Pozycjonowanie Tiguana / Passata

Zaczęty przez Ekhangel, 2021/10/15 09:16

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ekhangel

Cytat: Charls w 2021/10/15 14:06
Równie dobrze można zadać pytanie, czy Touareg jest lepszy od Tiguana bo poza ..


Tiguan i Passat czy Golf to różne koncepcje dla różnych klientów i tyle.


Co to to nie - w Touaregu jest inna skrzynia, inny HUD, inny infotainment, kompletnie inne wnętrze (zauważalnie bardziej wypasione) i pewnie mnóstwo innych znacznych szczegółów. Natomiast Passat i Tiguan Allspace w tej samej bogaczwersji to na pierwszy i drugi rzut oka jeden kij.


Z tego co też czytałem, to Touaregiem się jeździ lepiej niż Tiguanem, natomiast nigdy nie znalazłem analogicznej opinii w kontekście Passata.

Frodo

Biorąc pod uwagę, że nietrudno wydać > 200k na Tiga, mnie szczególnie razi brak elektrycznie sterowanych foteli (dostępne bez problemu np. w Atekach za <100k... w 2018 roku... - akurat mam pod ręką cennik). Nie liczę skórzanych bo te były akurat dla mnie bardzo niewygodne, chyba dopiero w Audi było lepiej (w grupie VW). Patrzyłem na Tiga za 230 tys. i sterowanie fotela niemal jak Dusterze/Tipo... Nawet ErgoActive ma sterowanie elektryczne tylko w oparciu (bez kąta oparcia).
Co do koncepcji wnętrza to niestety 2015 rok z drobnymi ulepszeniami, trudno porównywać z nowym Tucsonem itp.W Audi oczywiście super, ale jak sobie policzyłem ile kosztuje Q3 z tym samym silnikiem i dodatkami, to dobrze, że jest tańsza wersja!W Passacie szału nie ma, ale faktycznie kilka fajnych drobiazgów dodali by ktoś jeszcze kupił...

Ekhangel

Cytat: Frodo w 2021/10/15 14:11
Biorąc pod uwagę, że nietrudno wydać > 200k na Tiga, mnie szczególnie razi brak elektrycznie sterowanych foteli (dostępne bez problemu np. w Atekach za <100k... w 2018 roku... - akurat mam pod ręką cennik). Nie liczę skórzanych bo te były akurat dla mnie bardzo niewygodne, chyba dopiero w Audi było lepiej (w grupie VW). Patrzyłem na Tiga za 230 tys. i sterowanie fotela niemal jak Dusterze/Tipo... Nawet ErgoActive ma sterowanie elektryczne tylko w oparciu (bez kąta oparcia).
Co do koncepcji wnętrza to niestety 2015 rok z drobnymi ulepszeniami, trudno porównywać z nowym Tucsonem itp.W Audi oczywiście super, ale jak sobie policzyłem ile kosztuje Q3 z tym samym silnikiem i dodatkami, to dobrze, że jest tańsza wersja!W Passacie szału nie ma, ale faktycznie kilka fajnych drobiazgów dodali by ktoś jeszcze kupił...


Ja przed Tigiem przymierzałem się do Tarraco. Wyposażenie było w tych samych pieniądzach zauważalnie bogatsze, a jakość wykończenia wnętrza? Nawet IMHO na plus dla Tarraco. Ładniejsza kierownica, dobre spasowanie, całkiem fajne tapicerki i akcenty stylistyczne plastików. Ostatecznie poszedłem w Tiguana ze względu na bliskość ASO i znaleziony fajny egzemplarz na stocku. Natomiast kompletnie nie rozumiem dlaczego na przykład w moim rodzinnym Poznaniu widuję wręcz zatrzęsienie Tiguanów, a Atec i Tarraco nie ma praktycznie w ogóle.


Przecież te auta to jeden gniot, jedna linia. Nawet - co mnie szczególnie rozbawiło - Tiguan i Tarraco mają identyczną skórkę pomarańczy (złuszczenie lakieru) na drzwiach.

Charls

Rozstaw osi o 11 cm większy w passacie jednak robi sporą różnicę w komforcie podróżowania

Ekhangel

Między Allspacem a Passatem 2 milimetry różnicy w rozstawie... Wg mnie kupowanie Tiguana w wersji innej niż Allspace mija się z celem, ale co kto woli.

Charls

Mi osobiście Allspace się nie podoba, taki wydłuzony na siłę baleron ale jak kto woli, inni wolą T-roka albo T-Crossa i dla nich te auta maja sens. Punkt widzenia zależy od punkty siedzenia. Tiguan w wersji zwykłej w pakiecie R-line znacznie ładniejszy

Ekhangel

A ja mam właśnie wrażenie, że nie-Allspace jest bezsensownie krótki jak na pozostałe wymiary auta. Widać kwestia "opatrzenia". Natomiast bagażnik w nie-Allspace to porażka, ciężko nawet pojechać na dłuższe wakacje bez dachowego.

