Też już kiedyś się wypowiadałem gdzieś, ale skoro jest nowy topic, to powtórzę:
1. Zamawiałem Tiga w kwietniu 2016, odebrałem początkiem października 2016 i wtedy uważam, że był to jedyny sensowny wybór, żałuję tylko 2.0 TDI 240, bo nie był jeszcze dostępny. Kupiłem 2.0TDI 150, bo uważam, że różnica pomiędzy 190 nie jest warta dopłacania, poza tym można zawsze zmapować silnik. A jeśli chodzi o bezawaryjność, to jest mniej wysilony.
2. Dlaczego Tiguan a nie inna marka: przede wszystkim przewaga technologiczna - adaptacyjne ledy, infotainment, AID, systemy, które faktycznie działają a nie wnerwiają ciągłym pikaniem jak w autach japońskich i koreańskich. Mnóstwo drobnych, ale dla mnie ważnych drobiazgów - w pełni ledowe lampy z tyłu, oświetlenie ambient, spryskiwacze lamp "chowające się" na rónwo ze zderzakiem na nie nakładane na zderzak, to samo z czujnikami parktronika, bezramkowe lusterko wsteczne, trzecia strefa klimatyzacji itp. Wschodnie marki do dzisiaj nie potrafią tego zrobić. Działanie i wygląd przycisków i przełączników i tzw. filing. W Toyocie czy Hondzie te heble wkładane do wnętrz od 20-30 lat to jakieś nieporozumienie. Systemy, których dalej konkurencja "nie premium" nie oferuje np: emergency assist, trailer assist, easy close itp. Mocniejsze silniki niż 200KM i zawieszenie, które to ogarnie. Do tego takie pierdoły jak system osuszania tarcz hamulcowych poprzez delikatne dohamowanie podczas jazdy w deszczu, czy zatrzymywanie się wycieraczek co któryś cykl w innym położeniu aby zminimalizować skutki starzenia się wycieraczek w skutek "zastania się" w tej samej ciągle pozycji spoczynkowej.
3. Co do awaryjności i problemów "pozakupowych" - u mnie tylko wystąpił problem z dwoma częściami chromów na oknach - robi się na nich biały nalot i nic się nie da z tym zrobić - uważam, że skoro pozostałe części są ok. a tylko dwie nie, to VW powinien to wymienić, ale nie chce

Poza tym miałem dwie malutkie listwy drzwiowe od pakietu R-Line w innym kolorze (auto jest Oryx White, a te listwy były w zwykłym białym) - wymieniono na gwarancji. Stuków brak, szarpania brak, oczywiście zawieszenie ACC ma swoje ograniczenia - mały skok jak
@rk pisał, ale nie mam z tym kompletnie żadnego problemu i uważam, że komfort na 20" felgach (znów - która konkurencja "nie premium" oferuje felgi w takim rozmiarze i wyglądzie

) jest naprawdę bardzo dobry.
4. Czy dzisiaj wybrałbym to samo? To zależy. Bo apetyt rośnie w miarę jedzenia i jeśli wybierałbym na podstawie obecnych doświadczeń, to raczej byłoby to BMW X3, lub Volvo XC60, ale oczywiście to inny budżet. No ale po Tigu chce się czegoś więcej. Jednak z uwagi na to, że mam dopiero 29k przebiegu i jak wspomniałem brak problemów, to na dzisiaj decyzja jest taka, że przedłużam leasing na kolejne dwa lata i wykupuję Tiga.