Autor Wątek: Stuki w zawieszeniu  (Przeczytany 17025 razy)

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 822
  • Thanked: 75 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline + Off-road
  • Silnik: 2.0 TSI / 180KM
  • Skąd: ZS
Odp: Stuki w zawieszeniu
« Odpowiedź #135 dnia: 2019/07/28 08:29 »
Advertisement
Wczoraj odbyłem pierwszy przegląd rejestracyjny i wspomniałem diagnoście o dźwiekach z zawieszenia.

Gość usilnie próbował coś znaleźć, niestety (i stety dla ogólnego bezpieczeństwa) powiedział: "bardzo się staram do czegoś przyczepić żeby Panu dać podpowiedź, ale tu nie ma do czego".




Inna kwestia, że w tym roku jeździło ze mną kilka osób, które miały pierwszą styczność z Tiguanem i chwalili sobie ciszę i komfort. Jak zwróciłem uwagę na miejscową pracę zawieszenia, to było wielkie zdziwienie o co mi chodzi, przecież nic nie słychać.


Zaczynam się oswajać z myślą, że się czepiamy tego, bo nie ma się czego innego czepić ;-)
 

już_nie_passat

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 95
  • Thanked: 4 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: TDI 190KM
  • Skąd: KT
Odp: Stuki w zawieszeniu
« Odpowiedź #136 dnia: 2019/07/28 13:06 »
W moim przypadku mechanicy/diagności (dokładnie trzech niezależnych) potwierdzają istnienie nienormalnych stuków podczas jazdy po nierównościach. Ale zabierałem ich na mój odcinek testowy, na którym stuki łatwo pokazać. Dodatkowo potwierdzają kiepskie tłumienie nierówności i niski komfort, jak na SUV'a szczególnie - ale to już nie usterka. Żaden jednak nie potrafi wskazać usterki w warsztacie na stanowisku diagnostycznym.
Załączałem wcześniej w wątku linki do filmów - nie wiem jakie problemy trzeba by mieć ze słuchem, aby tego nie słyszeć. Filmy są nagrane na starych amorach, teraz, po wymianie jest trochę lepiej.
 

Darayavahus

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 85
  • Thanked: 3 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: DFHA - TDI 190KM
  • Skąd: GD
Odp: Stuki w zawieszeniu
« Odpowiedź #137 dnia: 2019/11/13 13:57 »
Byłem dzisiaj w ASO bo już mocno waliło (16,5 tyś). Jak opisałem co się dzieje i w jakich okolicznościach gość od razu zza biurka powiedział, że łączniki stabilizatorów do wymiany - i faktycznie, uzdrowili mi go w ten sposób.
Z drugiej strony w sierpniu byłem w stacji diagnostycznej żeby mi go obejrzeli przed wakacjami i stwierdzili ze totalnie nie ma się do czego przyczepić. Taki mój wniosek że może wizualnie nie widać sparciałej gumy ale w środku jest kongo...


Tak czy inaczej:
- już wiem co, i jak się powtórzy wiem co palcem wskazać
- straszna lipa że takie słabe komponenty montują. Mój drugi Golf V ma 15 lat, 170 tyś nakręcone i zawieszenie nigdy nie było robione. Może już nie grzeszy stabilnością ale nic nie stuka.
- Ja mam wersję made in Mexico, może łączniki też są made in Mexico bo amerykańskie mają nr 5QM 411 315 a europejskie 5Q0 411 315 A. Nie wiem na jaki numerek mi wymienili ale liczę że europejskie i może będą trwalsze - zobaczymy.
 

wrb

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 67
  • Thanked: 1 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 230KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Stuki w zawieszeniu
« Odpowiedź #138 dnia: 2019/11/19 16:15 »
Jak czekałem na odbiór Tigsa to stuków w zawieszeniu obawiałem się najbardziej, głównie dlatego, że trochę się o nich naczytałem na naszym forum. Po przejechanych 17k powiem tak, gdybym o nich nie czytał, to nigdy nie zwróciłbym na to uwagi. Często jeżdżę Golfem (ten sam wiek niemal identyczny przebieg) po tych samych trasach co Tiguanem, po tych samych dziurach i słyszę w nim to samo co w Tiguanie z zawieszeniem w trybie "Normal".
 

ARS

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI 230 KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: GA
Odp: Stuki w zawieszeniu
« Odpowiedź #139 dnia: 2019/11/19 20:40 »
Przyznam, że również należałem do osób mających bardzo duże obawy pojawiających się stuków zawieszenia. Narazie po 10.000 km jest cisza.