Dlaczego Passat ma Keylessa z tyłu, przedłużaną osłonę przeciwsłoneczną, przyciemniane LED TOPy przy wrzucaniu kierunkowskazu i tego typu duperele, a Tiguan nie? Cena obu aut jest praktycznie taka sama, a VW jakby chciał nam dać delikatnie do zrozumienia, że Tiguan = bieda, a Passat = lans.
Chodzi o to, że koszt produkcji SUVa jest wyższy, zatem Passat musi mieć kilka dodatkowych bajerów względem Tiguana, by wyjściowo cena wyszła zbliżona? W przeciwnym razie Passat byłby zbyt tani względem Tiguana, przez co jego wieloletni fani (którzy uważają, że jeżdżą "limuzyną") mogliby się poczuć urażeni i obrazić się na markę?
Nie bardzo rozumiem to pozycjonowanie.
Mówi się, że Tiguan to tylko Golf na szczudłach, ale de facto pomiędzy nim a Passatem silniki są te same, skrzynie te same, podzespoły w kabinie te same, miejsca (w Allspacie) tyle samo... Przy czym przy wersji R-Line IMHO Tiguan wygląda lepiej i jednak współczynnik lansu pod remizą jest chyba nieco wyższy.
Tiguan bazuje na płycie Golfa, Allspace to Golf Variant ;)
Przez to ze jest podniesiony więcej rzeczy można upchnąć do środka wiec wchodzą tez większe silniki, chociaż platforma golfa pozwala tez na 2.0 i 4x4
Tiguan to przecież kompakt tyle że podniesiony do poziomu kiosku na kółkach ale to ciągle klasa Golfa czy Tourana. Poza tym wszystkie włącznie z Passeratti są na ply6 MQB
Cytat: Ekhangel w 2021/10/15 09:16
, przedłużaną osłonę przeciwsłoneczną,
Jak wygląda ta osłona? już któryś raz widzę o tym info co jest w passacie i nigdy nie znalazłem jak ta przedłużana osłona wygląda...
Cytat: Charls w 2021/10/15 11:47
Tiguan to przecież kompakt tyle że podniesiony do poziomu kiosku na kółkach ale to ciągle klasa Golfa czy Tourana. Poza tym wszystkie włącznie z Passeratti są na ply6 MQB
Allspace stojąc obok Passata robi wrażenie auta bardziej masywnego, więc nawet jeśli płyta jest inna - co z tego? Charakterystyka jezdna podejrzewam też jest porównywalna (choć nie jeździłem - ale czytając opinie na Autocentrum to dupy nie urywa w Passacie). Passat ma chociaż wielowahacz z przodu i z tyłu?
Tak patrząc też czysto estetycznie, to przy porównaniu przedliftowego Passata B8 i Tiguana z LED TOP w metaliku i R-Linie zdecydowanie wygrywa Tiguan. I nie chodzi tu o jego gabaryty - raczej o dużo ładniejszą linię i wzornictwo tylnych lamp. Passat w tej generacji ma jakiś IMHO strasznie januszowy tyłek, jakby projektantowi się już mocno nie chciało siedzieć w piątek w robocie.
Cytat: kabum w 2021/10/15 13:04
Cytat: Ekhangel w 2021/10/15 09:16
, przedłużaną osłonę przeciwsłoneczną,
Jak wygląda ta osłona? już któryś raz widzę o tym info co jest w passacie i nigdy nie znalazłem jak ta przedłużana osłona wygląda...
Nie wiem, ponoć wysuwa się płytka. Ciekawostka: ma ją też Tucson (a nie ma Tiguan w top wersji...).
Trzeba było kupić Audi miałbyś wyżej pozycjonowane auto od Passata. A Tiguan ładny z zewnątrz w R-LINE a w środku bieda SUV porównując do konkurencji.
Ale ja nie mam żadnego bólu odbytu, kupiłem Tiguana stosunkowo tanio (Highline) i bardzo sobie go cenię. Ja po prostu nie rozumiem czemu Passat ma być pozornie lepszy, skoro wg mnie w ogóle lepszy nie jest.
A co do biedy w środku - kwestia dyskusyjna, ale jeśli w Tiguanie jest bieda w środku, to taka sama jest w Passacie, bo wnętrza są praktycznie jednakowe.
