Kilka pytań o nowy 1.5 TSI, może ktoś zna odpowiedzi:"Pojemność zwiększono poprzez wydłużenie skoku tłoka o 5,9 mm. To jednak najmniej istotna ze zmian.
1. czy pojemność będzie podniesiona przez zmianę skoku tłoka ?
2. czy będą zmiany związane z wprowadzeniem cyklu Millera ?
3. czy będzie turbo o zmiennej geometrii ?
4. czy będzie nowy intercooler ?
5. czy zwiększono ciśnienie wtrysku?
EA211 to rodzina, kody silników są na pewno inne.No właśnie dziwne że to ta sama rodzina skoro zrobili dużo zmian, łącznie ze zmianą pojemności - czyli dla inzynierów to ewolucja tego samego silnika a nie nową konstrukcja. Przypomnę że jak unowocześniali 1,4tsi z łańcucha na pasek to zmieniła się rodzina z EA111 na EA211. Czyli co teraz jest za mało zmian i dalej zostaje rodzina EA211 (chyba tylko dodali na końcu "evo")
Kabe@ dzięki za artykuł, naprawdę dobrze podsumowuje temat. Ta sama dynamika przy ciut lepszym spalaniu. Wydaje się, że te silniki powinny mniej palić niż poprzednicy przy typowym (a nie tylko bardzo delikatnym traktowaniu). Mam nadzieję, że zachowa poziom niezawodności i hałasu poprzednika.
Przecieki z Niemiec dotyczące roku modelowego 2019 dla normalnego TiguanaJedna drobna uwaga do powyższego. To że w niemieckiej wersji coś dodają lub usuwają nie musi oznaczać że tak samo będzie w polskiej wersji. Przykład to pakiet Premium (nie ma w niemieckim a przynajmniej nie było), koło zapasowe (nie ma w niemieckim) mnogość kolorów karoserii (zielenie, czerwienie, x-wersji niebieskiego) (nie ma w polskim). Więc do końca nie wiadomo. Co nie?
To że w niemieckiej wersji coś dodają lub usuwają nie musi oznaczać że tak samo będzie w polskiej wersji.
Kolorów nie ma w Polsce tylko dlatego że te kolorki są po 2650 EUR
- HL: Wprowadzenie opcji felg Suzuka 8.5x20 w kolorze czarnym
- CL/HL: Wprowadzenie opcji pakietu "Style" i "Style Exterior" - brak szczegółów
Prawda, chociaż na czarnym R-Line to nie powinno źle wyglądać;)
Podwyżki będą. Przy zamówieniu w lipcu/sierlniu dealer miał już wydrukowany nowy cennik - kazda z opcji droższa o kilkadziesiąt pln (nie zgadzała się jedna z opcji - gniazdko ma być teraz w bagażniku, nie w tylnej konsoli) do tego samo auto liczone ok +2tys do "starego" cennikaJa zamawiałem w lipcu i faktycznie mieli nowe cenniki ale ja dostałem tylko zwyżkę za silnik 1.4 => 1.5 oraz skrzynię DSG6 => DSG7 w kwocie 550 (około) względem ceny w konfiguratorze (minus rabat oczywiście).
Konfigurator Tiguana zniknął ze strony!Tigi wróciły do konfiguratora ale jeszcze chyba aktualizują dane bo po kliknięciu wyskakuje błąd.
Do tego na podstronie modelu skoczyła cena "od" z 97k na 115k
Pojawiają się pomału cenniki VW na rok modelowy 2019 (Tiguana jeszcze nie ma)na facebooku Volkswagena podali, że w połowie października podadzą nowe dane dla Tiguana, tj. dla 1.5 i 7-DSG
na facebooku Volkswagena podali, że w połowie października podadzą nowe dane dla Tiguana, tj. dla 1.5 i 7-DSGDokładnie to napisali, że w drugiej połowie października ;-)
pozbawienie możliwości odebrania telefonu przyciskiem sprzętowym jest już trochę słabe.Jak dzwoni telefon to ja zawsze odbieram przyciskiem OK, dlatego nie używam dedykowanego przycisku telefonu. Przycisk ten służy też do przełączania widoku na AID na zakładkę telefon, ale można to przecież zrobić strzałami w lewo/prawo.
