Mam pytanie czy LED TOP można samemu regulować góra dół i czy serwis może zmienić prędkość przy której włączają się długie w AUTO czyli bariera 65km/h chyba?
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Regulacja jest możliwa jak każdych świateł.
Konfiguracja trybu auto legalnie napewno nie.
Spoko dałem radę dziś w nocy testy a jutro stacja diagnostyczna, żeby sprawdzić.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Panowie i Panie czyli można dałem po 1,5 obrotu do góry. Święci pięknie aż miło nawet lepiej niż w mojej ulubionej insigni. Jeśli chodzi o porównanie do nowej Q5 kutra użytkuje też jest sporo lepiej. Tylko bardziej w trybie Auto wycina światło na pieszego albo samochody. Dodam że mijało mnie ok 40 samochodów w różnych warunkach zakręty, zjazdy podjazdy i nic nikt nie mrygał, a w insigni mimo prawidłowo ustawionych się zdarzało często.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Światła sprawdzone wyszło tak że kierowcy podniesione o dwa obroty a pasażera o dwa i pół. I jest do kreski ale nie wchodzi.
Czyli można powiedzieć, że fabrycznie było za nisko. ;)
@Fircyk, a gdzie Ty regulujesz, bo to chyba programowo się ustawia?
Są śruby. Fabrycznie mogło być OK ale z czasem jak to każda śruba od wibracji/uderzeń potrafi się rozkręcić.
U mnie po 3 latach w Golfie trzeba było np. lekko obniżyć.
A jak śrubami się poprzestawia to nie trzeba później programowo coś zaadoptować.
Wydaje mi się, że kiedyś czytałem o tym.
ja u siebie dałem po 1 obrocie i wydaje mi się, że jest OK
przy okazji wymiany oleju sprawdzę na stacji
@MrBlacker Raczej nie, wystarczą śruby, ale to dobre pytanie i warto by się na 100% upewnić.
Specjalnych kalibracji wymaga np. ACC (po wymianie, przesunięciu) i np. kamery 360 stopni.
Nie wiem czy trzeba programować, w środę mam wizytę na oklejanie progów to zapytam. W moim tigu było od początku lipa ze swieceniem i już nie mogłem czekać bo żona by nie dała mi spokoju i było niebezpiecznie. Teraz świeci jak trzeba wszystko działa pięknie tylko mogły by się długie szybciej włączać, ale to zostawiam na środę mam znajomego to może coś załatwi.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
@Fircyk czyli Ty tylko śrubą kręciłeś bez programowania? Nie wywala jakiś błedów przy stracie - poziomowaniu?
(Może to głupie pytanie ale którą śrubą - jakieś foto pls).
Też czytałem gdzieś że one się dobrze poziomują ale tylko do pierwszej regulacji...
Sam mam ten sam problem. Wg mnie świecą za krótko.
Regulowałeś sam czy w serwisie? A może na normalnej stacji diagnostycznej? Płaciłeś coś za usługę?
Ja miałem kilka razy refleksję że gdyby nie tryb auto to powyżej tych 65-70 bałbym się jechać w nocy. A światła jasne jak dzień- tylko za krótko świecą.
Myślicie że jak podjadę do serwisu VW to zrobią to od ręki?
U mnie regulowali w trakcie przeglądu na 30kkm.
Tą białą plastikową śrubą sa regulowane sam pierwszy raz na ścianie i testy w nocy a następnie stacja diagnostyczna. Dzień dobry chce sprawdzić światła proszę bardzo, korekta zgodnie że sztuką. Dałem 5 zł. Na piwo bo nic nie chciał a ja jeżdżiłem tam dwa razy w roku na wiosnę i na jesieni na sprawdzenie auta na ścieżce diagnostycznej czy wszystko ok. Dawałem 10 mać 20 zł wzalezności czy wogule chciał wziąść. Polecam sprawdzić bo jest ogromna różnica. (https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180828/fe987e0f4711c164a3bf819211cf7492.jpg)
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
@Fircyk czy po tej regulacji po odpaleniu auta proces auto-poziomowania przebiega normalnie/identycznie jak przed regulacją?
