Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?

Zaczęty przez MrBlacker, 2019/02/26 10:39

Poprzedni wątek - Następny wątek

mms1994

Cytat: Mullrof w 2019/12/04 12:32Cytat: Darayavahus w Dzisiaj o 11:57
  Właściwie nie wiem o co tu chodzi. Czy dla Ciebie odmianą by było dopiero gdyby twój kolejny samochód zaczął latać? Podstawowa zasada działania samochodu i jego zastosowanie nie zmieniło się od 100 lat i pewnie jeszcze przez co najmniej kilkadziesiąt się nie zmieni. Nadal samochody powstałe na przestrzeni 10 lat będą miały fotele, kierownicę, pedały i 4 koła. Fakt, że przez Ciebie ten wątek poszedł tą drogą dowodzi tylko tego że twój 9 letni Citroen jeździł i twoje Taracco jeździ podobnie, i jesteś tym faktem zawiedziony.
nie, nie, nie. wróćmy do początku. ja piję do twojej wypowiedzi a ty wydajesz się ten temat obracać
przypominam, podważam tą wypowiedź:
Cytat: Darayavahus w 2019/12/02 11:42
- Asystenci i inne bajery: to coś w czym VW bryluje nie bez powodu.
No bo Ci asystenci lepiej działają niż u konkurencji. Przykładowo aktywny tempomat w Talisman zachowa Ci na autostradzie taki odstęp że w PL nie dojedziesz nigdzie bo zawsze ktoś Ci będzie wjeżdżał.


Cytat: Mullrof w 2019/12/04 12:32Cytat: Darayavahus w Dzisiaj o 11:57
Zwykły zjadacz chleba nawet nie jest świadomy tego ile trzeba dupogodzin inżynierów i kasy żeby to działało tak jak działa. Wydaje się ze to poprostu kwestia kamery ale tam siedzi potężny komputer, który ma zajebiście skomplikowany program zrozumiały przez mało kogo na świecie. Polecam: https://www.mobileye.com/our-technology/
wiem jak to działa i nie jestem zwykłym zjadaczem chleba. jestem inżynierem, w dodatku informatykiem + kilka innych specjalizacji. nie chcę mi się rozwodzić na ten temat ale jednemu muszę zaprzeczyć. komputer nie jest potężny.
Jako "informatyk" powinieneś dobrze wiedzieć, że kluczem do sukcesu nie jest potęga komputera a jego oprogramowania. Dopracowanie, odporność na błędy, jakość czujników itp


Nie wiem czy miałeś okazję przejechać się nowymi Citroenami np C5-AirCross i porównać go do Twojego sprzed 9 lat. Ja jeździłem nim i przy odrobinie deszczu aktywny tempomat się rozłącza, niektóre czujniki wariują. Kamera cofania staje się de facto nie czytelna gdy się ściemnia.

Mullrof

Cytat: Darayavahus w 2019/12/04 12:44
Cytat: Mullrof w 2019/12/04 12:32- Asystenci i inne bajery: to coś w czym VW bryluje nie bez powodu.
Ok, więc według Ciebie Citroen jest bardziej zaawansowany? Czy która marka jest (najlepiej z tych nie-premium)?
ooo nie. nie zmanipulujesz mnie w ten sposób. To ty powiedziałeś, że VW jest mistrzem. Ja to podważam i daje przykład z własnego życia że chyba nie do końca tak jest ale to nie ja wygłaszam teorie że coś jest lepsze od reszty świata tylko ty to zrobiłeś. Nie będę w roli wyroczni stawał i pokazywał co jest najlepsze bo w mojej opinii takie porównanie jest bardzo ciężkie gdyż nie da się tego zestawić 1:1.