Wygląda na to, że w roczniku modelowym 2019 zmieniają się nieco przyciski na kierownicy:
- Przycisk asystentów dostępny wcześniej na dźwigni kierunkowskazów trafia w miejsce przycisku trybu tempomatu (ACC/ogranicznik prędkości).
- Na miejsce przycisku telefonu trafia obsługa głosowa.
- Zaś na miejsce obsługi głosowej przycisk VIEW.
i uwaga największa zmiana:To już naprawdę słabo, ocenić będzie można tak na prawdę później, na żywo testując funkcjonalności nowego AID. Więc zobaczymy ... jedno jest pewne chodzi by było taniej w produkcji
12" AID będzie zastąpiony wersją 10" znaną z Polo, T-Roca i Skody/Seata
To już naprawdę słabo, ocenić będzie można tak na prawdę później, na żywo testując funkcjonalności nowego AID. Więc zobaczymy ... jedno jest pewne chodzi by było taniej w produkcji
Interesujące będa mozliwości konfiguracji i wyświetlania informacji typu zasięg, śr. spalanie itp.To prawda, można niezależnie zmieniać zawartość 3 sekcji ekranu, ale nie sądzę by nie było to możliwe do opracowania w oprogramowaniu istniejącego modelu wyświetlacza... Dlatego też przychylam się bardziej do zdań wskazujących na ograniczenie kosztów. Mniej więcej od połowy 2017 roku wygląda na to jakby VW się zorientował, że daje jednak za dużo w porównaniu do konkurencji w tej klasie. W sumie nie bez powodu "nowy" AID jest oznaczany jako wariant "low".
Pełne wyposażenie w obu wypadkach (T2 bez webasto i R-Line wewn.), Q5 ze wszystkim wliczając pneumatyczne zawieszenie (bez środka S-Line), bez perwersji w stylu audi exclusive) - po zniżkach wyszło koło 30% różnicy w cenie.
Czyli T2 w okolicach 200 tys. a Q5 300 tys.
Skrzynia DSG będzie nadal 6 biegowa, mokra - z danych technicznych wynika, że zużycie będzie ciut wyższe w stosunku do tego samego motoru ze skrzynią manualną.
Zużycie paliwa w mieście [litry/100 km] | 6,9 |
Zużycie paliwa poza miastem [litry/100 km] | 5,0 |
Zużycie paliwa średnie według NEDC [litry/100 km] | 5,7 |
To są dwie różne skale 1,4 wg starego, a 1.5 już wg nowego testu WLTP.dla obu podałem NEDC
dla obu podałem NEDCOk rozumiem. Poza oczywistym, że są to inne silniki (a jeżeli porównujemy automaty to również inne DSG) to dla silnika 1.4 spalanie jest zmierzone w testach NEDC natomiast w silniku 1.5 już w testach WLTP i przeliczone za pomocą wzorów matematycznych do NEDC. I wydaje mi się, że właśnie stąd wynikają te rozbieżności.
A propos WLTP. Wygląda na to, że benzyna 1.5 TSI 150KM ma niższe emisje CO2 niż diesel 2.0 150 KM a spalane jest więcej paliwa:)Bo ma już GPF ;-)
Rok modelowy ma mieć pełny Security & Service w standardzie.Tak, w Highline. W cenniku nawet oficjalnie wspomniano o możliwości zdalnego sterowania ogrzewaniem.
