Spalanie - apetyt naszych Tiguanów II

Zaczęty przez VENOM, 2018/06/19 12:34

Poprzedni wątek - Następny wątek

Darayavahus

Cytat: arekp w 2019/12/17 12:50
Lekko OT, ale tak jak ogólnie wolę starsze AID, to podoba mi się część ekranów i organizacja danych na tym nowym.


Zgadzam się. Szkoda że VW nie idzie w ślady np Samsunga i jak już coś komuś sprzeda to nie ma co liczyć na aktualizacje.

Charls

Cytat: Michał w 2019/12/16 19:09Do aut klasy średniej z dieslami o podobnej mocy i pojemności.
ale porównujesz klasę średnią z AWD, quattro itp... czy z FWD? Bo to zasadnicza różnica. A4 B8 FL któe miałem spalało podobnie jak mój Tig, natomiast BMW X1 xDrive spalało średnio prawie litr mniej na 100 km, choć wagę miały podobną

Darayavahus

Cytat: Michał w 2019/12/16 19:09Chodzi o rozrzut.
Ja też jestem w tym miejscu najbardziej zawiedziony. Wszystkie moje pojazdy były dieslami od VAGa. Zaczynając od Golfa II GTD (1.6, 80KM), przez Audi A4 B5 (1.9 115KM), Golfa V (1.9, 105KM) i teraz na Tiguanie kończąc. I wszystkie wcześniejsze cechowało poza klekotaniem jedno zachowanie - jak jeździłem spokojnie spalały Xl/100km a jak wariat X+0,2l/100km. Liczyłem na to że Tiguan będzie się podobnie zachowywał a tym czasem on sobie pali jak mu się chce a w każym razie jest na to wrażliwy chyba bardziej niż TSI.

mms1994

Cytat: Darayavahus w 2019/12/17 13:58Zaczynając od Golfa II GTD (1.6, 80KM), przez Audi A4 B5 (1.9 115KM), Golfa V (1.9, 105KM)
Trzy powody:
1) masa/opór powietrzny+4x4
2) tam nie było ekologii, tutaj masz wszystko co się da
3) stosunek mocy, 115KM z 1,9 a 190 z 2,0. Im więcej koni, tym więcej powietrza i paliwa trzeba ;)

Darayavahus

Cytat: mms1994 w 2019/12/17 14:192) tam nie było ekologii, tutaj masz wszystko co się da

Myślę że głównie o to chodzi.
Albo soft się ładnie zachowuje w testach spalania ale już poza testami totalnie ssie albo spalanie wariuje żeby emisję tlenków utrzymać na niskim poziomie.


Reszta argumentów jak najbardziej czyni niemożliwym uzyskanie spalania jakie miałem w Golfie II - tu chodzi o jego nieprzewidywalność.

Charls

Ja myślę że głównym argumentem jest jednak moc i jej wykorzystanie. Podobnie jak z chiptuningu. Jak obchodzisz się z gazem delikatnie to pali tyle co przed tuningiem ale jeśli będziesz deptał to spali więcej no bo moc z samego dmuchania powietrzem przez turbo się nie bierze

mms1994

W przypadku @Darayavahus wszystkie trzy mają akurat znacznie. 2.0 TDI po wyrzuceniu DPF, EGR, SCR spali z 1l mniej paliwa.
Gdyby mu zrobić program na 90KM, spalanie będzie takie samo bez znaczenia na styl jazdy, bo w zasadzie cały czas samochód będzie pracował z jednolitą wydajnością - mocą.