Charls

W 1994 jechałem na wakacje z ówczesnego województwa gdańskiego do Zakopanego swoim pierwszym autem - maluchem  :D  w trzy osoby, wszyscy zadowoleni byli


Przepraszam, drugim autem, pierwsze to był ... również maluch  :)

Frodo

Cytat: Ekhangel w 2021/10/15 15:14
Wg mnie kupowanie Tiguana w wersji innej niż Allspace mija się z celem, ale co kto woli.(...)
widuję wręcz zatrzęsienie Tiguanów, a Atec i Tarraco nie ma praktycznie w ogóle.
Jeśli kupujesz by jeździć głównie w trasie, to oczywiście: AllSpace lepszy. Natomiast jeśli również jeździsz codziennie po mieście takim jak Kraków, to różnica długości jest dużym utrudnieniem w *codziennym* parkowaniu. Ja wolałem mieć codziennie większy komfort użytkowania, niż okazjonalnie więcej miejsca.
Miałem Atekę FR przed Tigiem i ogólnie fajne auto i zdecydowanie polecam przejechanie się. Nie wiem na ile to mój konkretny egzemplarz, ale minusy względem mojego Tiga: - różne rzeczy trzeszczały (w Tigu tego nie mam) - Beats Audio za podobną dopłatą jak Dynaudio, dużo gorszy - brak przesuwanej tylnej kanapy z regulacją oparcia (dla mnie olbrzymi minus) - gorsze światła od TOP Led - zagłówek nieregulowany poziomo - brak ErgoActive (ale za to jak już pisałem, elektrycznie regulowany fotel) - dużo gorsze DCC w Atece (nie mam pojęcia dlaczego, za to Ateca dużo lepsza bez DCC!)  - DSG w Atece 190 TSI też dużo gorzej działało, ale ewidentnie co najmniej niektórzy mają też problemy w Tigu (włączanie się do ruchu w S w Atece, było gorsze niż w Tigu w... E) - przed FL w Atece nie było łączności z komórką - brak stolików w oparciach (czasem pomocne z dzieciakami) - przede wszystkim inny charakter auta (Tig jakoś bardziej komfortowy w trasie, szczególnie z rodziną - nie wiem do końca z czego to wynika; Ateca bardziej nerwowa, ale za to daje lepsze wyczucie drogi)

mms1994

W passacie masz choćby skore nappa czy wentylowane siedzenia, chociaż w octavii to tez można mieć :P

thanek

A nie jest po prostu tak, że Passat to przedstawiciel segmentu D, podczas gdy Tiguan to jednak kompaktowy SUV, czyli C? Każda marka pozycjonuje wyżej przedstawicieli wyższych segmentów (mnie też to trochę czasem wkurza, bo chciałem nieraz kupić dobrze wypasionego kompakta i niestety są tu granice, których przeskoczyć się nie da, chyba że zmienisz markę na bardziej premium).
Czyli analogicznie Tiguana można porównywać pod względem pozycjonowania do Golfa, a Paska - do Touarega. I tutaj te wersje na szczudłach wypadają chyba lepiej od niższych odpowiedników (choć oczywiście każdy wybierze to, co woli).

Frodo

Cytat: thanek w 2021/10/15 17:41
Tiguana można porównywać pod względem pozycjonowania do Golfa, a Paska - do Touarega.
Mocno przesadziłeś, w Touaregu bieda wersja ma 252 konie (w Pasku mniej niż połowę tego...), są dostępne V8, były W12 i V10. Obecnie jest na platformie MLB Evo - zobacz co na niej powstaje... inna bajka!

thanek

W sumie racja, bo Touaregowi bliżej do E niż D. Ale co do zasady to mamy:
Segment C: (golf, tiguan) -> Segment D (passat, arteon) -> Segment E (touareg)
I wewnątrz segmentów też jest jakaś kolejność, czyli w efekcie mamy:
... golf -> tiguan -> passat -> arteon -> touareg ...
oczywiście nie wnikając w konkretne wersje wyposażenia itd.
Niemniej wniosek jest taki, że Tiguan JEST pozycjonowany niżej niż Passat i jest to celowe działanie - nie ma się co na to obrażać ;)

Ekhangel

Nie no, ok, ja się nie obrażam, tylko mnie po prostu frapuje brak widocznych/ewidentnych różnic w doznaniach, jakości, przestronności, właściwościach jezdnych i w końcu w wyglądzie (mam na myśli jego subiektywną "luksusowość") między Passatem a Tiguanem. Dlatego odnoszę wrażenie, że to całe pozycjonowanie jest zwyczajnie nietrafione i VAG gdzieś po drodze się pogubił w swojej ofercie modeli.


Mogliby chociaż ten keyless na tył dać...

tiguan220

Wszystkie modele od golfa, poprzez tiguana, passata i atreona należy włożyć do jednego worka. Dorzucić do tego skode i seata i mamy praktycznie jedną koncepcję auta (przód napęd, silnik poprzecznie, 4x4 z haldexem, skrzynie dsg). Różnice w rozstawie, rodzaju nadwozia, materiałach wykonczeniowych, wyciszeniu, wyposażeniu tylko dają poczucie, że to zupełnie różne modele. Wszystko jezdzi podobnie. Touareg nie ma nic wspólnego z tą cała zgrają tak samo jak audi od modelu powyżej q5 i a4. Silniki wzdłużnie, inne skrzynie, torsen albo quattro ultra od Magna (ta sama co robi xDrive dla BMW i 4matic dla mercedesa). Zawieszenia pneumatyczne.
Tak więc Polo czy fabia mają więcej wspólnego z passatem niż tiguan z touaregiem.



Innym wyróżnikiem jest ilość cylindrów. Auta dla ludu nawet w usportowionych odmianach nie mają możliwości mieć więcej jak 4 cylindry. Touareg zaczyna się od 6.