Witam serdecznie,
Proszę o informację.
1. Czy ktoś miał taki przypadek, albo zna temat ? Zidentyfikowano pocenie się oleju na łączeniu skrzyni DSG i silnika, od strony mechatroniki (załączone fotki). Na razie w obserwacji, zalecenie serwisu. Auto użytkowanie normalnie.
2. Drugie pytanie, odnośnie pracy skrzyni DSG DQ381, ogólnie skrzynia działa ok, ale od początku ma wyczuwalne lagi na wstecznym, po dłuższym postoju lub cofanie na wzniesieniu. Z reguły dzieje się to rano przy wyjeździe z garażu. Czasami zdarza się przy ruszaniu przodem z parkingu jak wrzucę D, ruszę delikatnie i pozwolę autu toczyć się, wtedy potrafi mocno szarpnąć, czuć dosłownie takie dobicie i jest to dziwne. Na zimnym oleju słychać wyraźnie pracę skrzyni i przerzucanie biegów. Czy jest to normalne zjawisko?
Po dłuższym postoju przed włączeniem wstecznego wrzuć D i potem R, nie powinno być tego "szarpnięcia".
Czy takie działnie skrzyni DSG jest czymś normalnym? Praktykowałem to wcześniej, ale mimo wszystko nie powinno być tak, że za każdym razem trzeba wrzucić D, a następnie R. Jest to jakitymczasowy środek zaradczy. Pytanie, czy taka jest specyfika tej skrzyni, czy zstawienie silnika 1.5 TSI z DQ381 jest odpowiednie, sama skrzynia ma duży moment obrotowy bo 420 Nm, a silnik 250 Nm.
Miałem okazję prowadzić VW Taigo z silnikiem 1.0 TSI i skrzynią DQ200, żadnych szarpnięć, lagów itp. Naprawdę ładnie to jechało. Znajomi mają 1.5 TSI z DQ200 i coś takiego jak szarpnięcia i lagi nie występują.
Pytanie czy 1.5 eTSI 150 KM pracuje podobnie.
Wygląda na to, że tak jest uroda skrzyni DSG DQ381, poniżej link do artykułu.
https://www.wyborkierowcow.pl/skrzynia-dsg-dq381-opinie-awaryjnosc-typowe-usterki/
Mam przejechane 32 tyś i na razie nigdy mi ta skrzynia (DQ 381) nie szarpnęła, zmienia biegi płynnie i bez zastanowienia, to że bieg został zmieniony to wiem tylko po odgłosie silnika. Bieg wsteczny niestety ma taki objaw po dłuższym postoju (jakby się zazębiała po ruszeniu) i myślę że jest to bardziej spowodowane kwestią sterowania i rozprowadzenia ciśnienia oleju bo po przełączeniu najpierw na "D" i potem na "R" autko rusza płynnie ale zgadzam się tak nie powinno być. DQ 200 to skrzynia na suchych sprzęgłach mniej "żywotna" i zdecydowanie ma więcej negatywnych opinii, i pierwszy raz czytam że ktoś chciałby mieć DQ 200 zamiast DQ 381.
Kolega ma T Rocka 1.5 TSI z DQ200 - szarpała czasem, dwa razy się zablokowała (do 6 tyś km przebiegu) po czym została wymieniona ale tej również dużo brakuje do płynnej pracy.
ps. podjedz do kogoś kto ma pojęcie o DSG i nie będzie mówił ... "że ten typ tak ma" ... może przeprowadzenie procesu adaptacji coś poprawi ?