W załączniku film z dzisiejszego odkrycia. Wpadłem na to przypadkowo, musiałem szybko ominąć wyskakującego z pobocza kota. Powtórzyłem więc sytuację i już wiem jak wywołać stuki na zawołanie.
Wystarczy przy prędkości około 60km/h szybko i gwałtownie kręcić kierownicą raz w lewo raz w prawo. Stuk słychać idealnie. Na filmiku trochę słabiej, wiadomo, mikrofon w telefonie nie zbiera tak dokładnie dźwięku.
To jest to zawieszenie w idealnym stanie o którym mnie zapewnia serwis!
Moje podejrzenia są coraz bardziej zgodne z tym co kiedyś pisał na forum kolega "Decarb" (o ile się nie mylę) a z którym się początkowo nie zgadzałem. Mianowicie stukają przeguby/półosie.
Moja teoria jest taka, że zawieszenie DCC jest o 1cm niższe od "zwykłego", to powoduje że auto jest niżej, przez co półoś/przegub jest bliżej piasty koła i przy nierównościach gdzieś tam uderza. Podejrzewam że to łupnięcie przy progach zwalniających, to też jest uderzenie półosi, być może o piastę koła.
Tyle moja teoria. Teraz trzeba będzie jeszcze ją potwierdzić/obalić.
Czeka mnie chyba znowu wizyta w jakiejś stacji diagnostycznej i szukanie człowieka który będzie chciał zrobić coś więcej niż przejechać przez ścieżkę diagnostyczną i skasować za tą usługę.
Pytanie/prośba do Was, abyście sprawdzili czy macie to samo u siebie.
Być może (a raczej na pewno) VW stwierdzi że to jest zgodne z normą ;-)
Link do filmiku:
https://drive.google.com/file/d/1UJ4w6c1T15roVP7jyglKWMb4rLSpAXHL/view?usp=sharing