Witam, posiadam tiga od trzech tygodni. Dzisiaj jadąc na myjnię zauważyłem, że mam zaparowaną przednią lewą lampę na wysokości kierunkowskazu. Co o tym sądzicie? Jechać do serwisu czy jeszcze poczekać? Przebieg auta 1500km.
Też tak miałem. Też byłem zaniepokojony. Okazało się że to normalny objaw nowej lampy. Po pewnym czasie przechodzi i nie wraca. Jak cieknie po wewnetrznej stronie to już coś nie tak i ASO.
Jednak z tego co widzę na foto to nie masz sie czym martwić. Teraz jeszcze pogoda mało sprzyjająca. Nie pamiętam po jakim czasie ustąpiło w moim, ale obecnie śladu nie ma. A odbierałem pod konieć grudnia 2017 więc aura była podobna.
Jeśli zaparowanie przechodzi po czasie, to nie ma się czym przejmować. W anglojęzycznej instrukcji występuje poniższa uwaga:
In cool or damp weather, the interior of the headlights, tail lights and turn signals may mist up briefly. This is normal and does not affect the service life of the lighting system of your vehicle.
Reflektory nie są hermetyczne, mają otwór wentylacyjny. W przeciwieństwie do halogenów LEDy nie grzeją do przodu, więc mamy większą szansę na zaobserwowanie kondensacji, zwłaszcza tuż po wyjeździe z myjni. O ile dobrze pamiętam to wydano nawet oficjalne TPI mówiące mniej więcej o tym, że o ile kondensacja ustępuje oraz w reflektorze nie pływa woda to nie ma powodu do interwencji.
U mnie wyglądało tak jak na załączonym foto. Bardzo podobnie jak u Ciebie
Dzięki za info, w takim razie jeszcze poczekam
Cytat: TMP w 2019/01/13 19:49O ile dobrze pamiętam to wydano nawet oficjalne TPI mówiące mniej więcej o tym, że o ile kondensacja ustępuje oraz w reflektorze nie pływa woda to nie ma powodu do interwencji.
TPI: 2043749/4Argumentacja w przypadku lamp z diodami świetlnymi:Lampy z diodami świetlnymi nie rozgrzewają klosza, gdy są włączone, ponieważ w emitowanym świetle nie ma podczerwieni. W tym przypadku przepływ powietrza i odparowanie zapewnia tylko różnica ciśnień powstająca podczas jazdy w otworach wentylacyjnych. Otwory wentylacyjne są rozmieszczone i wykonane w taki sposób, że również tutaj po przejechaniu kilku kilometrów klosz jest suchy.Argumentacja w przypadku tradycyjnych reflektorów głównych / reflektorów przeciwmgłowych:W przypadku reflektorów głównych / reflektorów przeciwmgłowych częste są reklamacje dotyczące zaparowanych kloszy.Poprzez system wentylacji reflektorów głównych / reflektorów przeciwmgłowych powietrze z zewnątrz przechodzi przez reflektor główny / rektor przeciwmgłowy. Z uwagi na otwarty system wentylacji, zabezpieczony przed pryskającą wodą (konieczny ze względu na wyrównanie ciśnienia) w reflektorze głównym / reflektorze przeciwmgłowym znajdują się różne ,,strefy klimatyczne". Np. bardzo gorące miejsca rozgrzane przez strumień światła oraz stosunkowo chłodne miejsca, w których klosz jest chłodzony przez pęd powietrza.Z tego powodu przy dużej wilgotności powietrza i dużej różnicy temperatur między wnętrzem reflektora głównego / reflektora przeciwmgłowego a otoczeniem (również podczas jazdy) może dojść do skraplania się wody po wewnętrznej stronie klosza, przede wszystkim w zimnych porach roku lub podczas opadów.Zaparowanie reflektorów głównych / reflektorów przeciwmgłowych można najlepiej porównać do zaparowania przedniej szyby od wewnątrz, którą można jednak osuszyć, kierując powietrze do nawiewów rozmrażania.Zjawisko to może wystąpić np. po myciu w myjni automatycznej, po czyszczeniu silnika lub przodu samochodu myjką parową, albo w przypadku różnic temperatur w dzień i w nocy itd.Szczególnie w fazie rozgrzewania, podczas której gorący silnik rozgrzewa tył reflektora głównego / reflektora przeciwmgłowego, którego klosz jest jednocześnie chłodzony przez zimne powietrze zewnętrzne, na wewnętrznej stronie klosza osadza się wilgoć. Na gładkich kloszach to zjawisko jest lepiej widoczne niż na tradycyjnych kloszach.Proces fizyczny związany z zaparowaniem reflektorów głównych / reflektorów przeciwmgłowych wpływa tylko na wygląd, a nie na działanie (moc oświetlenia) reflektora. Zaparowanie reflektorów głównych / reflektorów przeciwmgłowych dzięki zastosowanym materiałom nie powoduje korozji wewnątrz reflektora głównego / reflektora przeciwmgłowego.W przypadku zaparowania reflektorów głównych / reflektorów przeciwmgłowych, powierzchnia klosza, przez którą przechodzi snop światła, powinna się osuszyć po upływie 5 - 10 min jazdy z wystarczającą wentylacją (jazda poza miastem / na autostradzie) przy włączonych światłach mijania. Pozostałe powierzchnie po wewnętrznej stronie klosza po jeździe mogą być jeszcze zaparowane.To zjawisko może wystąpić w każdym reflektorze głównym / reflektorze przeciwmgłowym, ponieważ jest ono uwarunkowane fizycznie.Wymiana reflektorów głównych / reflektorów przeciwmgłowych w przypadku zaparowania spowodowanego przez zjawisko fizyczne jest niedopuszczalna, ponieważ nie jest to nieprawidłowość techniczna w rozumieniu gwarancji!