Cytat: Ekhangel w 2021/10/15 13:11
Cytat: Charls w 2021/10/15 11:47
Tiguan to przecież kompakt tyle że podniesiony do poziomu kiosku na kółkach ale to ciągle klasa Golfa czy Tourana. Poza tym wszystkie włącznie z Passeratti są na ply6 MQB
Passat ma chociaż wielowahacz z przodu i z tyłu?
Nie bardzo kolego wiesz o czym piszesz :) a które auto ze stajni VW ma wielowahacz z przodu? Wielowahacz z przodu skończył się na Passacie B5, dziś wszystkie oprócz Touarega mają wahacze trójkątne i kolumnę McPhersona. Oczywiście z tyłu jest wielowahscz, taki sam w Golfie (słabsze mają belkę) Touranie, Tiguanie i Passacie.
Widzę nie możesz się pogodzić z tym, że Tig jest niżej pozycjonowany od Passata, no bo taka prawda, trzeba było Audi kupić jak wspomniał kolega wyżej albo X3 to byś miał klasę premium a tak tylko masz Tiga :)
W podstawowej odmiane biedaedydzyn Tiguan to klapa, na pewno nie za takie pieniądze.
Cytat: Ekhangel w 2021/10/15 13:37Passat ma być pozornie lepszy, skoro wg mnie w ogóle lepszy nie jest.
Jest lepszy, ma przedłużoną płytę podłogową, dłuższą kabinę i więcej miejsca na tylnej kanapie i lepsze materiały wnętrza a to że jak stoi obok Tiguana wygląda inaczej no sorry, przecież to inna koncepcja auta, jeden woli rude, inny czarne a jeszcze inny blondynki
Cytat: Charls w 2021/10/15 13:46
Cytat: Ekhangel w 2021/10/15 13:37Passat ma być pozornie lepszy, skoro wg mnie w ogóle lepszy nie jest.
Jest lepszy
No to powiedz w czym jest lepszy?
EDIT: Ok, to w wolnej chwili porównam sobie w ASO tę niby przedłużoną płytę podłogową i dłuższą kabinę w salonie, ale coś mi mówi, że wyjdzie BS. A co do lepszych materiałów wnętrza, to nie żartuj - przecież VW wszędzie ładuje to samo. W Passacie widzę 90% tych samych komponentów i tworzyw co w Tiguanie. Mówimy tutaj oczywiście o przyzwoitych wersjach wyposażenia, nie TOP biedzie.
CytatWidzę nie możesz się pogodzić z tym, że Tig jest niżej pozycjonowany od Passata, no bo taka prawda, trzeba było Audi kupić jak wspomniał kolega wyżej albo X3 to byś miał klasę premium a tak tylko masz Tiga
Ale dlaczego ja miałbym się z czymkolwiek godzić albo nie godzić? Ty chyba zapominasz kwestię zasadniczą dla tej dyskusji - że Tiguan i Passat kosztują praktycznie tyle samo, w takich samych wersjach, i jakbym chciał to kupiłbym sobie Passata (a nie kupiłem tylko dlatego, że moja żona z jakichś powodów gardzi nadwoziami kombi).
Cytat: Ekhangel w 2021/10/15 13:37Ale ja nie mam żadnego bólu odbytu
Może i nie ale tak to wygląda. Passat zawsze był wyżej pozycjonowany od Tiguana począwszy od modelu B6 vs. 5N. Uważasz że nie jest lepszy, ok to Twoja opinia tak samo można powiedzieć że klasa E albo A6 nie jest lepsza od Tiguana no sorry, jedni jeżdżą Dusterem i uważają że nie ustępuje Mercedesowi
Dla mnie te wszystkie crossovery czy SUV jak kto woli, to rozwinięcie aut kompaktowych, żaden segment D przynajmniej te, o których piszemy
Cytat: Ekhangel w 2021/10/15 13:48. A co do lepszych materiałów wnętrza, to nie żartuj - przecież VW wszędzie ładuje to samo.
No widzisz, więc Tiguan to Golf :)
Cytat: Charls w 2021/10/15 13:57
Cytat: Ekhangel w 2021/10/15 13:48. A co do lepszych materiałów wnętrza, to nie żartuj - przecież VW wszędzie ładuje to samo.
No widzisz, więc Tiguan to Golf :)
Tak, a Golf to mniejszy Passat. Ja nie wstydzę się Golfa, nie wiem czemu ktokolwiek miałby się wstydzić jednego z najpopularniejszych i najlepiej sprzedających się aut w historii motoryzacji.
