Stuki w zawieszeniu

Zaczęty przez jedrekk, 2018/08/01 16:12

Poprzedni wątek - Następny wątek

topic75

#46
Cytat: w-piotrek w 2018/09/12 18:08U mnie to wygląda tak: https://drive.google.com/file/d/1mKubS1J_FDE1oICw8m3mxU-L2KwqClAA/view?usp=drivesdk
Podobnie, zauważalnym że nie masz założonej gumy poprawnie z górnej części przekładni. Miałeś wymienianą przekładnie?
Ja wysłałem filmik do serwisu, czekam na odpowiedź. Czy ten typ tak ma?

w-piotrek

Cytat: w-piotrek w 2018/09/12 18:08zauważalnym że nie masz założonej gumy poprawnie z górnej części przekładni.

Nie miałem wymienianej.  Faktycznie guma nie jest założona na blachę tak jak jest to u Ciebie.  Widocznie przekładnie montował praktykant w imieniny majstra :)
Stuka podobnie jak w Twoim, z tym że ja podczas jazdy stuki słyszę od strony kół. Wiem, może się to po przekładni przenosić.


topic75

Nie mam dostępu do konstrukcji tej przekładni.  Napewno górna część jest czujnik skrętu, który daje informacje do elektroniki wspomagania elektronicznego. I powinno to być bardziej sztywno osadzone, więc takie luzy na boki są jak dla mnie nienormalne. Możliwy problem w tej górnej części.  Problem jak się skończy gwarancja to koszt takiej przekładnia jest 1200€.

w-piotrek

Fajnie by było, gdyby ktoś kto nie słyszy żadnych stuków, sprawdził ten luz u siebie. To jest minuta roboty. Jedna spinka i wszystko widać jak na dłoni. Serwis zapewne stwierdzi że luz jest zgodny z normą VW i wszystkie tak mają.

już_nie_passat

U mnie nie ma gumy - tak jak u Piotrka.
Ale nie ma też żadnych luzów jak u Was. Nic, ani drgnie.
Przekładnię miałem wymienianą.




topic75

Cytat: już_nie_passat w 2018/09/13 09:23U mnie nie ma gumy - tak jak u Piotrka.
Ale nie ma też żadnych luzów jak u Was. Nic, ani drgnie.
Przekładnię miałem wymienianą.

Dobrze wiedzieć. Dziękuje za info. Może nie powiedzą że wszystkie tak maja.

już_nie_passat

Przed wymianą przekładni miałem luz w tym miejscu. Może nie taki jak u Ciebie i Piotrka ale na pewno był. Teraz nie ma luzu.
Ale wymiana przekładni i zlikwidowanie tego luzu (zakładam, że to skutek wymiany) nic nie zmieniła w kwestii stuków występujących podczas jazdy (jak na prezentowanych wcześniej filmach).

w-piotrek

Jak będę miał więcej czasu, to zamontuje telefon w tym miejscu i przyjadę się po dziurach, żeby zobaczyć czy stuki pochodzą z tego miejsca. Tak jak pisałem, ja je słyszę bardziej od strony kół. Zarówno z prawej jak i lewej strony. Także uważam że nie to powoduje u mnie stuki, ale warto to sprawdzić. Może ten luz jest wykładnią tego w jakim stanie jest ogólnie przekładnia. Skoro tu pojawił się luz to i w innym miejscu także może być. Inna sprawa to że kilka osób miało już wymieniane przekładnie i nic to nie zmieniło.

w-piotrek

Cytat: w-piotrek w 2018/09/11 15:55Ja szukam co może powodować znowu stuki metaliczne, po wymianie przekładni, stuki wróciły.
Jak.szybko powróciły?
Pytam bo u mnie po wymianie amortyzatora było lepiej, ale tylko przez jakiś może z 1kkm. Potem to samo. Wniosek jaki się nasunął, to że przy okazji wymiany amortyzatora coś zostało ruszone A po jakimś czasie wróciło na swoje miejsce. Może przy wymianie przekładni podobnie. Szukam wspólnego mianownika :)

topic75

Cytat: w-piotrek w 2018/09/13 11:31Jak.szybko powróciły?

Po 1000km od wymiany się zaczęły i się nasilają. Wniosek zbyt delikatne na polskie drogi (W okresie wojny ekonomicznej, na pewno chińska stal). Jak kiedyś określiłem, dla mnie to chińska zabawka za 160000 zł.

już_nie_passat

A tak przy okazji - czy u Was tak samo wygląda "wykończenie" przejścia kolumny kierownicy przez wykładzinę podłogi ?
Bo patrząc na to mam wrażenie jakby czegoś tam brakowało.
W Tigu I i Passacie jest nakładka z tworzywa dookoła otworu i jakoś to wygląda.

w-piotrek

U mnie wygląda podobnie.


MrBlacker

U mnie również to wygląda identycznie.

aro73

U mnie również tak wygląda  :D