Nie wklejałem całego TPI, bo to nie jest potrzebne. Ważna dodatkowa informacja, że jeśli jest silnie zawilgocony reflektor, to zalecają serwisom sprawdzenie uszczelek i odesłanie klienta na obserwację. Serwisy będą bardzo uważać na tą procedurę, gdyż mocno producent zaznacza, że jeśli przesłane przez serwis lampy okażą się sprawne, to zostanie on obciążony kosztami.
Podobnie jak jest wyraźna informacja, że nie ma możliwości aby obie lampy były uszkodzone fabrycznie, gdyż nie są produkowane w tej samej fabryce i czasie ;-)
Mam problem z tylnymi lampami plus komunikat na kompie o sprawdzeniu, dostałem zaproszenie do serwisu na sprawdzenie i obietnicę wymiany ??? (https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191023/0941c898dc019d43ed1c07f2f71c9120.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191023/53880470ad7b8b03b7a18ca606275182.jpg)
Mam podobnie jeśli chodzi o tylna lampę (tyle, że u mnie para tworzy już kropelki a nie tylko mgiełkę). Jaki komunikat wyświetlił Ci komputer?
Niestety co do komunikatu to dokładnie nie pamiętam ale żeby sprawdzić prawą tylną lampę. Mam nadzieję podjechać do ASO w ciągu kilku dni bo w listopadzie wybieram się na wczasy.
Cytat: Fircyk w 2019/10/24 20:50
Niestety co do komunikatu to dokładnie nie pamiętam ale żeby sprawdzić prawą tylną lampę. Mam nadzieję podjechać do ASO w ciągu kilku dni bo w listopadzie wybieram się na wczasy.
Jakby pojawił Ci się ponownie - zrób proszę fotkę.
Zgłoszone wszystkie cztery, w dwóch są pęknięcia dokładnie w tych samych miejscach ( przy wklejonych wtecznych)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191029/fcc105d5eea5f5b2d302f794030f5a54.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191029/05d4e7b9a0f009a36c9489edd9c6bf71.jpg)
Rozumiem, że ASO potwierdziło usterki i czekasz na wymianę? :) U mnie po 5 dniach jest coraz więcej wody.
kiepska sprawa z tymi lampami...
@Tiggy Ty masz lampy ze zmienną grafiką czy zwykle z tyłu?
zmienną grafikę, tak powiedziano mi że do wymiany ale te pęknięcia? Niby powiedział na początku że uszkodzone ale jak obejrzał to że może jakaś wada albo naprężenia, zobaczymy. Jak by była jedna to pewnie by nie uznali ale są dwie z identycznymi uszkodzeniami. Generalnie powiedział że da znać kiedy wymiana. (https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191029/2436c2001dc6c581e776f0f1c063fd8f.jpg)
Cytat: kabum w 2019/10/29 16:18
kiepska sprawa z tymi lampami...
@Tiggy Ty masz lampy ze zmienną grafiką czy zwykle z tyłu?
Ja mam zwykłe. U mnie tylko jedna ma wodę, ale pęknięć nie widać z zewnątrz.
U mnie wygląda to tak:
(https://images90.fotosik.pl/273/767d19d6c68c824dmed.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/767d19d6c68c824d)(https://images90.fotosik.pl/273/bc572ca5b13df837med.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/bc572ca5b13df837)
Cytat: Tiggy w 2019/10/29 17:02U mnie tylko jedna ma wodę, ale pęknięć nie widać z zewnątrz.
tak czy siak do wymiany
Czy ktoś ma pęknięcia na tylnych zewnętrznych lampach. Tak jak Ja na moich fotkach wyżej albo jakiekolwiek inne pęknięcia na tylnych kloszach .
Pęknięcie masz tylko w tym miejscu (prostokąt nr 1 na poniższej focie) czy gdzieś jeszcze?Ta paski w prostokącie 2 to woda czy też pęknięcia? Jak możesz to dodaj jeszcze jedno zdjęcie przy lepszym świetle.