No dobrze, ale czy Passat w czymś jeszcze jest wg Ciebie faktycznie lepszy, poza tylko papierowymi parametrami długości i subiektywnym odczuciem jakości wnętrza (nie wiem z czego zresztą wynikającym)? Bo z mojej perspektywy to prostu niższy Tiguan z wysuwaną klapką na zasłonie przeciwsłonecznej.
Równie dobrze można zadać pytanie, czy Touareg jest lepszy od Tiguana bo poza ..
Tiguan i Passat czy Golf to różne koncepcje dla różnych klientów i tyle.
Cytat: Charls w 2021/10/15 14:06
Równie dobrze można zadać pytanie, czy Touareg jest lepszy od Tiguana bo poza ..
Tiguan i Passat czy Golf to różne koncepcje dla różnych klientów i tyle.
Co to to nie - w Touaregu jest inna skrzynia, inny HUD, inny infotainment, kompletnie inne wnętrze (zauważalnie bardziej wypasione) i pewnie mnóstwo innych znacznych szczegółów. Natomiast Passat i Tiguan Allspace w tej samej bogaczwersji to na pierwszy i drugi rzut oka jeden kij.
Z tego co też czytałem, to Touaregiem się jeździ lepiej niż Tiguanem, natomiast nigdy nie znalazłem analogicznej opinii w kontekście Passata.
Biorąc pod uwagę, że nietrudno wydać > 200k na Tiga, mnie szczególnie razi brak elektrycznie sterowanych foteli (dostępne bez problemu np. w Atekach za <100k... w 2018 roku... - akurat mam pod ręką cennik). Nie liczę skórzanych bo te były akurat dla mnie bardzo niewygodne, chyba dopiero w Audi było lepiej (w grupie VW). Patrzyłem na Tiga za 230 tys. i sterowanie fotela niemal jak Dusterze/Tipo... Nawet ErgoActive ma sterowanie elektryczne tylko w oparciu (bez kąta oparcia).
Co do koncepcji wnętrza to niestety 2015 rok z drobnymi ulepszeniami, trudno porównywać z nowym Tucsonem itp.W Audi oczywiście super, ale jak sobie policzyłem ile kosztuje Q3 z tym samym silnikiem i dodatkami, to dobrze, że jest tańsza wersja!W Passacie szału nie ma, ale faktycznie kilka fajnych drobiazgów dodali by ktoś jeszcze kupił...
Cytat: Frodo w 2021/10/15 14:11
Biorąc pod uwagę, że nietrudno wydać > 200k na Tiga, mnie szczególnie razi brak elektrycznie sterowanych foteli (dostępne bez problemu np. w Atekach za <100k... w 2018 roku... - akurat mam pod ręką cennik). Nie liczę skórzanych bo te były akurat dla mnie bardzo niewygodne, chyba dopiero w Audi było lepiej (w grupie VW). Patrzyłem na Tiga za 230 tys. i sterowanie fotela niemal jak Dusterze/Tipo... Nawet ErgoActive ma sterowanie elektryczne tylko w oparciu (bez kąta oparcia).
Co do koncepcji wnętrza to niestety 2015 rok z drobnymi ulepszeniami, trudno porównywać z nowym Tucsonem itp.W Audi oczywiście super, ale jak sobie policzyłem ile kosztuje Q3 z tym samym silnikiem i dodatkami, to dobrze, że jest tańsza wersja!W Passacie szału nie ma, ale faktycznie kilka fajnych drobiazgów dodali by ktoś jeszcze kupił...
Ja przed Tigiem przymierzałem się do Tarraco. Wyposażenie było w tych samych pieniądzach zauważalnie bogatsze, a jakość wykończenia wnętrza? Nawet IMHO na plus dla Tarraco. Ładniejsza kierownica, dobre spasowanie, całkiem fajne tapicerki i akcenty stylistyczne plastików. Ostatecznie poszedłem w Tiguana ze względu na bliskość ASO i znaleziony fajny egzemplarz na stocku. Natomiast kompletnie nie rozumiem dlaczego na przykład w moim rodzinnym Poznaniu widuję wręcz zatrzęsienie Tiguanów, a Atec i Tarraco nie ma praktycznie w ogóle.
Przecież te auta to jeden gniot, jedna linia. Nawet - co mnie szczególnie rozbawiło - Tiguan i Tarraco mają identyczną skórkę pomarańczy (złuszczenie lakieru) na drzwiach.
