaike i moglbym miec ladowarke w garazu, ale nie bede mial dopoki nie bedzie dobrej infrastruktury w Polsce. Co z tego, ze bede ladowal przez noc, jak nastepnego dnia mi sie wyladuje gdzies w trasie i bede musial szukac ladowrki i potem czekac niewiadomo ile, az sie naladuje. Poza tym nie ufam obecnym bateriom. To jest jak z telefonem komorkowym, bateria jest dobra przez pierwszy rok, potem z roku na rok coraz gorsza.
Ostatnia rzecz, to ze produkcja samochodow elektrycznych i ich beterii wcale nie jest zdrowsza ekologicznie dla planety, niz produkcja samochodow spalinowych. Baterie z rozbitych elektrykow niszcza Zemie bardziej niz zuzyty samochod spalinowy.
TO jest troche jak VHS vs Betamax, albo LCD vs Plasma, wygral gorszy standard. Dokladnie jak samochod elektryczny vs samochod na wodor.
Cytat: Mave w 2021/11/21 13:46
Cytat: Charls w 2021/11/21 11:29
Nie wiem dlaczego jest rozbieżność pomiędzy stroną producenta a DR ponieważ znajomi mają nowego 3008 II i wpisana waga w DR to 1280 kg a wiadomo że dane te są wpisane z homologacji.
... i znowu mało precyzyjnie :) benzyna, diesel ten 3008 II ?
p.s - nie zaglądam do DR znajomym więc kieruje się danymi producenta
Też nie zaglądam. Kupowałem to auto razem z kumplem w Intervapo w Gdańsku i po prostu pamiętam. 1.2 PT, sorry, zapomniałem dopisać.
Czy ktoś mógłby w tym wątku posprzątać? Bo wątek miał dotyczyć porównania tiguana z kugą, a jest tu wszystko poza tym, łącznie z motorami i fotowoltaiką.
Cytat: grs w 2021/11/21 16:52
Czy ktoś mógłby w tym wątku posprzątać? Bo wątek miał dotyczyć porównania tiguana z kugą, a jest tu wszystko poza tym, łącznie z motorami i fotowoltaiką.
Jestem za :). Tiguan 1,4tsi ehybrid czy Kuga 2.5 Phev. Jakie jest Wasze zdanie. Oceniamy silnik, wygląd, wnętrze i wszystko co należy brać pod uwagę. Dla mnie Kuga lepiej wygląda, ma dłuższy dystans na baterii, lepsze wyposażenie ale słabsze osiągi i chyba generalnie słabszy wizerunek.
Nie kupił bym prywatnie silnika 1.0 3 cyl
Kupił bym 1.6
Mam (Smerfetka ma) prywatnie Kone 1.5 177PS - fajna.
Z dwóch Tig albo Kuga - oba PHEV to Kuga w ciemno.
Ale to nie moja decyzja.
Cytat: Tomasz_CC w 2021/11/21 18:05lepsze wyposażenie
Nie widziałem matrixów i kamer 360...
"Lepsze" to pojęcie względne. Coś jest a czegoś nie ma...
Cytat: van_daal w 2021/11/21 19:51
Cytat: Tomasz_CC w 2021/11/21 18:05lepsze wyposażenie
Nie widziałem matrixów i kamer 360...
"Lepsze" to pojęcie względne. Coś jest a czegoś nie ma...
Lepsze za te samą cenę. W Kudze mam m.in. światła adaptacyjne, autoparkowanie, szklany dach, akustyczne szyby, kamery przód tył, wszystkie systemy bezpieczeństwa, elektryczne grzane fotele. W Tigu za te cenę z dodatkowego tylko matrixy bez 360.
Cytat: Charls w 2021/11/21 16:35
Cytat: Mave w 2021/11/21 13:46
Cytat: Charls w 2021/11/21 11:29
Nie wiem dlaczego jest rozbieżność pomiędzy stroną producenta a DR ponieważ znajomi mają nowego 3008 II i wpisana waga w DR to 1280 kg a wiadomo że dane te są wpisane z homologacji.
... i znowu mało precyzyjnie :) benzyna, diesel ten 3008 II ?
p.s - nie zaglądam do DR znajomym więc kieruje się danymi producenta
Też nie zaglądam. Kupowałem to auto razem z kumplem w Intervapo w Gdańsku i po prostu pamiętam. 1.2 PT, sorry, zapomniałem dopisać.
... dane producenta - 1,2 benzyna 1320 kg a 1,5 HDI 1429 kg bo o takim piszemy więc 109 kg różnicy
To są dane nieprawdziwe mające się nijak do rzeczywistości i danych wpisywanych do DR na podstawie homologacji. Skoro mój waży 1315 to 1.5 nie może ważyć tyle bo nic oprócz wyglądu zderzaka i grilla nie zmodyfikowano w 2021 a różnica w wadze silnika 8V a 16V nie wynosi 100 kg. Kończę te dywagacje bo to do niczego nie zmierza, Ty się opierasz na internetowych danych a ja danych rzeczywistych.