(https://images91.fotosik.pl/273/3d8ac58d7587e76bmed.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/3d8ac58d7587e76b)
Tak pęknięcie kwadrat 1 i 2 na obu lampach. Ale jak strumień wody skieruje na krawędź lampy( szczelinę nad lampa) to widać jak woda wchodzi do środka czyli nie pęknięciem jutro dam fotki.
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191031/32b0bad05519879e8f0b0058f4b60cb5.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191031/37cd79fefc286a751c9117f1f05bdc88.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191031/01b433ffb1867579a9c864db18e0c624.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191031/956337cf2b195a0bfc5460b3385adcfd.jpg)
UP foto
Co do miejsca, którym dostaje się woda u mnie jest podobnie. Jak ostatnio spłukałem auto (nawet nie kierowałem strumienia, po prostu mocno polewałem dach tak ,że woda spływała po klapie) to ilość wody w środku się zwiększyła.
Faktycznie dziwne te pęknięcia. Jedyne co przychodzi mi na myśl to wada tych białych wklejek (może rozszerzają się za mocno pod wpływem temp) albo działanie siły zewnętrznej np. źle działającej myjni automatycznej albo myjce ciśnieniowej przyłożonej zbyt blisko.
Dostałem info że, Poznań twierdzi ze jest to wina złej chemii do mycia samochodu ( pęknięcia).
Serwis napisał odwołanie bo twierdzą że nie jest to wina pęknięć (woda i para) . I nie jest to odosobniony przypadek ( pęknięcia).
Napisz im, że myjesz tylko środkami VW.
Ale pewnie wtedy odpiszą, ze to wina kwaśnych deszczy. ;)
Cytat: MrBlacker w 2019/11/07 20:18
Napisz im, że myjesz tylko środkami VW.
Ale pewnie wtedy odpiszą, ze to wina kwaśnych deszczy. ;)
Jesteś moim guru riposty.
Ale coś czuję że lekko nie będzie.
Zgłosiłem to dziś w ASO. Wyjęli lampę i zakwalifikowali do wymiany w ramach gwarancji.
Cytat: Tiggy w 2019/11/15 18:40
Zgłosiłem to dziś w ASO. Wyjęli lampę i zakwalifikowali do wymiany w ramach gwarancji.
W jakim salonie reklamowałeś?
Mi właśnie uznali ale tylko zewnętrzne, środek kazali osuszyć. Tylko środkowe już częściowo nie działają, wysłałem foto do opiekuna na oględzinach jeszcze działały. Chyba czeka mnie jeszcze jedna wizyta.
Zgłaszałem w Porsche Krańcowa Poznań. Z tym, że u mnie sytuacja była prostsza, bo nie mam pęknięć.I wymieniana będzie tylko lampa zewnętrzna (ta w błotniku). Ta w klapie jest OK.
Jestem po wizycie i wymianie zewnętrznych z tyłu , środkowe został dopiero dziś uznane jak wylali wodę. Więc czeka mnie jeszcze jedna wizyta.
Ja również dziś miałem wymianę (lewy tył, zewnętrzny). Co ciekawe przy wymianie nie trzeba prawie nic demontować (myślałem, że trzeba ściągać zderzak). Czas - 1,5h
Po blisko 2 latach bezawaryjnej jazdy dziś zauważyłem, że mam zaparowane obie lampy przednie na wysokości kierunkowskazów?
Wdniu dzisiejszym przejechałem ok 300km przy słabych opadach śniegu, lapmy były zaśnieżone, po przyjeździe w garażu zauważyłem zaparowane lampy.
Gwarancję mam na 4lata.
Przeczytałem wątek ale chciałbym się upewnić.
Co z tym zrobić? Jak serwis to rozpatruje?
Społeczność na forum już nie ta. Chyba pora zmienić auto ;)
Według mnie to normalne przy światłach LED które się nie grzeją więc dużo wolniej odparowuje wilgoć. Były tutaj opisywane przypadki nówek przy odbiorze z salonu które były zaparowane.
Cytat: spec556 w 2021/12/05 18:57
Po blisko 2 latach bezawaryjnej jazdy dziś zauważyłem, że mam zaparowane obie lampy przednie na wysokości kierunkowskazów?
Wdniu dzisiejszym przejechałem ok 300km przy słabych opadach śniegu, lapmy były zaśnieżone, po przyjeździe w garażu zauważyłem zaparowane lampy.
Jeśli te skropliny znikają - to wszystko jest OK. Nawet w instrukcji jest gdzieś chyba opisane, że takie zachowanie jest możliwe.Jeśli skropliny nie znikają i tworzą większe krople - wtedy lampa do wymiany.
Dzisiaj po odbiorze samochodu z ASO po wymianie rozrządu zauważyłem że po deszczu ostro zaparowany był lewy przedni reflektory. Nigdy nie miałem takiego problemu a dziś po wizycie w ASO wystąpił, co trochę mnie niepokoi.
Załączam fotki
Lampa nie odparowała po nocy ani po 30km na eskpresówce - zgłosiłem sprawę do serwisu.
Jeszcze informacyjnie, decyzja ASO - lampa do wymiany.