Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?

Zaczęty przez MrBlacker, 2019/02/26 10:39

Poprzedni wątek - Następny wątek

Mullrof

tak, mam poza miastem drogowe.
mam lekką wadę wzroku i bardzo mocno odczuwam ilość światła. moje subiektywne wrażenie znacząco jest za xenonami. A te skrętne to była już w ogóle bajka.Full Ledy są dobre. Barwa światła dużo zmienia ale dalej moim zdaniem trochę brakuje.
Sam u siebie żałuję (mam jeszcze Toledo IV), że nie było opcjonalnych xenonów bo mam nawet spryski w zderzaku, z chęcią bym podmienił.

arekp

Dalsze wątpliwości w kwestii "biednego" wyposażenia to AID czy mapy, które on-line pobierają dane o sytuacji drogowej. Rozpoznawanie znaków, ACC, asystent martwego pola czy radar wspomagający wycofywanie z miejsca parkingowego przy ograniczonej widoczności.

Ja rozumiem i w żaden sposób nie potępiam decyzji o nie dopłacaniu za te dodatki, ale twierdzenie że auta niczym się nie różnią więc po co zmieniać to jest dopiero fanatyzm ;-)

mms1994

Nie wiem jak Tarraco, ale Ateca ma kijowe światła LED. Zwykłe LEDy w Fabii żony lepiej świecą niż te aktywne w Atece.
Wyłączając AID i asystentów to Tiguan faktycznie nie różni się zbytnio do francuza sprzed 7 czy 9 lat.
Jeśli ktoś faktycznie nie używa tego albo po prostu nie lubi to ciężko obronić tezę w kwestii różnic, bo będą naprawdę kosmetyczne. Jednak, aktualnie "postęp motoryzacji" rozwija się tylko w kwestii elektroniki, asystentów itp :P

Darayavahus

#78
Znaczy ja też twierdzę, że LEDy, nawet TOP ciutkę ustępują starym, dobrym Xenonom. Jak dla mnie zbyt mocno odcinają światło od mroku a "długie" nie są równomierne. I w ogóle zdaje mi się że strumień światła jednak jest troszę mniejszy niż w D2S. No ale to że są skrętne, mają przysłonę na długich, potrafią doświetlać znaki trzem samochodom przede mną i w ogóle myślą za kierowcę to na pewno przewaga nad 9 letnim francuzem. Jeśli chodzi o nowe na F to poleciałem po bandzie sprawdziłem przed chwilą co oferuje DS7. Więc mamy tu skrętne (pochylające się?) Ledy:


"System DS ACTIVE LED VISION, po raz pierwszy zaprezentowany w koncepcyjnym modelu DS E-TENSE, jest jednocześnie efektowny i skuteczny. Składa się z głównego projektora LED oraz trzech modułów rotacyjnych. Te ostatnie pochylają się i obracają w zależności od kierunku skrętu kół, prędkości samochodu i warunków pogodowych, by zapewnić optymalną widoczność."


Po tym opisie nie wydaje mi się żeby potrafiły wycinać samochody z wiązki długich więc jesteśmy gdzieś w latach 200X tyle że na LEDach. Oczywiście nie twierdzę też że taka technologia to tylko w VW i Audi bo Mercedesy, Ople i pewnie kilka innych marek również taką technologię mają.

Oczywiście DS7 też ma coś czego nie ma w Tiguanach czy w ogóle VW (może poza Touaregiem): mianowicie kamera na podczerwień.
A jeśli o Taracco chodzi to z tego co pamiętam można było go doposażyć jeszcze słabiej niż Kodiaqa czyli bez aktywnych ledów, bez HUD-a (którego moim zdaniem najlepszą funkcją jest możliwość schowania go), bez podgrzewanej kiedownicy, przedniej szyby (polecam), bez gniazda 230V itp. Co nie znaczy że to zły samochód albo zacofany.

mms1994

Jedyny minus top ledów to fakt że maja tylko jedną diodę. Gdyby miały pare diód jak np w Q7 albo MultiBeam w MB to pokrycie było by o wiele lepsze (szczególnie na długich). Lepiej wtedy też wycina światło i więcej świeci długimi auto. Zaskakująco dobrze działają matrixy z Opla, które są jednocześnie bardzo tanie :)