Czy może jednak zauważyłeś jakieś różnice?
Wszystko jest jak wcześniej , wątpię żeby było coś nie tak bo inaczej rozwiazaliby to w inny sposób. Tak żeby nie można było majstrować
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
@Fircyk podsumowując regulowałeś zasięg świecenia ponieważ światła mijania "za krótko" świeciły.
Pytanie co oznacza za krótko? Na ile metrów do przodu świeciły przed regulacją, a na ile po regulacji?
U siebie jeżdżąc przez ostatni miesiąc nie zauważyłem takiej niedogodności. Co prawda jeździłem nocą, ale nie po progach bez jakiegokolwiek oświetlenia.
Znalazłem też dyskusję w tym samym temacie na forum Skody Octavii (http://forum.octaviaclub.pl/forum/octavia-iii-5e/serwisowanie-i-eksploatacja-ab/2537669-zasi%C4%99g-%C5%9Bwiate%C5%82-led), wygląda na to, że te zbyt krótkie świecenie to problem całej grupy VAG.
Z tego co pamiętam poza ustawieniem zasięgu świecenia to można jeszcze (oczywiście programowo) zwiększyć moc świecenia. Kiedyś była taka dyskusja na starym forum o mocy świecenia i konieczności stosowania spryskiwaczy. VW przestał montować standardowo spryskiwacze i tym samym zmniejszył moc świecenia lamp LED, aby wszystko było zgodne z przepisami.
Tak krótko że moja żona w lesie jechała 30- 40km/h bo się bała szybciej a w dzień raczej tryb sport preferuje.
Jeśli masz dobrze wyregulowane światła i to sprawdzileś to zrób mały test obniża o dwa obroty i zmierz ja nie bawiłem się aż tak w sprawdzanie. Teraz mogę jeździć nawet tylko na krótkich w granicach bezpiecznej prędkości
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Jak
@arekp pisał, sprawdzenie świateł wchodzi również w zakres przeglądu co 30 tys.
@MrBlacker - w większości aut VAG którymi jeździłem/testowałem nie było tego problemu. To normalne że z czasem wymaga to regulacji z powodów opisanych przeze mnie wcześniej (auto się z czasem zmienia/opony zużywają,karoseria przekasza/śruby pracują itp.). Jak nie masz problemu w jeździe ze światłami mijania, to nie szukaj ich na siłę. Potencjalny problem rzuca się w oczy od razu (niedostosowanie zasięgu świateł do prędkości albo kierowcy migający ci długimi).
Za 10 zł ci diagnosta na stacji to sprawdzi i ustawi zgodnie z przepisami. Ja zawsze o to proszę również w trakcie przeglądu technicznego.
Czyli jest to śruba o którą mi chodziło do poziomowania - thx.
A drugą oś (lewo-prawo) też da sie regulować? Pewnie jest pod spodem gdzieś równolegle do zderzaka - tak nakazywałby rozsądek.
Proponuje przy okazji podjechać na stacje diagnostyczną - za symboliczna opłata diagnosta ci to ustawi na przyrządzie. Inaczej ciężko zrobić to tak by mieć pewność, że nikogo nie oślepiasz.
Wracając do domu podjechałem sobie dzisiaj na stację diagnostyczną i sprawdziłem ustawienie świateł.
Mam ustawione idealnie równo z linią. Pewnie dlatego nie zainteresowałem się, że może mi świecić "za krótko". :)
Jak widzisz zatem, nie w każdym wypadku VAG ustawia światła za krótko;)
Dużo zostało napisane, ja dopiszę też od siebie.
Od ustawiania świateł jest diagnosta i sprzęt specjalistyczny. Kosztuje grosze i nie powoduje zagrożenia na drodze - oślepianie innych uczestników ruchu źle ustawionymi światłami jest stwarzaniem zagrożenia.