Cytat: mms1994 w 2019/12/04 12:50Jako "informatyk" powinieneś dobrze wiedzieć, że kluczem do sukcesu nie jest potęga komputera a jego oprogramowania. Dopracowanie, odporność na błędy, jakość czujników itp
wiem i podkreśliłem że komputer nie jest duży natomiast nie powiedziałem że to źle. w ogóle nie dokonywałem oceny tego sprzętu. Tak, wiem jak ważna jest jakość oprogramowania i wiem ile się je wytwarza, ile testu, wdraża itp.

nie wpływa to nijak na moją ocenę bo nibyco mam z tym zrobić? mam komuś współczuć, że ma mniej zasobów albo, że jest łajzą i robił coś dwa razy dłużej niż powinien? A może ktoś zrobił coś szybciej i taniej? Jego sprawa. Dla mnie jako klienta liczy się efekt.
Gdyby chociaż dali mi jakiś interfejs i powiedzieli - panie popraw sobie i dostrój do siebie to wtedy mógł by to mieć znaczenie ale tak jak kupuję gotową aplikację? nic z tym nie mogę zrobić.

Cytat: mms1994 w 2019/12/04 12:50No bo Ci asystenci lepiej działają niż u konkurencji. Przykładowo aktywny tempomat w Talisman zachowa Ci na autostradzie taki odstęp że w PL nie dojedziesz nigdzie bo zawsze ktoś Ci będzie wjeżdżał.

Nie wiem czy miałeś okazję przejechać się nowymi Citroenami np C5-AirCross i porównać go do Twojego sprzed 9 lat. Ja jeździłem nim i przy odrobinie deszczu aktywny tempomat się rozłącza, niektóre czujniki wariują. Kamera cofania staje się de facto nie czytelna gdy się ściemnia.
Zgadzam się, część asystentów działa gorzej, Ale część działa też lepiej. To nie jest takie jednoznaczne.
Daleko nie trzeba szukać - nawet pewien sławny youtubowy pan kompentator na P sympatyzujący z VW twierdzi, że adaptacyjne prowadzenie po torze to jest coś co koniecznie trzeba wyłączyć od razu po wejściu do samochodu podczas gdy ja uważam, że jest bardzo dobre.

Nowymi Citroenami nie jeździłem wcale ponieważ są dla mnie po prostu brzydkie. Jak już się na ten temat wypowiadam to moja opinia jest taka, że swój moment świetności miał w trakcie produkcji C4 II/C5 III kiedy to jakby zbliżyli się do stylu niemieckiego.
C5 był z resztą zdaje się reklamowany jako typowy niemiecki samochód o ile mi się coś w pamięci nie merda.

Darayavahus

Cytat: Mullrof w 2019/12/04 13:15Cytat: Darayavahus w Dzisiaj o 12:44
Cytat: Mullrof w Dzisiaj o 12:32
- Asystenci i inne bajery: to coś w czym VW bryluje nie bez powodu.
Ok, więc według Ciebie Citroen jest bardziej zaawansowany? Czy która marka jest (najlepiej z tych nie-premium)?
ooo nie. nie zmanipulujesz mnie w ten sposób. To ty powiedziałeś, że VW jest mistrzem. Ja to podważam i daje przykład z własnego życia że chyba nie do końca tak jest ale to nie ja wygłaszam teorie że coś jest lepsze od reszty świata tylko ty to zrobiłeś. Nie będę w roli wyroczni stawał i pokazywał co jest najlepsze bo w mojej opinii takie porównanie jest bardzo ciężkie gdyż nie da się tego zestawić 1:1.


To ja nie mam już nic do dodania.

Sylvek.K

Am mogę się zapytać do jakiego citroena porównujemy?
Bo jeśli do c6 w jakiejś top wersji to ....

arekp

Ja widzę, że coś daleko odpłynęliście. Przypomnę, że zaczęło się od stwierdzenia:

Cytat: Mullrof w 2019/12/02 22:299 letni citroen którego niedawno sprzedaliśmy był tylko nieco gorzej wyposażony niż obecny tiguan

A nie porównywania marek samych w sobie, mocy komputerów itp.

@Mullrof później stwierdził, że jednak ma większość z "bajerów" które ogólnie wyróżniają Tiguana, także nadal nie wiadomo co to był za cudowny Citroen ;-)

Mullrof

a pytał ktoś? nie. I nie wiem po co ten cynizm.

