@Mullrof, jeśli Ci odpowiada Tarraco to dobrze wybrałeś!
Sprzedaje się też sporo innych aut w tej cenie, więc ewidentnie są różne preferencje, zalety i wady, o których dyskutujemy.
@Charls, 190 TSI jest dużo żwawszy w Atece – zupełnie inne wrażenia z jazdy; jak próbowałem to byłem zdziwiony, że różnica jest tak duża. Bezpośrednio przed Atecą testowałem Superba 180 TSI DSG i różnica była też bardzo duża na korzyść Ateki, mimo, że na papierze to tylko 10 koni. Z kolei Tig 230 (silnik znacznie różniący się konstrukcyjnie od 190) jest dużo żwawszy od Ateki 190 TSI – też różnica znacznie większa niż się spodziewałem. Nie piszę o 0-100 bo to z LC z gazem do dechy z czego rzadko się korzysta, tylko o doświadczeniach z jazdy, szczególnie wyprzedzania. Subiektywnie w moim odczuciu różnice są dużo większe niż sugerują liczby – warto wypróbować…. Zresztą tak jest ogólnie z autami o podobnej mocy – to tylko maksymalna moc w jakimś określonym zakresie lub wartości RPM, znacznie więcej czynników wpływa na osiągi i wrażenia z jazdy. Co więcej dwa Tigi 230, które testowałem podobnie „wyprzedzały”, ale zupełnie inaczej ruszały (jeden był przez krótką chwilę wkurzająco ospały, nawet w S - w testach też na to zwracali uwagę; a drugi wręcz przeciwnie, naprawili! nawet w E było od razu to co trzeba, choć w S oczywiście jeszcze lepiej) – domyślam się, że oprogramowanie DSG było inne (ten sam RM, tylko 6mc różnicy w dacie produkcji – na papierze identyczne!).
Tak samo 150 TSI i 190 TSI zupełnie inaczej rozwijają moc, to nie jest tylko ileś % więcej. Wiele osób zwracało uwagę na inne wrażenia z jazdy 1.4 i 1.5 TSI, mimo że na papieże było to samo (moc i Nm).