Wczoraj próbowałem sie umówic do VW na sprawdzenie świateł, niestety terminy mają mało pasujące.
Chyba podjade na stację kontrolę pojazdów - bałem się tylko żeby śryby nie ukrecili - co mi sie kiedyś przytrafiło. Ale w sumie to "świeże" auto i chyba nie powinna stawiać oporów.
Jakby ktoś się zastanawiał to do śruby potrzebny jest klucz ampulowy 6.
Jutro jadę na stację, a po przejściach w przeszłości kiedy mi rozwalili śrubę kręcąc śrubokrętem (bo przeciez jak się wciśnie to też da się kręcić) wolałem przygotować własny klucz.
Witam wszystkich,
Dodam pare słów od siebie w kwestii świateł. Od początku zakupu auta miałem wrażenie, ze nie świecą tak, jak powinny- za krótko i było to odczuwalne przy większych prędkościach. Po kilku próbach samodzielnego ustawiania oraz kontroli na różnych stacjach kontrolnych, gdzie patrzono się na mnie jak na wariata, który wymyśla bo przecież świecą dobrze!!! umówiłem się do ASO. Poprosiłem o ustawienie świateł oraz adaptacje. No i wreszcie świecą dobrze! Nawet bardzo dobrze!
Samo ustawienie świateł jest niewystarczające bo auto ma zaprogramowane wartości początkowe i do nich zawsze się odnosi.
Jeśli chcecie aby światła dobrze świeciły należy dokonać adaptacji.
U mnie po wizycie w stacji diagnostycznej (a nie w ASO) jest zauważalnie lepiej i dlatego dalej nic z tym nie robiłem, a trasy na ogól w nocy jeżdżę.
Wiedziałem że mają adaptację, ale chyba po coś to mechaniczne regulowanie też jest skoro dali do niego dostęp. Wydaje mi się że adaptacja porusza się w wewnątrz ramy którą z kolei można osobno regulować śrubami.
P.S. za regulację w ASO się płaci? Pytam bo jeszcze nie byłem z autem. Tylko z jakimiś pierdołami typu dywaniki, lewarek itd.
Usłyszałem, ze przez pierwsze pół roku lub do 10T km regulacje, ustawienia, adaptacje są bezplatne. No i się zalapalem😁
Tak naprawdę ustawienie świateł powinno być zrobione na przeglądzie przed wydaniem samochodu klientowi, ale zdarza się, że ktoś to oleje i dlatego chyba nie robią problemów jak klient się zgłosi 🙂
Światła mogą też się z czasem przestawić (wibracje, przekoszenie auta itp.). Sprawdzenie świateł zdaje się jest w ramach przeglądu podstawowego i rozszerzonego, także warto wspomnieć o konieczności regulacji doradcy aby nie 'zapomnieli'.
Wydaje mi się, że regulacja mechaniczna w stacji diagnostycznej (która wie co robi) w większości wypadków wystarcza. Metoda 'nikt mi nie mruga światłami' to nie jest najlepszy pomysł.
Cytat: rk w 2019/04/30 10:53
Metoda 'nikt mi nie mruga światłami' to nie jest najlepszy pomysł.
Zdecydowanie popieram, regulacja to grosze na odpowiedniej stacji
Cytat: rk w 2019/04/30 10:53Wydaje mi się, że regulacja mechaniczna w stacji diagnostycznej (która wie co robi) w większości wypadków wystarcza. Metoda 'nikt mi nie mruga światłami' to nie jest najlepszy pomysł.
Dobrze Ci się wydaje :)
W ZS u VW powiedzieli że bardziej podnieść już nie mogą, a ja dalej prawie nie widziałem drogi. Na dobrej stacji diagnostycznej przyrząd do kontroli i: prawy troszkę do góry, lewy "troszkę" bardziej do góry i wreszcie jest tak jak w innych samochodach którymi jeżdżę.