Mullrof

Cytat: arekp w 2019/12/03 10:44
Dalsze wątpliwości w kwestii "biednego" wyposażenia to AID czy mapy, które on-line pobierają dane o sytuacji drogowej. Rozpoznawanie znaków, ACC, asystent martwego pola czy radar wspomagający wycofywanie z miejsca parkingowego przy ograniczonej widoczności.
Mam AID, ACC i asystent martwego pola i radar o którym piszesz. Mapy z trafficiem chyba też są tyle, że to nie działa w Polsce. W Toledo zauważyłem że bliżej Czech i w Szczecinie pobiera coś z niemiec...
rozpoznawania znaków faktycznie nie mam. kwestia kodowania i zrobię to za nie długo ale to czego mi tak naprawdę brakuje?weź sobie sprawdź cennik do Tarraco to szybko dojdziesz do wniosku, że tam większość jest.
Samochód jest tak zrobiony, że ma wszystko albo w standardzie albo drobiazgi jako dodatki.

arekp

Cytat: Mullrof w 2019/12/04 08:19Mapy z trafficiem chyba też są tyle, że to nie działa w Polsce.

Działa. Ale musi mieć dostęp do sieci. Dane pobiera z Car-Net. W DE pobiera mi zarówno z Car-Net jak i RDS, a w Szczecin faktycznie też łapie się w zasięg sygnału w niemczech.

Po tym co piszesz odnośnie posiadanego wyposażenia, nie rozumiem pierwotnego stwierdzenia (upraszczając), że "nie ma różnicy", bo to jednak robi różnicę w użytkowaniu pojazdu. Długo mi zeszło przyzwyczaić się do DLA, ale teraz jestem zadowolony z systemu.

Mullrof

bardzo dużo systemów które są dostępne w Tigu od dawna były dostępne w citroenie.
To nie jest jakaś rewolucja.
Nie warta zakupu nowego samochodu z kuli tych niby niesamowitych bajerów bo one już były.
Przeskok technologiczny był tak niski że dla zdrowo myślącego człowieka po prostu potrzeba innego powodu.

mms1994

Jakie to są systemy? Citroen do dnia dzisiejszego nie ma DLA a to naprawdę zajebista sprawa. Aktywny tempomat z stop&go też nie ma, a wbrew pozorom bardzo przydatne jak jeździsz w korkach (w połączeniu z lane assist jadąc w korku naprawdę można mieć auto autonomiczne i skupić się np na pracy zamiast ruszaniu i hamowaniu) 

Rocko

@Mullrof ale konkretnie poproszę o różnice między Twoim 9 letnim Citroenem a Tiguanem. Skoro prawie wszystko się pokrywa to lista będzie bardzo krótka 😋

Mullrof

Citroen już nie mój. A główne różnice już przedstawiłem. Jest krótko, widocznie za krótko że nie zauważyłeś.
ACC, android auto, adaptacyjne prowadzenie po torze. DLA jak widać jest dyskusyjne więc ujmę to w ten sposób, że tam miałem lepsze światła ale tutaj zastąpiono je "zajebistym" systemem.AID - i tak i nie. Nie ma możliwości wyświetlania mapy na kopicie jednak jakaś tam personalizacja istniała. Z resztą to raczej bajer bo ustawisz w końcu jak ci pasuje i jeździsz tak cały czas. W citroenie 230VAC dostępne było w podłokietniku.
stop@go nie wiem bo i tu i tu był/jest manual.
w citroenie też dostpne w fotelach były masaże i inne dupsy + automatyczna jazda foteli w przód i w tył przy wsiadaniu/wysiadaniu z samochodu co ostatnio na forum było też dyskutowane czego nie ma w Tigu lub działa z błędem mimo dokodowania.

i przypominam z czego dyskusja się rozwija...z tego jak to VW bryluje a porównujemy samochody o prawie 10 letniej różnicy wieku.

to nie złośliwość tylko wołanie o obiektywizm

mms1994

Cytat: Mullrof w 2019/12/04 11:27i przypominam z czego dyskusja się rozwija...z tego jak to VW bryluje a porównujemy samochody o prawie 10 letniej różnicy wieku.
A czym się zatem różni 10 letni citroen od nowego citroena tej samej klasy?