Rozstaw osi o 11 cm większy w passacie jednak robi sporą różnicę w komforcie podróżowania
Między Allspacem a Passatem 2 milimetry różnicy w rozstawie... Wg mnie kupowanie Tiguana w wersji innej niż Allspace mija się z celem, ale co kto woli.
Mi osobiście Allspace się nie podoba, taki wydłuzony na siłę baleron ale jak kto woli, inni wolą T-roka albo T-Crossa i dla nich te auta maja sens. Punkt widzenia zależy od punkty siedzenia. Tiguan w wersji zwykłej w pakiecie R-line znacznie ładniejszy
A ja mam właśnie wrażenie, że nie-Allspace jest bezsensownie krótki jak na pozostałe wymiary auta. Widać kwestia "opatrzenia". Natomiast bagażnik w nie-Allspace to porażka, ciężko nawet pojechać na dłuższe wakacje bez dachowego.
W 1994 jechałem na wakacje z ówczesnego województwa gdańskiego do Zakopanego swoim pierwszym autem - maluchem :D w trzy osoby, wszyscy zadowoleni byli
Przepraszam, drugim autem, pierwsze to był ... również maluch :)
Cytat: Ekhangel w 2021/10/15 15:14
Wg mnie kupowanie Tiguana w wersji innej niż Allspace mija się z celem, ale co kto woli.(...)
widuję wręcz zatrzęsienie Tiguanów, a Atec i Tarraco nie ma praktycznie w ogóle.
Jeśli kupujesz by jeździć głównie w trasie, to oczywiście: AllSpace lepszy. Natomiast jeśli również jeździsz codziennie po mieście takim jak Kraków, to różnica długości jest dużym utrudnieniem w *codziennym* parkowaniu. Ja wolałem mieć codziennie większy komfort użytkowania, niż okazjonalnie więcej miejsca.
Miałem Atekę FR przed Tigiem i ogólnie fajne auto i zdecydowanie polecam przejechanie się. Nie wiem na ile to mój konkretny egzemplarz, ale minusy względem mojego Tiga: - różne rzeczy trzeszczały (w Tigu tego nie mam) - Beats Audio za podobną dopłatą jak Dynaudio, dużo gorszy - brak przesuwanej tylnej kanapy z regulacją oparcia (dla mnie olbrzymi minus) - gorsze światła od TOP Led - zagłówek nieregulowany poziomo - brak ErgoActive (ale za to jak już pisałem, elektrycznie regulowany fotel) - dużo gorsze DCC w Atece (nie mam pojęcia dlaczego, za to Ateca dużo lepsza bez DCC!) - DSG w Atece 190 TSI też dużo gorzej działało, ale ewidentnie co najmniej niektórzy mają też problemy w Tigu (włączanie się do ruchu w S w Atece, było gorsze niż w Tigu w... E) - przed FL w Atece nie było łączności z komórką - brak stolików w oparciach (czasem pomocne z dzieciakami) - przede wszystkim inny charakter auta (Tig jakoś bardziej komfortowy w trasie, szczególnie z rodziną - nie wiem do końca z czego to wynika; Ateca bardziej nerwowa, ale za to daje lepsze wyczucie drogi)
W passacie masz choćby skore nappa czy wentylowane siedzenia, chociaż w octavii to tez można mieć :P
A nie jest po prostu tak, że Passat to przedstawiciel segmentu D, podczas gdy Tiguan to jednak kompaktowy SUV, czyli C? Każda marka pozycjonuje wyżej przedstawicieli wyższych segmentów (mnie też to trochę czasem wkurza, bo chciałem nieraz kupić dobrze wypasionego kompakta i niestety są tu granice, których przeskoczyć się nie da, chyba że zmienisz markę na bardziej premium).
Czyli analogicznie Tiguana można porównywać pod względem pozycjonowania do Golfa, a Paska - do Touarega. I tutaj te wersje na szczudłach wypadają chyba lepiej od niższych odpowiedników (choć oczywiście każdy wybierze to, co woli).
Cytat: thanek w 2021/10/15 17:41
Tiguana można porównywać pod względem pozycjonowania do Golfa, a Paska - do Touarega.
Mocno przesadziłeś, w Touaregu bieda wersja ma 252 konie (w Pasku mniej niż połowę tego...), są dostępne V8, były W12 i V10. Obecnie jest na platformie MLB Evo - zobacz co na niej powstaje... inna bajka!
