Witam wszystkich, jestem "szczęśliwym" posiadaczem VW Tiguana rocznik 2022 z silnikiem 1.5 tsi oraz manualną skrzynią biegów. Po dłuższej trasie raz na jakiś czas samochód piszczy i wyświetla komunikat ( zatrzymał pojazd - silnik przegrzany) po czym znika a pozostaje ze mną komunikat Line Assist nie działa. Po wyłączeniu i włączeniu ponownie silnika wszystko znika samochód jedzie cały czas normalnie , temperatura silnika stabilna - 90st. Czy ktoś miał może podobny problem? Nie byłem jeszcze z tym problemem w ASO ponieważ dopiero co od nich wróciłem po wymianie sprzęgła wraz z pompą przy przebiegu 32000 km! :o
Pozdrawiam
AD
Przechlapane... "Obwody mu się pokićkały". Mi raz na kilka miesięcy wywala "bezpotrzebny" komunikat ESC, a także komunikat o awarii Start Stop, które ustają po ponownym rozruchu.
Strach jechać do ASO.
Najlepiej jak zgłaszałem w ASO kangurowanie na zimnym silniku na pierwszym biegu. Otrzymałem odpowiedź - podczas jazdy testowej usterka nie wystąpiła :o a Pani za biurkiem poleciła dodawać więcej gazu. Można ? można ;D
Przy czym jest to znany problem seryjny, zgłaszany
en masse (to tak a propos mojej uwagi o problemach seryjnych z innego wątku). W takiej epoce żyjemy, że najłatwiej i najszybciej zrobić z człowieka debila, po czym z uśmiechem się pożegnać.
Mi wmawiali, że drzwi się nie dotrzaskują, bo opór powietrza z kabiny idzie. Powinien ktoś zrobić kompilację takich tekstów, z podaniem autora, salonu i roku.
[mod: usunięto zbędny cytat]
A z jakiego powodu sprzęgło było do wymiany? Te kangurowanie?
Na kangurowanie był soft zmieniany. Tu kolega ma manuala, czyżby słynne chrobotanie?
Cytat: Ekhangel w 2023/10/12 18:27Mi wmawiali, że drzwi się nie dotrzaskują, bo opór powietrza z kabiny idzie. Powinien ktoś zrobić kompilację takich tekstów, z podaniem autora, salonu i roku.
To akurat w większości przypadków jest prawdą. Dla porównania, wystarczy uchylić dwie szyby i widać różnicę. Lub zamykać drzwi z większą siłą ;-)
Zakładam, że chodziło o dokładnie to co u mnie - tylko jedne drzwi chodzą wyraźnie ciężej. Więc takie tłumaczenie w ASO to wręcz obraza.
Nie wiem jak się to fachowo nazywa, ale pod zderzakiem tylnym są takie wyloty, które odpowiadają za ciśnienie w aucie, w momencie zamykania drzwi. Może są przyblokowane?
Cytat: arekp w 2023/10/14 06:45
To akurat w większości przypadków jest prawdą. Dla porównania, wystarczy uchylić dwie szyby i widać różnicę. Lub zamykać drzwi z większą siłą ;-)
Ta, jasne. I zawsze te same drzwi wykazują to fascynujące zjawisko.
Cytat: ratoschlaff w 2023/10/14 15:50
Nie wiem jak się to fachowo nazywa, ale pod zderzakiem tylnym są takie wyloty, które odpowiadają za ciśnienie w aucie, w momencie zamykania drzwi. Może są przyblokowane?
W nowym aucie?
Proszę admina o wywalenie offtopu
Nie takie rzeczy w nowym aucie... ;)
Co do pytania kiedy i jak się to stało:
Przy szybszym ruszaniu lub podczas przemieszczania się w korku na pół-sprzęgle słychać było postukiwanie, ale sprzęgło poddało się podczas jazdy na autostradzie. Pedał sprzęgła wpadł w podłogę i tam został.
P.S.
Styl jazdy umiarkowany, nie wyżywam się - raczej dbam.
Po naprawie samochód inaczej rusza - lepiej płynniej , jest zdecydowanie mniej kangurka ( ale jeszcze jest :) )