Darayavahus

No to właściwie nie wiem po co zmieniałeś samochód skoro tamten był taki zajebisty.
ACC, prowadzenie po torze i DLA to jest przepaść. Zwykły zjadacz chleba nawet nie jest świadomy tego ile trzeba dupogodzin inżynierów i kasy żeby to działało tak jak działa. Wydaje się ze to poprostu kwestia kamery ale tam siedzi potężny komputer, który ma zajebiście skomplikowany program zrozumiały przez mało kogo na świecie.
Polecam: https://www.mobileye.com/our-technology/


Właściwie nie wiem o co tu chodzi. Czy dla Ciebie odmianą by było dopiero gdyby twój kolejny samochód zaczął latać? Podstawowa zasada działania samochodu i jego zastosowanie nie zmieniło się od 100 lat i pewnie jeszcze przez co najmniej kilkadziesiąt się nie zmieni. Nadal samochody powstałe na przestrzeni 10 lat będą miały fotele, kierownicę, pedały i 4 koła. Fakt, że przez Ciebie ten wątek poszedł tą drogą dowodzi tylko tego że twój 9 letni Citroen jeździł i twoje Taracco jeździ podobnie, i jesteś tym faktem zawiedziony.

Mullrof

Cytat: mms1994 w 2019/12/04 11:49
Cytat: Mullrof w 2019/12/04 11:27i przypominam z czego dyskusja się rozwija...z tego jak to VW bryluje a porównujemy samochody o prawie 10 letniej różnicy wieku.
A czym się zatem różni 10 letni citroen od nowego citroena tej samej klasy?
może i nie ma wielkich zmian ale o to właśnie chodzi. ja nie podważam, tego, że on był lepszy tylko określenie, że VW bryluje w wyposażeniu.
Cytat: Darayavahus w 2019/12/04 11:57No to właściwie nie wiem po co zmieniałeś samochód skoro tamten był taki zajebisty.
potrzebowałem większego samochodu. to był jedyny powód.
Cytat: Darayavahus w 2019/12/04 11:57Zwykły zjadacz chleba nawet nie jest świadomy tego ile trzeba dupogodzin inżynierów i kasy żeby to działało tak jak działa. Wydaje się ze to poprostu kwestia kamery ale tam siedzi potężny komputer, który ma zajebiście skomplikowany program zrozumiały przez mało kogo na świecie. Polecam: https://www.mobileye.com/our-technology/
wiem jak to działa i nie jestem zwykłym zjadaczem chleba. jestem inżynierem, w dodatku informatykiem + kilka innych specjalizacji. nie chcę mi się rozwodzić na ten temat ale jednemu muszę zaprzeczyć. komputer nie jest potężny.

Cytat: Darayavahus w 2019/12/04 11:57Właściwie nie wiem o co tu chodzi. Czy dla Ciebie odmianą by było dopiero gdyby twój kolejny samochód zaczął latać? Podstawowa zasada działania samochodu i jego zastosowanie nie zmieniło się od 100 lat i pewnie jeszcze przez co najmniej kilkadziesiąt się nie zmieni. Nadal samochody powstałe na przestrzeni 10 lat będą miały fotele, kierownicę, pedały i 4 koła. Fakt, że przez Ciebie ten wątek poszedł tą drogą dowodzi tylko tego że twój 9 letni Citroen jeździł i twoje Taracco jeździ podobnie, i jesteś tym faktem zawiedziony.
nie, nie, nie. wróćmy do początku. ja piję do twojej wypowiedzi a ty wydajesz się ten temat obracać
przypominam, podważam tą wypowiedź:
Cytat: Darayavahus w 2019/12/02 11:42
- Asystenci i inne bajery: to coś w czym VW bryluje nie bez powodu.


Darayavahus

#89
Cytat: Mullrof w 2019/12/04 12:32- Asystenci i inne bajery: to coś w czym VW bryluje nie bez powodu.
Ok, więc według Ciebie Citroen jest bardziej zaawansowany? Czy która marka jest (najlepiej z tych nie-premium)?


Cytat: Mullrof w 2019/12/04 12:32muszę zaprzeczyć. komputer nie jest potężny.

Potężny w sensie, że nie jak w zwykłej kamerce internetowej czy wideorejestratorze.
Dokładnie (któraś z kamer BOSH):
System on chip Technology 16 nm FFC Processing system 4 x ARM quad core (~ 9000 DMIPS) + 1 x ARM dual lockstep; Hardware accelerator DNN, classifier, optical flow, flexible CV engines.


9000DMIPS to porównywalne z Core i7-930 z 2010 roku, czyli zakładam, że rocznik Citroena, a to tylko główna jednostka bo jeszcze jest HW dedykowany do inferencji na DNN.