W sumie racja, bo Touaregowi bliżej do E niż D. Ale co do zasady to mamy:
Segment C: (golf, tiguan) -> Segment D (passat, arteon) -> Segment E (touareg)
I wewnątrz segmentów też jest jakaś kolejność, czyli w efekcie mamy:
... golf -> tiguan -> passat -> arteon -> touareg ...
oczywiście nie wnikając w konkretne wersje wyposażenia itd.
Niemniej wniosek jest taki, że Tiguan JEST pozycjonowany niżej niż Passat i jest to celowe działanie - nie ma się co na to obrażać ;)
Nie no, ok, ja się nie obrażam, tylko mnie po prostu frapuje brak widocznych/ewidentnych różnic w doznaniach, jakości, przestronności, właściwościach jezdnych i w końcu w wyglądzie (mam na myśli jego subiektywną "luksusowość") między Passatem a Tiguanem. Dlatego odnoszę wrażenie, że to całe pozycjonowanie jest zwyczajnie nietrafione i VAG gdzieś po drodze się pogubił w swojej ofercie modeli.
Mogliby chociaż ten keyless na tył dać...
Wszystkie modele od golfa, poprzez tiguana, passata i atreona należy włożyć do jednego worka. Dorzucić do tego skode i seata i mamy praktycznie jedną koncepcję auta (przód napęd, silnik poprzecznie, 4x4 z haldexem, skrzynie dsg). Różnice w rozstawie, rodzaju nadwozia, materiałach wykonczeniowych, wyciszeniu, wyposażeniu tylko dają poczucie, że to zupełnie różne modele. Wszystko jezdzi podobnie. Touareg nie ma nic wspólnego z tą cała zgrają tak samo jak audi od modelu powyżej q5 i a4. Silniki wzdłużnie, inne skrzynie, torsen albo quattro ultra od Magna (ta sama co robi xDrive dla BMW i 4matic dla mercedesa). Zawieszenia pneumatyczne.
Tak więc Polo czy fabia mają więcej wspólnego z passatem niż tiguan z touaregiem.
Innym wyróżnikiem jest ilość cylindrów. Auta dla ludu nawet w usportowionych odmianach nie mają możliwości mieć więcej jak 4 cylindry. Touareg zaczyna się od 6.
Wyjątek to RS3 z swoją 2.5 litrową pięciorzędówką choć czy to auto dla ludu to można mieć wątpliwości
Cytat: Charls w 2021/10/16 10:05
Wyjątek to RS3 z swoją 2.5 litrową pięciorzędówką choć czy to auto dla ludu to można mieć wątpliwości
dokładnie, ten silnik jest też w cuprze formentor i to są wyjątki. Następne audi a4 też podobno pozostanie tylko 4 cylindrowe, może chociaż w wersji s4, rs4 dostanie ten silnik 2.5
Cytat: Charls w 2021/10/15 14:06Równie dobrze można zadać pytanie, czy Touareg jest lepszy od Tiguana bo poza ..
Swego czasu szukając następcy tiguana oglądałem kilka touaregów z V6 tdi 231KM i po rabatach cena schodziła do akceptowalnych przeze mnie 250tys.
Dobrze wyposażony tiguan potrafi się zbliżyć do tej ceny a jednak jadąc jednym i drugim czuć różnicę 2 klas (może nawet 3)
Cytat: tiguan220 w 2021/10/16 10:19Swego czasu szukając następcy tiguana oglądałem kilka touaregów z V6 tdi 231KM i po rabatach cena schodziła do akceptowalnych przeze mnie 250tys.
I co tam miały w standardzie przy tej cenie? Kierownicę?
Cytat: Ekhangel w 2021/10/18 09:19
Cytat: tiguan220 w 2021/10/16 10:19Swego czasu szukając następcy tiguana oglądałem kilka touaregów z V6 tdi 231KM i po rabatach cena schodziła do akceptowalnych przeze mnie 250tys.
I co tam miały w standardzie przy tej cenie? Kierownicę?
Wyposażenie standardowe w Touaregu ma już kilka rzeczy, za które w tiguanie albo trzeba dopłacać albo wybrać wyższą wersje wyposażenia. Wersja podstawowa elegance z kilkoma opcjami miała aktywny tempomat z asystentem pasa ruchu, lampy full led, kamera cofania, skórzane fotele el. sterowane podgrzewane, virtual kokpit, hak, bezkluczykowy dostep. Z rzeczy, których mi brakowało to lepsze nagłośnienie i brak przyciemnianych szyb z tyłu.
