DSG w trybie awaryjnym

Zaczęty przez oley, 2021/05/03 19:10

Poprzedni wątek - Następny wątek

oley

Witam,
U mnie 2 dni po przeglądzie olejowym w ramach pakietu, z którego jestem mega zadowolony podczas zjazdu z autostrady DSG przeszła w tryb awaryjny ale z możliwością dalszej jazdy. Oczywiście wymiana oleju silnikowego nie ma żadnego z związku z zaistniałą sytuacją. Przynajmniej nie powinna mieć. Dalsza jazda mogła się odbywać tylko na biegach 2,4,6 i na szczęście R.
Po nocy skrzynia pracowała normalnie ale po przejechaniu 40km znowu przechodzi w tryb awaryjny. Jutro jadę z tym do serwisu i zobaczymy co tam powiedzą. Wygląda to tak jakby jedno ze sprzęgieł było odłączane z powodu jakiegoś przegrzania. Auto ma przejechane 45tyś km.
Spotkał się ktoś z Was z czymś takim ?

rk

#1
Jeśli był wymieniany tylko olej w silniku to nie powinno być związku (no chyba, że coś się stało z jakąś wiązką). Olej w DQ500 jest do wymiany po 60000 km więc raczej tego nie zrobili.

Możliwe, że temperatura któregoś komponentu jest za wysoka ew. jest coś mechanicznie uszkodzone i biegi nie wchodzą na jednym z wałów. Dobrze, że to wał z 1/3/5/7 biegiem, bo masz przynajmniej R:).

Bez informacji z komputera diagnostycznego to wróżenie z fusów. Jak coś uległo uszkodzeniu to masz gwarancję jak mniemam. 45000 to troche za mało jak na zużycie sprzęgieł. Jeśli nie 'pełzasz' autem za dużo, zwłaszcza jeżdząc pod górę i nie startujesz  z launch control domagał bym się usunięcia tego na gwarancji.

rk

Tak na szybko sprawdziłem co moja DQ500 raportuje.

Ma temperaturę płynu przekładniowego (oleju) i temperatury okładzin sprzęgieł a także temperaturę mechatroniki. TO tyle jeśli chodzi o temperatury. Raportuje także ile razy użyto launch control. Jest cała masa innych paramterów jak ciśnienie oleju itp. także diagnostyka jest dość rozbudowamna.

Zapisuje także najwyższe temperatury okładzin jakie odnotowano, a także ile czasu te temperatury były w danym zakresie (jest 6 zakresów).

Także nie ma co serwisowi ściemniać.

Raczej nie jest to problem z obiegiem chłodzenia płynu przekładniowego bo wtedy by pewnie weszła w inny tryb awaryjny (tak sobie zgaduję;) ). Pewnie coś z tarczą sprzęgła/obiegiem oleju lub samymi biegami/mechatroniką.

oley

Dzięki za szybką odpowiedź
Swoją drogą w Tigach 2.0TSI jest DQ500 a nie DQ380 ?
Co do gwarancji to miałem wykupioną opcję Safe+ co przedłużało gwarancję chyba o 4 lat a te mijają w sierpniu :)

Frodo

Cytat: oley w 2021/05/03 20:08
Swoją drogą w Tigach 2.0TSI jest DQ500 a nie DQ380 ?
Ja mam DQ500 w 230 TSI RM2019, nie wiem jak w pozostałych.

rk

Cytat: oley w 2021/05/03 20:08
Dzięki za szybką odpowiedź
Co do gwarancji to miałem wykupioną opcję Safe+ co przedłużało gwarancję chyba o 4 lat a te mijają w sierpniu :)
Napisz jak się sprawa zakończyła i co było powodem awarii. Super, że CI się udało zmieścić w terminie. Jest spora szansa, że to się da zrobić na gwarancji.

oley

Do wymiany jest sterownik skrzyni, dodatkowo szwankował czujnik tylnej klapy easy open i to mają też wymienić. Gwarancję mam do września lub przebiegu 80 tyś km więc nawet nie biorę innej opcji pod uwagę niż wymiana powyższych w ramach gwarancji.

rk

Jak to mechatronika, to rzeczywiście nie ma dyskusji. Dzięki za info.

oley

Czas oczekiwania na sterownik około 2 tygodnie  :-[

oley

Minęły 4 tygodnie i nadal czekam na auto. Jak tylko coś się zmieni dam znać :-\

oley

Po niecałych 5 tygodniach auto odebrane. Na chwilę obecną po wymianie sterownika wszystko ok.
Przy okazji został wymieniony czujnik easy open bo zaczynał szwankować. Wszystko wymienione w ramach przedłużonej gwarancji

rk

Dzięki za informację, fajnie, że wszystko zrobili na gwarancji.

przemobed

@oley Masz moze kod bledu? U mnie na koncowce trasy ok 500km zalaczyl sie tryb awaryjny skrzyni i mozliwosc jazdy na 1 3 5 7 i bez wstecznego. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu komunikat znikl. Od czasu incydentu przejechalem jakies 70km i wszystko w normie. Kod bledu jaki mam to: P173600 Czujnik polozenia sprzegla 2, nieprawidlowe dzialanie ukladu elektryczneg.
- Nieciagle

oley


U mnie po pierwszym trybie awaryjnym skrzynia na drugi dzień pracowała normalnie przez około 50km, potem ponownie tryb awaryjny i wizyta w serwisieNiestety w kwitach dotyczących wymiany nie jest podany kod błędu. Ja bym na Twoim miejscu jechał na serwis i jeżeli auto jest na gwarancji to muszą to wymienić.
Kończy mi się leasing auta i normalnie brałbym kolejnego Tiguana, może Allspace  ale teraz będę się mocno zastanawiał 😉