C4 II

byq84

#96
Czy jest sens dopłacać do DynaAudio 2 tyś?

ARS

#97
Czy warto dopłacać do DYNAUDIO. Uważam, że na to pytanie każdy  powinien odpowiedzic sobie sam
Jeśli ktoś lubi słuchać dużo muzyki w samochodzie to warto.
Ja kupiłem większość opcji, ale akurat tej nie kupiłem ponieważ mało słucham muzyki w samochodzie.
Sprzęt wyczuwalne gra lepiej niż standardowy ale szału nie robi. Lubię słuchać dobrej muzyki na dobrym sprzęcie i zadawalam się tym w domu.
Poza tym biorąc DYNAUDIO tracę centralny schowek na którym mi bardzo zależało i to był główny powód.
Dodam jeszcze ale tego nie jestem pewien, że ponoć lepiej są wygłoszone drzwi biorąc Dynaudio. Lepszy sprzęt wymaga dobrej izolacji i to może być prawda.

byq84

Dzięki za info, jeszcze dziś stałem przed dylematem czy nie kupić Volvo.
Padło jednak na Tiguana i wezmę bez DynaAudio.

Michał

Też myślałem o volvo, w moim przypadku XC60, albo V60CC, ale ostatecznie wziąłem Tiguana. Zaważyła cena i bliskość serwisu. W sumie nie żałuję, bo poza kilkoma minusami, jak mały bagażnik i duża wrażliwość na styl jazdy odnośnie spalania, to auto ma niemal same zalety. Ogólnie uważam zakup za bardzo udany.

byq84

No właśnie w piątek jezdziłem XC60, generalnie poezja. Piękne auto, niestety w tej chwili dla mnie za drogie. Mam nadzieję że Tiguan spełnie moje wymagania :)

Tomasz

Zamiast DYNAUDIO polecam jakikolwiek wzmacniacz(jeszcze lepiej z wbudowanym DSP) + w miarę sensowny zestaw 16,5 mm + wygłuszenie drzwi. Efekt jest nieporównywalny do grania serwowanego przez VW. Za 3 tys. można mieć ciekawie grające stereo wraz ze skrzynią w bagażniku. Oczywiście sprzęty używane. Kto co lubi. W poprzednim samochodem sercem systemu było  Alpine PDX-V9 - wzmacniacz obsłużył przód,tył i subwoofer. Rozmiarami przypomina zwykłą 400 stronicową książkę, można go upchnąć dosłownie wszędzie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

apodlesny

Cytat: byq84 w 2019/12/30 14:17Czy jest sens dopłacać do DynaAudio 2 tyś?

Tak - ciężko jest znaleźć w tej cenie coś przyzwoitego z montażem a przy tym, w przypadku auta nowego, pozostaje kwestia ingerencji w samochód i ewentualnych jej następstw formalnych.

Jak pisałem wcześniej w brzmieniu czuję pewien niedosyt porównując do systemu z B6 ale i tak jest jak na Dynaudio przystało.

byq84

Wybrałem pakiet serwisowy oraz gwarancje na 4 lata w tej cenie. W domu mam HiFi Denona + Cantony i chyba wystarczy do słuchania ;)

BShKF

Cześć, zastanawiam się nad zakupem Tiguana z silnikiem 2.0 TSI 230KM. Słyszałem różne opinie o tym silniku od skrajnie pozytywnych, po narzekania, że tej mocy w ogóle nie czuć i skrzynia zabija całą radość z jazdy. Tyczy się to też Audi Q3, które ma ten sam silnik, ale (chyba?) inną skrzynię.


Chciałem się zatem samemu przekonać i odbyć jazdę testową, ale skończyło się na informacji, że obecnie tylko 2 dealerów w Polsce ma auto z tym silnikiem - oczywiście oba miejsca są oddalone ode mnie o ponad 400 km. Jestem więc w martwym punkcie i nie wiem czy się decydować w ciemno, czy szukać innego auta.


Czy ktoś z Was, zwłaszcza posiadaczy aut po tych wszystkich normach WLTP itd., może napisać coś więcej o swoich odczuciach z jazdy?