W standardzie touareg ma też silnik v6 ze skrzynią tiptronic, komfort nieporównywalny do tiguana, dużo lepsze wyciszenie i ogrom miejsca w środku.
Jasne, że konkretnie doposażony touareg spokojnie 400tys przekroczy a tiguan trochę ponad 200tys. Dlatego odnosząc się do tematu, passat i tiguan są pozycjonowane obok siebie. Touareg jest 2 półki wyżej.
to w
Cytat: tiguan220 w 2021/10/18 11:16
Cytat: Ekhangel w 2021/10/18 09:19
Cytat: tiguan220 w 2021/10/16 10:19Swego czasu szukając następcy tiguana oglądałem kilka touaregów z V6 tdi 231KM i po rabatach cena schodziła do akceptowalnych przeze mnie 250tys.
I co tam miały w standardzie przy tej cenie? Kierownicę?
Wyposażenie standardowe w Touaregu ma już kilka rzeczy, za które w tiguanie albo trzeba dopłacać albo wybrać wyższą wersje wyposażenia. Wersja podstawowa elegance z kilkoma opcjami miała aktywny tempomat z asystentem pasa ruchu, lampy full led, kamera cofania, skórzane fotele el. sterowane podgrzewane, virtual kokpit, hak, bezkluczykowy dostep. Z rzeczy, których mi brakowało to lepsze nagłośnienie i brak przyciemnianych szyb z tyłu.
W standardzie touareg ma też silnik v6 ze skrzynią tiptronic, komfort nieporównywalny do tiguana, dużo lepsze wyciszenie i ogrom miejsca w środku.
Jasne, że konkretnie doposażony touareg spokojnie 400tys przekroczy a tiguan trochę ponad 200tys. Dlatego odnosząc się do tematu, passat i tiguan są pozycjonowane obok siebie. Touareg jest 2 półki wyżej.
To w sumie dobra cena, jeśli za w/w krzyczeli finalnie 250 tys. Razu pewnego na brytyjskim forum tiguanowym czytałem wątek gościa, który zachwycony przesiadł się na Touarega, bo jakiś dealer oferował takowego w budżecie premium-Tiguanowym. Tyle że ten Touareg miał żałośnie małe felgi, brak takich "podstaw" jak automatyczne przyciemnianie długich itd. W dokładną specyfikację się nie zagłębiałem.
Cytat: Charls w 2021/10/15 13:46
Cytat: Ekhangel w 2021/10/15 13:37Passat ma być pozornie lepszy, skoro wg mnie w ogóle lepszy nie jest.
więcej miejsca na tylnej kanapie
Ty na pewno taki wniosek masz z porównania Passata do Tiguana? Bo jak dla mnie w Tiguanie na tylnej kanapie jest bardzo dużo miejsca, a w passacie wręcz przeciwnie.
Cytat: arekp w 2021/10/18 19:57Ty na pewno taki wniosek masz z porównania Passata do Tiguana?
Gdybym nie miał, to bym tego nie pisał.
Ja podzielam zdanie
@arekp Wg mnie miejsca z tyłu w Tiguanie jest więcej niż w Passacie, co wynika pewnie z innej kanapy (siedzi się wyżej i nie ma się kolan na wysokości brody 😜).
Cytat: Charls w 2021/10/18 20:15
Cytat: arekp w 2021/10/18 19:57Ty na pewno taki wniosek masz z porównania Passata do Tiguana?
Gdybym nie miał, to bym tego nie pisał.
No tak, ale masz pierwszy model. Nie ma co porównywać zatem w wątku dotyczącym drugiego.
Cytat: Rocko w 2021/10/18 22:53Ja podzielam zdanie @arekp Wg mnie miejsca z tyłu w Tiguanie jest więcej niż w Passacie, co wynika pewnie z innej kanapy (siedzi się wyżej i nie ma się kolan na wysokości brody 😜).
Nie tylko. Ja siedząc komfortowo za kierownicą, przesiadam się na tył i nadal siedzę komfortowo. W Passacie ciężko o choć połowę tego komfortu.
Cytat: arekp w 2021/10/18 23:05No tak, ale masz pierwszy model
Już dawno nie mam Tiguana a porównuję obecną wersję Tiguana do obecnego passata, ponieważ przymierzałem się do obu.
Może kwestia faktycznie innego profilu kanapy, chociaż patrząc po zdjęciach to nie widzę wielkich różnic.