Zamieszczam link z prezentacją Virtual Cockpit'u dla RM19,mi dealer mówił, że wyświetlacz się nie zmienia, zmiany to m.in. inne nr kodowe
nie widać różnicy w wielkości wyświetlacza, na kierownicy są nowe przyciski.
https://www.youtube.com/watch?v=cJlTB0mK3fA (https://www.youtube.com/watch?v=cJlTB0mK3fA) :)
Filmik pokazuje wersję na Stany, więc raczej nie będzie to tożsame z wersją europejską.
Wyświetlacz AID miał się zmienić od 48 tygodnia - czy tak się faktycznie stanie będzie można ocenić dopiero gdy ktoś odbierze samochód wyprodukowany w grudniu.
Dlaczego podswietlany dach nadal jest w konfiguratorze skoro mial byc wycofany?Wyświetlacz AID miał się zmienić od 48 tygodnia - czy tak się faktycznie stanie będzie można ocenić dopiero gdy ktoś odbierze samochód wyprodukowany w grudniu.
to co widziałem u dealera, PDF od centrali, zmienia się tylko kod AID, a nie jego wielkość, nie będzie podświetlenia dachu panoramicznego i to wszystko od 48 tyg., jakieś zmiany w nawiewie w passacie i innych modelach.
https://www.tiguanforums.co.uk/viewtopic.php?f=10&t=4639No cóż, mniejszy jest i inny niż pierwsza generacja AID.
Nowe Active Info Display
Mam nadzieje, że mimo takiej szyby sygnał GPS dotrze do telefonu który będzie umieszczony na półeczce ładującej (nad dźwignią skrzyni biegów).
Już o tym pisałem wcześniej, ale przypomnę, że z CarPlay można używać dwóch nawigacji jednocześnie.
Prawdopodobnie tak wygląda nowy activ info display. Ponoć lepszy ale niestety o ponad 5 cm mniejszy.Link już był do forum z UK.
Po lewej stary AID, po prawej nowy
...
w nowym wskaźniki temperatury i paliwa "wypuszczone" poza wyświetlacz graficzny, na pierwszy rzut oka wg mnie nowy choć mniejszy wydaje się szerszy, takie złudzenie optyczne :)
(może skala nie do końca taka sama ale chyba widać o co chodzi
Zwróciłbym tylko uwagę, że mapa jest większa "na boki", a w pionie czyli w kierunku jazdy wprost przeciwnie...
Dodam swoje trzy grosze do krytyki nowego AID: 1. nowy wygląda jak starsza wersja 2. nowy wygląda jak budżetowa wersja 3. argument ".. większy fragment mapy" jest dla mnie bez sensu bo widok mapy jest większy ale na szerokość a w pionie chyba nawet mniejszy - mnie nie interesuje co mam po bokach, interesuje mnie trasa przed samochodem 4. wzornictwo w nowym jakoś nie pasuje mi do reszty auta - przeważnie jest tak, że design "zegarów" jakoś nawiązuje do elementów stylistycznych występujących w innych częściach kabiny. A tu mam wrażenie, że to jest część z innego samochodu 5. wiele rzeczy w Tigu zasługuje na krytykę ale akurat AID (w starej wersji) uważam za bardzo dobry, wręcz bez zastrzeżeń - no może mógłby szybciej działać.
Dodam swoje trzy grosze do krytyki nowego AID: 1. nowy wygląda jak starsza wersja 2. nowy wygląda jak budżetowa wersja 3. argument ".. większy fragment mapy" jest dla mnie bez sensu bo widok mapy jest większy ale na szerokość a w pionie chyba nawet mniejszy - mnie nie interesuje co mam po bokach, interesuje mnie trasa przed samochodem 4. wzornictwo w nowym jakoś nie pasuje mi do reszty auta - przeważnie jest tak, że design "zegarów" jakoś nawiązuje do elementów stylistycznych występujących w innych częściach kabiny. A tu mam wrażenie, że to jest część z innego samochodu 5. wiele rzeczy w Tigu zasługuje na krytykę ale akurat AID (w starej wersji) uważam za bardzo dobry, wręcz bez zastrzeżeń - no może mógłby szybciej działać.