Cytat: Charls w 2021/11/21 23:04
To są dane nieprawdziwe mające się nijak do rzeczywistości i danych wpisywanych do DR na podstawie homologacji. Skoro mój waży 1315 to 1.5 nie może ważyć tyle bo nic oprócz wyglądu zderzaka i grilla nie zmodyfikowano w 2021 a różnica w wadze silnika 8V a 16V nie wynosi 100 kg. Kończę te dywagacje bo to do niczego nie zmierza, Ty się opierasz na internetowych danych a ja danych rzeczywistych.
Jeśli masz wiarygodne informacje że nic nie zmienili to OK, ja się opieram na danych producenta ! a Ty masz dane z DR lub z homologacji z 1.5 Blue HDI że twierdzisz że masa własna się nie zmieniła, bo nie wierzysz w to co producent podaje ?
Tak, nie wierzę, ponieważ dane producenta dla naszego 3008 też opiewały na ponad 1400 kg a nasz ma masę własną w DR 1315 kg. Jak to skomentujesz?
Opieranie się na danych producenta jest błędem. Mój Golf 5 1.9 TDI manuał podstawowy trendline ważył wg DR 1424 kg a wg producenta było coś około 1350 kg.
Miarodajny jest jedynie zapis w wyciągu homologacji który powielony jest w DR a to co podają w broszurach czy na stronie internetowej jest wyssane z palca.
Cytat: Charls w 2021/11/22 09:46
Tak, nie wierzę, ponieważ dane producenta dla naszego 3008 też opiewały na ponad 1400 kg a nasz ma masę własną w DR 1315 kg. Jak to skomentujesz?
Opieranie się na danych producenta jest błędem. Mój Golf 5 1.9 TDI manuał podstawowy trendline ważył wg DR 1424 kg a wg producenta było coś około 1350 kg.
Miarodajny jest jedynie zapis w wyciągu homologacji który powielony jest w DR a to co podają w broszurach czy na stronie internetowej jest wyssane z palca.
Nie wierzysz OK ale masz na to jakieś dane że 3008 1.5 HDI waży mniej niż 1400 kg ? np. z homologacji z DR, czy tak tylko gdybasz. Waga Twojego modelu 3008 w danych jest podawana w granicach 1300 z groszami więc zgodnie z Twoim DR :)
p.s - co do golfa nie znam tematu :(
Próbuje na razie logicznie to poskładać i wychodziłoby na to, że 1.5 jest o 100 kg cięższy od 1.6 co jest fizycznie nierealne a buda to tylko lekki lift i wagowo auta nie mógł zmienić. Ustalę to na PKP wśród użytkowników co mają wpisane w DR. Poza tym nasz (żony) 3008 przed liftem jest jeszcze w sprzedaży, taki stoi w JD Kulej w Gdyni więc też może być rozważany jako nowy.
1.5 ma inny układ oczyszczania spalin niż 1.6.
Nawet 2,0 TDI w zależności od RMki przy takim samym wyposażeniu inaczej waży bo jest zmiana w SCRze np
Pytanie za 100pkt jaką ekologie masz w swoim
@Charls bo jak nie masz SCR, a 1.5 już ma to mamy prosta odpowiedź czemu jest te 100kg różnicy :P
1.6 blue HDI ma dwa systemy, tj. układ katalityczny SCR z adblue oraz zbiornik z płynem Eolys Powerflex z dodatkiem ceru do obniżania temperatury DPF a 1.5 blue HDi ma tylko SCR. Każdy "blue HDi" ma SCR ale nie każdy ma system dozowania dodatku Eolys
Cytat: mms1994 w 2021/11/22 12:16Nawet 2,0 TDI w zależności od RMki przy takim samym wyposażeniu inaczej waży bo jest zmiana w SCR
Od 2015 (chyba od MY2016) każdy 2.0 TDI ma SCR i z pełną odpowiedzialnością mogę stwierdzić, że wagowo różnią się może o 10-20 kg. Różnice robi skrzynia automat vs. manual, wersja wyposażenia, FWD vs AWD itp...
Cytat: Charls w 2021/11/22 12:27Od 2015 (chyba od MY2016) każdy 2.0 TDI ma SCR
Jak ja kupowałem w 2019, to na placach były jeszce TDIki bez SCRa ;)
Euro 6 zaczęło obowiązywać w 2015 roku więc 2.0 TDI bez SCR nie miały prawa być w sprzedaży jako nowe.
A były, co więcej można "zdać" na euro6 bez SCR ;)
SCR był wymagany tylko w mocniejszych jednostkach, gdzie nie mieścili się w normie. Mam znajomego co ma 2,0 TDI 150KM z 2018, kupiony jako nowy w salonie w PL i nie ma adblue, a wątpię żeby mu diler wyciął po przyjechaniu do Polski :)
Nie chcę się kłócić ale żaden TDI czy HDi nie osiąga normy euro 6 bez SCR a jedynie euro 5