Sylvek.K

Cytat: mms1994 w 2019/12/17 16:25Ja myślę że głównym argumentem jest jednak moc i jej wykorzystanie. Podobnie jak z chiptuningu. Jak obchodzisz się z gazem delikatnie to pali tyle co przed tuningiem ale jeśli będziesz deptał to spali więcej no bo moc z samego dmuchania powietrzem przez turbo się nie bierze

Niestety nie mogę się zgodzić z taką tezą.
Miałem w moich poprzednich autach 3 diesle od Vaga, dwa z nich chipowalem.
1.9 tsi bkc na 145km i 2.0 tsi cfhc na 183 i w obydwu przypadkach spalanie spadło  0.5l w pierwszym i 1 l  w drugim na 100km .
Pierwszym jeździłem 3 lata przed i 2 po modzie.  A drugim 4 przed i 2 Po

mms1994

Cytat: Sylvek.K w 2019/12/17 17:351.9 tsi bkc na 145km i 2.0 tsi cfhc na 183
Gratuluję, aczkolwiek coś Ci się pomieszało bo 1.9 tsi nigdy nie było produkowane :P

Charls

Cytat: Sylvek.K w 2019/12/17 17:35Niestety nie mogę się zgodzić z taką tezą

No nie musisz przecież, jednak moc z powietrza się nie bierze, w każdym moim aucie po chiptuningu przy deptaniu więcej palił, fizyki nie oszukasz. Jedynie stare TDI na pompach VP potrafiły mniej spalić przy normalnej jeździe takiej jak przed chipem. Zawsze się to wiąże z większą dawką/podlaniem paliwem


Miałem po chipie 1.9 TDI AHF w mk4,  1.9 TDI BRU na 140hp w Mk5 (na forum golfv.pl), BMW E84 2.0 N47D20C na 180hp, Audi A4 B8 FL 2.0 TDI CJCA na 180hp i teraz mam też chip na 210hp i oprócz pierwszego AHF pozostałe przy deptaniu paliły więcej, przy spokojnej jeździe tyle samo. Taka fizyka

Tomasz



Kraków - Kołobrzeg, ,,but w podłogę" non stop, z czego Kraków - Szczecin 4:20


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Sylvek.K

Cytat: Tomasz w 2019/12/17 18:48Jedynie stare TDI na pompach VP potrafiły mniej spalić przy normalnej jeździe takiej jak przed chipem. Zawsze się to wiąże z większą dawką/podlaniem paliwem
To miałem jakieś dziwne silniki 😎
Co zaś chodzi o samo porównanie to oczywiście mówimy o tych samych warunkach i takim samym traktowaniu auta.
Jasne że jeśli będziemy butowali non stop to spali więcej.
Czymś te kuce trzeba nakarmić.

Sylvek.K

Oczywiście BKC to 1.9 tdi.  Notabene to ten któremu ponoć korby wychodziły bokiem A mój stary jeździ już 8 lat po modzie i jest ok. Fakt oliwa wymieniana Max co 15kkm.

Charls

Cytat: Sylvek.K w 2019/12/17 19:06
Oczywiście BKC to 1.9 tdi.  Notabene to ten któremu ponoć korby wychodziły bokiem A mój stary jeździ już 8 lat po modzie i jest ok. Fakt oliwa wymieniana Max co 15kkm.


BKC obok BRU to najlepszy z serii 1.9 TDI Bxx, korby wychodziły w BXE

Michał

Cytat: Charls w 2019/12/17 13:50
Cytat: Michał w 2019/12/16 19:09Do aut klasy średniej z dieslami o podobnej mocy i pojemności.
ale porównujesz klasę średnią z AWD, quattro itp... czy z FWD? Bo to zasadnicza różnica. A4 B8 FL któe miałem spalało podobnie jak mój Tig, natomiast BMW X1 xDrive spalało średnio prawie litr mniej na 100 km, choć wagę miały podobną


Ostatnio jeździłem volvo V60 2.0 D3, manual, napęd na przód. Palił mi średnio 6 litrów, przy czym przy ostrzejszej jeździe spalanie wzrastało do 6,5 litra. I powtarzam, że średnie spalanie na poziomie o litr większym niż w moim poprzednim aucie mnie nie odstrasza. To w końcu wyższe auto, z napędem 4x4. Natomiast duże różnice w spalaniu w niemal tych samych warunkach są dla mnie dziwne.