Zgadzam się, stary AID poprostu pasował do tiguana, a nowy mam wrażenie, że "gryzie" się z tym autem.
https://www.youtube.com/watch?v=VVMFtLQ2Wx0 (https://www.youtube.com/watch?v=VVMFtLQ2Wx0)
^ zmiana chyba przez kodowanie
3. argument ".. większy fragment mapy" jest dla mnie bez sensu bo widok mapy jest większy ale na szerokość a w pionie chyba nawet mniejszy - mnie nie interesuje co mam po bokach, interesuje mnie trasa przed samochodemTo prawda, ważniejsza jest wysokość ale szerokość też się przydaje. Szczególnie jak nie ma się aktywnej nawigacji, w wypadku korka przed nami przy obecnej szerokości jest problem z wyborem równoległej drogi (tj. nie widać często czy tam też są korki). W Audi Q5 mamy oba światy (wysokość+szerokość) i dla mnie jest to rozwiązanie idealne. Już nawet nie mówię, że w T2 nie można zmienić skali mapy w kombinacji AID+DP (chociaż to z kolei powodowałoby zniknięcie mniejszych dróg z wyświetlacza).
w T2 nie można zmienić skali mapy w kombinacji AID+DP (chociaż to z kolei powodowałoby zniknięcie mniejszych dróg z wyświetlacza).Chodzi o to żeby jednocześnie zmienić skalę na obu ekranach? Bo niezależnie jak najbardziej się da, sam korzystam z widoku ogólnego na jednym i szczegółowego na drugim.
Na pokazanym filmie jest info że AID ma 11,7 cala. A wcześniej mówiliśmy o 10,2 cala.Mam silne wrażenie, że w dobie unifikacji części dla platformy MQB ekran jest identyczny od Polo poprzez T-Rocka, Skodę Karoq/Kodiaq czy Seata Atecę/Tarraco i raczej jest to ten mniejszy wymiar. Nie zdziwiłbym się, gdyby w celach marketingowych zaczęto do przekątnej nowego AID doliczać wskaźniki paliwa/temperatury cieczy - tłumaczyłoby to niewielką różnicę w stosunku do AID "1" z przekątną 12.3", a przy AID "2" widać jednak wyższy pasek plastiku wzdłuż górnej krawędzi ekranu TFT.
Chodziło mi o szybką zmianę skali na AID np. zrobić zoom out i zajrzeć np. 100 km do przodu, w Audi można to zrobić w każdej chwili pokrętłem na kierownicy. Tak samo jak zmienić szybko np. na widok całej trasy na AID a później z powrotem na 3D/2D itp.w T2 nie można zmienić skali mapy w kombinacji AID+DP (chociaż to z kolei powodowałoby zniknięcie mniejszych dróg z wyświetlacza).Chodzi o to żeby jednocześnie zmienić skalę na obu ekranach? Bo niezależnie jak najbardziej się da, sam korzystam z widoku ogólnego na jednym i szczegółowego na drugim.
A ja mam inne pytanie, jak zakończyć rozmowę jeśli na AID mamy mapę, na Infotaiment mamy Radio/Media, a nasz rozmówca nie zakończył połączenia? Jest na to jakaś magiczna sztuczka?
na AID mamy mapę, na Infotaiment mamy Radio/Media, a nasz rozmówca nie zakończył połączenia?W górnej części ekranu infotainment podczas trwającej rozmowy wyświetla się popup z czerwoną słuchawką. Zwykle jeżdżę z widokiem Home lub mapy, ale czyżby w widoku radia tego nie było? Kojarzę tylko, że ten panel znika w trakcie wyświetlania obrazu z kamer.
@Snooper widzę, że masz po nowemu przyciski na kierownicy.